Hybridiautosta hyötyä vain kaupunkiliikenteessä.

Kateellisena katselin kaverin kaaraa, oli hydridin laittanut. Pitkän työmatkan ajelia kuten minäkin, 40km suuntaansa, vuorotöihin. Työmatka-autoksi..

Totesin että kyllä minäkin, paljonko kuluttaa, kun hybridi ja kaikki..

Toveri naurahti että hänkin osti sen ajatuksella että säästää poltto-ainekuluissa mutta eihän se näin maalla toimi. Sähköavusteisuus loppuu hydribeissa 60km/h nopeudessa ja toveri sanoi että kun hän postilaatikolta lähtee kotiliittymästä kiihdyttämään niin hybridi kytkeytyy kolmoselle vaihtaessa pois 500m ajon jälkeen ja kytkeytyy seuraavan kerran päälle työmaan liittymässä 32km päässä ja on taas päällä sen viitisen sataa metriä.

Mietin omaa 40km työmatkaani ja totesin samantyylisen olevan omankin työmatkan. Alle 60km/h nopeusrajoitettua aluetta on muutama kilometri päivässään.

Täys-sähköauto olisi sitten jo aivan eri mutta niiden hinnoissa on vielä yksi nolla liikaa varsinkin kun taloudessa on oltava kaksi autoa.

Edes diesel ei ole meidän taloudelle  30 000km vuotuiselle ajomäärälle oikein järkevä ratkaisu. Kilometrit kertyy kahteen autoon ja järjettömän suuruisia dieselveroja lapsiperheelle ja koiralle sopivasta farmariautosta, 700-900€/auto ei voi säästää poltto-ainekuluissa.

Sähköautoilun, hybridien, sähköpolkupyöräilyn työmatkatuet sekä julkisten liikkennevälineiden tuet kohdistuvat hyvätuloisille kaupunkilaisille.

Hallituksessa jossa on Demarit ja Vasemmisto jotka pienituloisten ja duunareiden asialla väittävät olevansa sekä keskusta hajasutusalueiden ainoana puolustajana luulisi olevan voimaa vastustaa tälläistä kehitystä mutta kun Vihreät..

hoikanpoika

Keksi hyvä mietelause niin nimesi elää ikuisesti kirjoitti joku tuntematon..

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu