Teräksen tarve vähenisi paljon jos yksityisautoilu estettäisiin kaupungeissa lähes kokonaan
Teräksen tarve vähenisi paljon jos yksityisautoilu estettäisiin kaupungeissa lähes kokonaan
Ja siirryttäisiin sähköpyöriin ja -potkulautoihin ja julkiseen liikenteeseen.
Tämähän on kaikista ilmeisin asia mitä pitäisi tehdä teräksen kulutuksen ja autojen yhteisvaikutukselle ympäristön suhteen.
Yksityinen ihminenkin voi luopua kaikesta autoilustaan kaupungeissa. Ja niin sivistynyt vastuullinen kaupunkilainen tekeekin.
Minä en ole kommunisti – ja sinä et asiattoman nimittelyn vuoksi kommentoi blogeissani
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä sivistykseen on aina kuulunut, että välttää ruumiillista rasitusta ja varsinkin hikoilua kaikin tavoin. Tästä syystä ajan aina ilmastoidulla automaattivaihteisella 3 litraisella diesel autolla joka paikkaan mihin minulla on asiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Et sinä sillä ilmastoi itseäsi ja jälkikasvuasi ulos ilmastonmuutoksesta. Bad luck sulle ja jälkikasvullesi.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos hallitukselle, että nuorinkin lapsenlapsi (17 v.) sai ajokortin, niin ei hänenkään tarvitse potkulaudoilla tuolla lumen seassa ajella.
Ilmoita asiaton viesti
Ruoan tuottamisen tarve vähenisi suuresti jos syöminen kiellettäisiin.
Ilmoita asiaton viesti
Loistava idea, Vaarala voisi jatkaa tämän kehittelyä!
Oikeastihan yksityisautoilun kielto ei ole realismia. Kaupungit ovat pääsääntöisesti jotakin muuta kuin vaikkapa sitä, mitä ovat Helsingin keskusta-alueet. Otan vaikka esimerkiksi oman lähikaupungin Varkauden. Hajanainen yhdyskuntarakenne, pitkähköt välimatkat, vähäinen julkinen liikenne, pyöräteitä tai jälkakäytäviä ei suinkaan kaikkialla ja kaupunkiin aikoinaan liitetty Kangaslammin kunta, jonka syrjäkolkilta keskustaan matkaa lähes 50 km! Että siinä sitä käydään sähköpotkulaudalla töissä, kaupassa, viedään lapset harrastuksiin jne.
Ilmoita asiaton viesti
”Yksityinen ihminenkin voi luopua kaikesta autoilustaan kaupungeissa.”
Ei muuten välttämättä voi. Vaarala puhukoon vain omasta puolestaan.
Olisi hirvittävä vahinko, jos Vaaralan ajattelumaailman omaavat ihmiset voisivat päättää yhteisistä asioista.
Kaupungeissakin etäisyydet voivat olla huomattavan pitkiä ja aikataulut tiukkoja. Näiden kahden asian yhteen sovittaminen jalankulun, kevyen liikenteen tai joukkoliikenteen keinoin ei aina ole mahdollista.
Vaaralalle ja muillekin tiedoksi. Helsingin maapinta-ala on 214.25 km², mikä tarkoittaa sitä, etteivät kaikki paikat ole kävelyetäisyyden päässä, vaikka landepaukut voisivat näin kuvitellakin.
Ilmoita asiaton viesti
Otetaan realismia kehiin.
Missä tahansa kunnassa tai kaupunginosassa asut – niin kun piirrät 4 km2 eli 2×2 km alueen kotisi ympärille – niin lähes kaikki arkinen toiminta poislukien joidenkin työmatkat mahtuu tuohon alueeseen.
Eikä 4 km2 alueella liikkumiseen tarvita mistään syystä autoa etenkin kun nykyään on saatavissa sähkörahtipyöriä jonka taakse mahtuu kaksi kymmenvuotiasta istumaan ja rahtikantavuus on 80 kg. Ja ne rahtipyörät kulkee talvellakin kun pidetään väylät niille kunnossa. Itse ajelen milloin haluan 15 asteen pakkasessa 15 km eikä tunnu missään, lähipäivinä pääsen testaamaan 20 astetta pakkasta.
Ja jos tuo alue suurennetaan 3×3 km tai 4×4 km niin sekään ei ole paljon sähköpyörille jne.
Ilmoita asiaton viesti
Kas, heti taas keskustelu loppui kuin seinään kun lyötiin realiteetit tiskiin
Ilmoita asiaton viesti