Syyllistyykö Posti (valtio) jatkuviin sopimusrikkomuksiin ja sitä kautta petoksiin?

Yritykselleni tulee usein pakettipostia ulkomailta. Maksan postin ovelle kantona – mutta posti muuttaa jossakin vaiheessa matkaa pakettiin uuden lapun, joka edellyttää hakea paketti postista itse.

Minä siis ensin maksan lähettäjän kautta täyspalvelusta, jonka maksun saaja sitten omavalintaisesti muuttaa itsepalveluksi.

Näitä on tapahtunut minulle useita kertoja ja kun reklamoin, niin saan pahoittelut ja muutaman postimerkin vaivan palkaksi – joka taas ei kata millään muotoa kuluja ja aikaa, jonka työ ja maksaminen minulta siinä veloittavat.

Kuinka monta tuhatta kertaa tämä mahtaa tapahtua päivittäin ja kuinka paljon posti tällä tekee tulosta? – jotta optioita voidaan taas jakaa. Tämmöinen voi tuottaa laajuudessaan vuodessa helposti miljoonia.

Asiassahan tapahtuu kuitenkin rikos, koska osapuoli omavaltaisesti muuttaa kesken prosessin ehtoja ja kiinni jäädessään omavaltainen hyvitys on heille tyhjää.

Petos: ”hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä”

+2
jouni jämsä

Kansainvälisen CAM-yhdistyksen ja Suomen Yrittäjien jäsen.
En ole kovin poliittinen tai uskonnollinen, mutta realismi on tärkeää.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu