Ärsyttääkö muita vanhojen asiakkaiden aliarviointi puhelinoperaattorien toimesta?

Menkääpä kyselemään liittymien hintoja myymälöistä ja valitkaa halvin itsellenne sopivimmilla tehoilla yms. Lähes koskaan ette saa jatkettua yhteistyötä vanhan kumppaninne kanssa. Tästä seuraa sim-kortin vaihto ja lisämaksu avauksesta, josta ei yleensä edes puhuta hinnan yhteydessä. Olette selvittäneet hinnan myös entiseltä operaattorilta, mutta koska olette vanha asiakas, niin teille tarjotaan korkeampaa hintaa kuin muiden operaattorien ajankohtaiset hinnat. Näin ainakin minulle on käynyt joka ikinen kerta. Kun vaihdat sitten operaattoria, niin minuuteissa ja vähintään tunneissa saat vanhalta kumppaniltasi edullisemman tarjouksen kuin aikaisemmin kysymäsi tarjoushinta. Tietenkin tarjottu hinta on vähintään vaihtotarjouksesi mukainen tai edullisempi.

Itse kysyin jatkosta nykyiseltä operaattorilta, joka antoi hinnan 22,99€, kun vanha oli 20€. Tein uuden sopimuksen toisen yhtiön kanssa hintaan 19,99€/kk ja tietenkin lahjakorttia kylkeen. Kaupassa ollessani tuli jo pyyntö olla yhteydessä vanhaan operaattoriin tarjouksen merkeissä. Yöllä oli paukahtanut vanhalta tarjoajalta hinta 17,99€+kylkiäiset. Tuolla hinnalla (ja pari euroa korkeammallakin) olisin jatkanut vanhalla operaattorilla, vaikka hinta kylkiäisineen ei uutta sopimustani peittoakaan. 5 euron pudotus ”uudelle asiakkaalle” on kyllä ikävää mainosta vanhan asiakkaan kannalta. Samat kuviot olin käynyt läpi jo edellisen vaihdon yhteydessä ja vanha operaattori pommitti sitten jatkuvilla alennushinnoillaan lähes pari vuotta.

Minä vaan kysyn, että miksi silloin ei annettu hintaa 17,99€, kun asiaa operaattorilta kysyin? Pitikö minusta tulla ensin uusi asiakas, jotta voitiin antaa halvempi hinta, kun vanhalle asiakkaalle ei sitä voinut tarjota? Näinkö vanhoja asiakkaita kunnioitetaan? Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla, että miksi ihmisiä pompotellaan näin operaattorilta toiselle ja vaihdatetaan sim-kortteja, kun vanhoista asiakkaista voisi pitää kiinni heitä hiukan kuuntelemalla ja arvostamalla.

Positiivisena asiana voin kuitenkin mainita sen, hinnat ja laatu liittymissä on kyllä ihan kelpo tasolla.

Näitä samoja piirteitä olen huomannut myös mm. sähkösopimusten ja vakuutusten kohdalla.

Mikäli jonkun operaattorin edustaja sattuu lukemaan tästä, niin selitys on paikallaan.

Minua asia risoo, vaikka ei tässä huviloita olla häviämässä, mutta miksi elämästä pitää tahallaan tehdä hankalaa?

+5
jariojala

Alahärmässä v. 1957 syntynyt ukko. Nykyinen asuinpaikkani on Tampereella. Haluan oppia muiden mielipiteistä, joten hyvin perustellut väitteet ovat tervetulleita. Epäasiallisiin kommentteihin sortuvat saavat minusta riitapukarin.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu