Kokeilu:Sanna Marinin laukku
Yksi eilisen päivän merkittävimpiä uutisia oli pääministeri Marinin laukku.
Yle: ”Pääministeri Sanna Marin on julkaissut Instagram-tilillään videon(siirryt toiseen palveluun), jossa hän kehaisee suomalaisen Pihka Collectionin reppua ja esittelee sitä kuvassa.”
Media kysyy mm. onko sopivaa, että pääministeri mainostaa jonkin yrityksen tuotetta saamatta siitä korvausta?
Miten lienee: onko Marinin ostama laukku saanut enemmän näkyvyyttä hänen instagram tilinsä kautta vaiko median uutisoinnin johdosta?
Lopuksi, hyvä tietää…
”TV1:n Ykkösaamun suorassa lähetyksessä lauantaina 18.9. klo 10.05 alkaen on vieraana perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (sd.). Pirjo Auvinen haastattelee.”
=> n.klo.15.
(https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/juhanivehmaskangas/moraali-etiikka-laki/)
Media teki tosiaan parhaansa markkinoidakseen tuota laukkua. Marinin ystävä lienee tyytyväinen.
Mitä taas Kiuruun tulee, sitä ihmettelee ovatko satakuntalaiset äänestäjät tehneet saman källin kuin Pohjanmaan romanit ex-edustaja Vistbackan kohdalla…
Ilmoita asiaton viesti
Jokainen joka ottaa osaa keskusteluun tässä blogissa, on yhtä syyllinen mainontaan kuin Sanna Marin, tai kaupallinen media, joka on nostanut asiasta metelin.
Se joka on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven, mutta tietäköön että heittämällä kiven, tai osallistumalla muuten debattiin, hänestä tulee kanssarikollinen. Minustakin tulee rikollinen kun painan nappia ja tämä kommentti menee eetteriin.
Kuka tästä hyötyy?
*laukun valmistaja
*Sanna Marin
*kaupallinen media
enkö minäkin saisi jostain edes jotain bonusta?
Ilmoita asiaton viesti
Tämän blogikirjoituksen mainosarvo lienee vähäistä pienempi.
Toki saattaa olla, että blogin lukijoista löytyy pari kolme sellaista joille nyt vasta selviää, että Marinilla ylipäätään on jokin laukku.
Ilmoita asiaton viesti
”Toki saattaa olla, että blogin lukijoista löytyy pari kolme sellaista joille nyt vasta selviää, että Marinilla ylipäätään on jokin laukku.”
Jollekin, varsinkin naispuoliselle, blogistille voi myös syntyä halu hankkia itselleen samanlainen laukku kuin mitä pääministerillä on. Kenties siinä siirtyisi itselle myös jotain pääministerin karismasta.
Tämä ei tietenkään koske niitä blogisteja jotka eivät piittaa pääministerillisestä karismasta, tai eivät usko sen liittyvä mitenkään pääministerin asuun, kampaukseen, tai laukkuun.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä tiedät, että Marin on ostanut laukkunsa?
Ilmoita asiaton viesti
Hänellä on siitä ķuìtti. Mutta missä on Lahnakosken Alkon ostosten ķuitti? Vai ”unohtuiko”tu0 sinulta.
Jokaista nälvintäkirjoituksia ei selvinpäin raapustettu.
Ilmoita asiaton viesti
Pääministeri Sanna Marinin (sd.) osalta ei kannata kuiteista tai kuittien avoimuudesta puhua.
Aamiaiskohun kuititkin salattiin sisältönsä osalta tarkemmalta tutkimukselta ”turvallisuussyistä”.
Ilmoita asiaton viesti
Aamiaisten osalta on kaikkien ostosten hinnat selvillä.Mitä ihmiset sitten syövät se on heidän asiansa.
Mutta käyttääToivonen pytyllä käydessää pyyhkimiseen Serlaa vai Suomen Uutisia? Ja kuka maksaa!
Ilmoita asiaton viesti
Höpöhöpö.
Joinakin kuukausina tuhansiin euroihin nousseet pienperheen ”aamiaiskulut” on luonnollisesti sisältönsä vuoksi julistettu salaisiksi.
Pientenkin liikkeiden hyllyiltä kun löytyy nykyään monenlaista tuotetta.
Ilmoita asiaton viesti
Mistä johtuu sinun sairaaloinen halusi tietää mitä toiset ihmiset syövät? Mitä sinä syöt se on kyllä sinun asiasi. Tarvitko apua ruuan hankintaan? Käänny kuntasi sossun puoleen, kyllä katkeruus siitä hälvenee. Toivottavasti.
Ilmoita asiaton viesti
Minä ainakin luotan 100%:sti Marinin avustajan vastaukseen:
”Saako pääministeri Pihka Collectionin tuotteita ilmaiseksi?
Pääministeri ei ole saanut yrityksen tuotteita ilmaiseksi vaan ostanut tuotteet itse.”
Ilmoita asiaton viesti
😀
Ilmoita asiaton viesti
Tästähän sen tietää:
https://yle.fi/uutiset/3-12103321
Ilmoita asiaton viesti
Juha Sipilä on esiintynyt sekä Audi-takissa että Terrafame-pipossa. Kumpikin näyttäytyminen aiheutti ”kohun”, siis uutisen iltapäivämediassa.
Fatim Diarra – ei tietenkään pääministeri vaan paikallispoliitikko – mainosti estottomasti Helkaman sähköpyörää, joka hänelle oli järjestynyt.
https://is.mediadelivery.fi/img/468/a448b51d05d242749098b8df28b894e3.jpg
https://is.mediadelivery.fi/img/some/default/1e2500f31cef47e6847f09f708097a9e.jpg
https://img.ilcdn.fi/b5ZO-TEJmt6p934oKcUTsfeLG48=/full-fit-in/612×0/img-s3.ilcdn.fi/85735b14d171e275bae1b9a6f88a0ddb0ac981ee467803a81a56f68a46c57de6.jpg
Kutkuttavaa, hykerryttävää, hengästyttävää ja kuumottavaa!
Ilmoita asiaton viesti
Taistelevan työväenluokan johtaja ei nykyään enää johda joukkojaan kantaen liehuvaa punalippua vaan mustaa luxus-nahkalaukkua.
Onhan tässä ajateltavaa leipäjonoissa seisoville aatetovereille .
Ilmoita asiaton viesti
Guccin laukun Sannan olisi pitänyt ostaa, eikä suomalaista ”halpislaukkua” maailmalla vielä luullaan, että olemme köyhiä.
Ilmoita asiaton viesti
”Oma kansa ensin – ajattelu on vahingollista.”
Ministeri Tytti Tuppurainen (sd.)
Ilmoita asiaton viesti
Tytti on oikeassa, jos tuo ajattelu leviäisi Suomi viennistä riippuvainen maa olisi suurissa vaikeuksissa ja tällä ilmiöllä on nimikin ”Protektionismi”
Ilmoita asiaton viesti
Pitäisi saada lanseerattua globaalisti iskulause: Suosi Suomalaista, osta Suomalaista! (”FSoS”)
Ilmoita asiaton viesti
Arto Granlund,
Ministeri Tytti Tuppurainen (sd.) puhui kansasta, ei valtiosta.
Ilmoita asiaton viesti
Toivosen kirjoitukset ovat niin typeriä, että niitä täytyy oikein suositella. Kuuluu persujen ykköskaartiin. Ainakin taistelee johtopaikasta. Se on persuille aivan oikein!
Ilmoita asiaton viesti
Keskustelun säännöt:
Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai muuhun henkilökohtaiseen ominaisuuteen liittyviä asiattomia viestejä.
Älä solvaa ihmistä tai yhteisöä. Älä puutu luvatta toisten ihmisten yksityiselämään.
Älä haasta riitaa.
Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
Valheellisen tai perättömän tiedon ja haitallisten huhujen levittäminen on kiellettyä.
Rikokseen tai väkivaltaan kehottavat viestit ovat kiellettyjä.
Älä lietso vihaa ja aiheetonta pelkoa.
Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan, harhaanjohtavaan tai epäasialliseen materiaaliin.
Älä mainosta.
Älä käyttäydy häiritsevästi.
Älä huuda eli käytä isoja kirjaimia.
Älä otsikoi pelkillä isoilla kirjaimilla.
Älä jankkaa. Tarkoituksellista keskustelun pilaamista ei suvaita.
Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.
Voit julkaista toisen ottaman kuvan vain, jos tiedät sinulla olevan lupa käyttää kuvaa blogissasi.
Älä jaa materiaalia, joka rikkoo tekijänoikeuksia.
Ilmoita asiaton viesti
Tupla.
Ilmoita asiaton viesti
Laitetaan tähän myös linkki samasta aiheesta Jukka Leppälahden blogiin. https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jukkakleppalahti/miksi-paaministeri-sanna-luo-kilpailuedun-markkinoille-yhdelle-yritykselle-ja-hankaloittaa-kymmenien-laukkumarkkinaa/
Ilmoita asiaton viesti
Se on kiva että Arto ”Bongo” Luukkasella on tuuraajia kun dosenttimme ei ehdi enää kirjoittaa Marinin rintakarvoista eikä aamiaisista. Hänellä on nyt Sisyfoksen urakka: tehdä Purrasta pääministeri. Otan osaa, kuten Ritala sanoisi. 😀
Ilmoita asiaton viesti
Dosentti Erkka Railo totesi juuri Ylen uutisissa, että Marinin insta postauksesa ei ole ongelmaa, koska jos laukun esittelystä ei ole maksettu niin kyseessä ei ole mainos.
TÄH…!
– eikö muka ilman rahavastinetta voi mainostaa?
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni dosentti Railon lausunto oli huonoa mainosta Ylelle.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta kun toimittajat eivät ajattele vaan uskovat asiantuntijaa.
Olisihan toimittaja voinut kysyä: entä jos Marin on ”mainostamisen” vastineeksi saanut vaikkapa alennusta?
Ilmoita asiaton viesti
Ei puutu kuin tieto, että laukku on ommeltu uiguurilasten toimesta, tietenkin paikallista TESsiä noudattaen.
Ilmoita asiaton viesti