Finkenporin silta ja Suomen pisin silta

Pisin silta tarkoittaa tässä yhteydessä Suomen kusipäisintä sillanteelmää.  Sellainen on tekeillä Kruunuvuoreen.  Pisin silta lähtee Korkeasaaren hyljealtaalta.  Tällaisia tehdään koska voidaan.

Helsingin tulopuoli on ruhtinaallista tasoa.  Kaupunki on hankkiutunut isoksi maanomistajaksi Helsingissä ja vuokraa maata torppareilleen pöyristyttävään hintaan.  Maan hinta on kohonnut keinotekoisen korkealle tasolle ja tasoa ylläpitää vain muunkin tulovirran keskittyminen Helsinkiin.

Helsinki on ominut leijonanosan Suomen satamatoiminnasta ja Suomen keskeiset poliitikot, virkamiehet ja muut pamput maksavat veronsa Helsinkiin.  Siihen päälle vielä suuryritysten pääkonttorit joista jyvitetään osuudet veroina kaupungille.  Näistä ne ruhtinaalliset tulot syntyy.

Mutta jos on kaupungin tulot ruhtinaallisia niin menot ovatkin suuriruhtinaallisia.  Kaikki menee eikä piisaakaan.  Kaupunki velkaantuu koska voi, ruhtinaallisesti ansaitsevalle myönnetään mielellään velkaa.

Jos ei muuta keksitä, rakennetaan silta joka ei vie oikein minnekään.  Hiukan kuin viulunsoittaja katolla rakentaa yhden portaikon joka ei vie minnekään.  Miljardi hintalapuksi sillalle.

Jotta edes jonkinlaista käyttöastetta olisi tiedossa sillalle, on autoliikenne estettävä maitse Kruunuvuoreen.  Se tapahtuu kaventamalla ajoratoja niin että päästään takaisin 1960-luvun liikennekurjuuteen.

Finkenporin silta

Taitaa olla virallisesti Finkensilta mutta kun kaupungin johto muistuttaa siinä määrin sarjakuvahahmoja, niin Finkenporin silta sopinee nimeksi paremmin.

Finkenporin silta jatkaa pisimmän sillan raide- ja polkupyöräyhteyttä Korkeasaaresta Merihakaan.

Finkenporin sillan keskeisin tarkoitus on estää hiililaivaliikenne Hanasaaren voimalaitokselle.  Joten se on viimeinen niitti Hanasaaren kaukolämmön ja sähkön yhteistuotantoon.  Olkoonkin että yhteistuotanto on maailman edistyksellisimpiä menetelmiä tuottaa lämpöä asuntoihin ja sähköenergiaa samoilla lämpimillä, on se pakko lopettaa.

Hanasaaren voimalaitosta voidaan jatkossa hyödyntää vaikkapa moskeijana. Mahtavaa elementtibrutalismia edustavaa laitosta ei saa purkaa.

Ympäristössä on paljon asiakkaita moskeijalle ja voimalaitoksen piiput sopivat minareeteiksi melkein sellaisinaan.  Voimalaitossali on riittävän kookas isollekin joukolle.

Menetettävää energiantuotantoa varten rakennetaan maakaasua käyttävä voimala Vuosaareen.  Sillä on kaksi merkittävää ominaisuutta.  Lämmön siirtohäviöt kasvavat etäisyyden kasvaessa ja sen lisäksi uusi voimala tukee Venäjän sotaponnistuksia käyttövoimansa, venäläisen maakaasun tähden.

Viimeinen loukkaus

Koko liikennejärjestelmä, ratikka + polkupyörähybridisilta huipentuu Hakaniemen torille.

Siellä pilataan kansallismaisema. Rakennetaan taloja kansallisnäkymän tukkeeksi, sillä onhan kaupungilla valtava tarve saada lisää rahaa tukkimaan näiden siltojen aiheuttama rahareikä.

He eivät häpeä mitään, ei edes punaperinnön pilaamista.  Vappupuheita kuunnellaan vast´ edes ilman näkymää merenlahdelle.

Jälkikäteen sitten mietitään mitäs sitten tehdään kun ratikka purkaa lastinsa Hakaniemen torille.  Lyhytjänteisyys ilmenee siinä että uudet ongelmat tupsahtavat aina yllätyksenä.

Periaatteena näyttää olevan välttää liikenneverkkoja ja rakentaa pääkaupunkiseudun liikenne kärrynpyörän malliin.  Jokainen kiertäköön matkallaan rautatieaseman kautta.

Rakennetaan maailman toimimattominta kaupunkia

Kaupunkisuunnittelua ajaa lyhytjänteisyys, ailahtelevuus, ideologia ja kustannus/hyöty-ajattelun puute.

Ideologiaan kuuluu haitata autoliikennettä mahdollisimman paljon.  Jokainen uusi kaupunginosa rakennetaan sumpuksi.  Jätkäsaaresta ei pääse minnekään, Kruunuvuoresta ei pääse minnekään,  Länsiväylä tukitaan ja kavennetaan,  Haagan liikenneympyrä tukitaan ja jopa niin pieni alue kuin Kuninkaantammi rakennetaan haasteelliseksi.  Autoliikenteen sujuvuutta parantavia muutoksia ei tehdä vaikka asukasluku kasvaa kohisten.

Katutasolla pysäköintiä vaikeutetaan, liikenneympyrät ja katujen kavennukset tekevät uudet kaukiot kuorma-autoilijan painajaiseksi ja synnyttää autojonoja jopa asuntokaduille.

Lumen tullessa jokainen nokare lunta on kuljetettava pois sillä missään ei ole yhtään ylimääräistä alaa lumen läjittämiseksi.  Se on sitä toimimatonta kaupunkia ettei edes lumia saada pois ajoradalta muutoin kuin kuljettamalla lumet kuorma-autoilla kauas pois.

+15

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu