Tämä on suuri kansantalouden abstraktiotasopettymys Marinissa ja demareissa – siksi äänestän nyt keskustaa
Tämä on suuri kansantalouden abstraktiotasopettymys Marinissa ja demareissa – siksi äänestän nyt keskustaa
Ei keskustalla ole sen kummempaa kansantalouden strategista abstraktiotasoa kuin demareilla ja sillä on avohakkuujunttinsa – mutta avihakkuujunttius on kehityksen myötä ohimenevää ja pienempää sekä erityisesti halvempaa junttiutta kuin kymmenkertaisesti kalliimpi kaupunkilaisuusjunttius.
Se mikä sadassa miljoonassa avohakkuujunteille iso raha on pikkuraha kaupunkilaisjunttien miljardien kansantaloustypertelyssä.
Ja on juuri tämä asia mikä käänsi äänestys- ja puoluekelkkani perustelluin syin Marinista ja demareista keskustaan.
Marin kannattaa miljardien raidehankkeita joilla ei ole mitään todellista vientivetoista kansantalousetua – ei vientituottamaton työ miljardeilla ole vientivetoisuuden kannalta kansantaloushyötyä – me tarvitsemme sotetyötä vaikka se ei ole vientivetoisuutta nostavaa – mutta emme miljardeja siihen panemiseen että päästään kymmeniä minuutteja nopeammin junalla kaupungista toiseen. Se on niin uskomaton hölmöys ettei uskoa saata.
Se että Marin kannattaa tuota miljardien raidetyperyyttä on yksi osa hänen mokastaan.
Toinen osa Marinin mokaa on se ettei hän kannata tätä ehdotustani – jolla on sekä kansantalousvaikutusta työvoimanäkökulmasta – mutta myös vaikutusta maaseudun vientipotentiaalin kasvattamiseksi – joka moka naulaa Marinin julkisuustauluun otsikon alle – Etelä-Suomen ja koko Suomen kaupunkikolonialismin kannattaja maaseudun vientipotentiaalia näivettäen.
Minun laajasti ja merkittävästi maaseutua ja koko maata kasvaen dynamisoiva normaalia huomattavasti korkeamman abstraktiotason kansantalousstrateginen ehdotus on tämä.
Ympäri maata olevat maakuntakentät nostetaan ainakin kerran viikossa suorien lentojen kentiksi Euroopan ja muun maailman kansainvälisiltä lentokentiltä.
Joka poistaa ison maskuntiin lentämisen kynnyksen nimeltään välilaskujen hitaus ja niiltä nousujen ympäristöhaitta.
Jolloin turistit ja liikemiehet pääsevät nopeasti ympäri maata maakuntakentille – ja maakunnille ja myös niiden maaseudulle tulee tehtäväksi yksi asia – järjestää sellainen turisti tai kongressi- tms tarjonta ja sille kysyntä markkinoinnilla – että maakunta ja sen maaseutu saa buukattua kv lentokentältä tulevan lennon matkustajia täyteen.
Siis ne suorat lennot täyteen.
Jolloin on avattu merkittävästi kasvupotentiaalinen vientiväylä maakuntiin niiden suorien lentojen kv roolin kautta.
Toinen osa ehdotustani joka kansantalouden työllistymisen lisäksi tukee myös tuota ehdotusta, on tämä.
Maaseutukunnista pitää olla kaupunkeihin vähintään kolme julkisen liikenteen vuoroa joka päivä – aamulla, päivällä ja iltamyöhään.
Paitsi sen takia että ulkomailta tullut turisti tai liikemies pääsee maaseutukuntiin joutumatta vuokraamaan autoa tai tilaamatta huippukallista taksia.
Niin myös sen takia – että noilla kolmella julkisen liikenteen vuorolla – vilkastutetaan nykyisen maaseudun ja kaupunkien välisen näivettämisen sijaan niiden vuorovaikutusta – jolla on varma kansantalousvireyttävä vaikutus.
Myös sillä tavalla – mukaan lukien ympäristöhaitan vähentäminen ja ihmisten asumiskulujen vähentäminen – että julkisen liikenteen kolmella vuorolla – aamu, päivä ja iltavuorot – taataan se että pienituloisinkin maaseudulla halvasti asuva pääsee hänelle sopivilla kustannuksilla kolmivuorotyöhön kaupunkeihin – joka paitsi poistaa työvoimapulaa – niin myös nostaa hänen kuluttaja-asemaansa kertahyppäyksellä – sillä hänen elämisen kulujensa pienuus nostaa hänen palkkansa käteenjäävän osuuden suuremmaksi kuin kalliissa kaupungissa asuville. Joka tietenkin johtaisi siihen terveeseen ilmiöön asuntojen ylihintaisuudessa – että noiden kolmen julkisen liikennevuoron ansiosta etenkin lapsiperheet mutta myös vähävaraiset muuttaisivat maaseudulle – joka hieman nostaisi maaseudun asuntojen hintoja mutta pudottaisi rajusti ja terveellä tavalla kaupunkien asuntojen hintoja. Ja koko asuntomarkkina alkaisi tervehtyä. Pois kansantaloutta uhkaavalta asuntovelkapommien uralta.
Ja kun Marin ja demarit ei nähtävästi kaupunkikolonialisteina ja etenkään kansantalousymmärtämättöminä ymmärrä ja kannata noita asioita – niin minä äänestään vaaleissa keskustaa.
Sillä keskustalla on kuitenkin eniten oma lehmä ojassa maaseutuhuomioivassa alue- ja kansantalouspolitiikassa.
Ja se on lopullisesti täys pölvästi jos se ei noita asioita ymmärrä.
Ja keskusta on umpityhmä jos se ei ymmärrä ja kannata edelläsanottua.
Lisäksi toivon että oli keskustan kannatus mikä tahansa niin se lähtee hallitukseen – rikkomaan rakentavasti Suomen kaupunkikolonialistista perinnettä.
Päärata kunnostetaan nykylinjaukselle: https://yle.fi/a/3-11742230, joka on pakko.
Sen sijaan metsien avohakkuita ei saada lopetettua ja seuraukset 200 v eteenpäin.
Kepu ei maaseutua saa pidettyä yllä heikon kannatuksensa vuoksi. Se tapahtuu yhteistyössä vasureiden, kokoomuksen. demareiden ja vihreiden jopa persujen kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta maaseudulle pitää olla em syistä kova vääntö jonkun toimesta. Tuhlauskerroin rahoille on kaupungeussa kertaa kymmenen kaikelle ja on pelkkää paikallispuuhastelua lähes aina.
Ilmoita asiaton viesti
Kehityksen ideaan ei kuulu käsittääkseni että pitää olla typerä,
Ilmoita asiaton viesti
Huomautan että tämä ei tee minusta kepulaista – näen vaan kepulle hyödyllistä funktiota kyseisissä asioissa.
Ilmoita asiaton viesti