Fatim Diarra: Herrakerhot käy, kunhan niissä keskustellaan miesten väkivaltaisuudesta
Vihreiden kansanedustaja Fatim Winshett El Habib Diarra on Naisasialiitto Unionin puheenjohtaja. Yhdistyksen, jonka jäseneksi ei oteta miehiä koska yhdistys kannattaa tasa-arvoa.
Diarra ottaa Helsingin sanomissa kantaa ajankohtaiseen polttavaan kysymykseen: Suomalaisen klubin sääntöihin. Diarran mukaan on täysin OK, kun Naisasialiike Unioni ei hyväksy miehiä jäsenekseen koska siellä puhutaan miesten naisiin kohdistamasta väkivallasta. Suomalaisen klubin säännöt eivät ole OK, koska siellä ei puhuta miesten naisiin kohdistuvasta väkivallasta vaan Diarran tietojen mukaan käsitellään yhteiskunnallisia asioita, kuten ulko- ja sisäpolitiikkaa. Ongelma ei siis ole miesten tai naisten poissulkeminen vaan se, että jossain ei puhuta miesten naisiin kohdistamasta väkivallasta.
”Suomalainen Klubi on hyvin erilainen toimija kuin Naisasialiitto Unioni, joka keskittyy juuri naisten erityisiin kysymyksiin ja naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisyyn”, Diarra sanoo.”
Diarra elää kuten opettaa. Haastattelussa hän ei koe tarpeelliseksi perustaa naisille kerhoa yhteiskunnalliseen keskusteluun. Mutta jos miehet keskenään puhuvat sisä- ja ulkopolitiikasta, se ei ole suotavaa. Diarra tuntuu kokevan, että hänet ja muut sukupuolensa edustajat suljetaan pois yhteiskunnallisesta keskustelusta. Tämä siitäkin huolimatta, että Diarra itse tuntuu olevan aktiivinen yhteiskunnallinen puhuja politiikkona mm. maallemuuton teemoilta ja miesten motiiveissa siinä.
Tältä henkilöltä on elintärkeä ymmärrys poistunut ajan myötä. Vihreät hiipuu siemenen puutteeseen.
Ilmoita asiaton viesti
Eräs entinen puoluesihteeri, jolta ymmärrys näkyy poistuneen, etsii siemeniä appelsiineista jotka vihreät söivät Espoossa. Ymmärrettävästi kommentointi on suljettu, kirjoittaja tietää itsekin olevansa huteralla (ja muutenkin) pohjalla.
Ilmoita asiaton viesti
Whatabout Luukkanen!
Ilmoita asiaton viesti
Kansanedustaja Fatim Diarra on kieroutunut yksilö
Todisteet:
https://fi.wikiquote.org/wiki/Fatim_Diarra
Ilmoita asiaton viesti
Koska Diarra, niin saa sanoa ja tehdä mitä vaan…tyyli ei ole muuttunut vuosien saatossa miksikään. Henkilö eriarvoistaa täysin miehet ja naiset, ei näe metsää puilta…
”– Jos haluaa asua metsässä niin ole hyvä, mutta ihan turha odottaa samaa palvelutasoa ja metsässä on ankeata, ainoa syy muuttaa sinne on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua, Diarra kirjoitti perjantai-iltana keskusteluketjuun yksityiselle Facebook-sivulleen.”
Lähde:
Helsinkiläispoliitikko Facebookissa: ”Ainoa syy muuttaa maaseudulle on insesti” – pahoittelee kohukommenttiaan
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005436946.html
Ilmoita asiaton viesti
Minusta Diarra, yhdessä Iris Suomelan, Sofia Virran ja näiden muiden ohella ovat parasta mitä Suomen politiikan vasemmalla äärilaidalla tapahtuu. Pitävät visusti huolta siitä, että kannatus pysyy marginaalissa koska harva tervejärkinen näitä kehtaa kannattaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jos olisin uskovainen, vihervasemmisto olisi ilmestyskirjan peto
Ilmoita asiaton viesti
Vihreät ei ole ”vasemmalla äärilaidalla”. Vasen äärilaita löytyy Saksasta. Siellä muuten tuo taannoin esittelemäsi hevosenkenkämalli oikeasti pätee, sekä äärivasemmisto että äärioikeisto vastustavat maahanmuuttoa ja myötäilevät Venäjää.
Ilmoita asiaton viesti
En tiennyt että Saksasta löytyy Suomen politiikan vasen äärilaita.
Ilmoita asiaton viesti
Kuivanen kuvittelee kommenttisi olevan nokkela.
Ilmoita asiaton viesti
Whatabout Germany!
Ilmoita asiaton viesti
Korkki kiinni ja nukkumaan, Janne!
Ilmoita asiaton viesti
Sä olet Lamminpää nyt kirjoittanut vajaa kymmenen kommenttia tähän blogiin. Jotain Luukkasesta, jotain Saksasta, jotain jostain tykkääjästä jne. Yksikään kommenttisi ei, kuten yleensäkään, käsittele millään tavalla blogin aihetta.
Minusta sinä olet pelkkä häirikkö. Vähän kuin sellainen hyttynen joka inisee korvissa just kun itse sammuttaa valot ja koittaa ryhtyä nukkumaan. Mutta jatka toki, vahvistat juuri sitä mielikuvaa joka on johtanut siihen että ihmiset eivät äänestä vihreitä.
Ilmoita asiaton viesti
Minähän kehuin sinua että se sun taannoinen hevosenkenkävertaus osui ja upposi Saksaan. Hyvä että edes johonkin vai mitä?
Pahoititko mielesi kun en puhunutkaan Jussista mitään vaikka poistamassasi kommentissa ennustit minun niin tekevän? Kyllä minä tiedän että hän ei liity mitenkään aiheeseen, ei mulla ole tapana kommentoida aiheen vierestä.
Muuten olen sitä mieltä että tällaiset yhteen henkilöön käyvät postaukset ovat halpaa populismia. Eikä niitä ainakaan paranna näsäviisas nokittelu kanssakeskustelijoille.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä opimme tästä? Edes yksityiselle Facebook-sivulleen ei kannata kirjoittaa mitään mitä ei voisi huutaa megafoniin keskellä toria.
Ilmoita asiaton viesti
Blogi koskee Hesarin haastattelua. En tiedä kuinka keskemmällä toria voisikaan enää huutaa.
Ilmoita asiaton viesti
Kommentoin Suutarin kommenttia.
Ilmoita asiaton viesti
Puolet parisuhteissa tapahtuvista törkeistä pahoinpitelyistä ja tapon yrityksistä kohdistuu miehiin.
Miehiin kohdistuvasta lähisuhdeväkivallasta 23,5 % tulee poliisin tietoon.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä yritys Max, mutta ei läpäise linnaketta siellä missä sen oikeasti pitäisi. Toisin sanoen hullujenhuoneen porteilla.
Odottelen tässä että yksi turkulainen copypaste-provihreä jotain Halla-ahon apurahasta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei varmasti läpäise, mutta kirjoitin nyt kuitenkin.
Miesten kohtaamasta parisuhdeväkivallasta ei yleensäkään puhuta ja miehet häpeävät puhua siitä.
Kun nainen tuo pahainpitelemänsä miehen sairaalaan, nainen nähdään auttajana.
Ilmoita asiaton viesti
Nykyinen avovaimoni kertoi nähneensä ennen tänne muuttamistaan, että samassa talossa, missä hän asui, oli perhe, jossa tapahtui kaikenlaista. Perheessä oli äiti, isä ja aikuinen poika.
Kerran sieltä kuului hirveä meteli ja joku teki hälytyksen. Paikalle tuli poliisi ja kaksi ambulanssia. Ensimmäiseen ambulanssiin kannettiin paareilla perheen isä ja toiseen aikuinen poika. Perheen äiti vietiin käsiraudoissa poliisiautoon.
Asunto oli tuusan nuuskana ja se oli äiti, joka oli tuhon aiheuttanut. Mm. keittiökaapisto oli pirstaleina lattialla.
Ilmoita asiaton viesti
Pitää mainita että tämä yksilö edustaa kyseisen porukan älykkäintä osaa.
Ilmoita asiaton viesti
Eihän tyhmä pysty moista keksimään.
Ilmoita asiaton viesti
Minkä puheenjohtajan vihreet Diarrassa menettivätkään. Onneksi sentään pudonnut ex-kansanedustaja Suomelan Iiris ripitti entistä vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistöä IS.n haastattelussa viime viikonloppuna, kun Niinistö kehtasi ehdottaa vihreille vähäisempää identiteettipolitiikkaa..
Vihreissä ei sedät riehu, se näkyy…
Ilmoita asiaton viesti
Sofia Virta, strategisena nerona, juuri ensin haukkui Orpon ja kokoomuksen ja tarjosi samalla apua jos pääsisi hallitukseen,
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/61671801-466d-4dac-8088-f1f581b312d7
Välkky likka, olen iloinen kun puoluetta vetää tällainen osaaja.
Ilmoita asiaton viesti
Sofia Virta sentäs ujosti myöntää Elokapinan tekemät vääryydet. Hänen edeltäjänsä tohtorisnainen Ohisalo kieltäytyi näkemästä Elokapinaa lainrikkojana vaikka lainrikkomisista tuli sen jäsenille rangaistuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Virralla on haasteita lähestulkoon kaiken, ei yksinomaan matematiikan alueella. Mutta lähdetään nyt siitä matematiikasta: Virta ei ymmärrä, ettei PS:n 46:n edustajan ryhmää voi hallituksessa korvata Vihreiden 13:lla edustajalla.
Ilmoita asiaton viesti
Ehkä hän olettaa että Vihreät kasvaa ja Persut vähenee seuraavissa eduskuntavaaleissa . Ja vihreät mahtuu kyllä samaan hallitukseen kokoomuksen, Kepun ja demareiden kanssa
Ilmoita asiaton viesti
Ei tossa puhuta mitään eduskuntavaaleista vaan persujen korvaamisesta vihreillä hallituksessa.
Etkös sinä tuota tyyppiä fanittanut?
Ilmoita asiaton viesti
Eihän vihreät yksin sitä korvaisi mutta Kepu tai demarit voisivat hyvin lähteä hallitukseen jossa PS ei ole mukana.
Ilmoita asiaton viesti
Luoja varjelkoon Suomea hallitukselta, jossa olisi Sofia Virran ja Fatim Diarran kaltaisia renesanssineroja mukana. Useammat toivottavasti ymmärtävät, että tolla nykyisellä vihreiden porukalla ei ole minkäänlaisia rahkeita ministereiksi.
Mutta itsekin ennustan, että seuraava hallitus rakentuu demareiden ja kokoomuksen ympärille. Kepu ja RKP mukaan niin ääripäät saavat jäädä oppositioon kyselemään josko saisi korvata jonkun hallituksessa.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä vikaa Sofia Virrassa on? Ei nykyisessä hallituksessa ole montakaan yhtä pätevää ministeriä, eikä yhtäkään pätevämpää.
Ilmoita asiaton viesti
Pöh, yksi vihreä vastaa helposti 3,5:ttä persua.
Ja argumenttihan on vastaansanomaton, ”autamme sinua olemaan viemättä Suomea pimeyteen”. Olen varma että Orpo on joutunut miettimään tarjousta useastikin.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä Dierra tietää mistä Suomalaisilla klubilla keskustellaan?
Saamieni tietojen mukaan klubilla vertaillaan väkivaltaisten vaimojen aiheuttamia mustelmia, luiden murtumia ja ruhjeita.
Keskustelut koskevat lähinnä sitä, miksei päihdeongelmaistan vaimoa ei saa Minnesota hoitoon ja sitä, miksei Tarmo kehtaa ilmoittaa poliisille Liisan väkivallasta. (Nimet muutettu yksityisyydensuojan vuoksi, oikeat nimet ovat Pentti ja Tarja)
Ilmoita asiaton viesti
Mä olen kerran ollut siellä ystäväni vieraana, meitä oli neljän hengen äijäporukka ja nautittiin siellä valkosipulietanat, wienerscnhizelit ja jälkkäriksi konjakit. Aika tylsä baari niin sisustukseltaan kuin tunnelmaltaankin.
Se mistä keskusteltiin jääköön salaisuudeksi mutta voin vakuuttaa että se sivusi naisia.
Ilmoita asiaton viesti
Jo tuo ruokalista osoittaa, että klubiin pitäisi päästää myös naiset.
Ilmoita asiaton viesti
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä Paavo Haavikko, Christer Kihlman ja Pentti Holappa keskustelivat miesten naisiin kohdistamasta väkivallasta sulkeuduttuaan kolmistaan miestenhuoneeseen.
Ja mitä tapahtui turvalliselle tilalle ja keskustelulle kun Fatim Diarra huolimatta Eeva-Liisa Mannerin estelyistä päätti murtautua miestenhuoneeseen.
P.S. Tämän fiktioon perustuvan romaani/runo-idean vapaa hyödyntäminen copypaste-tekniikalla vaatii tunnettua turkulaista ammattitaitoa.
Ilmoita asiaton viesti
”kun Fatim Diarra huolimatta Eeva-Liisa Mannerin estelyistä päätti murtautua miestenhuoneeseen.”
Häntähän ei helpolla pysäytä kun päättää tulla…
Ilmoita asiaton viesti
Fatim Diarra syntyi 1986. Eeva-Liisa Manner kuoli 1995. Aika erikoinen pikkutyttö kun murtautuu miestenhuoneeseen aikuisen naisen kykenemättä estämään. Edes minun ammattitaidollani tuosta ei uskottavaa juttua syntyisi.
Ilmoita asiaton viesti
”Fiktioon perustuva” kuten tarkka lukija varmasti huomasi.
P.S. Astrid Lindgren pystyi luomaan väkivahvan pikkutytön Pippi Långstrumpin vuonna 1945.
Ilmoita asiaton viesti
So?
Ilmoita asiaton viesti
Ihan oikeesti Mika, onko Fatim mielestäsi asiallinen ja järkevä vihreiden eturivin edustaja ja poliitikko?
Kerro ihan oma mielipiteesi.
Ilmoita asiaton viesti
Ei ole. Olenko jossain vaiheessa antanut ymmärtää että olisi? En ole koskaan mieltänyt häntä ”eturivin edustajaksi ja poliitikoksi”.
Ilmoita asiaton viesti
No, kyllähän Diarra on eturivin poliitikko vihreissä, mutta hienoa, että sinäkään et pidä häntä järkevänä ja asiallisena.
Toisaalta täytyy ihmetellä, että moni kuitenkin pitää.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä tekee hänestä ”eturivin poliitikon”?
Ilmoita asiaton viesti
Tunnettuvuus, kansanedustajuus, entinen varapuheenjohtaja?
Ilmoita asiaton viesti
Okei. Nyt vasta luin tuon Hesarin jutun. Kyllä se puhuu siinä ihan asiaa.
Ilmoita asiaton viesti
On hienoa, että melkein vuorokauden ja useiden kommenttiesi jälkeen luit jutun jota blogi koskee ja joka on linkattu blogissa.
Asiaa!
Ilmoita asiaton viesti
Joo, Fatimalla on.
Ilmoita asiaton viesti
Kuka on Fatima?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllähän Fatim Diarran pitää päästä Suomalaiseen Klubiin. Kun siellä ei luultavasti vielä pohdita miesten raskauspahoinvointia eikä miesten kuukautissuojien saatavuutta.
Ilmoita asiaton viesti
On vaikea ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka Fatiman ovat äänestäneet hoitamaan yhteisiä asioitamme. Kyvyt eivät selvästi riitä kuin haukkumaan miehiä joka käänteessä, mutta sillä pääsee nykyaikana pitkälle ilman minkäänlaista kykyä hoitaa työnkuvansa tarkoittamaa työtä.
Ilmoita asiaton viesti
Puhuvatko naisasialiittoutumat valtioillisista asioista vai pelkästään miesten ja naisten välisisestä tasa-arvosta, mistä on hyvä kyllä keskustella, mutta mistä tuo ”herrakerho” ei keskustele.
Diarralle tiedoksi, että sukupuoli on ilmoitusasia, ja voivathan nämä naisille varatut keskusteluryhmät puhua myös valtiollisista asiaoista, vai voidatko??? 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Minun mielestäni tällainen sukupuolinen syrjintä pitäisi kieltää aivan kokonaan. Jos mies tulee naisten kerhoon puhumaan miesten naisiin kohdistamasta väkivallasta täysin asiallisesti, pitäisi se sallia – aivan kuten naisten liittyminen Suomalaiseen Klubiin.
Suomen on korkea aika siirtyä tasa-arvossa 2020-luvulle.
Ilmoita asiaton viesti
Menikö jyvät ja akanat sekaisin?
”Jos mies tulee naisten kerhoon puhumaan miesten naisiin kohdistamasta väkivallasta täysin asiallisesti,”
”Aivan kuten naisten liittyminen Suomalaiseen Klubiin.”
Toset ”puhumaan” tietystä asiasta, toiset liittymään klubiin?
Ilmoita asiaton viesti
Puhumaan tai liittymään klubiin: Kumpikin tasapuolisesti suotakoon kummallekin sukupuolelle.
Se on sitä tasa-arvoa.
Ilmoita asiaton viesti
”Suomen on korkea aika siirtyä tasa-arvossa 2020-luvulle.”
2020-luvulla ollaan siinä mielessä tasa-arvossa, että niin naiset kuin miehetkin saavat perustaa yhdistyksiä joiden jäsenehdoista voivat itse päättää. Diarrahan haluaisi romuttaa tämän periaatteen niin, että se koskisi ainoastaan naisjärjestöjä. Miehille suotakoon poikkeus, jos miesten yhdistyksessä käsitellään naisasiaa eikä ulko- tai sisäpolitiikkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Laura Oksala: – ”Suomen on korkea aika siirtyä tasa-arvossa 2020-luvulle.”
Olen täysin samaa mieltä, mutta ehdotan, että aloittaisimme lainsäädännöstä. Yhdistykset ovat kuitenkin vain lähinnä harrastuksia, mutta lakiteksti on valtion virallinen kanta. Minusta on poliitikoilta melko tekopyhää moittia yhdistyksiä tai esimerkiksi yksityisyrityksiä tasa-arvon suhteen, kun Suomessa on kuitenkin edelleen voimassa olevaa lainsäädäntöä, joka asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan sukupuolen perusteella.
Ilmoita asiaton viesti
olen itsekin periaatteessa samaa mieltä 2020-luvusta.
aloittaisin myös jostain aivan muualta kuin siitä että kaikkien pitää voida osallistua ihan kaikkeen ja jokaiseen piirileikkiin. monesti mielellään yhtäaikaa ja puolivillaisesti. oman fiilksen mukaan.
jos joku haluaa jonkun seuran perustaa, tai johonkin liittyä tai olla liittymättä niin siitä vaan. mutta täytyykö jokaisen kokin hämmentää kaikkia keittoja?
tämäkin tasa-arvo kysymys kiteytyy tuohon mainintaan sisä ja ulkopolitiikasta. niillä on vaikutuksia valtion ja ihmisten toimeentuloon. diarran näkökulma lienee että miehet rikastuu ja naiset köyhtyy näiden herrakerhojen vuoksi. avuksi otetaan väkivalta koska se on tehokas retorinen argumentti tässä asiassa. jos naisilla olisi varaa, he eivät altistuisi väkivallalle.
hesarin juttu oli kaikenkaikkiaan omituinen. vihreitä ja sitä myöten ns. punavihreitä solvaavaksi provokaatioksi melkein voisin väittää. kyllähän se toki on kelpo esimerkki nykypäivän yksilönvapaus-keskustelun ristiriitaisuudesta, suorastaan absurdiudesta. miksi ja kuka on halunnut tästä asiasta keskusteltavan näissä puitteissa? ja mistä siinä oikeastaan todella keskustellaan, sillä on täysin selvää että …
…. oho, foliohattuuni on tullu näemmä reikä.
täytyykin tästä varmaan rientää…
Ilmoita asiaton viesti
Naisasialiitto Unionin puheenaiheet ovat kovin vähäisiä, jos kerhossa puhutaan vain miesten väkivalltaisuudesta. Pitäisikö kerho lakkauttaa tai jäsenrajoitus poistaa, jos joku erehtyy puhumaan jostain muusta?
Minun mielestäni on ihan ok, että feministikerhot pidetään suljettuina miehiltä ja sovinistikerhot naisilta.
Ilmoita asiaton viesti
Siis suomalainen klubi on sovinistikerho? Okei. Fatima ei siis ollut kokonaan väärässä.
Ilmoita asiaton viesti
Sanoinko Fatimin olleen väärässä muutoin kuin tasa-arvopuheen osalta? Kyllä yhdistyksen saa perustaa ja jäsenyyden rajoittaa kuinka sopimattomin perustein tahansa.
Mutta kyllä: minusta on se on sovinistista, että klubin jäsenyys on miessukupuoleen sidottu.
Toisaalta taas Fatimilta oli täysin järjetöntä perustella, että Naisliitto Unioni keskittyy miesten väkivaltaisuuteen kuitenkin rajaten miehet tuon keskustelun ulkopuolelle.
Suomen kielestä: Diarran etunimi on Fatim. Se taipuu Fatimin, Fatimille jne. Käytät toistuvasti väärää nimeä, Fatima, jopa perusmuotoisena.
Ilmoita asiaton viesti
Katos pirua, muistin tosiaan nimen väärin. Terveisiä Vietnamasta
Ilmoita asiaton viesti