Teleyhtiöiden liiketoimintamalli, asiakkaan vinkkelistä

Omakohtaisuus saa reagoimaan. Mitä ei tarvitse kohdata, sen aiheen helpommin dissaa, tai jättää käymättä läpi.

Täällä oli aiheesta blogi, vähän aikaa sitten. Vanhat asiakkaat kärsivät, ja uudet voittavat, ainakin lyhyaikaisesti tarkastellen.

Liiketoimintamalli kannustaa vekslaamaan liittymissä. Ei niin, että asiakas kilpailuttaisi, vaan yritys aktiivisesti laittaa kilpailuttamaan asiakkaan.

Mistä oikein kyse?

En osaa vastata kysymykseen. On varmasti talouden mukaista, jollain tapaa. Siis teleyrityksille tuottoista, jotain kautta.

***

Miten tuotto rakentuu, lienee salaisuus.

Ainakin asiakkaana tulee mieleen, ettei muutostöihin mielellään ryhdy. Vaikka olisi työtön ja vähävarainen, onko tämä muutostyö sitä toimintaa, joka tarpeenmukaisinta.

Tilanne on kuitenkin hankala, sillä vanhojen asiakkaiden potkimisella, on käytännössä vaikutusta, jos tulot vähäiset, tai talous menee ahtaalle. Tulisiko varautua mitenkin, kun ennakoidaan samalla hankalempia aikoja.

Kännykästä on vaikea luopua. Se on päätynyt avainvälineeksi.

0
juhamyllarinen
Lappeenranta

Ajatukseni maailmasta on tasapainoinen ja eheä, läheltä ja kaukaa. Pidän yksinkertaisuudesta perusarvona, jolle voi rakentaa muutakin jos tarve.

Hyvän maailman peruskaava on helppo. Joka asemassa tekee sen, minkä tietää hyväksi, ja jos ei, on valmis kokeilemaan uutta, jotta löytää perustaa.

Sama periaate kun joka tasolla, jos tasoja on erilaisina... voi aidosti odottaa läpilyövää tervettä normalisoitumista.

Kynnyksetön email: juha piste myllarinen ät gmail piste com.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu