Arhinmäki ei päänsilitystä kaipaa
Olen demari ja tutkinut aikanaan työväenliikkeen historiaa arkistoissa, innoittajanani isosetäni, kansanedustaja Kalle Hämäläinen. Tiedän, että vuosi 1918 merkitsi Suomessa maailmankin mittakaavassa silmitöntä ja kauheaa väkivaltaa. Siksi en pidä siitä, että eräskin Paavo Arhinmäki heittää vuoden 1918 silmillemme vain siksi, että vaalit ovat menneet omalta puolueelta huonosti.
”Vastarintaa kaduilla” – tosiaan. Tämä saa aikaan vain sen, ettei tavallinen kansa lapsineen uskaltaudu ulos vappujuhliin. Näyttäviä provokaatioita on helppo järjestää pienelläkin porukalla, ja kameroita saattaa tulla tavallista enemmän paikalle provokaattorien iloksi. Kuten keväällä Ruotsista opimme, pienen porukan tempaukset saattavat vaikuttaa jopa maailmanpolitiikkaan – miksei sitten hallitusneuvotteluihin.
Loppujen lopuksi taitaa olla kysymys vain siitä, että Arhinmäki ja hänen katkeroituneet kaverinsa saisivat enemmän ruutuaikaa. Ymmärrän julkisuudenkipeyden, mutta joku raja täytyy olla siinäkin, miten sen nimissä toimitaan.
Arhinmäen möläytys oli sitäkin vahingollisempi, kun oikeistohallitus ei ole suinkaan vielä varma asia. Näin osasivat ulkomaiset lehdet meille eilen kertoa, ja niitä on tässä asiassa uskominen. Oikeiston kuri ja järjestys-siipi saa tästä jos mahdollista lisää vettä myllyynsä. Turvallisuusteemoilla voitettiin vaalit, joten nyt on etsittävä Venäjän lisäksi muita vihollisia, jotka tätä turvallisuutta olisivat uhkaamassa.
Suuresti arvostamani Rysky Riiheläinen panee Facebookissa Arhinmäen ulostulon ”työväenliikkeen perinteisen kielenkäytön” piikkiin ja syyttää kohusta erikoisella tavalla Iltalehden toimittajaa Kreetta Karvalaa. Tämä on väärä suhtautumistapa. Työväenliike oli ensimmäisten joukossa vaatimassa Suomeen ja muihinkin maihin yleistä ja yhtäläistä äänioikeutta ja osasi toimia demokratian pelisääntöjen mukaan aina marraskuulle 1917, jolloin vallankumoukselliset kuumakallet kaappasivat SDP:n päättävät elimet. Kommunistinen liikehdintä oli syksystä 1918 alkaen eri asia ja Arhinmäen töräys on enemmän tuota perinnettä.
Hear hear!
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kirjoitus ja hienoa että ’vasemmalta’ puolenkin sellainen tulee. Arhinmäen möläytys oli kyllä sitä tasoa, että jopa perussuomalaisten asettama rima onnistuttiin alittamaan. Hauskana ajatusleikkinä voi miettiä, minkälainen häly olisi noussut, jos asetelma olisi päinvastainen ja esim. Halla-aho olisi vastaavan kommentin julkaissut.
Hiukan aiheen vierestä on todettava, että vasemmiston tyrmistelyt perussuomalaisten pääsystä hallitusneuvotteluihin on vähintään erikoisia, ottaen huomioon millä intensiteetillä Marin ja muut ennen vaaleja huutelivat kokoomuksen suuntaan. Eikä tunnustelujen aikana tuntunut kompromissit kiinnostavan. Joten jos Orpo ajetaan tilanteeseen, jossa PS on ainoa vaihtoehto, ei pidä ihmetellä jos siihen tartutaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kieltämättä kuulostaa turhan makaaberilta usuttaa ”kansaa kadulle vastarintaan oikeistohallitukselle vuoden 1918 malliin”. Mikä se on se ”kansa”? Ne seitsemän prosenttia, jotka äänestivät vasemmistoliittoa vai se porukka, jonka kannatuksen varaan se oikeistohallitus perustetaan, jos perustetaan?
Ilmoita asiaton viesti
”Vallankumouksen etujoukko” ei ole koskaan vaalituloksista välittänyt. Jos tarkoitus on painostaa Petteri Orpoa ja kumppaneita, ajankohta ja ehdotettu toimintatapa on ehdottomasti väärä.
Ilmoita asiaton viesti
Bolshevikit olivat oikeasti vähemmistö.
Ilmoita asiaton viesti
Paavolta pääsi pettymyksen kyyneliä nieleskellessä tuskainen parahdus, vai olisiko pikemminkin p**kainen turahdus.
Ilmoita asiaton viesti
Arhinmäki on arkisin huomaamaton apulaispormestari kaupungin virastotalossa, mutta virka-ajan jälkeen villi vallankumouksellinen.
Vappuna ja itsenäisyyspäivänä, jos ei ole tullut kutsua linnaan.
Ilmoita asiaton viesti
Onhan näitä yhteiskuntarauhaa rikkovia toimintoja häneltä tullut aiemminkin ja ollut vahvasti mukana.
Luulisi että nykyinen virka panisi jonkin verran sitä tyhjää kohtaa päänupissa jotain täytteeksi.
Siis Älytön lausunto…
Ilmoita asiaton viesti
Jos Helsingissä aletaan hajottamaan liikkeiden ikkunoita ja puremaan poliisien hevosia, niin olisiko apulaispormestari jollain tavalla vastuussa?
Ilmoita asiaton viesti
Monien mielestä varmasti olisi. Riehunnasta hallitusneuvottelijat saisivat välilleen tilapäistä ”liimaa,” jota siellä ei ehkä muuten ole.
Ilmoita asiaton viesti
Nykyhallituksissa liima on aika vähissä. Eikä tämän sysipimeän hallituksen synty ole vielä kirkossa kuulutettu.
Vaikeaksi menee.
Ilmoita asiaton viesti
Tarja Halosen nuijimalla
Lailla kiihottamisesta kansanryhmää vastaan: Kyllä! Paavo luottaa kylmään vappuun..
Ilmoita asiaton viesti
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan tuli Suomen rikoslakiin 1.8.1970. Tarja Halonen oli 1. kerran ehdolla eduskuntavaaleissa 1975.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta Laura tykkäsi kuitenkin omasta kommentistaan!
Ilmoita asiaton viesti
No, kukas kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse.
Ilmoita asiaton viesti
Eipäs, koska kyseisen lain lopussa lukee näin:
”Tämä laki tulee voimaan 1 päivänä kesäkuuta 2011.
HE 317/2010
LaVM 39/2010
EV 332/2010
Helsingissä 13 päivänä toukokuuta 2011
Tasavallan Presidentti
TARJA HALONEN
Oikeusministeri
Tuija Brax”
Että olikohan se edellinen ”Laki kiihottamisesta kansaa tyhmää vastaan” tai joku muu laki?
Ilmoita asiaton viesti
Niin, lakeja muutetaan ja päivitetään jatkuvasti.
Tuossa alkuperäinen pykälä vuodelta 1970:
6 a § (7.7.1970/465). Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan määrättyä rotua, ihonväriä, kansallista tai etnistä alkuperää taikka uskontotunnustusta olevaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmän syrjintään vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi tai sakkoon.
Vertailun vuoksi nykyinen rikoslain 11. luvun 10§:
Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Ilmoita asiaton viesti
No onhan siinä ihan olennainen ero aiempaan: Otettu huomioon seksuaalinen suuntautuneisuus ja vammaisuus, mitä ei aiemmassa versiossa ollut..
Siis Tarjan pöytään nuijima laki.
Ilmoita asiaton viesti
Long live Tarja!
Ilmoita asiaton viesti
No voi nunnunnuu. 😄 Nuo muutokset olisi tehty vaikka muumimamma ei olisi ollut pressana. 1995 pykälään lisättiin maininta ”taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää”. Pykälä kokonaisuudessaan:
”8 § (21.4.1995/578). Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.”
Ja ihan tiedoksesi että presidentti ei ole mukana lainvalmistelussa, vaan joko hyväksyy tai hylkää valmiin lakiesityksen. Jälkimmäisessä tapauksessa lakiesitys palautuu eduskunnan käsiteltäväksi, ja jos uudessa käsittelyssä ei tehdä muutoksia esityksen asiasisältöön niin laki astuu voimaan ilman presidentin hyväksyntää.
Ilmoita asiaton viesti
Kauhean vaikea jälkeenpäin todistaa, että nuo muutokset olisi tehty ilman, että Tarja olisi ollut presidenttinä.
Onhan meillä ollut kaikenlaisia Venäjän arvostelun kieltäneitä hömppälakejakin. Kun Kekkonen oli vallassa.
Ilmoita asiaton viesti
Ei sitä tarvitse edes todistaa. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan tuli rikoslakiin vuonna 1970, eikä Halosella ollut sen kanssa mitään tekemistä.
Viimeisimpään lakimuutokseen ko. pykälän osalta Halonen on toki voinut ilmaista mielipiteensä, mutta ei muuta. Presidentin valtaoikeuksiin ei kuulu lakien säätäminen. Yleensä homma etenee niin että hallitus tekee lakiesityksen ja eduskunta käsittelee sen. Myös kansanedustaja/edustajat voivat tehdä lakiesityksen ja kansalaiset mikäli aloite saa vähintään 50 000 kannattajaa. Jos presidentti ei lakiesitystä hyväksy niin hän ei voi estää lain voimaan tuloa.
Jos et ole sattunut huomaamaan niin Haloskan presidenttikauden jälkeenkin on tapahtunut edistystä, mm. samaa sukupuolta olevien avioliitot mahdollistava lakimuutos astui voimaan 1.3.2017.
Ilmoita asiaton viesti
… ja sitten viimeisimpänä lakina tämä kaiken tollouden huipentuma: Laki, joka sallii miesten mennä naisten pukuhuoneisiin ja naisten miesten – jos ”kokee kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen”. Hohhoijaa, kaikkea tolloilua tässä on pitänyt sietääkin: Onneksi uudet ajat pian koittavat!
Ilmoita asiaton viesti
Just joo. Onhan tuo onnistunut jo ennen kuin laki edes astui voimaan:
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5733474
Ja samasta lehdestä voit lukea miten esim. Järvenpään ja Keravan uimahalleissa toimitaan:
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5738912
”Onneksi uudet ajat pian koittavat!”
Meinaatko että Jeesus pian laskeutuu maan päälle? No sitä saat odotella vielä hetken aikaa… 😄
Ilmoita asiaton viesti
PS. Ennen pääsiäistä näin Asematunnelissa miehen, joka siteeraa yllättävän tarkasti Vuorisaarnaa ja osaa jutustella niin, että ikään kuin tuntisi keskustelukumppanin paremminkin.. (hän on Asematunnelissa aika usein)
Suosittelen tutustumaan: Aika metka kokemus oli jutella hänen kanssaan!
Ilmoita asiaton viesti
Ai Jeesus on jo saapunut maan päälle? Jep jep. No enpä viitsi matkustaa sinne susirajan taakse kuuntelemaan jonkun sekopään horinoita.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kirjoitus Jounilta – olen täsmälleen samaa mieltä!
Ilmoita asiaton viesti
Arhinmäki on minusta aina ollut vastenmielinen vasemmistopopulisti. Saa nähdä mitä puolueesta jää jäljelle kun Li Andersson jättää komentosillan.
Ilmoita asiaton viesti
Arhinmäki liittynee vihreisiin.
Ilmoita asiaton viesti
Ohisalon oksennus oli aika tavalla samaa ulinaa.
Uutta hallitusta neuvotellaan ja punavihreiden tuska raastaa korvia. Ohisalon tuska on kyllä ymmärrettävää. Kyllä se pipiä tekee, kun seuraajat eivät heidän tekemisiään arvosta, vaan ryhtyvät korjaamaan jälkiä.
Ilmoita asiaton viesti
Oksennusta muistuttaa lähinnä kommentoija Niemeläisen ulina.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan peruskauraa, että hallitukset vaihtuvat Suomessa – kuuluu nimittäin demokratiaan. Ei sen takia pidä mennä kadulle punalippuja heiluttelemaan!
Ilmoita asiaton viesti
Lippujen heiluttaminen on enimmäkseen harmitonta – nyt eurooppalaisen sodan aikana en kyllä lähtisi ihan kaikilla lipuilla kokeilemaan. Mutta kuten Pariisista tiedämme, nuoriso osaa järjestää myös muunlaista, vaarallistakin jäynää.
Ilmoita asiaton viesti
Minkä lipun heiluttaminen on harmitonta ja minkä ei?
Onko niin että Sirppi ja Vassara on edelleen sitä harmitonta lipunheilutusta?
Ilmoita asiaton viesti
En lähtisi ainakaan Puolassa tai Baltian maissa kokeilemaan, neuvostosymbolit ovat siellä kiellettyjä. Suomessa tietääkseni eivät ole.
Edit: puhuin ulkomuistista höpöjä, Puolassa ja Virossa eivät ole kiellettyjä Wikipedian mukaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kysymys kuuluikin, tarkennan, meillä täällä Suomi-nimisessä valtiossa.
Vai riittääkö meillä pelkkä punainen valo työväentalon tornissa?
Ei kommunisti kommunismistaan irti pääse.
On aivan tarpeetoonta yrittää käskienpsesua.
Jos vaaleeissa olisi käynyt toisin niin saattaa vain arvata…..
Ilmoita asiaton viesti
Miten se voi olla Arhinmäen mielestä kummallista, että erittäin oikeistolaisessa Suomessa hallitus kootaan oikeistopuolueista, ja koostehallitus harrastaa sen mukaista politiikkaa?!
Mutta katsotaan nyt hyvänen aika ensin mitä Orpon hallitus saa aikaiseksi, haukutaan sitten vasta.
Mutta olisihan se Arhinmäen mielestä komiaa kun punaliput sirppine ja vasaroineen saataisiin pitkästä aikaa kunnolla liehumaan. Mutta ei niiden alla kansa riehumaan!
Kun kansa vaaleissa äänesti hyvin oikeistolaisesti, niin mistä osasta kansaa Arhinmäki luulee saavansa suuret joukot liikkeelle? Ei niitä kommunisteista paljon kerry. Aate on kohta museotavaraa.
Ihmettelen jos demarit lähtevät Arhinmäen kelkkaan, vaikka vaaleissa jäivätkin pronssille. Tällaista on politiikka, kansa päättää ja pulinat (riehunnat) pois!
Kaikenlaisia kekkuleita sitä on valittu Helsingin johtoon! Muitakin kuin Arhinmäki.
***
Mutta keskustapuolue kannattaa pitää seurannassa, lähteekö mukaan vihervasemmiston hallituksen haukuntaan, ja niiden kylkeen kiilaajaksi kun välikysymyksiä aletaan heitellä. Ei nouse sillä tavoin puolueen kannatus…ei varmasti!
Ilmoita asiaton viesti
Olisikohan niin, että saamme taas pian nähdä poliittisia lakkoja? Niistä en pidä. Kun oma ääni on vaaleissa annettu, sen pitäisi riittää. Vai haluaako osa porukasta epäsuorasti 2 ääntä?
Ilmoita asiaton viesti
Monestako hopearahasta se Juudas Iskariot pettikään Jeesuksen?
Taitaa olla niin, että vielä muutama viikko sitten palsta taisi olla täynnä Arhinmäen ehdottomia kannattajia, niin demareita, virheitä kuin kommunistejakin.
Ensimmäiselläkään ei ollut llut imahaa sanotattavaa Arhinmäestä ja muista kommunisteissta.
Ilmoita asiaton viesti
Se on miten sinä asiaa katsot. Arhinmäki on heitellyt omia heittojaan. Siihen hänellä on oikeus, vaikka liikkuukin välillä harmaalla alueella. En kuulu hänen kannattajiin. Tuskin täällä hurraahuutoja on kuulunut hänen kommenteistaan. Makunsa kullakin, mutta jos ”makukynnys” ylitetään kyllä sitä voi arvostella. Ihan samalla tavalla kuin muitakin politikkoja. Mautonta kuitenkin., vai pitäisikö sanoa happamia, kuten kettu sanoi?
Ilmoita asiaton viesti
Et voi olla noin naiivi.
Ei Arhinmäen tyyppinen vanha kommunistipolititikko ”heittele omia heittojaan”.
Kaikki on tarkkaan harkittua ja suunniteltua.
Missä onkaan Anatifa-Andersson?
Onko kuulunut Arhimmäelle moiettita
Mauttomuuus on turhaa kun on puoleksi kissan .
Ilmoita asiaton viesti
”Mauttomuus on turhaa kun on puoliksi kissan”.
Ilmoita asiaton viesti
En ole naiivi.
Tuollaiset lasunnot nimenomaan ei ole harkittuja, ne on tehty joko… no jätän sanomatta, etten syyllisty herjaukseen.
Samantasoisia pommeja kuin muutamien PS;n edustajien pommit. Ne on tehty samoilla eväillä.
Sillä erotuksella että Arhinmäki käveli omaan miinaan siihen miinaan mistä toisia syyttää…
Ilmoita asiaton viesti
Ihanko tosissasi olet?
Sittenhän kaiken maailman touhut, jousipyssyllä ammuskelut, ”mölyätykset” ym. ovat harmittomia kännisteten touhuja.
Arhinmäkäki sanoi minkä sanoi täytisin tarkoituksenaan kokeilla lähteekö mellakka liikkeelle.
Ja kun tähänäkin tapaukseen, joka siis käsittelee Paavo Arhimmäen kansankiihotusta, onnistut tuomaan heti alkumetreille PS:n niin se vain vahvistaa sanomaani.
Tarkoituksesi oli tuolla sekoittaa PS sellaiseeen mihin se ei ole osallinen. En tiedä ainakaan että joku P:nen olisi käskenyt kansaa kaduille riehumaan.
Tottakai Arhinmäellä, kommunstilla on kaikki oikedet. Sehän kuuluu sananvapauteen, ”siihen parempaan sananavapauteet.
Jos kyseessä olisi jonkun munn pulueen kansanedustaja (?) niin oltaisiin jo vasemmiston taholta huutamassa poliisiia ja ”natsit, natsit….”.
Aivan kuten nytkin selittelet laittomaan mellakointiin kehottamista ”höh. mitä noista möläytyksistä!”
Lopuluksi vielä ja mietettittävää, en kehtoo sannoo.
Luulet siis ihan aukuisten oikeasti että niin poliitikot, kansanaedustajat, virkamiehet kuljeskelevat pitkin ja poikin ja möläyttelevät kuka milloinkin ja mitän, kunhan möläyttelelvät.
Matematiikasta ymmärrät varmaan sen että jokainen merkkki on merkitsevä.
Ilmoita asiaton viesti
Missä todellisuudessa mahdat elää?
Näet kommunisteja kaikkialla ja ”muutama viikko sitten palsta taisi olla täynnä Arhinmäen ehdottomia kannattajia,”
Viimeisen kymmenen vuoden aikana, kun olen Puheenvuoroa seurannut, niin en ole kovin montaa Arhinmäen kannattajaa havainnut.
Ilmoita asiaton viesti
Johan oli möläytys. Kuka Arhinmäkeä olisi arvostellut viime viikolla tai edelliselläkään. Arhinmäki on, kuten Manu tuolla sanoikin, päivisin harmaa virkamies, mutta villiintyessään villi kapinallinen ja nyt jopa terroristintekele.
Ja yksi sellainen perusvirhe tekstissäsi on: Juudas Iskariot ei ole pettänyt Jeesusta. On nimittäin selvää, ettei tarina Juudaksesta ollut olemassa vielä Paavalin aikaan. Se on syntynyt Paavalin jälkeen. Iskariot todennäköisesti petti Jeesus-liikkeen Jeesuksen kuoltua ja luopui apostolin asemastaan. Liike kosti jo tuossa vaiheessa edesmenneelle luopiolle keksimällä tarinan, jossa hänet nimettiin Jeesuksen kavaltajaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Kaiken tapahtuessa virkavastuulla EK on palkannut evp.kenraalin jollainen Milttonilla oli jo aikaisemmin tunnistamassa vihapuheita. Kerran veri lensi 1918, niin miksei taas, mitäpä muuta osataan kuin matkia? Yllytyshulluja hyödyllisiä idiootteja haetaan likaisen työn tekijöiksi.
– Tätä oli liikkeellä ennen Arhinmäkeä
Ilmoita asiaton viesti
Kts Antti Kuosmasen US-blogin kommentteja
Ilmoita asiaton viesti
Arhinmäki kertoo vain totuuden.
Orpon oikeistohallitus tulee leikkaamaan jo valmiiksi heikossa asemassa olevien ihmisten sosiaaliturvaa ja vaikeuttaa muutenkin kansalaisten elämää.
Kill the poor on homman nimi.
Ilmoita asiaton viesti
Voisitko ajatella niin päin, että se oikeistohallitus haluaa saattaa Suomen talouden sellaiselle tolalle, että voimme jatkossakin turvata perustoimeentulon kansalaisille, jotka syystä tai toisesta eivät pysty työllistymään?
Ilmoita asiaton viesti
Ja sekö toteutuu parhaiten leikkaamalla siitä perustoimeentulosta?
Ilmoita asiaton viesti
Se toteutuu leikkaamalla asumistuesta ja muokkaamalla työttömyysetuuksia.
Asumistuen leikkaaminen aiheuttaa sen, että kun asukas muuttaa halvempaan asuntoon, yhä suurempi osa säästyneestä vuokrasta jää asukkaalle.
Ansiosidonnaisen työttömyysturvan ulottaminen kaikille on itse asiassa perustoimeentulon parannus. Ansiosidonnaisen kestoa ja määrää ei tarvitse leikata, riittää kun tuki porrastetaan niin, että työttömyyden alussa tuki on korkea ja laskee portaittain siten, ettei työttömän kannata yrittää omaa toimeentuloaan sopeuttaa tuen varaan, vaan keskittää tarmonsa uuden työpaikan hankintaan.
Ilmoita asiaton viesti
Niemeläisellä ajatuksia.
Nimenomaan asumustukea leikkaamalla saa saadaan sumiskustannuksia pienemmäksi ja sille tasolle millä vuokralainen pystyy itse selviämään.
Itselläni asui pari vuotta äiti ja tytär. Inkerinmaalta. Tytär 16.
Asuivat kolmiossa josta vuokratuki maksoi suurimman osan.
Kun tyttö täytty 16 ja halusi muuttaa omillleen, niin äidiltä meni vuokratuki ja molemmat joutuivat hakemaan uuden asunnon. Vuokratuella.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan vain kysyn.
Olitko määritellyt heille korkeamman vuokran sen vuoksi, että saivat asumistukea?
Ei muuten, mutta kun väität asumistukea leikkaamalla vuokrien laskevan, niin sinulla lienee tästä kokemusperäistä tietoa.
Ilmoita asiaton viesti
Eiköhän ihabn normaali liiketalous johda siihen että maksettava vuokrataso on aina maksimaalinen.
Tuo asia on niin monesti selvitetty että korotetut tuet johtavat vain korkeampiin maksuihin.
Eli ihminen hankkii aina sen mihin suinkin on varaa. Ja silloin huomioidaan kaikki tuet.
Tuohon jälklimmäiseen totaalisen tyhmään en viitsi edes vastata.
Ilman muuta ymmärrät tietenkin mihin ilmaiset asunnot, tai mikä tahansa hyödyke, johtaa? Jos et niin mieti.
Ilmoita asiaton viesti
Kysynpähän vain, piruuttani, sosialistilta, miksi maan suurpääoma aikanaan hyväksyi mm. asumistuet kansalaisille?
Olisiko käynyt niin että käyttivät laskutikkua ja huomasivat että samahan se on otetaanko rahat verot kautta kansalaisilta vai suoraan vuokrana. Kun yhteiskunta vastaa vuokrista niin potti saattaa olla suurempi?
Kyllä he jo tuohon aikaan ymmärsivät kuka ne vuokratuet maksaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan kiva jos niitä halvempia asuntoja on saatavilla, mutta jos ei ole niin asumistuen leikkaus jää asukkaan maksettavaksi. Tai jos on niin pienet tulot että on oikeutettu toimeentulotukeen niin sitten toimeentulotuki korvaa asumistuesta leikatun osuuden.
Ja ansiosidonnainen työttömyysetuus ei ole perusturvaa.
Ilmoita asiaton viesti
Niitä halvempia asuntoja tulee markkinoille kun asuntojen tarjonta lisääntyy.
Tietyssä pisteessä gryndereille ja keinottelijoille tulee liian kalliiksi pitää kämppiä tyhjillään.
Jos oikein muistan niin mm. Lahdessa on vuokrataso jonkin verran alentunut. Ainakin tiedän tapauksia joissa vuokraa ei ole korotettu koska uusia on vaikea saada ja tapauksia joissa vuokraa on alennettu että vuokralainen pysyisi tai ei lähtisi.
Tämä on markkinamekanismia, ei sosialismia eikä kommununismia joissa vuokratason määrää vaikkappa ay-liike. Tai puolueeliitti.
Ilmoita asiaton viesti
Samaa mieltä Kain kanssa, paitsi että lyhentäisin keston kokoomuksen ehdottamaan 200 päivään. Kun ansiosidonnaista samalla porrastettaisiin, niin säästö olisi huomattava. Kaikkien merkittävintä olisi kuitenkin uudistuksen huomattava vaikutus työvoiman tarjontaan ja tätä kautta verotulojen kasvuun.
Ilmoita asiaton viesti
Se on juurikin näin. Suosittelen kaikille kirjaa Ajattele myönteisesti (Keijo Tahkokallio). Helpottaa elämää demokratiassa, jossa valta on kansalla ja päättäjät vain välillä vaihdetaan!
Ilmoita asiaton viesti
Talous ei parane millään hallituksen toimilla – ellei ne ole leikkauksia, tai konkreettisia uudistuksia mitkä vuoskymmenet myöhässä esim työmarkkinoilla ja kun PS mukana, ei tule tapahtumaan. Suomi elää viennistä, eli talous paranee riippuen siitä miten maailman markkinat vetää, naurettavaa kun jengi kelaa että poliitikoilla isokin rooli talouden hoidossa. Ei ole ja helvetin hyvä niin.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, Suomi elää kun se vie hamppua Itä… siis Kataloniaan.
Ilmoita asiaton viesti
Jocke on lopullisesti seonnut, olihan tuosta merkkejä jo vuosia mutta nyt nyrjähti aivoissa näköjään fataalisti.
Ilmoita asiaton viesti
Eikös Mikkonen juuri kertonut ”kuinka Suomi elää viennistä?
Sitähän olet vuosia toitottanut kuinka vapauttamalla huumausaineet ja niiden käytyön saamme koko kansanatalouden kerrall kuntonn.
Ilmoita asiaton viesti
En ole, ensinnäkin laillistaminen ei ole ”vapauttamista”, vaan nimenomaan sääntelyä, valvontaa ja verotusta. Toki kannabiksen laillistamisella katettaisiin suurin osa huumehaittakuluista.
Väitätkö ettei Suomi elä viennistä?
Opettele kirjoittamaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se jaksa. Sehän halusi maisteri (copy paste) Huhtasaaresta presidentin. Se kertoo kaiken.
Ilmoita asiaton viesti
En ymmärrä mistä se tuon Itäkeskuksen repäsi..?! Olen viimeeksi käynyt Itiksessä varmaan 20v sitten, Suomessa 12v sitten… 😀
Ilmoita asiaton viesti
Se on ehkä ainoa paikka Lahden ulkopuolella jonka nimen se muistaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ihme tyyppi. 😀
Ilmoita asiaton viesti
Toinen ihmetyyppi on Tapani Tuominen joka purkaa pahaa oloaan joka ikisessä blogissa saamatta ensimmäistäkään omaa kirjoitusta aikaan. Luulin ensin että se on vain yksi minun lukuisista virtuaalisista perskärpäsistäni mutta sehän on samanlainen jokapaikanriesa kuin ystävämme pensselisetä ja Amerikan herkku Sulo Vilen.
Ilmoita asiaton viesti
Kieltämättä voisi olla vaikeaa mieltänsä malttaa, jos Arhinmäen valmiiksi viinasta punottava naama ilmestyisi kadulla eteen vaahtoamaan.
Tulisiko annettua sellainen korvatillikka, että oppisi kerrasta? No rauhan ja demokratian miehenä taitaisin vain ojentaa suullisesti Helsingin turhinta apulaispormestaria, joka on muuten parin vuoden päästä työtön.
Ilmoita asiaton viesti
No voi että tuntuuko pahalta?
Ilmoita asiaton viesti
Ei. Olen rauhan mies ja siksi myös rauhallinen mies.
Täydellinen tyhmyys vain ärsyttää välillä. Useimmiten – lähes järjestään – se kumpuaa vasemmistolaisten ajattelusta.
Ilmoita asiaton viesti
Perskärpänen on herännyt.
Ilmoita asiaton viesti
Joo, näkyy olevan perskärpäsellä vaikeaa kun en ole pitkään aikaan kirjoittanut blogia tänne, joudut surraamaan milloin kenenkin blogissa.
Ilmoita asiaton viesti
Etkös sä 7amminkäymälä (yleinen) pyhästi luvannut, että et kommentoi mulle mitään, ennen kuin kirjoitan blogin?
Jos aivoton osaisit pitää lupauksestasi kiinni, niin se olisi jo riittävä syy olla kirjoittamatta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei minun tarvitse pitää sinulle annettuja lupauksia. Ethän sinä ole kuin aivoton trolli jolla ei ole muuta yleissivistystä kuin rokotukset.
Ilmoita asiaton viesti
”pikkusievää biedermeier-lyriikkaa
karvapersemiehet vaativat”
(Väinö Kirstinä)
Ilmoita asiaton viesti
Niinpä, milloin minkäkin ”blogissa”.
Ilmoita asiaton viesti
Tuomisen kannattaa pysyä pois kaduilta, jos kanssaihmisten kanssa oleminen tuntuu noin haastavalta.
Ilmoita asiaton viesti
Itse asiassa se voisi pysyä poissa koko Uudesta Suomesta. Siihen verrattuna Rantanen ja Räihäkin näyttävät älyköiltä.
Ilmoita asiaton viesti
Oletko Paavolta kysynyt, kaipaako hän?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä Arhinmäki hölmösti töräytti. Annika Saarikkoa siteeratakseni voimme arvostella hallituksen politiikkaa siltä pohjalta, miten sitä tehdään – ei siltä pohjalta, kuka sitä tekee.
Ilmoita asiaton viesti
Mitenhän kapina päällikkö arhinmäki meinaa varustaa joukkonsa, kepein, ritsoin?
Ilmoita asiaton viesti
Tyhjin pulloin.
Ilmoita asiaton viesti
Snellman on pitkästä aikaa minun kanssani samaa mieltä. Olen itse ihan samalla tavalla sisäistänyt edustuksellisen demokratian ja sen seuraukset.
Hallitus on juuri niin hyvä kuin ovat sen tekemät päätökset. Marinin hallitus onnistui nauttimaan suurta kansansuosiota, kun sen taipaleelle osui korona ja sitten Ukrainan sota. Siitä huolimatta sen päätökset muissa asioissa eivät kantaneet puolueita vaalivoittoon.
Nyt hallitusneuvotteluihin on lähtenyt ryhmä, johon liittyy epävarmuustekijöitä. Mutta niin pitkään kuin yhtään päätöstä ei ole tehty, olon pitäisi olla varovaisen toiveikas, niin Arhinmäellä kuin Ohisalollakin.
Kansaa ei pidä lietsoa kaduille, kun oma politiikka on epäonnistunut.
Ilmoita asiaton viesti
Apulaiskaupunginjohtaja. Uskomaton lausunto virkamieheltä.
Ilmoita asiaton viesti
Tyylipisteitä ei heru liioin eräille kommentoijille. ”Myös eduskunta- ja Säätytalon kulmia on syytä pitää silmällä, jotta Capitolin tapahtumat eivät toistu Helsingissä”, Ilta-Sanomissa lainataan Jussi Halla-ahoa, jolla on tietysti itsellään taustalla tuomiot kiihotuksesta kansanryhmää vastaan ja uskonrauhan rikkomisesta. Ymmärrän että Halla-aho tarjoaa kannattajilleen tällaista paskapuhetta, mutta ei Ilta-Sanomien pitäisi uutisoida siitä tällä tavalla neutraalisti. Tai muka-neutraalisti.
Arhinmäen vapputoivotusta kommentoinut Sebastian Tynkkynen on suorastaan paatunut taparikollinen, joka ei piittaa pätkääkään Suomen rikoslaista. Toimittajalle tämäkin on vain sulka hattuun.
”Ihmisiä lietsotaan kaduille tunteiden ja jokaisen omien villeimpienkin mielikuvien varassa – ilman konkretiaa. Paavo ei vastuutaan tunne”, kirjoittaa Tynkkynen.
Tynkkysellä on kolme sakkotuomiota kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Peiliin katsominen on kovin vaikeaa jos näkee roskan toisen silmässä vaikka omassa silmässä on halko.
Ilmoita asiaton viesti
”Peiliin katsominen on kovin vaikeaa jos näkee roskan toisen silmässä vaikka omassa silmässä on halko.”
Niin ne Raamatun opit ovat aina yhtä ajankohtaisia!
Ja säännöt on kaikille samat: Laki kiihottamisesta kansanryhmää vastaan (kuten muutkin lait) koskee kaikkia meitä tasapuolisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Juuri näin. Kumma kyllä se on aina sama puolue jossa nämä kansankiihottajat ja monitaparikolliset äänestetään jatkoon. 99 prosenttia persuista pilaa koko porukan maineen.
Ilmoita asiaton viesti
”Apulaiskaupunginjohtaja. Uskomaton lausunto virkamieheltä.”
Ehkä eniten huvittaa aikuisen miehen kyseessä ollen, huono häviäminen.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se kuitenkaan ihan maaimanluokkaa ole siinäkään. Maailman huonoin häviäjä on se oranssi öyhöttäjä Amerikassa.
Ilmoita asiaton viesti
Like Putin seeks Byzantine roots of world power that died 1453 so does todays left seek union power that was once needed in 1930s until when Republican Teddy Roosevelt using anti trust broke up standard oil.
Venäläisessä kulttuurissa on sitkeässä käsitys moraalisesta ylivertaisuudesta länteen nähden. Euraasian sydänmailla on vuosisatojen ajan liikkunut eri muodoissa ajatus siitä, että Eurooppa on harhaoppinen ja rappioitunut, kun taas Venäjä on puhdasoppinen Bysantin valtakunnan perillinen.
Unions through progressive legislation over 90 years have become obsolete only in Finland national agreement and partially in Germany still blackmail by mafia unions are allowed to tax and blackmail the society.
Germany soon like Finland now SAID NO TO SOCIALISM and ended this 50 year long failed scourge on citizens.
Ilmoita asiaton viesti
80% EI äänestänyt persuja, sitä pitää kunnioittaa.
Ilmoita asiaton viesti
Riikka won you lost
Ilmoita asiaton viesti