Itsepalvelun punainen viiva

Itsepalvelusta on tullut päivän kirosana ja itsepalvelu leviääkin yritysmaailmassa kuin kulovalkea.

Hoidamme jo itse pankkiasiat, enenevissä määrin kauppojen kassapalvelut, tankkaamisen, osan postin entisistä tehtävistä ja monia muita päivittäisasioita. Olemme saaneet lisätä joukkoon suuren määrän viranomaispalveluita, kun tietotekniikka on saatu ajan tasalle. Opiskelukin on kohta puhtaasti itsepalvelua netissä.

Monissa tapauksissa netissä tapahtuva itsepalvelu helpottaa ja nopeuttaa elämää. Kaikkea ei tarvitse hoitaa ”kirkolla.”

Minulla menee punainen viiva siinä, että nettimyyjä odottaa asiakkaan tilaavan postin kuljetuspalvelut itse sen sijaan, että myyjä hoitaisi asian, kuten on tähän saakka totuttu.

Olen ollut siinä käsityksessä, että useimmissa tapauksissa myyjällä on suurempi tarve myydä kuin ostajalla ostaa.

Näin ollen ilmoitinkin myyjälle, että voi pitää tunkkinsa itse, jos kaupankäynti ei kiinnosta.

Käytän perinteistä kaupan kassapalvelua itsepalvelukassan sijasta aina, kun se tarkoituksenmukaista. En konservatiivisuuttani, vaan suojellakseni kaupan ihmisten työpaikkoja.

Mitä pidemmälle itsepalvelukonsepti viedään, sen enemmän työttömyyttä syntyy.

On toki päivänselvää, ettei yhteiskunta pyöri sillä, että me silitämme toistemme paitoja, mutta ei se pysy pystyssä silläkään, että teemme kaiken mahdollisen itse.

Autojen katsastuksen voisi kyllä muuttaa itsepalveluksi 😉

 

+11
kosonenjuhapekka
Sitoutumaton Helsinki

Sisukas suomalainen ilman puoluetaustaa. Mitään vaihtoehtoa ei pidä poissulkea. Maalaisjärjen rippeiden vakaa puolustaja.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu