Osui ja upposi, pääministeri
”Hei, boom-boom-boomeri, jäitä hattuun, ota coolimmin!
Tällaisen kuvatekstin pääministeri laittoi Instagramiin. Taustalla virnuilee hänen henkiystävänsä, demareiden kansanedustaja Ilmari Nurminen. Ja taustalla soi tämän ystävän Benjamin Peltosen biisi.
Tällaisen voisi jättää viikonlopun vieton nimiin, mutta kun kyse on pääministeristä, niin ei vain voi.
Boomer viittaa ns. Baby boomer -sukupolveen eli Yhdysvalloissa sotien jälkeen 1946-64 syntyneisiin ikäluokkiin. Suomessa puhutaan suurista ikäluokista.
Pääministeri taitaa vastakkainasettelun.
Hän opasti pörssiyhtiö UPM:ää, kun se kävi neuvotteluja Jämsän Kaipolan tehtaan jatkosta. Yritysten saati pörssiyhtiöiden päätökset eivät kuulu pääministerille.
Nyt hän laittaa sukupolvet vastakkain.
Tuoreen kyselyn mukaan vasemmistolaiset nuoret eivät ole huolissaan julkisen talouden velkaantumisesta. Sen sijaan paljon suurempi osa, 60 prosenttia vähän vanhemmista suomalaisista on tästä velkarallista erittäin huolissaan.
Me olemme niitä pääministerin boomereita ja olemme tehneet pitkän päivän tätä yhteiskuntaa rakentaaksemme.
Marin ja nyt myös Ohisalo puhuvat vihreästä siirtymästä ja kestävästä kehityksestä. Ja niitä varten pitäisi unohtaa sovitut budjettikehykset ja ottaa surutta lisää velkaa. Mitään suunnitelmia heillä ei ole. Hokevat vain samoja sanoja.
Samaan aikaan luottoluokittaja Fitch varoittaa Suomea julkisen velan kasvusta. Matala talouskasvu ja ikääntyminen vauhdittavat velkaantumista.
Ministereille tiedoksi, terveet investoinnit tehdään yrityksissä. Vain niin syntyy kasvua ja uusia työpaikkoja. Julkisen vallan rooli on panna yritysten olosuhteet kuntoon. Esimerkiksi laittamalla lupa-asiat kuntoon. Ettei käy niin kuin Harjavallassa. Valmis akkutehdas pitäisi siirtää toiseen paikkaan, kun sieltä löytyi liito-oravan ulostetta.
Saarikko ja Lintilä, tulkaa nyt jo pois sieltä!
Tämän hallituksen toimintakyky perustuu vain velkaan niin, että mitään tarvittavia päätöksiä ei tarvitse tehdä ennen eduskuntavaaleja.
Sanon nyt suoraan: velkaralli päättyy seinään. Kysymys on vain milloin.
Ja sukupolvia vastakkain asettamalla ei Suomea rakenneta. Tässä on tarpeeksi tekemistä niin meille boomereille kuin vähän nuoremmille.
Pääministerin touhu vaikuttaa maaniselta. Todellisuudentaju on heikentynyt.
Sokka on jo repäisty irti.
Ilmoita asiaton viesti
”Boomer-termiä käytetään kuitenkin laveammin kuvaamaan ihmisiä, joita termin käyttäjä pitää ajastaan jälkeen jääneenä eli niin sanotusti kalkkiksena.”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/af191828-6b9f-4a9b-bdc6-f687e71e3e92
Pääministerin ulostulo ei kovin aikuiselta tunnu.
X
Ilmoita asiaton viesti
Aivan järkyttävää ylimielisyyttä ihmisiä kohtaan, jotka ovat Suomen rakentaneet. Pitää katsoa, että kuinka kauan demarit sietävät tätä.
Ilmoita asiaton viesti
Sitä oon ihmetellyt, miten pm n kanssasisaret d puolueesta katsovat tätä velkatouhua, jonka heidän lapset tulevat maksamaan, idiotismia vaiko idolismia ?
Ilmoita asiaton viesti
Sitä ihmettelen minäkin. Vaikka on sovittu, että määrätyistä asioista leikataan, niin sitten kun asiasta nousee kohu, niin coolisti löytyykin rahaa.
Esimerkiksi jokainen järkevä perhe laskee tulonsa ja pakolliset menonsa. Jos jää ylimääräistä, niin siitä laitetaan hieman säästöön ja lopuilla eletään.
Marin tekee niin, että kun rahat eivät riitä, niin otetaan seinästä lisää. Marin vie meidät semmoiseen perikatoon, ettei millään mitään väliä ja siitä juurikin maksavat tulevat sukupolvet.
Ilmoita asiaton viesti
PM on pikavippisukupolvea joka luottaa että boomerit lopulta jeesaa, jos ei muuten niin kuolemalla ja jättämällä perinnön.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä herää kysymys siitä, että onko demaripuolue nimeämänsä nykyisen pääministerin touhujen takuumiehenä ?
Ilmoita asiaton viesti
Suuret ikäluokat eivät ole rakentaneet mitään. Sotia ennen syntyneet sukupolvet rakensivat hyvinvointivaltion ja boomerit istuivat valmiiseen pöytään. Nyt ovat sitten keksineet syyttää nuorempia siitä etteivät itse tehneet mitään mainittavampaa kun toivat rajattoman ahneuden ja itsekeskeisyyden suomalaiseen kulttuuriin.
Ilmoita asiaton viesti
Me älyä omaavat olemme jo pitkään tiedostaneet, että maamme rajojen yli on tulemassa ”baby boomereita” rajattomat määrät, jos vain annamme siihen tilaisuuden. Vihreät tykkäävät boomereista vallan paljon. Halunnevat perustaa boomerien valtakunnan. Demarit käyvät ehkä hitaalla, kun eivät ole huomanneet?
Ilmoita asiaton viesti
Jos porukka kerran on hänen mielstään niin kalkkista, niin se voinee sitten kalkkiksina unohtaa koko Marinin kun seuraavat vaalit tulevat ja mieluummin koko puolueenkin.
Jos pääministeri ”vitsailee” ikärasismilla niin se on
kait vaan hauskaa, mutta auta armias jos kyseesä olisi ollut joku muu? Olisi Toiviainen äkkiä kiirehtinyt ”apuun” ?
Ilmoita asiaton viesti
”This is hjumor. Get over it!”
SaMariini
Ilmoita asiaton viesti
No, hän kalastelee selvästikin nuorten ääniä. Tilanteessa, jossa eläkeläisten osuus väestöstä vain jatkaa kasvuaan tuo ei välttämättä ole hyvä straegia.
Ilmoita asiaton viesti
Demariäänestäjien enemmistön keski-ikä osunnee suurten ikäluokkien jakaumaan, oletan. Tai ainakin osui ennen tätä ulostuloa.
Ilmoita asiaton viesti
Milleniaali koittaa tässä saada hyväksyntää zoomereilta joita ko. Insta kuvassa on pilkkaamalla boomereita. Demu äänestäjät taas ovat veteraaneja ja suuria ikiluokkia mitä jokunen boomer teini joukossa.
Ilmoita asiaton viesti
Keskivertodemarikannattaja ei välttämättä osaa loukkaantua boomeriksi haukkumisesta – valitettavasti.
Ilmoita asiaton viesti
Kääntymällä oman puolueensa Kiljusen esitystä vastaan, Marin todellakin haluaa asettaa ikäryhmät vastakkain.
Mielestäni Marinin strategia on huono. Itse esimerkiksi kunnioitan suuresti vuonna 1930 syntynyttä äitiäni ja tänäänkin viimeksi puhuimme Marinin sekoiluista, joita äitini ei ymmärrä laisinkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa suuret ikäluokat (”boomerit”) ovat sotien jälkeen syntyneet ja vuoteen 1963 asti. Äitisi ikäluokka ei tähän kuulu.
Jos Marin haluaa puhutella äitisi ikäisiä, jokin hauska ”sori dementikot” voisi olla hyvä.
Ilmoita asiaton viesti
Harvinaisen terävä äitini on ikäisekseen. Vasta kuoli hänen jumppakaverinsa 109-vuotiaana. https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008231477.html
Muisti kuulemma toimi loppuun asti.
Ilmoita asiaton viesti
Oma äitini maksoi tietsikalla laskujaan vielä yhdeksänkymppisenä. Päivää ennen kuin äiti nukkui pois 95 vuotiaana, hän otti vielä kantaa tuleviin presidentin vaaleihin. En saa kertoa nimeä ketä hän kannatti, mutta voin kertoa, että tämä valittiin jota äitini kannatti.
Ilmoita asiaton viesti
Suurten ikäluokkien määritelmä edellä ( #3519923) väärä – jos Suomesta puhutaan.
Ilmoita asiaton viesti
Suuriksi ikäluokiksi on Suomessa kutsuttu vuosina 1945–1950 syntyneitä. Englannin kielen ilmaus ”(baby) boomer” viittaa olennaisesti laajempaan ryhmään ja on lisäksi saanut toisentyyppistä käyttöä.
Siksi on outoa, että monet ovat nyt käyttäneet sentapaisia ilmauksia kuin ”boomerit eli suuret ikäluokat”.
Ilmoita asiaton viesti
Eikös noiden baby boomerien pitäisi olla heitä, ketkä tämän baby boomin saivat aikaan? Syntyneet vauvat lienevät siihen syyttömiä.
Näitä boomereita, jotka suuret ikäluokkamme synnyttivät 40-luvun lopulla taitaa enää olla varsin niukalti keskuudessamme.
Ilmoita asiaton viesti
Minkäköhän ikäinen SaMariinin oma äiti on?
Ilmoita asiaton viesti
Asia on kyllä päinvastoin hyvä Hjallis, me suuret ikäluokat, johon itse myös kuulun, suhtaudumme epäluuloisesti, jopa kylmäkiskoisesti omien jälkeläistemme ikäluokkaan, vaikka he ovat paremmin koulutetut kun meidän ikäluokka konsanaan ja siksi jos jotkut niin juuri me olemme syyllisiä vastakkainasetteluun, eivät meitä nuorempi ikäluokka. Olen seurannut vuosia ”Leijonien Luola USA” ja siellä sijoittajien suhtautuminen nuoriin on aivan toista kuin täällä Suomessa, kannustus ja rohkaisu, sekä luottamus nuoriin aivan toisella tasolla kuin meillä.
Ilmoita asiaton viesti
”Leijonien luola USA” on Arton faktapohja mielipiteelleen.
Aika kylmäävää. Kyseessä on läpeensä käsikirjoitettua tosi-tvtä ”jenkkistailiin”.
Sallinette tässä yhteydessä tällaisen slangi-ilmaisun boomerilta.
Ilmoita asiaton viesti
Granlund, olisiko esittää näyttöä ikäluokkamme kylmäkiskoisesta suhtautumisesta jälkeläistemme ikäluokkaan. Olemme eläneet sotien jälkeisen ajan työtä tehden saadaksemme jälkeläistemme ja heidän jälkeläisten elämän helpommaksi ja paremmaksi kuin meidän.
Uskoakseni olemme onnistuneet kohtuullisesti. Jos esitämme kriittisiä mielipiteitä nykymenosta ei se suinkaan ole kylmäkiskoista suhtautumista jälkeläisillemme vaan pyrkimys saada heidät ajattelemaan omaa ja jälkeläistensä tulevaisuutta. Näinhän meidän vanhemmatkin tekivät ja olen siitä kiitollinen omille vanhemmilleni.
Ilmoita asiaton viesti
Muuallapäin maailmaa nuoriso arvostaa vanhoja ihmisiä ja sitä pidetään hyveenä. Meillä tämänkin pitäisi olla päinvastoin.
Ilmoita asiaton viesti
No hommatkaa sitten se eutanasia Suomeen. Mikä Saarilahti mielestäsi olisi sopiva ikäraja?
Ilmoita asiaton viesti
Mikä kohta minulla oli olkiukkoilua? Marin itse toi tämän sukupolvikysymyksen keskusteluun.
Kysyin suoraan sinulta, että minkä ikäinen ihminen on valmis hautaan.
Ilmoita asiaton viesti
Yritä Saarilahti lisää ennen kuin poistat kommenttisi.
Ilmoita asiaton viesti
”…käytä vähemmän aikaa nuoren pääministerimme arvosteluun. ”
Pääministerin status ei anna armoa nuoruudelle eikä vanhuudelle. Häntä saa arvostella ja pitää arvostella tekojen ja ulostulojen perusteella armotta. Kyse ei ole mistään suojatyöpaikasta, vaan Suomen tärkeimmästä postista.
Ilmoita asiaton viesti
Välillä on tuntunut siltä, että nykyinen hallitus on joidenkin ministeriharjoittelupaikka. Se tulee kyllä yhteiskunnalle ja kansalaisille kalliiksi. Kokemusta kun ei kompuuttterista löydy. Kokemuksen saavuttamisessa ei ole oikoteitä.
Ilmoita asiaton viesti
Se nuori pääministeri arvostelee kuitenkin boomereita ja se on sallittua ja hyväksyttävää?
Ilmoita asiaton viesti
Jos Puolakka tarkistat ja vielä ymmärrät olkiukko-argumentointivirheen tarkoituksen, voi sen katsoa tarkoittavan juuri tuota kommentointiasi Saarilahden kirjoitukseen, kun hän puhuu asiallisesti nuorempien ikäluokkien tulevasta työkertymästä vanhenevan väestön tulevaisuudessa, sinä vedät siitä oman (virheellisen) johtopäätöksesi olkiukoksi jostain eutanasiasta, aika malliesimerkki ko. argumentointivirheestä.
Muutenkin kumman katkeraa on keskustelu aiheesta, jäitä hattuun boomerit… 😀
Hjalliskin väittää loppukaneettina että ”Ja sukupolvia vastakkain asettamalla ei Suomea rakenneta” vaikka itse tässä on vastakkainasettelua tekemässä juuri mm. iän perusteella kuten väittäessään että ”me” eli hänen ikäluokkansa on tämän maan rakentanut ja pelastanut ja mitävielä kun taas Marinin ikäpolvi ja nuoret ovat vain velkaannuttaneet ja varmaan myös kommunismillaan pilanneet. Tuntuu unohtuvan että kyllä se taitaa tämä vanhempi kaarti olla joka Suomen kansallisomaisuutta on ollut myymässä (caruna, kaivosluvat, tuleva tieliikennelaitoksen myynti jne jne.) ja ajamassa Suomea velkakierteeseen. Mutta tuskin Hjallikselle ja muille nykyisenlaisen korporatokratian kannattajille tosiasioilla tai ihmiskohtaloilla on vaakakupissa paljoa painoa kun täytyy yrittää houkutella ulkomaisia sijoittajia Suomeen hinnalla millä hyvänsä, koska mikäänhän muu ei pelasta valtiota ja sen kansaa kuin ulkomaiset sijoittajayhtiöt ulkomaisine pääomineen….
Ilmoita asiaton viesti
Eikös nuo nykyiset ’kalkkikset’ ole itsekin olleet nuoria? Miksi heitä nyt pitäisi alentaa popparin sanoituksilla?
Ikäpolvien välille rakennettavaa muuria on kaikin tavoin vältettävä.
Maamme pääministerin tehtävä on olla sillanrakentaja kaikkien ikäpolvien välillä.
Ilmoita asiaton viesti
Tuntuu vaan siltä, että nykyinen pääministeri on keskittynyt siltojen rakentamisen sijasta polttamaan siltoja yhteen jos toiseenkin suuntaan.
Ilmoita asiaton viesti
Saarilahti, eikö juuri Marin ja hänen viherpunahallituksessa raju velanotto jää lapsiemme ja lastenlapsiemme maksettavaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Luottoluokittajat ovat Suomea jo varoittaneet!
Ilmoita asiaton viesti
On onnetonta että ilmeisesti edes pääministeri ei tunne sanojen merkityksiä. Nehän olisi helppo vaikka googlettaa.
Otetaan nyt tuo ”boomeri”.
Boomer tarkoittaa Yhdysvalloissa eri asiaa kuin Suomessa.
Räppäri joka tuon hölmön rallin on tehnyt, käyttää anglismia koska se on kai ”cool”.
Boomer-termiä voi tietysti käyttää monella tavalla. Itse pyrin kuitenkin käyttämään sanoja siten, että niiden tarkoittama sanoma välittyy vastaanottajalle.
Tällöin ei sanoja käytetä miten sattuu ”fiilispohjalta”, jos ei hassutella tai pyritä antamaan taiteellinen tai eksentrinen vaikutelma.
Jälkimmäisillä on tietysti oma sijansa elämässä.
Jos esim. viittaan puheessa maapalloa lähinnä olevaan tähteen, käytän nimeä aurinko, en esimerkiksi hevonen, sähköpora tai sirkusklovni.
Toki voin kutsua tuota taivaakappaletta myös esim. mollikaksi, ja vastaanottaja ymmärtää mistä on kyse.
Elämä on mielestäni helpompaa, kun sanoilla on yhdessä – vaikka pienessäkin alakulttuurissa – sovittu merkite.
Samalla tavalla boomer-termillä on aivan täsmällinen sisältö.
Valitettavasti monet laiskasti ajattelevat henkilöt eivät ole välittäneet ottaa selvää siitä, mitä tuo heidän käyttämänsä termi tarkoittaa. Asian selvittäminen ja sanan täsmällinen käyttö voisi ilmeisesti ”pilata fiiliksen”.
On syytä huomata, että ns. suuret ikäluokat, baby boomers, sijoittuvat väestöpyramidissa (ja historiassa) eri kohtiin eri maissa.
Jos käytän termiä boomers esim. yhdysvaltalainen yleisö vastaanottajana, viittaan ikäkohorttiin 1946-64 syntyneet.
Suomessa korkea syntyvyys kesti sotien jälkeen hieman yli viisi vuotta, elokuusta 1945 elokuuhun 1950.
Käytännössä siis Suomessa termillä boomer(s), jos tuota vähän hölmöä anglismia haluaa käyttää, viitataan 1945-50 syntyneeseen väestönosaan.
Suomessa esim. 1953-1964 luvulla syntyneet eivät siis ole ”boomereita”, vaikka monen henkisesti laiskan puhujan lauseista voisikin joskus näin päätellä.
Jos taas puhujalle ”boomer” viittaa mihin tahansa hänelle vastenmieliseen, vieraaseen, halveksittavaan tai muuten vain turhaan ja ajastaan jäljessä olevaan kohderyhmään, merkitys jää useimmille vastaanottajille epäselväksi. Tai ehkä juuri nämä jotka eivät saa tolkkua puhujan kielestä, ovat puhujan mielestä kaikki boomereita.
Ilmoita asiaton viesti
Miten se noin voi olla? Boomer on mielestäni tekijään viittaava sana. Baby boom kai tarkoittaa vauvaboomia eli korkeata syntyvyyden nousua. Boomin aiheuttajien luulisi olevan niitä boomereita.
Ilmoita asiaton viesti
Pääministeriä vielä naurattaa.
Erkki Tuomioja hermostui keskustalaiselle Suomenmaa lehdelle, kun julkaisivat Marinia arvioivan mielipidekirjoituksen.
Vaatii puolueen anteeksipyyntöä.
Kalkkis on loukkaava nimitys ikäihmisille. Tuleekohan tuosta Marinin Instan tarinasta lisää harmitusta demarileiriin?
Pitäisikö Demareiden puolestaan pyytää anteeksi ikäihmisiltä?
Ilmoita asiaton viesti
Ainakin itseäni loukkaa tuollainen, varsinkin melkein alaikäisen, mutta kuitenkin jo aikuisen suusta.
Tämän maan ovat hänelle ja kaltaisilleen rakentaneet isämme ja esi-isämme eivätkä nuo boomeritkaan aivan osattomia ole tuohon rakennustyöhön.
Luulisi pääministerillä, siis valtion ylimmällä johdolla olevan edes vähän, hitusen harkintakykyä.
Pääministeri ohittaa joi kirkkaasti Turtiaisen lausumat.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä loukkaa minuakin! Jos Instan tarina oli tarkoitettu vitsinä, niin ainakaan se ei onnistunut.
Itselläni on kaksi tytärtä, nuorempi Marinin ikäluokkaa!
He ovat fiksuja, hyvin käyttäytyviä ja vastuullisissa yhteiskunnallisissa tehtävissä. En voisi kuvitellakaan, että he päästäisivät verkkoon mitään ihmisryhmää loukkaavaa päivitystä.
Ilmoita asiaton viesti
Tuli mieleen että tuollaista ei kirjoiteta selvin päin. Mene ja tiedä.
Jos on aito, niin siellä on Sannafanclubin profiilikuva aika mielenkiintoinen, ollakseen pääministerin fanclub.
Ilmoita asiaton viesti
Demarit antavat Marinin touhuta niin kauan, kunnes puolueen kannatus laskee. Siihen asti Marin saa mellastaa täysin vapaasti.
Ilmoita asiaton viesti
Sanna vie ja nyt vanhukset vikisee …
Ilmoita asiaton viesti
Pyykkölä, taisi nyt osua ihan teidän omaan nilkkaan…
Ilmoita asiaton viesti
Vastaan kuin Esko Aho, Niin on hyvä kuin käy. Nuorissa on tulevaisuus.
Ilmoita asiaton viesti
Ok, mutta ikärajaa et osaa laittaa. Onko se 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120..?
Kerro nyt ihmeessä, että missä iässä ihmisestä tulee vanhus.
Ilmoita asiaton viesti
Itse olen vanhuuseläkkeellä, joten olen vanhus. Aikoinaan yksi edesmennyt kenraali ehdotti, että eläkeläisillä ei olisi äänioikeutta lainkaan ja alaikäisten lasten vanhemmilla enemmän äänioikeutta. Oikein tai väärin, selvästi tulevaisuuteen tähtäävää ajattelua. Kepullahan oli vuosia sitten taktiikkana, että muistisairaita vanhainkotien asukkeja roudattiin äänestyspaikoille ja ”avustettiin numeron piirrossa”.
Ilmoita asiaton viesti
Kysyin sinun mielipidettäsi tähän Marinin ikärasismiin.
Ilmoita asiaton viesti
Oikeastaan et kysynyt, mutta vastaan silti. Marin ei ole ikärasisti, vaikka kehottaakin laittamaan jäitä vaippojen sekaan. Kyse on toisaalta siitä, että patriarkaalinen ajattelu pyrkii murtamaan nuorehkojen naisten hallinnan, missä pääministeri Marin on ensimmäisenä vastaanottamassa iskuja.
Toisaalta kyse on totaalisesta menneen maailman puolustuksesta, Suomen poliittisen päätöksenteon ”ajatusten imperialismista”, missä vain ”nuket” voivat olla – yksin – johtavilla paikoilla. Vastarinta on voimakasta oppositiossa, missä miesvalta on totaalisinta.
Sanna selviää tästäkin koitoksesta voittajana.
Ilmoita asiaton viesti
Jos hän olisi jättänyt tuon postauksensa väliin, niin mitään koitosta tästä asiasta ei olisi tullutkaan eikä kukaan olisi syyttämässä häntä ikärasismista. Joskus kannattaa ajatella kaksi kertaa, Sanna jätti nyt sen toisen kerran väliin.
Ilmoita asiaton viesti
Hohhoijaa. Pyykkölän punalasit ovat niin vahvat, että ”Sanna Suuri” ja muu vasemmisto voi tehdä mitään vaan ja kaikki on upeaa. Heräisit sinäkin kuplastasi.
Ilmoita asiaton viesti
Vanhus -sanaan liitetään nykyään myös muita ominaisuuksia kuin ikä. En kutsuisi vanhukseksi esim. 70 vuotiasta, jonka vireys, muisti ja liikuntakyky ovat täysin kunnossa..
Ilmoita asiaton viesti
”Kerro nyt ihmeessä, että missä iässä ihmisestä tulee vanhus.”
Kalkkis voi olla jo nuorena.
Ilmoita asiaton viesti
Niinkö luulet? Eiköhän se ole se SaMariini kun vikisee suuraavissa eduskuntavaaleissa ja demarit?
Ilmoita asiaton viesti
Marin ja hänen ikäpolvensa rakentavat Suomea itselleen ja lapsilleen. Kansaneläkeläiset voisivat jättää kitinän vähemmälle ja nauttia saavuttamistaan eduista, kyllä jälkipolvi pitää itsestään huolen.
Ilmoita asiaton viesti
Manu, kirjoitit tämän kommentin 23.10.2021 klo 17:46. Onko sillä elämää suurempi merkitys vai onko ohjeistus muuttunut? Et vastannut tähän blogissani.
Ilmoita asiaton viesti
Sinähän poistat kommenttejani blogistasi, miksi kirjoittaisin sinne?
Ilmoita asiaton viesti
En ole sinun kommenttejasi poistanut tästä aika-asiasta. Yhden Tammelan kommentin poistin juurikin sinun pyynnöstäsi. Teinkö mielestäsi siinäkin väärin?
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on Harkimon blogi, joten tämä keskustelu ei kuulu tänne.
Ilmoita asiaton viesti
Vastaa sitten blogiini. https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ritvapuolakka/sanna-marin-on-erotettava-paaministerin-tehtavasta/#comment-3518378
Ilmoita asiaton viesti
Kreikkalaisilta voi kysellä, millaista tulevaisuutta tällä pikavippilinjalla ollaan rakentamassa.
Ilmoita asiaton viesti
Tämähän menee mielenkiintoiseksi. Mitä ’nokkelaa’ PM seuraavaksi keksii siirtääkseen keskustelun diiba daaba raiteelle. Samanaikaisesti olennaisesta, eli EU n yhteisvelkapaketista ollaan ihan hissuksiin.
No, Marin on vasemmalle kallellaan oleva demari, ja demarien vasen siipi on Suomen kannalta ollut varsinainen vitsaus typeryyksineen.
( Kirja aiheesta, Tarza : pasifistin odysseia voimapolitiikan maailmassa )
Ilmoita asiaton viesti
Marin ei ole vain kallellaan vasemmistoon, vaan hänen eduskuntavaalien yhteydessä antamat vastaukset sijoittavat hänet aivan vasemmiston ytimeen. Jos olette kuunnelleet hänen kannanottojaan, niin hän on tulisieluinen vasemmistolainen.
Onhan näitä väärässä puolueessa olevia toisessakin äärilaidassa kuten kokoomuksessa on nainen meppinä, vaikka hän on ilmiselvä vihreä. Tuli vain mieleeni.
Ilmoita asiaton viesti
Kaiken kukkuraksi äänestävät pH:n kerta toisensa perään mepiksi, hullua porukkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jaa?
Alussa oli suo kuokka ja Jussi.
Mitä on nyt?
Kohtalaisen hyvä ja valmiiksi rakennettu yhteiskunnan infra. Yli puolella taitaa olla omistusasunto jonka nämä ”nuoret” tulevat perimään, nämä nuoret ovat hyvin koulutettuja, sosiaalista saa rahaa jos ei viitsi tehdä mitään.
Ihan vain tiedoksi sinulle että eläkerahastoissa on 240 000 000 000 euroa riihikuivaa.
”Suurista ikäluokista” suuri osa on ollut jo kymmenen vuotta eläkkeellä. Ensimmäiset normaaliaikaisella alkaen 2010. Eli siis 11 vuotta. Suurista ikäluokista taitaa jo suurempi osa olla muilla mailla, pois täältä bilettämistä haittaamasta.
Selvitä tosiasioita ennen kuin kirjoitat.
Teillä demareilla, jos olet, on jäänyt tuo ”Suuret ikäluokat”-levy päälle. Vaihtakaa jo levyä.
Ilmoita asiaton viesti
se että eläkkeen arvo alenee on kaikille tuttu. Sillä ei ole mitään tekemistä suurten ikäluokkien kanssa. Se on yksinomaan SDP:moka.
Eläkkeen lähtötaso vuonna 2070 on se sama 60%. Tuo aleneminen johtuu leikatusta indeksistä.
Jos jo 61,3 -vuotiaana jäädään/on jääty eläkkeelle niin se kertoo karua kieltään sillä eläkerahastot vain kasvavat.
Kuten kirjoitin, vaihda jo levyä.
Ilmoita asiaton viesti
Taitaa olla kuukkelissa vanhaa tietoa.
Ilmoita asiaton viesti
Jahas, täällä taas pahoitetaan mieltä ihan urakalla. 😂 Kappaleen sanat joita Marin instassa lainasi: https://genius.com/Benjamin-fi-boomeri-lyrics
Ilmoita asiaton viesti
Pitäis laittaa välillä korkki kiinni kun PM:n jutut menee noin levottomiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Mirjamihan hieman raotteli tätä omassa blogissan, mutta sai ukkoköörin kimppuunsa.
Ilmoita asiaton viesti
Erkki oli varmaan laittamassa omaa korkkia kiinni. En minä ainakaan rupea neuvomaan ketään muuta sellaisessa, mutta nyt tosiaan mietin olisiko tuohtumukseni viinistä johtuvaa.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä Max! Kun joku yrittää oikeudessa esittää, että tämä oli alkoholin syytä, niin ei mene läpi.
Lieventäviä asianhaaroja ei ole, eli jos joku tappaa jonkun selvin päin tai päissään, niin tuomio on sama.
Manu Korkman halusi tietenkin halventaa minua, että kun olen tehnyt vaatimukseni ”huonoon” kellonaikaan, niin olen silloin ollut maistissa.
Ei siinä mitään, minun mielipiteeni ovat samoja kännissä tai selvinpäin, eli Sanna Marin on laitettava vaihtoon heti, ennen kuin hän ehtii enempää tuhoa tehdä Suomelle.
Ilmoita asiaton viesti
Paitsi jos tappaa autolla, niin tuomio on paljon kovempi kännissä. Selvin päin ei välttämättä saa mitään.
Ilmoita asiaton viesti
Olen arvostanut Marinia tähän asti, vaikken demarien kannattaja olekaan. Nyt täytyy miettiä uudestaan.
Onhan tuollainen viestittely pääministeritasoiselta ihmiseltä noloa.
Ilmoita asiaton viesti
Itse olin todella iloinen, että saatiin nuori, kaunis, älykäs naispääministeri, mutta aamiaisten ja veronkorotuspuheiden jälkeen pakko oli tunnustaa, että tämä nainen on tuho maallemme.
Nainen ei edes osaa lopettaa, koska nyt tämä boomer on loukkaus ikäihmisiämme kohtaan.
Ilmoita asiaton viesti
Linkistä: ”… sanasta baby boomer, ja tarkoittaa tietyn ikäluokan ihmisiä (55v-73v)”
Niin että eduskuntaryhmänkään demarikalkkisten ei kannata tulla valittamaan jos kannatus laskee, mm. Rinteen, Filatovin, Johannes Koskisen, Tuomiojan jne.
Ilmoita asiaton viesti
”tarkoittaa tietyn ikäluokan ihmisiä (55v-73v)”
Jenkkien kontekstissa, Suomessa slangisanana ei.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole noin. Jos se tarkoittaa isoja ikäluokkia, niin se oli 1945-1950, eli henkilöitä jotka nyt ovat 71-76 vuotiaita.
Ilmoita asiaton viesti
Itse suuren ikäluokan edustajana ja demarina kannustan, kuten ikäiseni demarit yleensäkin näitä seuraavan sukupolven nuoria murtautumaan ulos niistä kahleista joihin meidät aikoinaan kahlittiin. Tuon kahlitsemisen vaikutukset näkyvät, valitettavasti, myös tämän blogin monissa kommenteissa, on halua elää menneisyydessä, menneisyydestä opituilla tavoilla ja on myös valmiutta vaatimaan sitä myös jälkeläisiltämme, mutta onneksi nuorempi sukupolvi ei siihen suostu eikä tule suostumaan ja hyvä niin.
Ilmoita asiaton viesti
Ok, Granlund. Onko teillä myös puoluepoliittinen ohjelma, milloin ihmisen pitää laittaa suunsa kiinni?
Ilmoita asiaton viesti
Ei, vaan kannustamme pitämään suunsa ”auki” ja Sdp:a toimivat Wanhat toverit jotka eivät varmasti suutaan pidä kiinni, mutta sinä Ritva ilmeisesti haluaisit Sannan sulkevan suunsa, sillä onhan hän niin kaaauhean nuori.
Ilmoita asiaton viesti
Hekoheko Granlund, olen minä itsekin ollut joskus nuori.
Ilmoita asiaton viesti
Vieläkös te wanhat toverit aloitatte kokouksenne suurella tunteella ja hartaasti veisatulla ” kansainvälinen ”-rallilla?
Ilmoita asiaton viesti
Mutta eikös pääministerin kuitenkin pitäisi olla koko kansan pääministeri eikä halveerata ikäihmisiä noin tylysti? Miltä kuulostaisi, jos presidentti Niinistö hersyttelisi somessa ”lapsellisista millenniaaleista”?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä Niinistö on, valitettavasti siihen myös joskus on syyllistynyt, mutta ei nykyisin koska oma vaimo kuuluu ikänsä puolesta milleniaaliin.
Ilmoita asiaton viesti
No, mitenkähän olisi Salen suu mennyt, jos hänen vaimonsa olisi kapakkakierroksen päätteeksi kutsunut kolme tilataksillista porukkaa jatkoille Mäntyniemeen?
Ilmoita asiaton viesti
Koskas Sanna on tehnyt kapakkakierroksen?
Ilmoita asiaton viesti
Tai viisi..
Ilmoita asiaton viesti
On se ihmeellistä, ettei ymmärretä toisten solvaamisen olevan coolia!
Ilmoita asiaton viesti
Tarkemmin ajatellen Marinin postaus oli melko lailla ”trumppimainen”. Onkohan Trumpilla ollut implisiittisesti noin suuri vaikutus koko maailman poliittiseen kulttuuriin?
Ilmoita asiaton viesti
Maksatko niitten tekemät velatkin yhtä notkeasti?
Ilmoita asiaton viesti
Siis ihan pakko laittaa tähän blogiin Elviksen biisi, koska hän on sanansaattaja, joka kertoo syvimmät ajatukseni. Vaikka nuori pääministeri alistaa meitä vanhuksia, niin pidetään pintamme.
https://www.youtube.com/watch?v=u-pP_dCenJA
Ilmoita asiaton viesti
Elvis esitti tuon kappaleen paluussaan v.-68, Elvis oli silloin 33-vuotias, Sannaa 3-vuotta nuorempi. Elvis laulaa toiveestaan paremmasta maailmasta , Sanna taas pyrkii sitä toteuttamaan, molemmat samalla asialla, mutta vastustus on kova.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki me halutaan parempi maailma!
Ilmoita asiaton viesti
Mutta ei se velkaa ottamalla ja koko maailmaa syleilemällä tule, ei ainakaan suomalaisille ja Suomelle.
Ilmoita asiaton viesti
Valitettavasi sinä ja varsinkaan Marin, ette edes ymmärrä mitä Elvis puhuu. Elviksen yhteiskunnallinen herääminen tuli esille hänen lauluissaan. Sinä Granlund ja idolisi Sanna Marin olette valovuosien päässä tästä, joten ei edes kannattaisi kommentoida ymmärtämättä asiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Yhteiskunnallinen herääminen. 😀 Kaveri oli aivan sekaisin päivät pitkät ja Sannan bileillasta poru? 😀 Kiitos Puolakka, tämä oli parasta koko kohussa!
Ilmoita asiaton viesti
Veljelläni on Kaikki Elviksen julkaistut LP-levyt ja vielä harvinaisuuksia joita ei edes Suomesta saa. Olen ollut Elvis fani 60-luvun alusta asti ja osallistuimme veljeni ja vaimoni kanssa Elvis-fun-club tilaisuuteen jossa juhlittiin sen kolmenvuosikymmenen taivalta. Joten Ritva, ei sinun Elviksestä kannata rupea väittelemään, toiseksi jäät, aivan varmasti.
Ilmoita asiaton viesti
Pääministeri ja hänen virkasisarensa ovat pullamössösukupolvea: ”minulle kaikki heti”. He eivät ymmärrä mitä ahdingossa eläminen merkitsee. Pää tulee ennenpitkää vetävän käteen.
Ilmoita asiaton viesti
Uiton tauasta en tiedä, mutta Sanna Marin kyllä tietää mitä on köyhyys.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa ei todellista köyhyyttä ole Marin elinaikana edes ollut.
Ilmoita asiaton viesti
Tupla.
Ilmoita asiaton viesti
Ei mitään Hjallis eteenpäin leuka pystyssä.
Ilmoita asiaton viesti
Granlund, olisiko aika myöntää puoluetoverisi ikärasistiset sekoilut.
Ilmoita asiaton viesti
”Tämän hallituksen toimintakyky perustuu vain velkaan niin, että mitään tarvittavia päätöksiä ei tarvitse tehdä ennen eduskuntavaaleja.” HALLOO!
… hallituksen toimintakyky perustuu vain velkaan.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, tuo onkin tosi piristävä poikkeus. Eihän nykyaikana kukaan yleensä sano toiselle f**k off tai muuta ilkeää.
Hyvä Sanna!
Ilmoita asiaton viesti
Onkos Marin nuori? Jotkut ovat sitä mieltä, että nainen on 25 vuotiaana jo parhaan ikänsä ohittanut.
Ilmoita asiaton viesti
Nähtyäni Marinin viestin mieleeni tuli heti Brysselin kaksipäiväinen ”keikka” huomattavasti vanhempien johtajien seurassa. Se oli nuorelle johtajallemme liian uuvuttavaa. Kotiin nuorten ”ystävien” pariin päästyään piti uupumus häivyttää rentoutumalla. Ilmeisesti sitä jatkui ” ystävien” seurassa aamuyön tunneille ellei jopa aamuun ja väsymyksestä hieman toivuttuaan äkkiä sosiaaliseen mediaan ja boomer-viesti keski-ikäisille ja ikäihmisille.
Ilmoita asiaton viesti
Näin naisena, mielestäni Marin kosiskelee Macronin suosiota. Sanna Marin tähtää huipputehtävään EU:ssa.
Ilmoita asiaton viesti
Voi niinkin olla. Macronin vaimoa ei ole näkynyt julkisuudessa pitkään aikaan. Onko se vihje siitä, että Macronia kiinnostaa nuoremman ikäpolven naiset?
Ilmoita asiaton viesti
Kommentaattorille tiedoksi, minua ja Puolakkaa limbomaisteriksi nimittämällä kommentaattori osoittaa, miten ala-arvoisella ja tyylittömällä tasolla hän elää. Joutuu väkisin miettimään, onko kuntapolitiikoksi itseään mainostama kommentaattori onnistunut keplottelemaan itselleen kuntapoliitikon ”oppiarvon” omilla ansioillaan vai jonkun muun ansioilla.
Ilmoita asiaton viesti
Niin, Hjallis. Maailma muuttuu. Sinusta itsestäsi on kiinni muututko mukana vai jäätkö persujen kanssa ruikuttamaan tuonne sadan vuoden taakse.
Mitä velkaan tulee, Suomi ottaa sitä eurooppalaisen keskiverron verran. Suden tuloa on ihan turha huutaa kokoomuksen ja persujen kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
”Mitä velkaan tulee, Suomi ottaa sitä eurooppalaisen keskiverron verran. Suden tuloa on ihan turha huutaa kokoomuksen ja persujen kanssa.”
sosialistiseen umpitolloon maailmankatsomukseen ei taida talouden realiteettien ymmärtäminen kuulua.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/4b199831-5d23-4bde-8542-718be210f14b
Ilmoita asiaton viesti
Turha verrata meidän velanottoamme muihin. Olet kun lapsi, .. mutta kun muutkin….niin mäkin…
Suomi on Suomi ja me olemme omassa maassamme se popula, jota Marinin hallituksineen pitää kunnioittaa ja meidän rahojamme eritoten.
Mitä tulee taas kivikauteen jäämiseen tms, niin sinne olemme kovaa kyytiä menossa, kiitos Haaviston ja kumppaneitten, jotka ottavat maahamme populaa sellaisista maista, jotka ovat kivikautisessa ajassa mm naisten ihmisoikeuksien suhteen ja vanhoillisine uskonnollisine lakeineen.
Tervetuloa ”kiviset ja soraset”.
Ilmoita asiaton viesti
Boomerius on asenne, ikä on vain numero.
Selvin boomerin merkki on se, että loukkaantuu, kun kutsutaan boomeriksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ja meinaatko, että Sannalta oli fiksua uskoa, että tuollainen määritelmä olisi kaikkien boomersukupolveen kuuluvien kansalaisten ilmeisessä ymmärtämyksessä?
Ilmoita asiaton viesti
Sanna tuskin on tätä niin tarkkaan laskelmoinut, mutta sukupolvenvaihdos demareissa ainakin näyttää tämän valossa mahdolliselta.
Ja kuten tuossa mainitsin, boomerius on asenne, ei ikänumero.
Iän puolesta olisin b mutta en koe ollenkaan sitä olevani.
Ilmoita asiaton viesti
”Sanna tuskin on tätä niin tarkkaan laskelmoinut…”
Eipä tosiaan ole tainnut, kuten muuan kaksi vuotta vanhempi henkilö asian näkee:
”En tiedä muista, mutta joudun toteamaan, että itsessä tämä boom-boom-boomeri-päivitys herättää lähinnä akuuttia myötistä. Better luck next time!”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4b452688-5ee1-45d7-a691-74764df28bb0
X
Ilmoita asiaton viesti
Noin se on ilman muuta. Jos loukkaanut siitä että kutsutaan rasistiksi, sovinistiksi, riistäjäksi, misogynistiksi tai boomeriksi, tiedämme sinun olevan sellainen.
Ilmoita asiaton viesti
Onko niin että tuota kehittämääsi tieteellisen tarkkaa testiä voi soveltaa käyttämällä nimittelysanoina muitakin osuvia nimityksiä, vai ovatko nuo sanat ainoat millä testisi tuottaa täydellisen varman tuloksen?
Keitä ovat kommenttisi ”me”?
Ilmoita asiaton viesti
Koskeeko tuo loukkaantuminen kaikkia?
Jos kutsutaan joksikin ja siitä loukkaantuu niin se todentaa asian?
Ilmoita asiaton viesti
Loukkaantuvatha nuo ”nuoret” ihmisetkin erilaisista asioista ja ottavat herneen nenuihinsa. Ei tuota boomer sanaaa voine noin käyttää että jos joku loukkaantuu?
Ilmoita asiaton viesti
Käsittämättömän typerä, itseriittoinen ja piittaamaton someulosanti istuvalta pääministeriltä.
SDP: n puoluetoimiston mitä ilmeisimmin sparraten tätä moukkamaisuutta.
Ei ilmeisesti millään muotoa halua olla korjaamassa kautensa jätöksiä, vaan paikka Brysselissä taitaa olla jo pedattu tämän viikon visiitillä.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä noin verinen loukkaantuminen kertoo lähinnä kommentoijan itsensä kypsyyden puutteesta.
Ilmoita asiaton viesti
Auttakaa nyt te osaavat PMää moittimisen sijaan. Kolmevitoselta ei todellakaan voi vielä paljoa vaatia, joten ne moitteet sen mukaan. Kaikki mokaa välillä, mutta kuka nyt osaa katsoa edes hieman pidemmälle? Melko kipeetä someilua tälläinen, kun PM tarvitsee ihan oikeasti apua. Suomalaisten ongelma ei ole PM, vaan osaava yhteistyö. Ehkä olemme kaikki vaan liian yksinäisiä. Eihän tämä sellaiseen voi kaatua, eihän? No ei.
Ilmoita asiaton viesti
Paraskin sanoja. Koko kansakunnan pitäisi siis mielestäsi odottaa, että pääministeri kasvaa aikuiseksi? Suomeksi sanottuna höpöhöpö.
Ilmoita asiaton viesti
Politiikka on myös toisten auttamisen työkalu. Jokaista muutamien viime hallitusten pääministereitä on pitänyt auttaa, mitä muistan, esim. potkuilla. Jos pääministerin huumori on nyt Ritvalle liikaa, niin kuka lienee se höpö 😉
Ilmoita asiaton viesti
Aivan niin. Kyllä 35 pitäisi jo osata olla aikuinen. On sitten jäänyt jostakin kasavatusjutusta jälkeen jos kerran niin ei ole.
Ilmoita asiaton viesti
Jos 35-vuotias vielä tarvitsee aikaa aikuistuakseen, niin sitä aikaa ei pidä viettää pääministerin työhuoneessa tai virka-asunnossa.
Ilmoita asiaton viesti
Eihän Sanna ota apua vastaan tästä esimerkkinä vaikkapa ehdotus koronanyrkistä. Sanna taitaa olla samanlainen kuin monen työpaikan pomo on. Mikään ehdotus ei mene läpi ellei osaa tehdä ehdotusta niin että se olisikin sen pomon idea.
Ilmoita asiaton viesti
Noinhan se usein menee jos ei ole oivaltanut yhteistyön merkitystä. Politiikka on liian kankea systeemi joka suosii pyrkyreitä. Eli se on rikki. Jotenkin se vaan menee mailma näinkin eteen päin, ihme.
Ilmoita asiaton viesti
Pääministeri ottaisi avun ja yhteistyön vastaan? Ei hyvää päivää, päivän paras…
Ilmoita asiaton viesti
No kiva kun oli päivän paras 😉 Luulisin että PM vielä oppisi sen avun ja yhteistönkin osaksi työtään, jos harjoitettu politiikka ei olisi noin jumalattoman kankeaa ja ikävää soutaa huopaa teatteria. Harmillistahan se on että systeemissä on joku noin perustavanlaatuinen valuvika, että ei nähdä yhteistyön mahdollisuuksia laajemmasta perspektiivistä. Resurssien tuhlausta suuressa määrin!
Ilmoita asiaton viesti
”Ja sukupolvia vastakkain asettamalla ei Suomea rakenneta. Tässä on tarpeeksi tekemistä niin meille boomereille kuin vähän nuoremmille.”
Me boomerithan emme sitä velkaa maksa, se jää niille nuoremmille, mutta ne onkin enemmän huolissaan ilmastonmuutoksesta, josta myöskään meidän boomereiden ei kannata niin kovin huolissaan olla.
Tulevaisuus on nuorten, ei meidän boomereiden ja voi olla että nuorten näkökyky on parempi kuin meidän vanhusten, jotka ajattelemme vain rahaa ja kuvittelemme että se raha on jotain todellista.
Mutta eihän se mitään todellista edes ole se raha.
Raha on vain arvon mitta maailman realisille tosiasioille ja ihmisten tarvitsemille hyödykkeille.
Ilmasto sen sijaan on realinen asia, todellinen asia ja se pitäisi ottaa vakavammin kuin mihin babyboomerit kalkkeutuneisuudessaan pystyvät.
Onneksi on nuoriso. Toivottavasti se pitää vallan hallussaan eikä luovuta sitä enää boomereille.
Ilmoita asiaton viesti
Ilman rahaako nuoriso sen ilmastoasian hoitelee? Sen haluaisin nähdä.
Ilmoita asiaton viesti
”Ilman rahaako nuoriso sen ilmastoasian hoitelee? Sen haluaisin nähdä.”
Toki siihen rahaa tarvitaan. Vaikka sitä rahaa ei järjestyisi pääomapiirien rahoittamana, sitä järjestyy kyllä keskuspankkien toimilla.
Jos tästä rahan paimamisesta seuraa inflaatio, kuten siitä ymmärrettävästi seuraa, niin entäs sitten. Ilmastonmuutos on vaikeampi ongelma kuin inflaatio.
Pääomia olisi muutenkin, ilman rahan painamistakin, ilmastonmuutosta vastustaviin toimiin, mutta ehkä pääomapiirit eivät ole valmiita rahoittamaan sillä ilmastonmuutoksen vastaisia toimia. Sama se, jos ne toimet hoidetaan painetulla rahalla, siitä seuraava inflaatio syö sekä piensäästäjien että pääomapiirien rahat, mutta ei ne rahat hukkaan mene, sillä niillä menetetyillä rahoillahan ne ilmastonmuutoksen vastatoimet käytännössä rahoitetaan.
Ilmoita asiaton viesti
Jos tässä jostain pitää olla huolissaan, niin länsimaisen ihmisen laskevasta älykkyystasosta, josta Marin on oiva esimerkki. Yhtenä syynä on varmasti se, että nykynuoret ovat saaneet kaiken valmiina, eikä heidän ole tarvinnut ponnistella millään tavalla toimeentulonsa eikä menestymisensä eteen. Hyvä esimerkki on tämä käynnissä oleva eläkekeskustelu. Nuoret syyttävät meitä muka heidän pöydässään istumisesta, vaikka mikään ei estä heitä panemasta talouttaan siihen kuntoon, että saavat aikanaan kunnon eläkkeen.
Ilmastonmuutoskeskustelusta puuttuu myös kaikki realismi. Väitetään, että ilmastonmuutos hävittää ihmisen maapallolta. Hävittäisikin, sillä se olisi parasta mitä maapallolle ja sen luonnolle voisi tapahtua, mutta valitettavasti mitään fataalia ei tapahdu, vaan luonto ja sen mukana ihminen sopeutuvat, kuten vuosisatojen ja -miljoonien aikana on tapahtunut. Ilmastonmuutospelottelu on vain maailman pääomapiirien lanseeraama keino saada elinkeinoelämään uutta vauhtia kansalaisten rahoilla ja tyhmät nuoret toimivat heidän tahdottomina juoksupoikinaan.
Ilmoita asiaton viesti
”Ilmastonmuutospelottelu on vain maailman pääomapiirien lanseeraama keino saada elinkeinoelämään uutta vauhtia kansalaisten rahoilla ja tyhmät nuoret toimivat heidän tahdottomina juoksupoikinaan.”
Vaikka olen johtopäätöksistäsi ilmastonmuutoksen seurauksista vähän samaa mieltä kuin sinäkin, niin en kuitenkaan lähtisi omien päätelmieni perusteella jättämään huomiotta niiden mielipiteitä jotka ovat parempia asiantuntijoita ja perehtyneet asiaan.
Nuoret ymmärtävät että vaikka ilmastonmuutos ei tappaisi ihmiskuntaa, niin he ja heidän jälkeläisensä joutuvat kärsimään ennustetuista mahdollisista ikävistä seurauksista ja ne on fiksuja jos huomioivat sen ja pyrkivät vaikuttamaan asioihin jo nyt. Joskus tuntuu että vanhemmat ikäluokat ovat tässä suhteessa jo seniileitä, tai eivät piittaa, vaan haluavat jatkaa kuten ennenkin huolimattaa siitä riskistä joka ei koske heitä itseään mutta koskee heidän jälkeensä tulevia.
Pääomapiirien syyttäminen ilmastonmuutoksesta tai jopa jostain asiaan liittyvästä salaliitosta on kyllä aika paksua potaskaa ja vahvistaa mielikuvaa asian esittäjien seniilisyydestä. Toki sitä samaa seniiliyttä varmaan esiintyy myös pääomapiirien vanhemmissa porukoissa, mutta esittämäsi kaltaiset salaliitot ovat kyllä vain vilkkaan mielikuvituksen tuotoksia,
Ilmoita asiaton viesti
Hjallis kirjoittaa asiaa,
Tämä kaikki alkoi siitä, kun Urho Kekkonen jätti meille 1981 velattoman ja kilpailukykyisen maa ja Mauno Koivisto sai vallan.
Jo 1968 Koivisto oli tunnustautunut bernsteiniläiseksi sosialistiksi.
Päämisisterinä ja presidenttinä hänen
missionsa oli rakentaa Suomeen sosialismi ja siinä hän onnistuikin.
Tästä syntyi maamme nykyinen besserwisser-eliitti, joka on totaalisesti irronnut talouden realiteeteista.
Nyt on Suomessa taas todistettu sekin, että sosialismi ei toimi koskaan eikä missään.
Tulee pakostakin mieleen se, että Suomen eliitti on Leninin tarkoittamia ”hyödyllisiä idiootteja”.
Suomen epäonnistuneen sosialismikokeilun hirmulaskun maksavat suomalaiset yritykset, joista yli 80 prosenttia ei luota hallitukseen, mutta loppupeleissä tietenkin Suomen kansa.
Suomen marxilainen eliitti on kärsinyt täydellisen moraalisen konkurssin, joka manifestoituu holtittomana velanottona, 400 0000 hylätyn työttömän kurjalistona, sosialistisen sote-päätöksen hirmu-kalliissa fiaskossa ja vihervasemmiston järjettömässä, maailman kunnianhimoisimmassa ilmastopolitiikassa, joka vie Suomen talouden suoritustilaan.
Koiviston sanoin: ”Tarttis tehrä jotain…”
Ilmoita asiaton viesti
Pitkään ajattelin että ei Suomeen mitään erillistä eläkeläisten puoluetta tarvita, meillähän on SDP. Mielikuva SDP:stä on muuttunut Marinin myötä dynaamisemmaksi.
Ilmeisesti Marinin osumatarkkuus oli aivan poikkeuksellinen kun sattui yhden tähden liikkeen ainoaa tähteä leukaan.
Ilmoita asiaton viesti
Mika, sinä kun olet briljantti tarkkailija, niin mielenkiinnosta kysyn, että kuka tämä tähti on?
Ilmoita asiaton viesti
Muistaako joku niiltä muita kuin tämän ainoan kansanedustajan? Ai niin, joku Jethro, sekin on tv:stä tuttu, ja sekin varmaan Harkimon lailla paheksuu sitä että pääministeri viihtyy niin kovin hyvin julkisuudessa. Harkimo ja hän taitaa saunoa televisiossa harva se viikko vieraidensa kanssa. Mutta Marinin saunominen oli paha juttu.
Ilmoita asiaton viesti
Et vastannut suoraan kysymykseeni. En muista, että oliko kiinteistövälittäjä Tähtiliikkeen ehdokkaana, enkä ole huomioinut, että hän olisi nykyistä pääministeriämme arvostellut ainakaan täällä. Siksipä otan kunnian itselleni, kunnes toisin todistetaan.
Ilmoita asiaton viesti
Yhden tähden liike on liike nyt. Tuota tätiliikettä en edes muistanut. Sillä ei kai ole yhtään kansanedustajaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jaarittelujen sijasta halusin vastauksen tähän ”Ilmeisesti Marinin osumatarkkuus oli aivan poikkeuksellinen kun sattui yhden tähden liikkeen ainoaa tähteä leukaan.”
Ilmoita asiaton viesti
Oliko se tosiaan noin vaikeaselkoinen kommentti? Näyttää siltä että Hjallis Harkimo pahoitti mielensä. Vitsi menettää teränsä kun sen joutuu selittämään mutta sun kanssa näemmä saa aina vääntää rautalangasta eikä sekään aina riitä.
Ilmoita asiaton viesti
Jos ei rautalanka riitä, niin yksinkertainen vastaus on paras.
Kun et sano nimeä, niin edelleenkin pidän sen glorian itselläni.
Ilmoita asiaton viesti
Sanoin jo että Harkimo.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä Harkimo ei pahoita mieltänsä?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä me tarvitsisimme sen eläkeläisten etuja ajavan puolueen. Olisi se vaan hieno juttu. 1,5 miljoonaa olisi kova sana puoluekartalla eikä meitä sen jälkeen vedettäisi enää kölinkään alitse vaan istuismme siellä pöydässä, ytimessä.
Ilmoita asiaton viesti
”vaan istuismme siellä pöydässä, ytimessä.”
1,5 miljoonan kalkkiksen puolue asioista päättämässä.
Se on hurjan pelottava ajatus se. Kyllä päättäjiksi pitää valita paremmalla ajatuskyvyllä varustettuja, vaikka USA näyttääkin huonoa esimerkkiä maailmalle tässäkin asiassa.
Ilmoita asiaton viesti
Meinaatko, että me boomerit olemme tehneet lyhyempää päivää? Ja maksatamme eläkkeemme nuorilla? Hei ihan oikeasti, mieti nyt hetki, kuinka paljon enemmän me boomerit olemme tehneet töitä.
Ilmoita asiaton viesti
Nuorten työpäivä ja työviikko on ollut meidän vanhempien lyhempiä. Silloin tehtiin kuusi päiväistä työviikkoa kahdeksan tuntia päivässä ilman puhelimia. Oli se kuulkaa ihan kauheata. Ei ollut edes talvilomia ja vain harva meistä pääsi käymään edes Tukholmassa.
60-luvulla meidän piti ruveta maksamaan vanhempien sukupolvien kansaneläkettä, jota ei oltu aiemmin kerrytetty ja olihan meillä öljykriisi ja alituinen pelko ydisodasta.
Ilmoita asiaton viesti
Ehkä Sannan kannalta on fiksumpaa puhua boomereista kuin vanhoille ihmisille tutummilla termeillä.Kun kukaan alle eläke-ikäinen ei enää muista kummallisen epämääräistä termiä ’suuret ikäluokat’ tai mitä sillä joskus tarkoitettiin, he eivät ehkä loukkaannukaan, mutta nuorempiiin juttu uppoaa. Heille ikäloppupaskafossiilimaailmanpilaajan voi sanoa napakammin ja selkeämmin englanniksi.
Boomerit, hmm, siis suuren lapsiboomin tuotokset? Onko nyt niin, että nykyisten 0-0,5-lapsisten perheiden ja uusperheiden aikana myös 1960-lukulaisten 1-2-lapsisten perheiden lapset lasketaan lapsiboomin tuotoksiksi? Vai onko vierasperäisen sanan käyttö perusteltua odotettavissa olevan tulevaisuuden kannalta, jolloin tarkastellaan 2000-luvulla alkaneen tuontiperheaallon aikakautta, joka kantasuomalaisnäkökulmasta olisi sitten miinusmerkkisen lapsiluvun perheboomia.
Ilmoita asiaton viesti
Sanna puhuttelee nuoria ikäluokkia. Mielenkiintoista nähdä, että onko sdp hänen takanaan. Jos ovat, niin silloin äänestäjät siirtyvät toisiin puolueisiin. Ikärasimi on todellakin ala-arvoista ja nyt Marin toi selkeästi esille, mitä politiikkaa sdp edustaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Kun kukaan alle eläke-ikäinen ei enää muista kummallisen epämääräistä termiä ’suuret ikäluokat’ tai mitä sillä joskus tarkoitettiin”
Sinulla on erikoinen käsitys termien outoudesta ja epämääräisyydestä.
Suuret ikäluokat nimenomaan on tarkkaan määritelty ja käytetty termi.
Boomer taas on se epämääräinen.
”Boomer” on kielilaina, jossa paitsi itse termi on otettu termi nuorison ihailemasta Yhdysvalloista, myös termin merkityssisältö on väärin siirretty suoraan apinoiden suomalaiseen ympäristöön.
Ilman aivoja – ihan fiilispohjalta, coolisti.
Onnetonta että monet journalistit ja jopa tutkijat ovat kopioneet mitään ajattelematta boomerin merkityksen, ja näin USA:n väestörakenne = Suomen väestörakenne heidän kirjoittelussaan.
Jos taas termillä ei edes haluta viitata kohorttiin, jossa syntyvyys oli poikkeuksellisen suurta, vaan vaikka esim. jonkin ihmisryhmän mielipiteisiin tai oman aatteen vastaisiin näkemyksiin, kannattaisi se sanoa ääneen, eikä piiloutua demografioiden taakse.
Silloin termistä tulee saman kaltainen kuin 70-luvulla termiparista ”taantumuksellinen” vs. ”edistyksellinen”.
Nehän olivat vasemmisto-kommunistien lyömäaseita kaikille heidän ideologiansa vastaisille ajatuksille ja ihmisille.
Sitten on näitä ”urbaaneja sanakirjoja”, joissa ”boomeri” selitetään alakulttuurin ymmärtämän merkityksen kautta. Kuitenkin slangisanankin lähtökohtana on viitata ikäryhmään.
(Joku voi nähdä ironiaa siinä, että 60-luvulla suuret ikäluokat julistivat, että ”älä luota kehenkään yli 3-kymppiseen”. Ei siis mitään uutta auringon alla.)
Ilmoita asiaton viesti
Eikö?
Päivittäin suurista ikäluokista kuulee TV:ä ja radiosta ja saa lukea mediasta.
Vaikka tosiasiassa puolet heistä taitaa jo olla pois haittaamasta ”nuoria”, siis alle 50-kymppisiä.
Ilmoita asiaton viesti
Taas sai pääministeri yhden sillan palamaan. PM:llä on kyseenalainen kunnia polttaa siltoja vähän joka suuntaan. Ei moisella repivällä ja möläyttelevällä tyylillä tätä maata johdeta ja rakenneta.
Ilmoita asiaton viesti
Eläkeläiset ainakin tietävät, että montun reunalle.
Ilmoita asiaton viesti
Väärin. Ainakin minä maksoin firmamme eläkesäätiölle, 43 vuotta jokaisesta tienamaastani palkasta ,prosentteja ”säästöön” itselleni.
Kansaneläke alkoi karttua vasta kun oli täyttänyt 23 v ja sitä ennen vaan oltiin maksumiehenä. He, jotka lähtivät heti koulun jälkeen työelämään, jopa 154 vuotiaina, niin heiltä varastettiin eläkekertymää 8 vuotta.
Kansaneläkettä ,jonka sanottiin annettavan kaikille ja jota myöskin maksoin, en ole nähnyt penniäkään.
Ainakin työeläkerahat on pantu kasvamaan, eikä niistä liene puutetta ja niistä voitaisiinkin palauttaa Lipposen leikkaukset takaisin.
Kansaneläkerahoista en olisi niin varma, koska kaipa valtio on ominut ne jo moneen kertaan itselleen merkillä ”muut” menot.
Nuorille sanoisin, että koiuluttautukaa ja menkää töihin. Ei Mannerheimintiellä istuen eläkkeetkään kasva.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta jos hän olisi mies (Kanerva, Stubb…) Niin potkut tulisi, SDP pelaa nyt tällä…🤔
Ilmoita asiaton viesti
Taas kerran tyhjästä väännetty ”kohu”, josta Hjallis muiden tavoin yrittää vierittää itselleen poliittisia irtopisteitä, ja tehdä siitä jotain suurempaa kuin mitä se todellisuudessa oli: Yksi huumorilla ja omanlaistaan ”netikettiä” soveltava vastakuitti sille jatkuvalle täysin epäolennaisuuksiin ja merkityksettömyyksiin menneelle mediahyökkäykselle, jonka kohteeksi Marin on joutunut. Milloin on kehdattu käyttää samaa tarjottua etua kuin edelliset pääministeritkin, milloin on kehdattu viettää vapaailtaa seurassa juhlien, ja milloin mitäkin. Ja nyt sitten yritetään yksi nuorehkoa ilmaisua pilke silmäkulmassa käyttävä postaus vääntää suureksi loukkaukseksi kaikkia vanhempia ihmisiä kohtaan.
Tiedättekö mitä? Jos tuosta loukkaannuitte, hypitte seinille, ja revittte paikkojanne, pääministerin postaus osui täysin oikeaan ja oli selkeästi paikallaan ja ansaittu. Tuo suhteeton tapulikellojen kilinä-reaktionne asiaan sen juuri nimenomaan todistaa. Eli chillatkaa nyt vähän, jessus sentään. Sanna on saanut paljon enemmän kuraa niskaansa jo pitkän aikaa kuin täällä valittavat, ja handlannut sen silti tyylikkäämmin ja arvokkaammin kuin tästä asiasta kattoon hyppivät.
Kyllä sitä varsinkin niillä boomeri-ikävuosilla olisi jo pitänyt oppia ottamaan itsensä sen verran vähemmän vakavasti, ettei pienestä vastakuitista housujaan revi, tai leikistä suutu. Herra sentään, sehän opetetaan jo pikkulapsillekin. Boomereilla on tämän kohun perusteella paljon opittavaa nuoremmilta sukupolvilta, mm. internetin ”kirjoittamattomista säännöistä”.
Ilmoita asiaton viesti
Harvinaisen tyhmä ja mitätön blogi, jopa Harkimolta…. …
Ilmoita asiaton viesti
Jos kyseessä on tyhmä ja mitätön blogi on aika ristiriitaista koska silti kommentoit tätä ”vaatimatonta” (vain 60 suosittelijaa, 180 kommenttia ja suosituin).
Ilmoita asiaton viesti
Itse näen asian täysi päinvastoin. Jos minä odotan jotain tasoa ja asiaa blogilta eikä sellaista olekaan, niin eiköhän sellaisen pettymyksen saa ilmaista? Suosituimmuuslistan kärjessä olevalta kenties ainakin voisi odottaa asiallisuutta? Kyllä tässä maassa nyt sentään 60 persua/perskokkaretta löytyy suosittelijoiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Käsittämätön kirjoitus. En ymmärrä sitä vieläkään, nyt aamullakaan, mitä pahaa on pääministerin hilpeässä viestissä? Siinä ei haukuta ketään, ei käytetä huonoa kieltä tms. Yhtä idioottimainen ja asiaton kohun yritys, kun taannoin se videoa, jossa Marin oli muka tyly.
Järkyttävää persuilua. Ylipäänsä Harkimon kusipäinen tyyli tehdä kaikkea ja ”politiikkaa” on kuin suoraan Venäjältä. Jä sehän on teidän kaikkien perskokkaretyyppien ihannevaltio, mitä tulee hyvinvoinnin rakentamiseen…
Ilmoita asiaton viesti
”Järkyttävää persuilua.”
Samaa mieltä.
Olen pitänyt blogistia huumorimiehenä, enkä ainakaan persuna. Pitää varmaan nyt lopullisesti muuttaa käsitystä koko miehestä.
Itse boomerina pidän pääministerin twiittauksesta.
*se on hauska
*se on erittäin osuva
*se on virkistävä
Tässä blogissa ja sen kommenteissa esitetyt mielipiteet osoittavat järkyttävää huumurintajuttomuutta ja aivojen kalkkeutuneisuutta. Se antaa todella huonon kuvan boomereiden tilasta ja heidän henkisistä kyvyistään.
Minun mielipiteeni on että tällaisten boomereiden mielipiteitä ei pitäisi ottaa edes huomioon Suomen kohtaloista päätettäessä, ei ainakaan pitemmällä tähtäimellä. Ilmastonmuutksen problematiikka ei koske meitä boomereita, mutta toki kovasti Marinin ikäluokkaa ja nuorempia.
Ilmoita asiaton viesti
Itse en tiennyt edes, mitä boomer tarkoittaa ennen kuin nyt. Kertoo ennen kaikkea siitä, miten tällainen epätoivottava pahastumisen kulttuuri on meille tullut: sieltä, mistä itse tämä turha lainasanakin.
Ilmoita asiaton viesti
Vähän liian paljon se meni nyt suuria ikäluokkia kehumaan. Sen yliopiston, jonka Sanna Marin kävi, ja jonka tulevaisuus on tällä hetkellä epävarma, perusti kaksi rintamamiestä, Yrjö Silo ja Mannerheim-ristin ritari Paavo Koli. Hei eivät edustaneet suuria ikäluokkia. Harmi että Sanna meni peruuttamaan heti kun kohu syntyi. Ymmärrettäväähän se tietysti on, koska monet SDP:n äänestäjistä edustavat suuria ikäluokkia.
Ilmoita asiaton viesti
Niin, jos alkuperäistä viisikkoa ajatellaan, niin ei kaksi ilman kolmatta…
Ilmoita asiaton viesti
Mikä muuten on Twitter?
Syysterveisin
Boomeri
Ilmoita asiaton viesti
Nykyisen hyvinvointivaltion loivat ennen sotia syntyneet sukupolvet. Boomerit ova purjehtineet edullisella koulutuksella ja muilla hyvyyksillä tähän päivään ja narisemaan kaikesta minkä eteen eivät ole laittaneet tikkua ristiin
Ilmoita asiaton viesti