Oliko Kruunuvuoren sillan rakennuspäätös Helsingin kaupunginvaltuuston emämunaus?

Kruunuvuoren selälle valmistuva silta, joka on samalla Suomen pisimpiä, tulee maksamaan nykybudjetillakin maltaita ja tosiasiassa ehkä jopa satoja miljoonia enemmän, koska kaikki rakennuskustannukset kallistuvat tällä hetkellä voimakkaasti.

https://yle.fi/uutiset/3-11975147

Länsimetron rakennuskustannukset olivat n. 84 miljoonaa kilometriltä. Sillan hinnalla olisi saatu pitkä pätkä metrotunnelia ilman maisemavaikutuksia tai merellisiä liikenne-esteitä tai rajoitteita. Asemat ei olisi tarvinnut rakentaa kuin Korkeasaareen, Kruunuvuoreen ja Laajasaloon.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000004875681.html

Metro ei ole sään armoilla, kuten liikenne Kruunuvuoren sillalla tulee olemaan. Kovan talvimyrskyn aikana sillalla ei liiku edes lumi, joka kinostuu vaikeasti poistettavaksi jäiseksi massaksi ja estää kaiken liikkumisen ennen auraamista. Tehokas suolaaminen taas aiheuttaa…no…korroosiota.

Metro taas on myös erinomaisen nopea kulkuväline, jos vain sattuu asumaan metroasemien lähistöllä, eikä sen liikkumista haittaa kuin kiskoille aika ajoin heittäytyvät ihmiset. Metron nopeus ja tiheät vuorovälit ovat tehneet siitä stadin suosituimman joukkoliikennevälineen. Metro ei ole koskaan tyhjä toisin kuin esim. HSL:n bussit, jotka usein liikkuvat tyhjän panttina.

Myöhäistähän se nyt on enää itkeä, kun maito jo kaatui.

 

+16
kosonenjuhapekka
Sitoutumaton Helsinki

Sisukas suomalainen ilman puoluetaustaa. Mitään vaihtoehtoa ei pidä poissulkea. Maalaisjärjen rippeiden vakaa puolustaja.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu