Miljoonat dieselautot joutumassa ajokieltoon.
Eu:n tuomioistuimen ja Eu:n komission linjaus saattaa johtaa erikoiseen tilanteeseen.
Asiasta kertoi Iltalehti Saksalaisen Bild-lehden artikkeliin viitaten.
Päätös tulisi voimaan jo vuoden -25 alussa.
Ihmeen hiljaa on asiasta oltu koko Euroopassa.
Autan hiukan, kun muuten jokainen joutuisi etsimään:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos avusta.
Käyrien kurkkujen kanssa näpertely on näköjään lopetettu ja siirrytty uuteen vaiheeseen elämän helpottamiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Dieselauto kuluttaa vähän ja päästöt ovat vähäiset.
Päästöjä tulee eniten kun hylätään käyttökelpoinen ja rakennetaan uusi sähköauto joka kokonaisuudessaan on iso päästö ja valmistumisvaiheessa!
Ilmoita asiaton viesti
Varmaankin aika moni on yrittänyt kertoa Eu:n päättäjille samaa.
Mutta politiikka on mitä on,siinä ei järkisyyt paina.
Ilmoita asiaton viesti
Sähköautoteollisuus on onnistunut lobbauksessaan, jos tämänkaltaista asiaa edes harkitaan. Toisaalta asia on vireillä EU-tuomioistuimessa, joten oletettavasti mitään valtioita velvoittavia päätöksiä ei saada tehtyä vuoteen 2025 mennessä.
Ilmoita asiaton viesti
Komission uuden laintulkinnan johdosta ajokielto tulisi voimaan jo vuoden -25 alusta.
Onko lauseessa jotain epäselvää?.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa se ei tule voimaan ennen kuin eduskunta on sellaisen lain säätänyt EU:n direktiivien pohjalta.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä tuohon siirrytään Suomessa jo etupeltoon. Mikäs mallioppilas tässä muuten oltaisiin. Muu maailma sitten ottaa meistä edelläkävijöistä mallia.
Ilmoita asiaton viesti
On.
Kyseinen direktiivi olisi monellakin tavalla Suomen perustuslain vastainen. Kyseisellä säädöksellä loukattaisiin vakavasti henkilökohtaisen omaisuuden suojaa. Voidaan rinnastaa siihen, että jokainen asunto, jonka energialuokitus ei ole riittävän hyvä, määrättäisiin asumiskieltoon.
Valtio joutuisi käytännössä lunastamaan dieselautot omistajiltaan, jos kyseinen laki menisi läpi. Puhutaanko muutamasta miljardista häh, mitäh?
Suomi sai erillispäätöksellä myöntää lupia mm. reserviläiskivääreihin. Ei kai se kävisi laatuunsa, että Suomen vajaat 700 000 dieselkäyttöistä ajoneuvoa olisivat käyttökiellossa 1.1.2025 alkaen. Ei mikään eduskunta, veikkaan että edes vihreät, ratifioisi noin typerää direktiiviä.
Vai oliko kyseessä komission jonkin vanhan säädöksen uudelleentulkinta?
Ilmoita asiaton viesti
Ja oletko varma,että näin ei käy?.
Eikö Eu:n laki mene mennen tullen yli kansallisen lain.
Ja vain muutaman mepin tähden.
Ilmoita asiaton viesti
Se ”yli meneminen” on retoriikkaa. Jokaisessa EU maassa noudatetaan kyseisen maan omaa lainsäädäntöä. Mutta EU:n pakottavat direktiivit tulee jäsenyyssopimuksen mukaisesti lisätä lainsäädäntöön. Sitten on eri asia kuinka nopeasti tai tunnollisesti kukin maa näin menettelee. Jos Brysselistä voitaisiin suoraan määrätä, niin eihän niitä ongelmamaita (Unkari, Puola y.m.) olisi olemassakaan.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta kun meillä on Kokoomus joka hyväksyy joka ikisen Eu :n risahduksen.
Niin ei tarvitse arvata miten käy.
Ilmoita asiaton viesti
Tälleen käy helposti kun eu politbyroon proilerit on saanu vallan ja ohittavat demokratian ilmeenkään värähtämättä. Ei näillä ole omaa järkeä tähänkään asiaan ja ovat täysin lobbareiden vietävissä.
Ilmoita asiaton viesti
Ja Kokoomus Sirpa Pietikäisen johdolla edustaa Suomea täysin rinnoin.
Ilmoita asiaton viesti
Asia taitaa saada päätöksen EU-tuomioistuimelta marraskuussa.
Ilmoita asiaton viesti
Mitäpä odotat 1,26% äänenpainolla tapahtuvan?.
Ilmoita asiaton viesti
Mahdan lähteä tästä karhumetille.
Meillä täällä poronhoitoalueella se on vapaata riistaa 20.8 alkaen.(myönnetyt luvat)
Olen sitä mieltä,että poro ei ole alkuperäinen laji Suomen luonnossa ja keskustelu liikenteen aiheuttamista vahingoista poronhoidolle tulisi kääntää poronhoidon liikenteelle aiheuttamien vahinkojen korvaamiseen.
Liittyy aiheeseen diesel..
Ilmoita asiaton viesti
Tuo on kyllä sellaista viherpesupaskaa EU:lta, että huhhuh…ei mitään järkeä. Eihän tuo nyt voi mennä läpi tai sitten EU eliitti on seonnut lopullisesti viherkiimassaan. Enkä itse omista dieselautoa.
Ilmoita asiaton viesti
Kyseessä ei ole viherpesupaska vaan uutisankka.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/933795d9-4ec7-4bae-808f-a0b666661194
Ilmoita asiaton viesti
Näin taitaa olla, onneksi. EU:lta toki onnistuisi tuo kieltokin viherkiimassaan, mutta ehkä tämä olisi jo ollut liikaa.
Ilmoita asiaton viesti
”EU:lta toki onnistuisi tuo kieltokin viherkiimassaan”
Ei nyt sentään. Muistetaan kuitenkin, mikä tässä on totuus. Näillä näkymin uusia dieselautoja saa myydä vuoteen 2035 saakka ja sen jälkeenkin niitä käyttää niin kauan kuin ne kestävät. Jotkut kaupungit kyllä saattavat asettaa paikallisia käyttörajoituksia, mutta se taas ei johdu EU:sta.
Ilmoita asiaton viesti
Tää on kuulemma uutisankka, pelkkiä sakulaisen ministerin mietintöjä. Meidän, omasta mielestään, laatumediat kuitenkin julkaisi ton totena niin kuin rivi papukaijjoja. Mahtoiko nyt tulla kielioppiviheriäinen.
Ilmoita asiaton viesti
Joku päivä ne ministerien ajatukset jostain syystä toteutuvat.
Ilmoita asiaton viesti
Suomeen rahdataan nyt EU alueen diesel-autot, joiden arvo tipahtaa äkkiä. Kuinka rahoitusyhtiöt on tämän huomioinut…🤔
Ilmoita asiaton viesti