Teologia on eräänlaista kirjallisuuden tutkimusta
Kirjallisuustiede on humanistinen tiede, joka tutkii kirjallisuutta, sen tutkimusta ja kritiikkiä käyttäen hyväksi teoreettista ja historiallista tietoa. Kirjallisuustieteen pyrkimyksenä on ymmärtää ja tulkita kirjallisuuden ominaispiirteitä sekä sen yhteiskunnallisia edellytyksiä ja merkityksiä. Wiki
Aivotutkimus on eräänlaista uskonnollisten toimintatapojen ja uskonnollisen sanoman tarkoituksen tutkimusta, neurobiologisen selityksen antamista kertomuksen tapahtumille, sekä sen selvittämistä mihin neurobiologisiin prosesseihin itsellisyysuskosta luopuneiden kokemukset ja kertomukset viittaavat.
✝️✝️
Ilmoita asiaton viesti
Uskonto tarkoittaa sitä, että uskoo yliluonnollisiin so. luonnontiteen menetelmillä selittämätömiin uskon asioihin. Aivotutkimus ei ole löytänyt aivoista mitään yliluonnollista.
Ilmoita asiaton viesti
Aivotutkimus ei ole löytänyt aivoista mitään yliluonnollista. Siksi asiaa tutkitaan.
Toisin kuin sinä osaat, itsellisyysuskosta luopuneet ohittavat mielen suojarakenteet säilömuistin hermosolujen kautta ja syntyy yhteys autonomisen hermoston, aistien ja tunteiden hallitsijaan, elävään persoonaan, Pyhään Henkeen.
✝️✝️
Ilmoita asiaton viesti
Ei aivoissa ole mitään erityistä säiliömuistia olemasskaan.
Ilmoita asiaton viesti
Oletko lääkäri vai potilas? Minulla ja muilla ihmisillä on long-term memory.
✝️✝️
**
”Ei aivoissa ole mitään erityistä säiliömuistia olemasskaan.”
Tuosta olen samaa mieltä. Ei ole olemassa säiliömuistia.
Ilmoita asiaton viesti
Kun koodastelen neuroverkon niin tämä yhteys muodostuu samalla tavalla. Voin myös havainnoida neuroverkkoa helposti kun se on siinä tietokoneen muistissa.
Kerrotko miten tarkalleen havaitsen sen pyhän hengen?
Ilmoita asiaton viesti
Jokainen ajatus muuttaa aivoja. Myös nukkuessa.
Miten havaitsee? Se on helppoa, vaikka ei sinulle. Ensin on oltava tietoinen tieteellisestä tutkimustiedosta. Loogisesti ajattelemalla ja tietoa hyödyntäen voi päätellä ja tietää miten mieli syntyy, jolloin tietää niitä syntyvän vääjäämättä kaksi. Kun tämän tietää, yksinkertaisia testejä tekemällä voi varmistua asiasta.
Uskomalla persoonalliseen autonomiseen hermostoon ja hänen kykyynsä käyttää yhteisiä hermosolualueita kestomuistissa, voi jatkaa harjoitteita ja siirtymällä käytännön sovellutuksiin.
Ajattelemalla häntä, pyytämällä, lupaamalla ja tekemällä kaksipuolisia sopimuksia, Hän kyllä pitää lupauksensa.
Vuorovaikutus on aluksi ajallisesti epäsymmetristä. Toteuttamalla valveilla hänen ajatuksensa, hän muuttaa muistialueita nukkuessa ja siten ohjaa oikeaan suuntaan valveilla ollessa. Ei ole kvanttitekniikkaa.
Mikä ero AI:hin? AI:tä käyttäessä sinun pitää esittää kysymyksiä ja odottaa hallusinoituja vastauksia. Herralta ei tarvitse kysyä neuvoa, tietää lopullista päämäärää ja lopputulosta. Riittää, että alistuu Hänen valtaansa.
Meitä kristittyjä huvittaa itsellisyysuskoisten hörhöjen ajattelu yliluonnollisesta olennosta.
✝️✝️✝️
Ilmoita asiaton viesti
”Uskomalla persoonalliseen autonomiseen hermostoon ja hänen kykyynsä käyttää yhteisiä hermosolualueita kestomuistissa, voi jatkaa harjoitteita ja siirtymällä käytännön sovellutuksiin.”
Et nyt lukenut huolella.
Jos koodastelen neuroverkolla sähköaivot, ei se tarvitse hermosoluja yhtään mihinkään mutta voin havainnoida sitä kun se prosesssoi mitä tahansa.
”Mikä ero AI:hin? AI:tä käyttäessä sinun pitää esittää kysymyksiä ja odottaa hallusinoituja vastauksia.”
Neuroverkko ei tarvitse mitään tuollaista.
Kysymys kuului, että miten havainnoin siitä neuroverkosta tämän ollessa yhteydessä pyhään henkeen.
Ilmoita asiaton viesti
Aivot pystyvät käsittelemään informaatiota kvanttitekniikan periaatteella, paitsi ettei yhdessä hermosolussa tiloja ole kaksi, vaan tuhansia. Yhteensä hermosoluja on 80 miljardia ja yhteyksiä on yhteensä satoja biljoonia. Jokainen hermosolun yhteys viereiseen hermosoluun voi välittää muutakin informaatiota kuin ykköstä ja nollaa.
Selvennykseksi, yksi neurosolu on kuin prosessori.
—
Aivojen tutkimiseen on monia erilaisia menetelmiä ja tekniikoita, jotka tarjoavat erilaisia näkökulmia ja tietoa aivojen toiminnasta ja rakenteesta. Tässä on joitakin yleisimpiä tapoja tutkia aivoja:
Kuvantamistekniikat:
Magneettikuvaus (MRI): Tarjoaa yksityiskohtaista kuvaa aivojen rakenteesta.
Funktionaalinen magneettikuvaus (fMRI): Mahdollistaa aivojen toiminnallisten alueiden havainnoinnin.
Positroniemissiotomografia (PET): Käytetään aivojen aktiivisuuden mittaamiseen eri aineiden radioaktiivisen hajoamisen avulla.
Diffuusiotensorikuvaus (DTI): Näyttää aivojen hermoratojen kulkua ja yhteyksiä.
Elektrofysiologia:
Elektroenkefalografia (EEG): Mittaa aivojen sähköistä aktiivisuutta pään pinnalta.
Magnetoenkefalografia (MEG): Mittaa aivojen magneettikenttiä.
Invasiiviset menetelmät:
Aivoleikkaus: Käytetään esimerkiksi epilepsian hoidossa, ja se tarjoaa mahdollisuuden suoraan aivojen tutkimiseen.
Syvä aivojen stimulaatio (DBS): Käytetään neurologisissa häiriöissä ja tutkimuksessa sähköisten impulssien toimittamiseen tietyille aivojen alueille.
Käyttäytymisen ja kognitiivisten testien analyysi: Tutkimalla ihmisten käyttäytymistä ja suorituskykyä erilaisissa tehtävissä voidaan päätellä aivojen toimintaa ja prosesseja.
Molekyylibiologiset menetelmät:
Geenitutkimus: Mahdollistaa geenien ilmaisun ja toiminnan tutkimisen aivoissa.
Proteomiikka: Tutkii proteiinien esiintymistä, rakennetta ja toimintaa aivoissa.
Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä aivojen tutkimisessa käytetyistä menetelmistä. Usein monitieteellinen lähestymistapa, joka yhdistää eri menetelmiä ja näkökulmia, tarjoaa parhaan kuvan aivojen monimutkaisuudesta ja toiminnasta.
Ilmoita asiaton viesti
Otsikossa on kieltämättä oivallusta. Sen näkee esimerkiksi tästä Jukka Hautalan oppineesta ja viehättävästä blogista:
Uusi testamentti sisältää vähän suoranaisia avioliittokuvauksia, mutta hääjuhla on järjestävälle suvulle tärkeä asia (Joh. 2, Mark. 2:20). Hääjuhla toimii myös metaforana esimerkiksi taivasten valtakunnalle (Matt. 22 ja 25). Hääjuhlanvietosta sinällään ei voi päätellä mitään niistä sisällöistä ja merkityksistä, joita me nyt kirkossa määrittelemme avioliitolle.
Jeesus ei opettanut avioliitosta paljoakaan. Näin hän kuitenkin tekee negaation kautta, kun häneltä tivataan kantaa avioeroon (Mark. 10). On suuri hyppy vetää yhtäläisyysmerkit tuon tekstin tarkoituksen ja kannanoton raamatullisen avioliittokäsityksen välille.
Paavali pohtii erilaisia ristiriitatilanteita, joissa suosittaa puolisoita – juutalaiseen tapaan –pysymään yhdessä – tai eroamaan (1. Kor. 7:12–15)! Naimattomuutta hän piti avioliittoa suositeltavampana. Uudessa testamentissa on avioliittoon liittyviä ohjeita, joista ei ”raamatullisuudenkaan” nimissä kovaan ääneen puhuta (Ef. 5:21–24), sillä aika on ajanut niiden edelle.
Ihmisyhteisöillä on tarve säännellä jatkuvuutta, omistuksia ja omaisuutta sekä huolehtia elämälle välttämättömistä turvaverkoista. Tällaisen sääntelyn yksi keskeinen tekijä on ollut avioliitoksi kutsuttu instituutio, joka on kussakin ympäristössä ja ajassa saanut hyvin erilaisia ilmenemismuotoja. Historiallisesti miehen ja naisen yhteiselämän välttämätön intressi on ollut lisääntyminen, koska se on ollut ihmisille luontaisin ja välttämätön vanhuuden turva. Lapsettomuus on (naiselle) onnettomuus
https://www.kotimaa.fi/blogit/jukka-hautala-ohuesta-raamatullisuudesta-kommentti-kristillisten-jarjestojen-kannanottoon-raamatullisesta-avioliitosta/?fbclid=IwAR0QU8Qkk6_bZrEj1LyS1WloHVTpLmGtsnJc2RtFERBx40fMUZ5VawESy_c
Ilmoita asiaton viesti