Polttoaineen veronkorotukset ovat ihmisten kiusaamista

Hallitus haluaa liikenteestä nollapäästöisen, heidän yhtenä toimenpidevaihtoehtonaan ovat polttoaineveron korotukset. Valtiovarainministeriössä on käynnissä kestävän liikenteen vero- ja maksu-uudistus, jolla tavoitellaan liikenteen päästöjen vähentämistä. Työryhmä antaa suosituksensa keväällä 2021.
Suomessa on pitkät etäisyydet, ja siksi kuljetuskustannukset vaikuttavat suoraan yritysten kilpailukykyyn ja mahdollisuuksiin toimia eri puolilla maata. Polttoaineiden veronkorotukset lisäävät alueellista epätasa-arvoa, koska liikkuminen maksaa entistä enemmän. Työssäkäynnistäkin tulee vielä kalliimpaa, ja on hankalampaa ottaa työtä vastaan kauempaa kotoa.
SUOMI ON keskellä koronakriisiä ja polttoaineiden hintojen nousulla vaarannetaan suomalaisten työpaikat ja heikennetään yritysten halua investoida Suomeen. Tämä kohdistuu erityisesti niihin, joilla ei ole varaa hankkia uutta autoa, mutta rikkaat, joilla on varaa ostaa sähköauto, eivät veronkorotuksesta joudu kärsimään.
Nämä polttoaineiden veronkorotukset ovat täysin tavallisten ihmisten kiusaamista.
Maaseutu tyhjenee viimeisistäkin asukkaistaan kalliin liikkumisen takia. Harva ajaa autolla huvikseen. Suomessa tarvitaan autoa, koska julkisilla ei pääse kaikkialla työhön, kouluun, kauppaan tai harrastuksiin. Tavallisilta ihmisiltä kiskotaan nyt enemmän rahaa auton käytöstä, niin että rahaa ei riitä enää muuhun elämiseen.
Näillä hallituksen unelmilla maaseutu tyhjenee viimeisistäkin asukkaistaan kalliin liikkumisen takia.
𝑺𝒖𝒐𝒎𝒆𝒏 𝒐𝒍𝒐𝒔𝒖𝒉𝒕𝒆𝒊𝒕𝒂 𝒌𝒖𝒏 𝒂𝒋𝒂𝒕𝒕𝒆𝒍𝒆𝒏, 𝒎𝒊𝒆𝒍𝒆𝒔𝒕𝒂̈𝒏𝒊 𝒐𝒏 𝒉𝒂𝒍𝒍𝒊𝒕𝒖𝒌𝒔𝒆𝒍𝒕𝒂 𝒔𝒖𝒐𝒓𝒂𝒔𝒕𝒂𝒂𝒏 𝒊𝒉𝒎𝒊𝒔𝒗𝒊𝒉𝒂𝒎𝒊𝒆𝒍𝒊𝒔𝒚𝒚𝒕𝒕𝒂̈ 𝒅𝒖𝒖𝒏𝒂𝒓𝒆𝒊𝒕𝒂 𝒋𝒂 𝒗𝒂̈𝒉𝒂̈𝒐𝒔𝒂𝒊𝒔𝒊𝒂 𝒌𝒐𝒉𝒕𝒂𝒂𝒏 𝒔𝒖𝒖𝒏𝒏𝒊𝒕𝒆𝒍𝒍𝒂 𝒑𝒐𝒍𝒕𝒕𝒐𝒂𝒊𝒏𝒆𝒆𝒏 𝒗𝒆𝒓𝒐𝒏𝒌𝒐𝒓𝒐𝒕𝒖𝒌𝒔𝒊𝒂, 𝒂𝒊𝒗𝒂𝒏 𝒎𝒊𝒕𝒂̈𝒕𝒕𝒐̈𝒎𝒊𝒆𝒏 𝒑𝒂̈𝒂̈𝒔𝒕𝒐̈𝒗𝒂̈𝒉𝒆𝒏𝒏𝒚𝒌𝒔𝒊𝒆𝒏 𝒗𝒂𝒓𝒋𝒐𝒍𝒍𝒂.
Koko maailman päästöt olivat YK:n tilastojen mukaan 53,4 gigatonnia. Suomen päästöt ovat siis noin promillen, eli yhden tuhannesosan, maailman päästöistä.
𝑷𝒊𝒆𝒏𝒊 𝒔𝒊𝒕𝒌𝒆𝒂̈ 𝒌𝒂𝒏𝒔𝒂𝒎𝒎𝒆 𝒕𝒂𝒊𝒔𝒕𝒆𝒍𝒆𝒆 𝒆𝒍𝒂̈𝒂̈𝒌𝒔𝒆𝒆𝒏 𝒕𝒂̈𝒂̈𝒍𝒍𝒂̈ 𝒌𝒚𝒍𝒎𝒂̈𝒔𝒔𝒂̈ 𝒑𝒐𝒉𝒋𝒐𝒊𝒔𝒆𝒔𝒔𝒂 𝒎𝒂𝒂𝒔𝒔𝒂, 𝒑𝒐𝒍𝒕𝒕𝒐𝒂𝒊𝒏𝒆𝒗𝒆𝒓𝒐𝒏 𝒌𝒖𝒖𝒍𝒖𝒊𝒔𝒊 𝒐𝒍𝒍𝒂 𝒎𝒊𝒏𝒊𝒎𝒊 𝒕𝒂̈𝒂̈𝒍𝒍𝒂̈ 𝑺𝒖𝒐𝒎𝒆𝒔𝒔𝒂. Päinvastoin kuin hallitus, autolla liikkumista pitäisi mielestäni Suomessa tukea.
Kaisa Garedew
Varapuheenjohtaja Jyväskylän Seudun Perussuomalaiset, Kuntavaaliehdokas PS
Hallitus haluaa liikenteestä nollapäästöisen, heidän yhtenä toimenpidevaihtoehtonaan ovat polttoaineveron korotukset. Valtiovarainministeriössä on käynnissä kestävän liikenteen vero- ja maksu-uudistus, jolla tavoitellaan liikenteen päästöjen vähentämistä. Työryhmä antaa suosituksensa keväällä 2021.
Suomessa on pitkät etäisyydet, ja siksi kuljetuskustannukset vaikuttavat suoraan yritysten kilpailukykyyn ja mahdollisuuksiin toimia eri puolilla maata. Polttoaineiden veronkorotukset lisäävät alueellista epätasa-arvoa, koska liikkuminen maksaa entistä enemmän. Työssäkäynnistäkin tulee vielä kalliimpaa, ja on hankalampaa ottaa työtä vastaan kauempaa kotoa.
SUOMI ON keskellä koronakriisiä ja polttoaineiden hintojen nousulla vaarannetaan suomalaisten työpaikat ja heikennetään yritysten halua investoida Suomeen. Tämä kohdistuu erityisesti niihin, joilla ei ole varaa hankkia uutta autoa, mutta rikkaat, joilla on varaa ostaa sähköauto, eivät veronkorotuksesta joudu kärsimään.
Nämä polttoaineiden veronkorotukset ovat täysin tavallisten ihmisten kiusaamista.
Maaseutu tyhjenee viimeisistäkin asukkaistaan kalliin liikkumisen takia. Harva ajaa autolla huvikseen. Suomessa tarvitaan autoa, koska julkisilla ei pääse kaikkialla työhön, kouluun, kauppaan tai harrastuksiin. Tavallisilta ihmisiltä kiskotaan nyt enemmän rahaa auton käytöstä, niin että rahaa ei riitä enää muuhun elämiseen.
Näillä hallituksen unelmilla maaseutu tyhjenee viimeisistäkin asukkaistaan kalliin liikkumisen takia.
𝑺𝒖𝒐𝒎𝒆𝒏 𝒐𝒍𝒐𝒔𝒖𝒉𝒕𝒆𝒊𝒕𝒂 𝒌𝒖𝒏 𝒂𝒋𝒂𝒕𝒕𝒆𝒍𝒆𝒏, 𝒎𝒊𝒆𝒍𝒆𝒔𝒕𝒂̈𝒏𝒊 𝒐𝒏 𝒉𝒂𝒍𝒍𝒊𝒕𝒖𝒌𝒔𝒆𝒍𝒕𝒂 𝒔𝒖𝒐𝒓𝒂𝒔𝒕𝒂𝒂𝒏 𝒊𝒉𝒎𝒊𝒔𝒗𝒊𝒉𝒂𝒎𝒊𝒆𝒍𝒊𝒔𝒚𝒚𝒕𝒕𝒂̈ 𝒅𝒖𝒖𝒏𝒂𝒓𝒆𝒊𝒕𝒂 𝒋𝒂 𝒗𝒂̈𝒉𝒂̈𝒐𝒔𝒂𝒊𝒔𝒊𝒂 𝒌𝒐𝒉𝒕𝒂𝒂𝒏 𝒔𝒖𝒖𝒏𝒏𝒊𝒕𝒆𝒍𝒍𝒂 𝒑𝒐𝒍𝒕𝒕𝒐𝒂𝒊𝒏𝒆𝒆𝒏 𝒗𝒆𝒓𝒐𝒏𝒌𝒐𝒓𝒐𝒕𝒖𝒌𝒔𝒊𝒂, 𝒂𝒊𝒗𝒂𝒏 𝒎𝒊𝒕𝒂̈𝒕𝒕𝒐̈𝒎𝒊𝒆𝒏 𝒑𝒂̈𝒂̈𝒔𝒕𝒐̈𝒗𝒂̈𝒉𝒆𝒏𝒏𝒚𝒌𝒔𝒊𝒆𝒏 𝒗𝒂𝒓𝒋𝒐𝒍𝒍𝒂.
Koko maailman päästöt olivat YK:n tilastojen mukaan 53,4 gigatonnia. Suomen päästöt ovat siis noin promillen, eli yhden tuhannesosan, maailman päästöistä.
𝑷𝒊𝒆𝒏𝒊 𝒔𝒊𝒕𝒌𝒆𝒂̈ 𝒌𝒂𝒏𝒔𝒂𝒎𝒎𝒆 𝒕𝒂𝒊𝒔𝒕𝒆𝒍𝒆𝒆 𝒆𝒍𝒂̈𝒂̈𝒌𝒔𝒆𝒆𝒏 𝒕𝒂̈𝒂̈𝒍𝒍𝒂̈ 𝒌𝒚𝒍𝒎𝒂̈𝒔𝒔𝒂̈ 𝒑𝒐𝒉𝒋𝒐𝒊𝒔𝒆𝒔𝒔𝒂 𝒎𝒂𝒂𝒔𝒔𝒂, 𝒑𝒐𝒍𝒕𝒕𝒐𝒂𝒊𝒏𝒆𝒗𝒆𝒓𝒐𝒏 𝒌𝒖𝒖𝒍𝒖𝒊𝒔𝒊 𝒐𝒍𝒍𝒂 𝒎𝒊𝒏𝒊𝒎𝒊 𝒕𝒂̈𝒂̈𝒍𝒍𝒂̈ 𝑺𝒖𝒐𝒎𝒆𝒔𝒔𝒂. Päinvastoin kuin hallitus, autolla liikkumista pitäisi mielestäni Suomessa tukea.
Kaisa Garedew
Varapuheenjohtaja Jyväskylän Seudun Perussuomalaiset, Kuntavaaliehdokas PS
0
KaisaGaredew
Perussuomalaiset Jyväskylä
Ehdolla kuntavaaleissa

Perussuomalainen perheenäiti, joka haluaa lapsilleen turvallisen ja itsenäisen Suomen!

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu