Turhin hilavitkutin autossa?

Mittaritaulu – Opel Insignia
 
Moottorin keltainen vikavalo syttyi eikä sammu. Pakko oli luettaa vikakoodi korjaamolla. Syyksi paljastui häiriö ilmanpuhallusjärjestelmässä katalysaattorille.
 
Tämän tarkoituksena on vähentää päästöpitoisuuksia muutaman minuutin ajan heti käynnistyksen jälkeen. Vika voi olla ilmapumpussa, takaiskuventtiilissä, putkistossa tai häiriö tunnistinanturissa.
 
Korjaamon mukaan tuolla toiminolla ei ole merkitystä auton toiminnan kannalta. Ainoastaan katsastuksessa vikavalo ei saa palaa. Siis aivan turha värkki autossa.
 
Merkkiliikkeessä vikakoodin luku maksaa 60 euroa ja eivätkä poista sitä ilman korjausta. Nyrkkipajalla eivät ota mitään ja sammuttavat valon. Tuollaiset viat maksaa hunajaa. 
 
Arvaa korjautinko ilmanpuhallusjärjestelmän?
jarmonahkamaki
Perussuomalaiset Jyväskylä

Jyväskylän seudun Perussuomalaisten ex-puheenjohtaja. Kuljetusteknikko, jonka logistiikkainsinööri opinnot jäivät kesken. Työkokemusta monipuolisesti auto- ja kuljetusalalta. Harrastuksena autoilu, video- ja valokuvaus. Kotisivut: https://jarmo-nahkamaki.webnode.fi/

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu