Väylävirasto veti käsijarrusta nopeuksien laskemiseksi
Ohjauspyörä. Kuvituskuva. Tekijänoikeusvapaa kuva / Pixabay.
Väylävirasto ei anna uutta nopeusrajoitusohjetta.
Virasto kertoo tiedotteessa, että asiasta käydyn kansalais- ja sidosryhmäkeskustelun ja kesän lausuntokierroksen perusteella liikenneturvallisuustavoitteet tulee saavuttaa muuten kuin nopeusrajoituksia alentamalla.
Esityksessä ehdotettiin, että noin 1 800 kilometrin matkalta nopeusrajoitusta olisi laskettu 100 kilometristä 80 kilometriin.
Rajoitukset olisivat tulleet voimaan kohteissa, joissa kohtaamisonnettomuuden riski on kohonnut, tai tieolosuhteet puoltaisivat nopeuden alentamista.
Asiasta kertoo Keskisuomalainen.
Esitys olikin järjetön.
Kansan enemmistö vastusti sitä.
Voi sanoa järjen ääntä nyt kuunnellun.
Tiestö pitää laitaa kuntoon, jotta jouhevia nopeuksia voi ajaa.
Yleensä autoilijan rooli on olla vain lypsylehmä.
Nyt viesti meni perille.
Hollannissa on 06.00-19.00 maanteillä 80km/h ja moottoriteillä 100km/h.
Ilmoita asiaton viesti
Hollannissa ajetaankin polkupyörillä.
Ilmoita asiaton viesti
Saksassa pohditaan, rikkoiko yli 400km/h nopeus autobahnilla jotain säädöstä.
Ilmoita asiaton viesti
Saksassa ADAC kysyy jäseniltään vuosittain suhtaumisesta yleiseen nopeusrajoitukseen moottoriteillä.Tänä vuonna rajoitusta kannatti 55%,
2014 vastaava luku oli 35%
Ilmoita asiaton viesti
”Tiestö pitää laitaa kuntoon, jotta jouhevia nopeuksia voi ajaa.”
Miten olisi jos aloitettaisiin siitä että saataisiin vuoden 2011 EU liikennestrategian mukaisesti maanteiltä raskasta liikennettä pois 50% näin aluksi.
Sillä voisi olla vaikutusta seuraaviin maantieliikennettä koskeviin faktoihin
– Saataisiin 1,5-2 miljardia euroa säästöä Liikenteen ulkoisissa kuluissa joka vuosi.
-Jolla rahalla voitaisiin pitää sillat ja maantiet kunnossa ,turvallisina nykynopeuksille.
-Ilmasto paneeli miehet ja naiset hyppisivät riemusta kun energia kulutus maanteillä vähenisi neljänneksen samoin päästöt.
-Maanteitten korjausvelka saataisiin pois valtion budjeteista.
lisä tietoa: https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/kommentti-medialle-kaikkoselle-ja-keskustapuolueelle/
Ilmoita asiaton viesti
Rautatie tai kanava ei kulje joka kylään tai taajamaan. Vöyhötystä.
Ilmoita asiaton viesti
Elämme mielenkiintoisia aikoja. Eduskunta on herännyt 35 vuoden unestaan,mikä alkoi, kun aloitettiin valtion varoilla ja tukimenettelyin siirtää laivaliikennettä raiteille ja vesille. https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/bionavigaattori/professori-kansanedustaja-susi-pulliainen-saimaan-liikennerajoituksista-1990-siperian-tiikerin-rauhoitus-suomessa/
Vuonna 2024 olimme tilanteessa aina maaliskuulle asti , jossa vuoden 2010 jälkeen ei tehty yhtään tutkimusta siitä. miksi maamme liikennejärjestelmää kehitetään tutkimatta sisävesien (noin 8000km väylien ) käyttöä toimista joilla EU direktiivien mukaisesti voitaisiin siirtää ja optimoida valtakunnan tasolla sisävesi /meriliikenne kuljetukset niin, että rekka liikenne vähenee .
Maaliskuussa eduskunnan liikenne ja viestintävaliokunta havaitsivat tämän tutkimus puutteen ja sen että ollaan 35 vuotta menty kehittämään ja kasvattamaan rekka liikennettä kun siti tulisi optimoida intermodaali liikenne tavoitteisesti :
kohta 4 perusteluissa, joissa vahvistetaan valtioiden tukimenettelyjä vuonna 1992 annettuun intermodaali liikenne direktiiviin 92/106 ETY, niin että voidaan saada parempia tuloksia mitä tähän asti.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Lausunto/Sivut/LiVL_5+2024.aspx
Ilmoita asiaton viesti
Tuosta virastosta pitäisi kenkiä puolet pihalle. Ehkä loput sitten voisivat alkaa tehdä jotain oikeasti hyödyllistä.
Ilmoita asiaton viesti
Otsikko lienee tarkoitettu nokkelaksi? Tekstistä käy ilmi, että virasto EI työskentele matalampien nopeusrajoitusten puolesta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei enää, siis.
Ilmoita asiaton viesti
Nopeusrajoituksia ei lasketa vaikka tiestö on jo entisen Neuvostoliiton tasolla.
Aikovatko Perussuomalaiset siis ihan tosissaan torpata Petterin yltiöidioottimaiset ”tunninjuna” miljardihankkeet ja laittaa rahat valtateiden korjaukseen?
Suomen tärkein pääväylä pohjoiseen on 8-tie ja Turusta ei pääse nykyisin Laitilaa pohjoisemmaksi väistelemättä asfaltissa olevia reikiä ja ennen Poria on jo hidastusmerkkejä huonon tiepinnan vuoksi.
Oikein hävettää näyttää tätä köyhyyttä ulkomaalaisille turisteille.
Ilmoita asiaton viesti