Miten ravintola-alaa tulisi nyt poikkeusoloissa uudistaa, jotta se selvityisi pahimman koronakriisin yli?

”Jippii, ravintolat avaavat ovensa 1.6.!”

 

Niin ravintolayrittäjistä kuin ravintola-asiakkaistakin tuntuu kurjalta se, että vain yhdellä ”taikasauvan heilautuksella” koko Suomen ravintolakapasiteetti puolittui:

Yrittäjät miettivät huolissaan toimeentuloaan näillä tiukoilla rajoitusehdoilla, jossa vain puolet ravintolan asiakasmäärästä voidaan ottaa ravintolaan sisään; ja puolestaan ravintolaan ruokailemaan tai muuten vain iltaa istumaan ja seurustelemaan menevät asiakkaat miettivät asiakaspaikkojen riittävyyttä suosikkiravintolassaan.

Olisikohan meidän itsemme hyvä säätää meille itsellemme ravintola-asiakkaina jotkut kirjoittamattomat ravintola-asiakkaan etikettisäännöt?

Kuuluisiko hyvään koronaetikettiin antaa vaikkapa ravintolasta poislähtiessä ”koronatippiä” 10 euroa laskunmaksun yhteydessä? Tällä ”koronatippirahastolla” madaltaisimme omalta osaltamme tämän meille mieluisan ravintolan ja ravintoloitsijan taloudellista koronakuoppaa.. 🙂

Tai voisitko ajatella esimerkiksi siten kun menet ruokailemaan suosikkiravintolaasi, että varaisitkin itsellesi etukäteen vain kohtuullisen max. 2 tunnin ajan omalle pöytäseurueellesi, jotta muutkin tämän saman suositun ravintolan asiakkaat voisivat tehdä oman pöytävarauksensa heti sinun jälkeesi, kun poistumisesi olisi etukäteen ravintolan tiedossa?

Mitä muita yhdessä sovittuja korona-ajan ravintolaetikettiin kuuluvia ideoita Sinulla olisi antaa tässä kohtaa, jotka edesauttaisivat meitä säilyttämään omat vakioravintolamme ja ne pääministerinkin mainitsemat ”kuppilat” 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu