Avoin kirje Arto Luukkaselle

Arto Luukkanen on kova kirjoitteleen avoimia kirjeitä vähän kaikille silmäätekeville joten miksen minä vastineeksi kirjoittaisi sitten hänelle avointa kirjettä?

Puhutaan perussuomalaisten kannatusluvuista ja syistä jotka siihen ovat johtaneet. Julkisuudessa Jussi Halla-aho pitää syynä ettei näissä poikkeusoloissa päästä tekemään normaalia oppositiopolitiikkaa ja että kriisien yhteydessä kansalla on tapana ryhmittyä johtajansa, tässä tapauksessa Marinin hallituksen, taakse. Sitä sanotaan saman lipun alle ryhmittymiseksi.

Tottakai se on totta että näin on tapahtunutkin. Uusin puoluegallup näyttää selvästi senkin että Sanna Marinin henkilökohtainen karisma on purrut ja katoa on tapahtunut eniten Vihreiltä. Näyttää vahvasti siltä että katoa perussuomalaisista SDPhen sen sijaan ei ole tapahtunut, vaan että perussuomalaisten irtojäsenet tuntuisivat ottaneen etäisyyttä puolueeseen ja siirtyneet nukkuvien leiriin. Miksi näin?

On olemassa se salainen neljäs syy, josta ei paljoa huudella. Perussuomalaisten kansanedustajat tulivat esiin kriisin alkuviikkoina sättimällä hallitusta milloin mistäkin, mutta vaikenivat pian kun saivat korvilleen kansan syvistä riveistä. He tiedostivat varsin hitaasti että kenen puolella kansa nyt seisoo yksimielisesti. Jäljelle jäi ainoana Arto Luukkanen joka täällä ilahduttavan usein on muistanut kertoa ilkeitä terveisiä hallituksen suuntaan, retostellut viikkotolkulla ”hallitusvirheistä” ja vatvonut jotain maskiasiaakin viikkotolkulla. Loppukaneetti kuuluu varsin usein että hallituksen on erottava, tai ainakin se on erotettava, ja vähimmäistapauksissakin yksittäisten ministerien on erottava. Päästettävä Presidentti irti, muodostettava hätätilahallitus ja mitä milloinkin keksii.

Rahvaanomaisemmin sen voi ilmaista niin että kun koronaviruksesta huolestuneet kansalaiset löytävät yksimielisyyden saman lipun alle menemisestä, niin Luukkanen on röyhkeästi kusta lorottanut samaisen lipun päälle. Jokainen voi varmaan aavistaa mitä se tekee minkä tahansa puolueen imagolle ja kannatukselle.

Luukkanen ei ole aivan yksin. Hänellä on toveri kokoomuspuolelta eli tutummin toimittaja Timo Haapala joka nasevilla kirjoituksillaan on niin ikään saanut Kokoomuksen kannatuksen laskusuuntaan. Jokainen Haapalan ”hallituksen on erottava” -kirjoitus saa yleistä kiukkua ja kiukku näkyy Kokoomuksesta erkaantumisesta. Perussuomalaisilla on nyt vastaava ongelma ja tämä kolmen kohdan ongelma kuuluu tiivistetysti: Luukkanen, Luukkanen ja vielä kerran Luukkanen.

Ilman Luukkasen hassunhauskoja kirjoituksia perusuomalaisten kannatus olisi samoissa maisemissa kuin vielä tammikuussa, ja SDP kenties vain rinnanmitan edellä, mitä nyt vihreistä ja vasemmistosta olisivat onnistuneet kannatusta saamaan.

Ei saa käsittää väärin. Luukkanen on ihan rock jätkä ja tavallaan pidän hänestä. Hän antaa tälle palstalle väriä sillä ilman häntä tämä olisi vain tylsien ukkeleiden marinakerho, ja toivon hänen jatkavan vastakin omalla linjallaan. Joskus sillä leikkaakin, ette te muut voi sitä kiistää.

Minä kiitän Luukkasta. Minä pidän Luukkasesta mutta inhoan persuja. He ovat vääristelevää, typerää ja valehtelevaa porukkaa joka uskoo että asiat muuttuu todeksi kun niitä vaan jankuttaa riittävän kauan. Uskoni on vakaa että sinne on pakkautunut kansakuntamme ääliöin väki, arvon läsnäolevia lukuunottamatta tietty. toivon että joskus tulevaisuudessa Luukkasen kaltainen intellektuelli saisi sinne sivistyksen kipinää, vaikka valitettavasti vuorovaikutusta on nähtävissä myös toiseen suuntaan. Tällä kertaa Luukkanen on lähes uhmalla pitänyt vaaria, että kannatusluvut laskee ja se on kyllä kiitoksen paikka se. Hatunnosto. Sen takia en pane pahaksi vaikka jo huomenna maestolta ilmaantuisi uusi kirjoitus miksi hallituksen on erottava, jotta päästään lopulta sinne 10-12% kannatuslukuihin. Kyllä Luukkanen siihen pystyy.

Kiitos! Kiitos! Kiitos!

JukkaNieminen11

Ikuisesti eri mieltä - tarvittaessa itsensäkin kanssa