Erään nettitilauksen surulllinen tarina

Olin tilaamassa puutarhakoneeseen uutta kaasutinta ulkomaisesta, käsittääkseni Yhdysvaltalloissa toimivasta nettimyyntiliikkeestä, jossa sellaisia oli saatavilla edullisesti. Vastaavaa ei Suomesta tunnu löytyvän. Tilaus lähti ja maksoin sen Visa-kortilla. Kaikki oli OK.

Käsittääkseni tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että vain harvoissa nettisivustoissa ilmenee ilman todella syvälle kaivautumista, missä yritys faktuaalisesti sijaitsee.

Yritys lähestyi minua tänään seuraavalla sähköpostiviestillä:

”We are very sorry to inform you that our fraud detection software has found a possible fraud risk for your order. We are unable to provide your any additional details or insight on this. Hence, we have cancelled your order and processed the refund. Amount will reflect in your same account within a certain amount of days, depending on your card issuer’s policies.”

Jännittävänä yksityiskohtana on se, ettei yritys anna mitään tietoja siitä, missä kohtaa tuo petoksen riski tuli ilmi?

Toisenä jännityksen aiheena on se, saanko rahojani tosiasiallisesti koskaan takaisin vai tuliko minusta ”fraudin” uhri.

Kolmannekseen saankin sitten jännittää, koska KRP kolkuttaa ovelle.

0
kosonenjuhapekka
Sitoutumaton Helsinki

Sisukas suomalainen ilman puoluetaustaa. Mitään vaihtoehtoa ei pidä poissulkea. Maalaisjärjen rippeiden vakaa puolustaja.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu