Leipomoalan yritys taas boikotoinnin ja canceloinnin kohteena

Vuodenaikojen vierimisestä ja hallitusten vaihtumisesta riippumatta yksi asia tai ilmiö näyttää säilyttävän muuttumattoman paikkansa ”kansan syvissä  rievissä”  – leipää ei nimittäin saisi mainostaa uudenlaisella, ajanhenkeen paremmin sointuvalla ilmeellä, sillä sellainen rikkoo leipään liittyvää vanhaa   uskomusperinnettä.

Johtuneeko tuo vakavamielinen perinteikäs suhtautuminen sitten siitä, että aikaisempina vuosikymmeninä leivän hankkiminen on ollut työlästä ihan jo yksin kansalle syötetyn  Lutherin opinkin mukaan.

No, leipomoalallakin toimiva Fazer on pyrkinyt laajentamaan mieskuvaa lisäämällä tuotevalikoimaansa marraskuun ajaksi Reissumies-pakkauksia, joissa komeilee kolme laajempaa mieskuvaa. Tällä kampanjalla  yhtiö haluaa tietenkin edistää erilaisuuden hyväksymistä,  monimuotoisuutta ja tasa-arvoa.

Mutta koska ”otsasi hiessä tulee sinun leipääsi syomän”, niin uudenlainen monimuotoinen mieskuva leipäpaketin kyljessä ikäänkuin pilkkaa menneitä sukupolvia korvaamalla perinteisen työorientoituneen miehenmallin laadukkaaseen elintapaan panostavalla individualistisella uusmiehellä.  Ja siksi Fazer  on nyt joutunut boikotoinnin kohteeksi ja aktiivisimpien mielensäpahoittajien otteissa on havaittavissa vahvaa cancel-kulttuuriin kuuluvaa internet-painostusta.

 

 

 

 

 

+5
jiihooantikainen
Vasemmistoliitto Kuopio

aktiivinen 🐟, miesasia-aktivisti, feministi ja vasemmistolainen.
muuten ihan mukava mies :)

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu