HSL:ää syytetään rasistisesta kampanjasta
Kuvakaappaus Hesarista.
HELSINGIN seudun liikenne (HSL) päätti poistaa huomiota herättäneen Ihan lipun laitonta -kampanjansa materiaalit liikennevälineiden näytöiltä.
”Käsi pystyyn virheen merkiksi”, kuntayhtymä kertoi maanantaina illalla.
Asiasta kirjoittaa Helsingin Sanomat. https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010656028.html
Kyllä nyt HSL on herkkänahkainen.
Jos sosiaalisessa mediassa raakutaan rasismista niin sille ei tarvitsisi korvaansa lotkauttaa.
Nyt muutenkin mainoksissa on muotia käyttää tummaihoisia niin miksei nytkin.
Kohderyhmäkin voisi olla oikea.
HSL menettää 40 miljoonaa euroa vuosittain liputta matkustavissa.
Ja nuo kaksi kaverusta kuvassa ovat nimenomaan nuorison suosikkeja ja suostuneet tähän kampanjaan.
Olisi kai pitänyt vain laittaa neutraalit kuvat sellaiset kuin liikennemerkeissä.
Ei minulle, yli 60 vuotta laitoksen palveluja käyttäneelle. tullut mieleenkään mikään rasismi tai reumatismi ennen kuin vasta nyt. Enemmän kiinnitin huomiota hyvään oivallukseen tekstin suhteen: ”Ihan lipun laitonta”.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, on se parempi kuin ”ihan pimpin laitonta”. Tai ”ihan klitin laitonta”.
Ilmoita asiaton viesti
Loogisesti ajatellen moisessa ilmoituksessa ei sitten saisi olla kenenkään ihmisen kuvaa, koska jokainen ”edustaa” aina jotain ”rotua”. Kyllä tässä nyt on HSL tehnyt arviointivirheen suostuessaan painostukseen kuvien poistamisesta. Niiden poistaminen tuosta syystä hipoo jopa rasismia.
Ilmoita asiaton viesti
Nahkamäen tarkkasilmäinen ja oikeaan osuva havainto tummaihoisten käyttämisestä mainoksissa.
Ikään kuin kantaväestö olisi jo vähemmistössä kuluttavana kansanosana.
Siinä mielessä erikoinen rinnastus, että mustaihoisten käyttäminen mainonnassa olisi rasismia.
Yhdysvalloissa WOKE, LBGQT ja DEI painotteinen markkinointi alkaa jo kääntyä itseään vastaan kuluttajien kääntäessä selkänsä niille yrityksille, jotka painottavat em. asioita. Viimeisimpänä legendaarinen Harley Davidson joutui muuttamaan markkinointiaan täydellisesti, koska oli menettämässä perinteisimmän ostajakuntansa, eli ostovoimaiset keskilännen ja etelän punaniskat, liian liberaalin mainostamisen johdosta.
Ilmoita asiaton viesti
Vuosittain HSL:n tarkastajat tekevät jopa kolme miljoonaa lipuntarkastusta. Tarkastusmaksuja määrätään vuosittain yli 65 000. HS.
Ilmoita asiaton viesti
Yli 65 000 mitä? Siis kappaletta vai Euroa?
Ilmoita asiaton viesti
Tarkastusmaksuja on 65 000kpl+.
Ilmoita asiaton viesti
Joista jätetään maksamatta valtaosa.
Ilmoita asiaton viesti
Vasemmiston valtava ”öyhötys” rasismista, sen jatkuva esille tuominen, on itse asialle valtava haitta. Onko koulukiusaaminen maassamme vähentynyt? Se olisi ollut helppoa rasismin kitkemiseen verrattuna.
Vasemmiston aktiivipolitiikotkaan eivät ymmärrä tätä:
Suomella ei ole varaa vastaanottaa maahanmuuttajia verovaroilla elätettäväksi.
Tämä on heille liian vaikeaselkoista, mutta he puolustavat maahanmuuttoa vielä vaikeaselkoisemmin menemällä ties minne sivupoluille itse asiasta.
Ilmoita asiaton viesti
”Suomella ei ole varaa vastaanottaa maahanmuuttajia verovaroilla elätettäväksi.”
Jaa.
”Eurostatin mukaan ulkomailla syntyneiden 20–64-vuotiaiden työllisyysaste oli Suomessa vuonna 2022 korkeampi (73,4 %) kuin Ruotsissa (72,4 %) tai EU27-maissa keskimäärin (69,0 %).”
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2023/maahanmuuttajien-tyollisyys-suomessa-yli-eu-keskitason-tyomarkkina-asema-heikompi-kuin-suomalaistaustaisilla/
Jos haluamme jotenkin pitää teidän sukupolvesta huolta hautaan asti, niitä tulijoita nyt vain tarvitaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ulkomaalaistaustaisten työllisyysaste on noin 10–15 %-yksikköä matalampi ja työttömyysaste noin 5–10 %-yksikköä korkeampi kuin suomalaistaustaisilla. Kotouttaminen.fi
Ilmoita asiaton viesti
Pitkäaikaistyöttömien prosenttiosuus on kantaväestön keskuudessa korkeampi kuin ulkomaalaistaustaisilla. Tuo käy ilmi myös ”Kotouttaminen.fi” -tilastoista.
Kun työllisyyttä verrataan, niin pitää ymmärtää, että ulkomaalaistaustaiset ovat keskimäärin tuoreempia työn hakemisen aloittajia kuin kantasuomalaiset ja tilastoja voidaan laatia monilla erilaisilla perusteilla. Mikkosen linkkaama Eurostat -tilasto on myös faktadataan perustuvaa.
Ilmoita asiaton viesti
Nahkamäen kopiokone ryhtyi temppuilemaan harmillisessa kohdassa, sillä vain pari riviä myöhemmin siellä on tämä:
”Työttömien työnhakijoiden tarkastelu ei kuitenkaan anna kokonaiskuvaa ulkomaalaisten työttömyydestä, sillä ulkomaalaisista suhteellisesti suurempi osa on erilaisissa palveluissa, kuten työvoimakoulutuksessa ja omaehtoisessa opiskelussa.”
Ilmoita asiaton viesti
Juu, ovat hyödyllisessä ”kotouttamiskoulutuksessa”, jossa nuoret naiset leikkivät koulutuksen nimissä aikuisten miesten kanssa labaduuta.
Ilmoita asiaton viesti
”Kotouttamiskoulutus” on Turpeisen tähän keskusteluun tuoma termi, sitä ei yllä antamassani lainauksessa ole. Kyseisen ”koulutuksen” kuvaus lienee peräisin Hommaforumilta tai jostain muusta rasistisesta kuralätäköstä.
Ilmoita asiaton viesti
Kun kerran noita tilastoja jonkinlaisena argumenttina käytetään, niin voitaisiinko jo vähitellen tehdä ero työperäisen ja humanitäärisen maahanmuuton välillä?
Jos (taloudellisesta) huoltosuhteesta puhutaan, niin ainakin tilastojen perusteella Suomi tarvitsee nimenomaan _työperäistä_ maahanmuuttoa.
Ja heitänpä vielä sellaisen hypoteesin, että jos tarkastellaan mahdollisia kotoutumiseen liittyviä haasteita, ne koskevat juurikin humanitääristä maahanmuuttoa, siinä missä työperäiset maahanmuuttajat sopeutunevat Suomeen hyvin.
Ilmoita asiaton viesti
Mainoksessa esiintyneet miehet ovat pettyneitä mainoksien poistoon eikä heiltä heru pisteitä ”rasisimin kitkemisestä”.
”Ymmärrämme, että tällaiset aiheet herättävät voimakkaita tunteita. Haluamme korostaa, että meillä on paljon nuoria seuraajia, ja haluamme herätellä heitä tekemään vastuullisia valintoja elämässään. Siksi uskomme, että HSL:n feikkilippukampanja on hyvä tapa tuoda esille tärkeitä teemoja. Ja tiesimme heti, että haluamme olla mukana tässä kampanjassa.
– Olemme syvästi pettyneitä ja turhautuneita siitä, että vähemmistöihin kuulumattomat henkilöt ottavat itselleen oikeuden puhua puolestamme ja määritellä, mikä on rasismia. Tämä käytös vie äänen niiltä, jotka ovat kokeneet syrjintää ja rasismin vaikutuksia omakohtaisesti.” (IS)
Ilmoita asiaton viesti
Erittäin hyvin sanottu mainoskasvoilta. Tarvitsemme lisää vähemmistöihin kuuluvia jotka puhuvat ja edistävät normaalia yhteiskunnallista ilmapiiriä ja vastustaa elämälle vieraita ilmiöitä.
Mainoksesta valittaneet ovat itse rasisteja ja hyvin sairaita ihmisiä.
Ilmoita asiaton viesti
Herkkää on, mutta ei tuosta HSL:ää kannata syyttää. Ajattelivat valitsevansa ns. pienemmän riesan tien.
Yhteiskunnallinen asenneilmapiiri on kyllä mennyt ihan överiksi.
Ilmoita asiaton viesti
HSL on painostettava palauttamaan kampanja.
Ilmoita asiaton viesti
En nyt sanoisi että yhteiskunnallinen asenneilmapiiri. Suurinta osaa voisi tällainen kiehunta vähempää kiinnostaa. Tämä on lähinnä sekoilua, jossa pieni kupla ottaa toisistaan vuorotellen kierroksia.
Ja hauskintahan tässä toki on, että se oli taas kerran nimenomaan mukasuvaitsevainen puolestaloukkaantujien osasto, joka meni rasistisesti yhdistämään kampanjan kasvojen ihonvärin pummilla matkustamiseen.
Ilmoita asiaton viesti
Säästyttiin kulttuuriselta omimiselta.
Valkoihoiset nuoret olisivat HSL:n rasistisen kampanjan seurauksena korvanneet mustat nuoret HSL:n palveluissa feikkilippujen käyttäjinä.
Ilmoita asiaton viesti
HSL on rasistinen yhtymä ja sen mainoskampanjasta päättäneet umpirasisteja.
Nyysivät keikan kahdelta ”tummaihoiselta somevaikuttajalta”, sen jälkeen kun (valkoiset?) idiootit somessa olivat nostaneet ”rasismikohun”.
Toivottavasti kundit olivat saaneet hillot pois, muussa tapauksessa kyseessä on selvä sopimusrikkomus.
Ameriikassa kannattaisi haastaa oikeuteen myös ”somevaikuttajien näkyvyyden häviämisestä” sopimusrikkomuksen seurauksena.
Ilmoita asiaton viesti
Onhan näitä esimerkkejä ollut kuten ne suudelma karamellit, eskimo puikot, geisha suklaa ja Uncle Bens tuotteet. Tuossa Benssissä en kyllä edes muista mikä siinä mätti. Siis hymyilevä Uncle Bens tarjoaa kuluttajille laadukkaita ja maittavia tuotteita, rasismia?
Laitan tähän samaan –
Luin su Hesarista jutun DEI koulutuksista. Odotukset eivät olleet korkealla jotka konkretisoituivat ettei kouluttaja edes pystynyt vastaamaan kaikkiin toimittajan kysymyksiin. Referoin tuon monen sivun jutun tähän. DEIssa painopiste on nyt inklusiivisyydessä.
Ilmoita asiaton viesti
”Snowflakes are falling on their heads”
Kaksoismerkitys.
’vähemmistöihin kuulumattomat henkilöt ottavat itselleen oikeuden puhua puolestamme ja määritellä, mikä on rasismia.”
Pistämättömästi sanottu. Puheenvuoro on täynnä näitä.
Ilmoita asiaton viesti
”Milk is pure, white and strength-giving, so, as the exhibition spells out at every possible opportunity: milk is pure white power.”
https://www.spectator.co.uk/article/is-milk-racist/
Ilmoita asiaton viesti
Hsl on täysin munaton ilman selkärankaa koska nyt kampanja jatkuu koska taas joku on niin pahoittanut mielensä. Wokeporukka vie kaikkia ns tiedostavia porukkoja kuin laskiämpäriä.Touhu on mennyt aika sairaaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Kyseessä on ns. feikkirasismi.
Ilmoita asiaton viesti
”Wokeporukka vie kaikkia ns tiedostavia porukkoja kuin laskiämpäriä.Touhu on mennyt aika sairaaksi.”
Pitäisi yrityksillä ja organisaatioilla olla sen verran henkistä ryhtiä, ettei joka öyhötykseen lähdettäisi mukaan (tyylillä kun Kremlissä yskäistään, Suomessa heti puntti tutisee).
Ilmoita asiaton viesti
Helsinkissähän on paljon rasisteja niitä sanotaan matuiks.
Ilmoita asiaton viesti