Karrikoiva media
Media karrikoi, mutta miksi? Syy on tietysti se, että karrikoimalla saadaan ihmiset kiinnostumaan: ostamaan lehtiä (Iltalehti, iltasanomat), ja tilaamaan lehtiä; Satakunnan Kansa, Aamulehti, ESS, ja hesari.
Media siis karrikoi. Piste. Minäkin teen niin, aina joskus. Kirjoitan täälläkin asioista karrikoiden. Harrastan myös satiiria – kohtuullisessa määrin, ja ivaa, huomaamatta. Sen kyllä herkästi huomaan jos "tuo" kohdistuu minuun.
Media myös kritisoi, kritisoiko? Ainakin median pitäisi kritisoida – yllätys, yllätyt: media ei yleensä kritisoi. Toisin olivat asiat silloin kun sunnantaisin kaikki katselivat Hannu Karpoa – poika sitten yritti…
Media säästää: niin teen minäkin. Jos Sinulla on hyvä juttu, eli uutinen, niin saat sen parhaiten julki (jos haluat) tekemällä siitä valmiin tekstin. Ei Stt:n toimittaja välttämättä lue lähettämääsi sähköpostia – ei lue. Mutta otsikoi se posti: ministeri sai moitteet, ja kirjoita mielellään juttu valmiiksi. Olet jo tunnin kuluttua mediassa: teksti-tv, some, onko muita?
Politiikka kiinnostaa ihmisiä.
Politikointi on varma tapa saada äänensä kuuluviin. Mutta mitä se on?
Mielipide.
Hyvä keino politikoida on kertoa mitä mieltä on jostain asiasta. Ei se ole hyvä – pitää kertoa myös: MIKSI.
On se siis hyvä, kuten tämä kirjoituksenikin on. Jos joku on eri mieltä niin sen voi sanoa – ehkä?
Kommentit (0)