Ei raitteilta onnikkaan
Vaikea käsittää tuota lyhytnäköstä Anne Bernerin ajattelua, mikä järki siinä junaliikentteen alasajossa vois olla.
Väki ja tavarat raitheilla ois turvallisempaaki. Liikenneturvallisempaa. Teitten kunto vaatii enämpi huoltoako junaradat?
Vai onkosse idea saaha se Onni-bussi-porukka hoittaan VR:n hommia?
Kannatan junaliikentheen kehittämistä ja raitteittan kunnostamista viimisen pääle, niinko isossaki maailmassa.
Ja vielä se, että miksi ei puhuta totta. Miksi se Berner huusi puhheenvuoronsa eilisessä keskustelussa. Jotenki epäystävällistä ja vihassa puhumista. Sanos nyt suohraan asiat ja asioitten taustat.
Keppein evhäin ja raskain lunnain nyt Berner touhuaa ja epätoivosen kuulosta se perusteleminen.
Tehhään päinvastoin eli lisättäs palvelua eikä niinko Savossa, jossa aamu- ja iltavuorot Helsinkkiin lopetettiin ja sittehän voihan sanoa, että liian vähän kulkijoita.
Näinson sannoo tämä ämmi ja uskoo, että näihinki asioihin voi vaikuttaa ja ihan rauhassa. Kuihduttamisen sijasta alama palevlheen lissää ja paremmin. Emmä supista ja masennu, ko keksimä uutta ja virkistymä elähmään ihan vaan aidosti ja oikeasti ja just nyt!
Miten siellä pohjoisessa kun täällä keski-Suomessa junalla liikkuminen korostuu hyvinkin ja jos mahdollista olisi raiteet vedettäisiin joka kaupungin, keskustan ja kylän välille vaikka löytyykin niitä vastarannankiiskejä joista junamatkailu on jo aia museoida koska henkilöautoilu on tätäpäivää. Tärkeitä myös ovat laaja linkkiverkosto (siis bussi) mutta monella on se kuva että ne ovat likaisia, meluisia ja sisustukseltaan ankeita, sekä on tärkeääettä Päijännehöyryillä pääsee Lahteen.
Ilmoita asiaton viesti
Junaliikennettä on jo pitkään supistettu ja pilattu jotenki. Mieki aikoihnaan kulin lättähatula kouhluun, mutta Torniosta ei ennää kule henkilöjunia mihinkhään päin. Ei kait yli rajankhaan juuri ollenkkaan. Jopa sitte, ettois säännölliset kulkuyhteyet.
No sitte Oulun uuesta joukkoliikentteestä. Netistä vaikea löytää reittejä ja aikatauluja. Sisäpiiritietoa(?) ja reittejä yhä vähemmän.
Oulussaki vois juna mennä lentokentälle ainaki.
Siis ko mie lähin lentokentäle täältä ihan keskeltä Oulua menin omalla autolla. Lennot makso Oulusta Helsinkkiin ja takasin 50 euroa ja auton parkki 39 euroa. Menin omalla autolla, koska en osanu enkä löytäny, mistä onnikka ois menny ja taksi ois maksanu n. 40 euroa netin mukhaan.
Ja mitä tuommonen pelleily hinnoilla on? Samoin junalipuissa on se hintaleikki menossa.
Selkeää ja juurevaa aattelua kehhiin!
Ilmoita asiaton viesti
Jyväskylässäkin pitkälti on paikallisliikennettä pilattu varsinkin nyt walttiuudistuksen jälkeen lippujen hinnoittflusta tuli sekavat mutta myös vähennettiin kalliita ja kannattamattomia linjoja, karsittiin päällekkäisiä linjoja, jäljelle jäänritä linjoja pyrittiin virtaviivsistamaan, sekä ulkomaalaistettiin linkkikuskit edellisten nyttemmin irtisanottujen lakkoilun saattelemana. Liekö sitten linkki kulkee enään muutosten jälkeen Jyväskulän Tikkakosken lentokentälle, itse en ole kertaakaan sitä käyttänyt kun sanovat että finnavian hinnoilla lentäisi halvemmalla Helsingistä turkkiin kuin sieltä helsinkiin. Junalinjasta itse olen käyttänyt eniten Jyväskylä-Haapamäki-Seinäjokea ja joka kerta ”kiskobussi” on yli buukattu.
Ilmoita asiaton viesti
Just nuin tätä nyt tehhään eikä ole ihme, että joukkoliikenne tökkii ja on tahmeaa eikä loista ja innosta!
Ilmoita asiaton viesti
Raiteet ovat olleet paikoillaan jo kohta 100 vuotta ja ovat pääosin liikenöitävässä kunnossa.
Ihmisiä pakotetaan hyväksymään yhä pidemmällä olevia töitä, mutta samalla kulkuyhteydet ajallisesti huononevat. Mitä järkeä- ei mitään. Kumipyöräliikenne liikennöi entistä huonommilla teillä ja hitaammin ja riskialttiimmin.
He…. ti ! Ostan piruuttani koko VR:n ja panen sen kuntoon niin, että se palvelee ihmisä eikä typeryksiä. Mistähän tililtä löytäisin siihen hiukan rahhoo?
Otan palkaksi vain sen pienen, mitä vähän nyt ansaitsen sen firman johtajiin verrattuna.
Olen minäkin ollut monessa firmassa johtajan pallilla, mutta en tuonlaisilla palkoilla kuin VR:n pamput.
Ilmoita asiaton viesti
No sanos muuta, ihan onnetonta tuo VR:n homma. Moraaliton meininki ja politiikot eikö pellaa pelehjään.
Ilmoita asiaton viesti
Raideliikenne maantieliikennettä siistimpää. Vihreästikin ajatellen.
Ilmoita asiaton viesti
Näin on.
Ilmoita asiaton viesti
Tänään ollaan tekemässä valtakunnallisesti rautateiden suhteen sama virhe minkä Turku ja Tampere aikoinaan teki raitiovaunuliikenteen suhteen. Pirun kallista niitä takaisin on haikailla kun kiskot ovat rullalla.
Ilmoita asiaton viesti
Kiva olisi jos Jyväskyläänkin saisi raitiovanut mutta taitaa seutu kuitenkin olla liian mäkistä, järvistä ja harvaan asuttua että kaupunkiin sellainen voitaisiin laittaa (täällä yleisenuskomukseen raitiovaunu tarvitsee tasaisenmaan sekä omanratapenkanvsillä se ei voi kulkea ylä- tai alamäkeen saati sitten kaupungin keskustassa). Kiskobussia kyllä suunniteltiin asennettavaksi taajamakeskusten välillä mutta rahat päätettiin satsata linkkiliikenteen tuottavuuden parantamiseen eli waltti-uudistukseen. Lisäksi päätettiin ettei jyväskylässä ole muitakeskustoja kuin ydinkeskusta jonne tavoite on keskittää suurinosa kaupungin palveluista esim lähikirjastot ja lähiterveyskeskukset (kaupallistenpalvelujen on sensijaan annettu keskittyä prismojen ja citymarkettien yhteuteen).
Ilmoita asiaton viesti