Teologin lunnaat. Tunnin juna
Olipa taas melkoinen sekoomus persulta tunnin junasta. Itsehän te sen olette hyväksyneet,ja allekirjoittaneet.
Ensin nuollaan Orpon ahteria huolella, syyllistetään keskusta niskalaukausta vaille, ja lopuksi ilmoitetaan ,että tunnin juna ei palvele ketään.
Kovin on mutkilla kirjaillut teologin tiet elämän virrassa.
Luukkanen kiukuttelee Orpolle siitä kun ei päässyt pätkäsisäministeriksi.
Ilmoita asiaton viesti
Tuskinpa hänellä oli edes mitään mahdollisuuksia.
Persujen hegemonia sisältyy Purraan,ja alamaisiinsa.
Ei sinne kelpaa edes Peltokangas joka äänellään,ja aurinkolaseillaan ruokkii persuja ihan huolella.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä tarkoitat sanalla ”pätkäsisäministeriksi”
Ilmoita asiaton viesti
Rantanen on vuodenvaihteeseen perhesyistä poissa mutta Ranne sijaistaa, eikä (tietenkään) Luukkanen.
Ilmoita asiaton viesti
Luukkaselta jäi vahingossa kommentointimahdollisuus avaamatta. Täällä se käy.
Ilmoita asiaton viesti
Luukkanen näyttää elävän 1200-luvulla. Kun näin on, ehkä sitten voisi pohtia myös Magna Cartan suhdetta siihen, että innostutaan 40 vuoden vaalikausista 🙂
Ilmoita asiaton viesti
”Mikäli Turku siirtyy samaan aikavyöhykkeeseen kuin Ruotsi, tunnin juna saapuu sinne Helsingistä vain 60 minuuttia aikataulunmukaisen lähtöhetkensä jälkeen.”
Mitähän aikavyöhykkeen siirto maksaa?
Ilmoita asiaton viesti
Orpo on tehnyt valtiovarainministeriön jo taloudellisesti kannattamattomaksi toteaman pakkomielteensä elämää suuremmaksi kysymykseksi ja kieltäytyy tajuamasta, miten hänen oma turkulaisuutensa saa koko itsepäisesti ajetun hankkeen näyttämään vanhanaikaisen siltarumpupolitiikan populismilta.
Niin on, jos siltä näyttää. Viisas poliitikko koettaisi kenties värvätä asialle muualta Suomesta jonkun jäävittömän ministerin, jolla ei olisi oma lehmä ojassa, mutta ilmeisesti nuo muut kokoomuslaiset ovat älyllisesti siihen liian rehellisiä. Hallitusohjelmaan hirttäytyminen tältä osin on lyhytnäköistä.
Sääli, että tyhmän umpiluisesti ajettu veronmaksajille vahingollinen hanke vie uskottavuuden Orpon hallituksen säästö- ja leikkauspolitiikalta.
Jos jonnekin tarvitaan miljardien hintaisia uusia raideliikennehankkeita, niin ei ainakaan nopeuttamaan turkulaisten rientoa Helsinkiin tai sieltä takaisin varttitunnilla tai parillakymmenellä minuutilla.
Suomi tarvitsee strategista kahden raideparin ratayhteyttä Norjan Narvikista Pohjois-Suomeen, esimerkiksi Rovaniemelle. Siinä on omat haasteensa raideleveyksien erosta ja maantieteellisistä seikoista johtuen, mutta tekniset ratkaisut ovat silti löydettävissä. Tosi paikan tullen se vaikuttaa merkittävästi Suomen kohtaloon aivan toisessa mittaluokassa kuin Orpon vaalikarjan kiitäminen Turun-Helsingin väliä tuokiota lyhyemmässä tai pitemmässä ajassa.
Ilmoita asiaton viesti
Keskustan takia taisi pisararatakin taannoin jäädä hyväksymättä.
Voi kunpa kokoomus joskus näkisi asioiden tarpeellisuuden. Oman keskittämisen tarpeensa sijaan. Silloin voisin jopa peukuttaa.
Ilmoita asiaton viesti
Viisautta yli 2000 vuoden takaa. Roomalainen kirjailija Publilius Syrus on sanonut ”Ylimielisen ihmisen kunnia vaihtuu äkkiä kunniattomuudeksi.” Näin se näyttää olevan tässä ”tunnin juna”-asiassakin.
Ennen vanhaan kansanedustajan toimi katsottiin luottamustoimeksi. Nykyisin se on pikemminkin ammatti, jossa halutaan varmistaa toimeentulo seuraavaksi neljäksi vuodeksi vaaleissa.
Ilmoita asiaton viesti
Tunnin juna on turha hanke.
Luukkanen säikähti Keskustan gallupnousua.
Ilmoita asiaton viesti
Tällaisen jälkeen on vaikeaa korostaa ja tuoda esiin rakenteita, joissa vallankäyttöä rikkovasti yritetään estää.
Vertikaalinen generalisoituminen on käytännön de factoa, eikä voi olla koskematta tällaisia.
Toimien ja rakentamisen oikeudellista pohjaa korostetaan, mutta käytännössä rikotaan.
Epäsuorasti tämä on tosiaan oikeusvaltion alasajoa. Tarkoittaa hävitystä.
Ilmoita asiaton viesti