Onko keskustan näivettyminen kävely- ja pihakatujen syytä Jyväskylässä?

Vastaan heti, että on. Perustelen tätä sillä, kehitys on pitkään jo johtanut siihen, että kun autoliikennettä hankaloitetaan niin se näkyy kauppojen myyntimäärissä. Tyhjiä liikehuoneistoja on enemmän kuin aikoihin ja myös Sokoskin on aloittanut yt-neuvottelut.

Nyt, kun Sepän liikekeskus valmistuu Seppälään uuden Prisman viereen niin on jopa pelättävissä, että Jyväskylän ns. keskus siirtyy sinne. Siellä on vieressä ilmaista pysäköintiä ja eikä kävelymatkat ole pitkiä. Myöskin Palokan ja Keljon marketit houkettelevat asiakkaita.

Minusta on uskomatonta, että Väinönkadun laajentaminen kävely- ja pihakaduksi Yliopistonkadun ja Hannikaisenkadun välille maksaa kahtena seuraavana vuonna n. 1,8 miljoonaa euroa. Päätös tehtiin viime syksynä valtuustossa budjetista päättämisen yhteydessä. Olen kysynyt, että eikö kävelijät ole sitten mahtuneet jalkakäytäville Väinönkadulla. Tämä kysymys on jäänyt vastausta vaille.

Kukaan autoilija ei myöskään enää halua ajaa Kauppakadun ns. yläpäähän. Sehän muutettiin pihakaduksi.

Jyväskylä on myöskin visioinnut Rantaväylän muuttamista Bulevardiksi ja puistomaiseksi. Tätä voi vain kauhulla odottaa, kun näin kaupungin ohitustien liikenne puuroutuu.

Kaupunginvaltuustosta ja lautakunnista puuttuu automiehen näkemys. Siksi myös olen ehdolla vaaleissa.

jarmonahkamaki
Perussuomalaiset Jyväskylä

Jyväskylän seudun Perussuomalaisten ex-puheenjohtaja. Kuljetusteknikko, jonka logistiikkainsinööri opinnot jäivät kesken. Työkokemusta monipuolisesti auto- ja kuljetusalalta. Harrastuksena autoilu, video- ja valokuvaus. Kotisivut: https://jarmo-nahkamaki.webnode.fi/

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu