Helsingin katurakennustoimi on heikosti johdettu
Helsingin autoilevat asukkaat ovat joutuneet kärsimään yhä heikommista tieoloista, jotka johtuvat heikosta työn laadusta ja käsittämättömän typeristä valinnoista.
Yksittäiset työmaat seisovat kuukausia eikä niillä tapahdu mitään. Kalliit koneetkin voivat seisoa työmailla ilman käyttöä. Autoilijoiden kulkupelit ja matkustajat kärsivät työmaiden surkeasta kunnosta ja kestoista.
Kysymys kuuluu miksi töitä ei osata ajoittaa niin, että katu avataan, vasta kun muut työt voidaan aloittaa ja katu saadaan nopeasti suljettua heti työn tultua tehdyksi. Eihän tämä voi olla niin vaikeaa. Oikea työjärjestys ja ajoitus onnistuu muissakin maissa.
Toinen ongelma on, että keskeneräisiä katutyömaita ei viitsitä tasoittaa, vaikka se onnistuu hyvin koneilla. Työmiehet jättävät kamalia ”päällystettyjä” monttuja kohteisiin. Lisäksi asvaltoinnin reunat ovat törkeän teräviä ja korkeita,ne hajoittavat renkaat. Miksei voi tehdä koneilla loivia reunoja ja tasoiteta monttuja No kun ei viitsitä.
On kummallista, ettei työn laatua valvota ja puututa onnettomiin työn tuloksiin. Helsingin katutyömaat ajaa läpi muutamassa ääivässä ja työmaiden laatu on tarkastettu sekä kehnot alihankkijat potkittu pihalle. Virkamiehillä on kyllä tähän aikaa.
Eiköhän katurakennusfirmoissa vuosikymmenien kokemuksen perusteella tiedetä kuinka saadaan parhaiten lypsettyä kaupunkia ja pitkitettyä remontteja parhaan hyödyn saadakseen. Eli kun hyvin ajoittaa remontit alkaviksi ennen kesälomia, niin vielä seuraavaksikin kesäksi riittää remontoitavaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Pienipiirteinen lähikatuverkko = ei ole yhtään tilaa johon laittaa lumet. Pienikin lumisade ja kuorma-autojen pitää tulla hakemaan lumet pois.
Toisekseen autot eivät mahdu ohittamaan ja ajellaan jalkakäytävillä.
Jollain pettää hermot ja ajetaan jalkakäytävää pitkin sataa.
Isoilla kaduilla on sitten vielä isompia ongelmia.
Helsinki on tällä hetkellä motitettu kun espaa pitkin ei pääse poikittaisliikenne ja manskulla ja sörkassa on barrikadit.
Ilmoita asiaton viesti
No, Hämeentiellä sen sijaan tilaa riittää eikä ole ruuhkaa. Toisaalta sieltä ovat kivijalkaliikkeet sulkeneet ovensa ilmeisen lopullisesti. Seuraavaksi sama tapahtunee Esplanaadeilla.
Ilmoita asiaton viesti
Voi sitä itkun ja hammasten kiristelyn määrää, kun teinit istuvat perseelleen jollekin kadulle ja näennäisesti haittaavat liikennettä.
Kukaan ei pui nyrkkiään, kun koko Helsinki sulutetaan liikenteenohjauspuomein ja työkonein.
Ilmoita asiaton viesti
On parasta kun välttää keskustaan menemistä viimeiseen saakka.
Yleensä näin , mutta Edelfeltin näyttely oli pakko nähdä ja ei sitä ”landepöpö” osaa muutoin liikkua kuin omalla autolla.
Toivon Sinnemäen ideologian johtavan tyhjään keskustaan, jolloin muutkin kehän ulkopuoliset keskukset pääsisivät loistamaan.
Tampere näyttää jo oirehtivan hyvään suuntaan.
Ilmoita asiaton viesti
Helsinkissä on ollut ja on liikaa maakunnan rahaa millä mällätä.Valitettavasti liika raha estää älyn.
Ilmoita asiaton viesti
Meidän helsinkiläisten asioista päättää ja päätöksiä valvoo itse apulaispormestaritar Anni Sinnemäki. Hän hoitaa ohjesäännön mukaiset työt ja kaiken muunkin. Esimerkiksi futari Paavo Arhinmäki voi mennä kaupungin kustannuksella minne tahansa hän haluaa katsomaan jalkapalloa. Kaksi pilettiä ja muut edut kustannetaan meidän veronmaksajien rahoilla.
Kaiken minkä kaduilla kohtaat on Anni päättänyt.
Ilmoita asiaton viesti