Kinkkinen Tallinnatunneli

Eräässä blogissa, jossa kriittisiä vastauksia ei välttämättä julkaista, Tallinna-tunnelin puuhamies Peter Vesterbacka kertoi tänään että "ei ole mitään kiinalaista rahoitusta, vielä".

Ai? Oliko jollain mielikuva että Tallinnatunneli rakennetaan sillä kiinalaisella rahoituksella jota ei ole? Mistäköhän tämä mielikuva sitten tuli?

YLE: "Vesterbacka kertoo saaneensa jonkin verran palautetta siitä, että Kiinasta tulevan rahaosuuden määrä on liian suuri.”

Kauppalehti: "Tällä hetkellä ajatus on, että rahoituksesta 70 prosenttia tulisi Kiinasta ja loput 30 prosenttia pohjoismaisilta eläkeyhtiöiltä."

Tekniikka&Talous:
Vesterbacka ja Valtonen ovat avoimesti kertoneet, että suuri osa hankkeen lopullisesta rahoituksesta tullee Kiinasta tai muualta Aasiasta. Ulkopuolista rahoitusta alettiin kerätä viime kesänä.”Olemme käyneet tällaisen turneen tekemässä Aasiassa – Peking, Shanghai, Singapore, Hongkong – ja sitten Euroopassa, Pariisia ja niin edespäin”, Valtonen sanoo."

Vesterbackan mukaan mitään kiinalaista rahoitusta ei "vielä" ole ja silti 16-20 miljardin euron tunnelihankkeessa pitäisi liikennöinnin alkaa noin viiden vuoden päästä.

Ensimmäiset junaliput Vesterbacka kertoo jo myyneensä. Siis hankkeeseen jolla ei ole rahoitusta.

 

 

JanneSalonen11

Yhteiskuntatieteiden maisteri Tampereen yliopistosta, pääaineena tiedotusoppi. Yrittäjä. Pojan isä, koiran hovimestari. Pro Kimitoön - Kemiönsaaren puolesta rf/ry:n puheenjohtaja. Kemiönsaaren kunnanvaltuutettu, teknisen lautakunnan varapuheenjohtaja.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu