Hampaaton hallitus ja turvallisuus

Tuulivoimaloita kaatuu ja infraäänet sairastuttaa ihmisiä. Eläimet pakenevat alueelta pois. Hallitus on hiljaa eikä puutu ongelmiin, tuulivoimalat eivät täytä turvallisuudesta säädettyjä direktiivejä. Suomen syöttötariffi on Euroopan paras bisnes hylkeennahkaisen omatunnon omistaville sijoittajille.

– Meitä pidetään hölmöinä, Suomen ihmiskokeissa: "testauslaboratorio-tuulipuistoissa" prototyypit ovat koekäytössä. Muualla maailmassa ei ole vielä rakennettu maalle 5 MW:n tehoisia laitoksia, yksittäisiä protoja lukuunottamatta. Ei tässä selitykset auta enää. CE-merkintä, Conformité Européene (ranskaa) voi olla CE-merkintää muistuttava kiinalaisista tuotteista löytyvä ”China Export” -merkintä.

Onko meidän viranomaiset ajan tasalla Suomessa, vai ainoastaan somessa, "sori siitä"

Koneet voivat saada voimansa myös luonnon energialähteistä, kuten tuuli – tai vesivoimasta.

-Terveys ja turvallisuus

"Terveyden ja turvallisuuden suojeleminen on sekä jäsenvaltioiden perusvelvollisuus että niiden oikeus. Koska konedirektiivillä on yhtenäistetty koneiden suunnittelua ja rakentamista koskevat terveys – ja turvallisuusvaatimukset EU:n laajuisesti, jäsenvaltioiden tehtävä suojella ihmisten terveyttä ja turvallisuutta koneisiin liittyvien riskien osalta tarkoittaa, että niiden on varmistettava, että konedirektiivin vaatimuksia sovelletaan asianmukaisesti".

Ruotsissa romahti jouluna noin 185 metriä korkea Vestas V112 tuulivoimala, Suomessa on useita Ruotsissa romahtaneen tuulivoimalan kaltaisia. Romahtaneen tuulivoimalan torni oli valmistettu kiinalaisella tehtaalla (Stena Renewable). Tuulivoima-alue on suljettu onnettomuuden jälkeen (SVT 25.12.2015).

Suomessa koneiden turvallisuudesta ammattikäyttöön tarkoitettujen koneiden osalta vastaa työsuojeluviranomaiset. Näitä ovat Suomessa muun muassa aluehallintovirasto (AVI) ja sosiaali- ja työterveysministeriö. Koneiden turvallisuudesta säädetään Suomessa lailla konelaissa (1016/2004), koneasetuksessa (400/2008) ja työturvallisuuslaissa (738/2002).

hannuaro1
Luvia

Eläkkeellä, laivanrakennuksessa mukana v.1969 alkaen erilaisissa tuotannon ja suunnittelun tehtävissä. Aluksi 1:1 uloslyöntiä, siitä jatkona kaikki suunnittelun vaiheet nykyään käytössä olevaan hienoon 3D-suunnitteluun saakka.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu