Perinteinen lehtimainonta vai nettimainonta kunnallisvaaleissa?
Olen päätynyt kunnallisvaalikampanjaa vauhdittaakseni sekä perinteiseen lehtimainontaan että nettimainontaan. Olen ostanut ilmoitustilaa maakuntalehti Keskisuomalaisesta, että Suur-Jyväskylä lehdestä. Lisäksi päädyin vielä mainostamaan verkkolehti Keskisuomalaisessa. Budjettini on mielestäni kohtuullinen eli n. 900 euroa ja jonka rahoitan itse. Lisäksi painatan 400 kpl esitteitä, joihin kuluu n. 100 euroa. Näitä jaan kädestä käteen sekä postiluukusta.
Minkälaiseen arvioon arvon kollegat olette päätyneet – kannattaako mainonta ja mikä olisi tehokkain tapa mainostaa?
Jättäisen Keskisuomalaisen pois. Se on kallis ja suurin osa levikistä on Jyväskylän ulkopuolista.
Sen sijaan mahdollisimman paljon toreilla ja kauppojen edessä tapahtuvaa ihmisten kasvotusten tapaamista/keskustelua. Samalla Perussuomalainen lehden jakoa ja sen välissä oma esite. Se tepsii tehokkaimmin.
Ilmoita asiaton viesti
Keskisuomalaisen ilmoituksen hinta on lähes tuplaten verrattuna Suur- Jyväskylä lehteen, se on siis totta, mutta vertailin myös kaupunginosalehtien hintoja ja totesin, että samanlaiseen peittoon ei pääse ja eikä hinnatkaan nyt niin huokeita olleet.
Meillä on lokakuussa joka lauantai teltta kolme tuntia kävelykadulla ja niissä aion myös jakaa esitteitä. Jalkatyötä, jalkatyötä.
Se on uuden kasvon vaikea saada naamaansa tunnetuksi… Netti on mielestäni kuitenkin tätä päivää, siksi valitsin myös nettilehden näkyvyyttä lisäämään.
Ilmoita asiaton viesti