Mikä on tuotteen valmistajan, myyjän ja viranomaisen vastuu erään tarinan perusteella
A-pro tabletin murskain. Kuva allekirjoittaneen.
Mikä on tuotteen valmistajan ja sen myyjän vastuu, kun pillerin murskaimen pohjasta irtosi muovin palanen ja oli mennä jogurtin mukana kurkkuun?! Kuva ohessa. Kyseessä A-pro ovh. 13,24€. Farmaseutti ”pesi kätensä” ja myi uuden tuotteen. Murskain reilu puoli vuotta ollut käytössä.
Edellä olevan kysymyksen esitin viikonloppuna Facebookin Kysy mitä vain, muut vastaavat -ryhmässä.
Yleisin näkemys oli, että kärsi vahinkosi itse. Harva olisi valittanut niin kuin minä lopulta sitten tänään tein.
Näin homma eteni- lue alta.
Tein reklamaation viallisesta / särkyneestä pillerin murskaimesta apteekkiin, josta olin sen ostanut. Farmaseutti vieritti asian proviisorille.
Hän hyvitti uuden samanlaisen tuotteen hinnan kuittia vastaan. Tekevät ilmoituksen tuotteesta valmistajalle.
Tein ilmoituksen myös TUKESILLE kuvan kanssa. Sieltä soitettiin melkein heti ja oltiin kovin kiinnostuneita.
Kertoivat huolensa vanhoista ikäihmisistä, joille joutuisi muovinpaloja nieluun ja elimistöön. Heitä kiinnosti EA tunnus. Siihen en pystynyt vastaamaan. Annoin apteekin ja proviisorin tiedot, jolle reklamoin
Siitä riippuu kuuluuko asia heille vai FIMEALLE eli myydäänkö murskainta lääkinnällisenä tuotteena.
He vievät asiaa eteenpäin viranomaistietä.
Sain hyvää palvelua lopulta ja asiaan reagoitiin.
Kommentit (0)