Tieteellisen diskurssin iljettävät kalankasvot – ”pirulainen” käänsi epäitsekkyyden…

evoluution ylösalaisin..

 Kidusten respiratoriset virussairaudet  ja kalan kauneusleikkaukset eivät vielä puhuttaneet Hietasta ja Lahtista terveen järjen evoluutiokeskustelussa. ”Ei ihmistäkän luotu ole. Meressä se on syntyny.” – – ”Kui helvetin taval ihminen on voinu syntty meres? Jos pual minutti on upoksis nii henk loppu.” – – ”Ihmine oli alkuansa kala.” – – ”Kuulkka poja! Mää ole vissi ahvena ku mul on köyry harttia.  Tulkka onkel poja… Et kirukse…” Kyllä Hietanen kalasta kävisi, jos hänet pantaisiin uimaan..

Lahtinen ja Hietanen käyvät kipakkaa keskustelua elämän alkuperästä Väinö Linnan Tuntemattomassa Sotilaassa (1954) (Wikipedia). Mutta pojat eivät tienneet, että evoluutio voi  tehdä U-käännöksen. Thaimaalaiskalastajan pyydykseen tarttui iljettävän näköinen kala – kasvot kuin ihmisellä (iltalehti 27.10 20)

 

Pora – helvetin pääsihteeri opettaa…

Kokeena oppimestarina Pora toteaa veljenpojalleen Malille: ” Eräs järkevä ihminen sanoi kerran: Jos ihmiset tietäisivät, kuinka paljon epäsopua epäitsekkyys aiheuttaa, sitä ei niin useasti suositeltaisi saarnastuolista.” Veljenpojalleen hän antaa esimerkin teennäisen hurskauden helvetillisen edullisista seurauksista:

 Teekutsuilla ehdotetaan jotain tavallista, kuten teen juontia puutarhassa.  Joku perheenjäsen katsoo asiakseen tehdä tiettäväksi, että hän ei oikeastaan tahtoisi, mutta tietysti on valmis suostumaan ”epäitsekkyydestä”.  Toiset peruuttavat ehdotuksensa heti muka ”epäitsekkyydestä”, mutta itse asiassa, koska eivät halua olla mallinukkeina, joihin ensimmäinen puhuja voi kohdistaa viheliäisen altruisminsa. Mutta hän ei tahdo luopua ”epäitsekkyys- huvistaan”.. mieliala kiihtyy ja syntyy oikea riita.

He taistelevat toisensa taistelua. Ymmärrättehän,  jos he olisivat kaikki taistelleet oman todellisen toivomuksensa puolesta, he olisivat kaikki pysyneet järjen ja kohtuullisuuden rajoissa, mutta juuri siksi, että kiista on käännetty nurin ja kumpikin puoli taistelee toisen taistelua, kauna peittyy tuohon viralliseen ja nimelliseen epäitsekkyyteen tai ainakin saa siitä hyvän puolustajan.  Kumpikin osapuoli on täysin tietoinen vastapuolen ”epäitsekkyyden” helppohintaisesta laadusta ja sen tyrkyttämisen kieroudesta, mutta kumpikin onnistuu tuntemaan itsensä virheettömäksi ja vääryyttä kärsineeksi.

Mainittiinko siitä Lancetissa ? Linkit, viittaukset ja lähdekritiikki on totuuden etsintää tärkeämpää Katsos, vain oppineet lukevat vanhoja kirjoja ja ”me” (Pora ja  kumpp) olemme käsitelleet  oppineita niin, että he vähimmin kaikista ihmisistä keräävät viisautta lukemistaan.  Tämän olemme tehneet teroittamalla heidän mieleensä Historiallista Näkökantaa.  Se merkitsee lyhyesti sanoen sitä, että kun oppinut mies kohtaa muinaisajan kirjailijan lausuman väitteen, on ainoa kysymys, jota hän ei milloinkaan tee, onko tuo väite tosi.  Hän kysyy keneltä tuo kirjailija sai vaikutusta (lähteet), miten hän on vaikuttanut myöhemmän ajan kirjailijoihin, mikä on tieteen nykyinen sana siitä.”

 

Helvettiä kauhistuttavat loogiset väitteet ja pyyteettömät nautinnot. ”Loogisten väitteiden haitta on siinä, että se siirtää koko taistelun Vihollisen omalle alueelle.  Todisteillasi herätät vain puhtaan järjen, ja kun se kerran on valveilla, on tulos arvaamaton.  Iskusanat, ei todistelu, ovat parhaat liittolaisesi. Rakas Mali, sano hänelle, se on ”todellista elämää”, äläkä anna hänen kysyä, mitä hän tarkoittaa ”todellisella”.

Siirtyen analysoimaan nautintoja Pora nuhtelee sisarenpoikaansa: ”Puhukaamme nyt tekemistäsi virheistä.  Kuinka et ymmärtänyt, että todellinen nautinto on vihoviimeinen seikka, jonka sait antaa hänen (”potilaan”) kohdata. Ihminen, joka tosissaan ja pyyteettömästi nauttii mistä tahansa maailmassa sen itsensä vuoksi ja hitustakaan välittämättä toisten ihmisten mielipiteistä, on juuri siksi suojattu eräiltä hienoimmilta hyökkäyksiltämme.”

 

Pirulainen heitti keskustelun marginaaliin – se 10 prosentin ilmiömäinen vähemmistö hangoittelee vastaan…

 

Ennen vanhaan aineet kirjoitettiin konseptille (konsu). Äidinkielenopettajamme alleviivasi ”konsun” reunaan viivoittimella piirrettyjen marginaalien tärkeyttä, johon tuli punakynämerkkejä kielellisten virheiden paikoittamiseksi. Luokkakaverini kirjoitti koko aineen marginaaliin. Itsemääräämisoikeutensa terveysmonopolille ulkoistamiseen kielteisesti suhtautuva kansanryhmä on painettu marginaaliin, jossa konseptin pääsivu on varattu punaisille merkinnöille : foliohattu, kulkutautimyönteinen, vaarallinen kanssaihmisille, saastainen, lähdekritiikitön jne. disinformaatikko,  trolli jne..

 

Toimenpiteinä ”rikosten” viereen kirjoitetaan: irtisanominen tai irtisanouttaminen (mm. lääkäreitä ja muita terveysalan työntekijöitä, opettajia yms.), leimaamiset,  sensurointi, bannaus, vihapuhe, mustamaalaus, suljetaan yhteiskunnan ulkopuolelle, muilutus. käpykaarti, Kun kaikki nuo toimenpiteet on hiljaisesti hyväksytty valtion (myös kirkon) taholta,  löytyy niitä, jotka tekevät likaisen työn aivan samoin kuin tapahtui natsi-Saksassa, vaikka nyt se työnkuva on kierompi ja vähemmän näkyvä keskittyen tässä vaiheessa ”hengen” tappamiseen.

 

”Näkemykseni mukaan, Gorski sekä leimaa rehellisiä tieteentekijöitä että silminnähtävästi yrittää luoda sosiaalisesti erittäin vaarallista jännitettä rokotettujen ja rokottamattomien välille sekä   koronarokotekampanjaa haastavien ja kritisoivien lääketieteen asiantuntijoiden välille.  Hän luo harhauttavaa kahtiajakoa missä yksi on hyvä ja toinen paha.  Tällainen järkeilyllä ja retoriikalla ei ole mitään tekemistä tieteen kanssa” (GVB vs. Gorski).

 

Oppiinsa hirttäytyneet kirkon johtajat eivät mene sisälle elämään eivätkä päästä niitäkään, jotka menisivät. He asettuvat ihmisten yläpuolelle, omistavat kuolleen opin pelkuruutensa ja loukatun ylpeytensä peittääkseen. He opettavat yliopistoissa oikeaoppisuuttaan hankkiakseen edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistuvat, tekevät hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse ovat.” (Sadinmaa – Pilatus-piispa)

 

Kuinka helppoa olisikaan olla siinä 90 prosentissa ja siellä konseptillisen käsikirjoituksen enemmistössä. ”Kapean tien kulkijat” uhraa näkemyksensä vuoksi maineensa, elantonsa, kaikkensa, mutta se 90%:n enemmistö vaikenee;  pelkuruuttaan, totaalista sokeuttaan tms. syystä, ja samalla nielee median tarjoaman epäitsekkyyden kameleontin keskittyen siivilöimään hyttysiä (tästä enemmän edell. blogissani, Sanna Ukkola  ja Helena Ylönen tsekkaa taustoja).

 

Maailmanpyörä pyörii vastakarvaan – perisynnin taikasauva heilahtaa ja..

kilvan lapset pelastavat aikuisia. Viime blogini otsikko oli: Älä huomaa – lahjakkaan kansan tragedia.  Alice Miller on kirjoittanut kirjan ”Älä huomaa –lahjakkaan lapsen tragedia”.  Tragedia koostuu kaikista niistä (yleensä tiedostamattomista) tavoista, joilla lapsen oma kokemus kiistetään ja muokataan aikuisen malliin.  Ne tavat koostuvat usein pienistä sanoista ja teoista, jotka edesauttavat lasta menettämään uskonsa omiin havaintoihinsa ja tunteisiinsa.

Myllynkivi kaulassa vajoaa tällaiseen propagandaan koko yhteiskuntamme sallien terveysmonopolistien markkinoida lapsille rokotetta epäitsekkyyden nimissä, käyttäen helvetin pääsihteerin iskulauseita (mm. – voit sairastuttaa kaverisi – vanhempiasi – isovanhempiasi).  Eikö täällä meillä ole enää kasvatustieteilijöitä, jotka puhaltavat pelin poikki ja sanovat, että alle 18-vuotiaan persoonan kehitys on kesken;  hän hakee itselleen rajoja.

Nämä rajat menevät terveen itsekkyyden kautta ja johtavat ehkä vuosikymmenten kuluttua aitoon epäitsekkyyteen, joka nostaa ihmisen maineen, rahan ja vallan yläpuolelle puolustamaan omia ja toisten oikeuksia. Nyt harjoitetulla strategialla lapsemme jäävät rajoja vaille, jolloin se tarpeellinen ”ei” jää sanomatta ja saavuttamatta se suojaus, josta helvetin pääsihteeri Pora toteaa edellä: ”Ihminen, joka tosissaan ja pyyteettömästi nauttii mistä tahansa maailmassa sen itsensä vuoksi ja hitustakaan välittämättä toisten ihmisten mielipiteistä, on juuri siksi suojattu eräiltä hienoimmilta hyökkäyksiltämme”.

 

 

PS

1.Poralaista retoriikka koronanäyttämöllä –  käänteinen logiikka

Virusten historiallinen tendenssi on ollut se, että niiden muuntuminen variantista toiseen ilmentyy tarttuvuuden lisääntymisenä mutta samalla patogeenisuuden vähenemisenä.  Vastoin tuota luonnollista tendenssiä näemme Espanjassa jo viidettä aaltoa, Israelissa kahteen kertaan rokotetut ovat pääministerin mukaan suuressa vaarassa. Geert Vanden Bosschen ennustukset näyttävät toteutuvan yksi toisensa jälkeen  (ks aikaisemmat blogini).  

2.Darwin kääntyy haudassaan..

Massarokotuskampanja keskellä epidemiaa on kääntämässä viruksen normaalin Darwinilaisen kehityskulun vaaralliseksi rokotusjohteiseksi kehityskuluksi. Tämän ”hoitopolun” keskeinen idea on: mitä enemmän rokotetaan sitä enemmän syntyy rokoteresistenttejä mutaatioita, mitä nopeammin rokotteiden teho hiipuu , sitä tehokkaampia rokotteita kehitetään ja ihmiset saatetaan yhä  lisääntyvien riskien viidakkoon.

 “The best example of such a natural pandemic is probably the H1N1 Influenza pandemic that occurred during world war one (see fig 1). The natural course of this Influenza pandemic was not distorted by wide-spread implementation of infection prevention measures or mass vaccination programs. The pandemic was characterized by 3 waves before the virus became endemic.” (GVB)

 3. Poran ja Malin keskustelua tulkitsin ja siteerasin C.S. Lewisin kirjan ”Paholaisen kirjeopisto” pohjalta

 4.Ulkoasu ja asettelu Kypsyysnäyte kirjoitetaan selvällä käsialalla konseptin joka riville (ellei käsiala ole poikkeuksellisen suurta). Isojen ja pienten kirjainten tulee erottua yksiselitteisesti, samoin sanarajojen. Maturiteetti on 1-2 konseptin mittainen. Paperin reunaan jätetään riittävä marginaali tarkastajien merkintöjä varten. Kappaleiden tulee erottua selvästi (sisennys tai tyhjä rivi). Otsikon alkuun ei tule numeroa (vaikka se aihelistassa onkin). Otsikko on irrallinen aines; tekstin tulee olla ymmärrettävissä myös ilman otsikkoa.

5.Evoluutioväittely paljastaa Lahtisen olevan joukon lukenein mies: Hietanen on täysin kansakoulusivistyksen ja Turun Sanomien varassa, kun taas Lahtinen on saanut tietonsa työväenopistosta – jossa hän on päässyt kehittämään myös verbaalisia taitojaan – tai kirjallisuudesta. Lisäksi joitakin vuosia aiemmin oli suomalaisissakin lehdissä kirjoitettu Yhdysvalloissa käydystä ns. Daytonin apinaoikeudenkäynnistä. Suomessa evoluutioteoria tuli koulujen oppikirjoihin vasta vuosia sotien jälkeen. Hietasen ja Lahtisen väittelystä ilmenee myös tamperelaisen työväestön luonteeseen kuuluva itseriittoisuus ja itsevarmuus: uskalletaan sanoa, mitä ajatellaan.[10] (Wikipedia) Tutkimustulokset antavat myös uuden ratkaisun ”Tuntemattoman sotilaan” alikersanttien Lahtisen ja Hietasen väittelyyn ihmisen ja kalan yhteisestä alkuperästä: ”Kuulkka, poja! Kuulkka mitä meijä Yrjö poika puhu.–-

 

.

+5

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu