Nyt EU-kivaa autoilijoille 🤪: co2 päästöt, nopeus ja matkatiedot Brysseliin 👍

Tammikuusta 2021 ei EUssa saa hyväksyä uutta autoa, jossa ei ole ko. vakoilulaitetta. Onboard.

Koko artikkelini perustuu  Focus.de:n artikkeliin! Linkki alla.

Selitys: kuluttajan hyväksi. Autotehtaat eivät enää voi ”huijata” kuluttajaa päästömittauksilla.

Koskee bensa-, diesel ja hybridiautoja.

Hybridiautojen ongelma:

Jotta ne toimivat päästölupauksen mukaisesti, niitä PITÄÄ ladata tarpeeksi usein. Mikäli näin EI toimita, ne eivät toimi päästölupausten mukaisesti.

Autoilijoiden tulisikin seurata asian kehitystä, koska seurantalaitetta voi käyttää myös muuhun seurantaan.

Lähde:

https://amp.focus.de/auto/news/brisantes-gutachten-selbst-hybridfahrzeugen-droht-aus-eu-plant-totalueberwachung-bei-verbrauch-und-co2_id_12394141.html?xing_share=news

 

Mm. ”

  • Eine EU-Verordnung vom 5. November 2018 schreibt vor, dass ”Personenkraftwagen und leichte Nutzfahrzeuge mit einer Einrichtung zur Überwachung des Kraftstoff- und/oder Stromverbrauchs ausgestattet sind”.
  • Die Pflicht gilt für jeden einzelnen Neuwagen, der entweder mit einem Verbrennungsmotor fährt – egal, ob mit Benzin, Diesel oder Ethanol betrieben, wobei Erd- oder Autogas als Kraftstoff interessanterweise nicht erwähnt werden – sowie für Plug-In-Hybride, also Fahrzeuge mit einer Kombination aus Elektro- und Benzinmotor inklusive einer extern aufladbaren Batterie.
  • Die eigentliche Überwachungstechnologie heißt OBFCM (On Board Fuel Consumption Monitoring). Sie speichert – als Hard- und/oder Software-Element – folgende Informationen:Kraftstoffverbrauch, zurückgelegte Strecke, Kraftstoffdurchsatz des Fahrzeugs und des Motors sowie Fahrgeschwindigkeit.”

 

 

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu