Sähköautoiluko halpaa
Iltalehti on laskenut eri sähköhärpäkkeiden kulutusta pörssisähkön hinnan vaihdellessa päivittäin. Juuri nyt sähkö on erinomaisen kallista, kun ei sattumalta edes tuule kunnolla.
Artikkelin mukaan maanantain kalleimmalla sähkön hinnalla ladattuna sähköautoilu maksaa siis noin 10–17 euroa satasella.
Dressmannin mainosta siteeraten: ”Onneksi olkoon Suomi.”
Mutta jotain hyvää sähköautorintamallakin. Kiinalainen MG rynnii markkinoille farmarimallilla ja edullisella hinnalla jopa alle 30 000 euron hintaan.
Bensakin on halpaa, kun vain tankkaa kahdella kympillä.
Sähköautoilijatkin ajavat nyt vain 50km, joten -50% säästöä.
Ilmoita asiaton viesti
Latauksen ajoitus (ja mahdollisesti aurinkopaneelit) ovat sähköautoilijan säästövinkki. Ei kai kukaan lataa kuin pakon edessä kalleimpina tunteina.
Huomenna halvimmat pörssisähkötunnit klo 00-05, n. 12-14 c (+siirto ja verot) / kWh.
Ilmoita asiaton viesti
Ei sähköauton ajamisen ja omistamisen halpuus ja edut kyllä vieläkään vakuuta. Keskeneräisiähän nuo ovat edelleen monilukuisten latausappien kanssa, sekä lyhyine ajomatkoineen.
Jk. Liikkuminen paikasta toiseen hoituu mainiosti esim Volvo V 70 lla.
Tilava, kohtalaisen halpa ylläpitää ja kestävä. Harvinaisia raaka-aineitakin säästyy, kun noilla voi huoletta ajaa satojatuhansia kilometrejä.
Löytyy käytettynä monen ikäisiä ja kuntoisia.
https://www.blocket.se/motor-lp/volvo
Ilmoita asiaton viesti
Tottahan voi valita Nissanin lippulaivan, minulla jo toinen, täyttää ylihuomenna 20v, kaikki herkut, katsastuksessa ei lain huomautettavaa. Jos en saisi korttijatkoa, siirryn kelataksiin !
Ilmoita asiaton viesti
Tilastojen mukaan vähiten vikoja ilmenee Toyotoissa. Japsit ovat ottaneet laatujärjestelmän vakavasti.
Ilmoita asiaton viesti
Pari viikkoa sitten jelppasin 3 ruotsalaisrouvaa lataamalla heidän upouuden sähkövolvon omalla kortillani. Eivät saaneet virtapisteen appia toimimaan ja sanoivat vaihtavansa volvonsa heti Tukholmassa uuteen bensapeliin.
Ilmoita asiaton viesti
Mun kaveri ajoi Lübeckistä Milanoon sähkökinnerillä. Meinas kuulemma loppua hermo ja puhelimiesta tila sovelluksille kesken. Hirveä viidakko ja hinnoittelukin ihan mitä sattuu.
Kokeiles maksaa Visalla tjsp kortilla.
Nounou.
Ilmoita asiaton viesti
Justiinsa samaa sanoivat rouvat, mun suomennoksella, vittu, näitä äppejä on jo ainakin 50, lisää pitäisi taas ladata.
Ilmoita asiaton viesti
Surkean tuulitilanteen näkee paremmin täältä , jossa myös ennuste ylihuomiselle asti.
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinainformaatio/tuulivoiman-tuotanto/
Ilmoita asiaton viesti
No, nyt on pörssisähkö hurjan kallista, mutta pysyväähän tuo hintataso ei varmasti ole. Toisaalta kohtuullisella kiinteähintaisella sopimuksella tilanne on vähän toinen.
Mutta omiin ajoihin en nykyisiä patteriautoja haluaisi, olisi muutakin tekemistä kuin kytätä latausmahdollisuutta matkan aikana tai pitää mielestä, että nyt pääsen vielä tuon matkaa ja täytyy ajella hissukseen ja laittaa ilmastointi/lämmitys pois.
MG:n hinnat ovat kieltämättä houkuttelevia, noilla hinnoilla hyvätuloinen voi ostaa patteriauton ihan vain uteliaisuuttaan vaikka kakkosautoksi.
Ilmoita asiaton viesti
Ostaako joku kiinalaista muuten kun tietämättään ??
Ilmoita asiaton viesti
Päivitä tietosi. Kiinasta tulee sitä, mitä halutaan. Huonoa tavaraa sikahalvalla, mutta myös kovaa laatua. MG lienee kelpo tuote.
Ilmoita asiaton viesti
Saatko jostain venäläistä tavaraa myös, ei kyse ole laadusta.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä pointti? Eihän venäläisiä tuotteita ole myynnissä missään.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä sähköautojen hidastelu näkyy jo pitemmillä taipaleilla jonojen muodostuksena, sähköauton pitäessä johtopaikkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Näillä hinnoilla kannattaisi syöttää sähköä autosta kodin sähköverkkoon, ellei ole juuri lähdössä ajamaan Lappiin.
Ilmoita asiaton viesti
Kas, kun ei kännykästä. Paljonko luulet nettoavasi
Ilmoita asiaton viesti
Et ole vissiin kuullut V2G:stä.
Ilmoita asiaton viesti
Olet ihan oikeassa mutta V2G on vielä harvojen herkkua. Reilusti alta 1% sähköautokannasta tukee sitä ja saman verran asennetuista latureista, joten kombinaatiot, jolloin sitä voi vielä käyttää on aika pienet.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä rikos on pitänyt tehdä, että joutuu ”pyörillä kulkevaan sähkötuoliiin”? Se on pahin rangaistus polttomoottorikuskille, joka tietää mistä kahvasta vetää, ettei tälli iske !
Ilmoita asiaton viesti
Sähköautoilu on halpaa mikäli vuosittain tulee hyvin paljon ajokilometreja, kuten yli 20000km vuodessa ja voi normaaliin tapaan ladata auton aina kotona.
Vähäisillä ajokilometreilla, esim. 5000km vuodessa, bensiini tulee halvimmaksi.
Ilmoita asiaton viesti
”…sähköautoilu maksaa siis noin 10–17 euroa satasella.”
Kun bensan hinta on noin 2 €, niin polttomoottiautoilukin maksaa tuon verran. Kulutus on silloin 5 – 8,5 litraa satasella, ja se on normimeininkiä riippuen siitä ajaako maantiellä vai kaupungeissa.
Ilmoita asiaton viesti
Jaa, muistaakseni moottorilehti juuri äskettäin heitti reissun volkkarin id 4:lla pitkin Via Balticaa, Tsekin kautta Saksaan, sieltä Tanskan ja Ruotsin kautta Suomeen. Latauskustannukset oli muistaakseni 12,96 ekee/ 100 km. Itte ajelin pari reissua Norjaan ja pari kauniiseen kainuuseen, yhteensä noin 9000 km. Auton kulutusmittari näytti näille reissuille 3,5 litraa sataselle, eli noin 7 ekee/ 100 km.
Ilmoita asiaton viesti
Sähköauto -keskustelussa tärkeintä on muistaa, että ei pidä koskaan olla erimieltä sähköauton omistajan kanssa mistään autoiluun liittyvästä, varsinkaan, jos itse omistaa polttomoottoriauton. Jos polttomoottoriauton omistaja erehtyy kyseenalaistamaan edes jotakin pientä yksityiskohtaa sähköautoista, niin se on varma keino saada kaikki fundamentalistit kimppuunsa.
Ilmoita asiaton viesti