Vihreiden ja Kokoomuksen myrkyllinen cocktail Helsingille

Kokoomus on johtanut Helsinkiä viimeiset 100 vuotta, joista viimeiset vuosikymmenet yhdessä Vihreiden kanssa. Aluksi on sanottava, että moni asia Helsingissä on hyvin mutta viime aikoina kehityksen suunta on ollut huono. Tiedän, että monet keskustassa asuvat ovat vakavasti alkaneet harkita pois muuttamista.

Kokoomusväen hybrikselle kaupungin väestönkasvu ja suuret grynderi- ja konsulttivetoiset projektit vaikuttavat olevan itseisarvo ja tämä nakertaa kaupungin viheralueet ja tuhoaa Helsingin ainutlaatuisen karaktäärin. Kun tähän lisätään Vihreiden ideologinen pyrkimys tehdä keskustasta ja kantakaupungista lähinnä muualla asuvien olohuone ja bilepaikka, on meillä käsissä myrkyllinen cocktail.

Vihreät jaksavat yllättää. Ihmettelin ensin miksi ihmeessä Vihreät eivät halua laskea Helsingin hiilijalanjälkeä niin, että huomioitaisiin myös kuntarajojen ulkopuolella aiheutuneet päästöt asioista, jotka tuotetaan Helsingin tarpeisiin, kuten rakennusmateriaalit ja ruoka? Näiden on Amsterdamissa laskettu muodostavan 62% kaupungin hiilijalanjäljestä. Niin uskomatonta kun se onkin niin vaikuttaa, että Vihreät eivät halua edes laskea Helsingin ulkopuolilla toteutuneita päätöksiä, koska se romuttaisi heidän patsastelunsa siitä, miten he tekevät Helsinkiä supernopeasti ilmastoneutraaliksi. Itse asialla ei ole väliä, kunhan se näyttää hyvältä.

Tämä myös varmaan osaltaan selittää heidän fokusoitumistaan autoiluun. Jos kaikki oikeasti merkittävät mutta välttämättömät toiminnot, jotka aiheuttavat CO2 päästöjä jätetään huomioimatta (rakentaminen, ruoantuotanto, teollinen toiminta, yms.) niin eihän Helsingissä kuntarajojen sisällä paljon muuta tehdä, joka aiheuttaa suuresti CO2 päästöjä kuin kuljeta työpaikan ja kodin väliä sekä asutaan.

Autoilu kaupungin keskustassa ei tietysti ole viihtyvyyden kannalta paras ratkaisu, mutta se on Helsingissä välttämätöntä ja arvelen että em. moraaliposeeraussyistä Vihreät keskittävät kaiken tarmonsa yksityisautoilun vastustamiseen.

Surkuhupaisaa tässä autovihassa, jota perustellaan ympäristönäkökohdilla kuitenkin, on se fakta, että 5-10v sisällä käytännössä kaikki uudet autot ovat sähköisiä, ja siten mahdollistavat päästöttömyyden (ottamatta siis tuotannon arvoketjua huomioon). Millä sitten perustellaan autovihaa? Erittäin lyhytjänteistä ajattelua, mutta sama ymmärtämättömyys teknologian kehityksestä on nähty mm. Malmin lentokentän kohdalla sekä Vihreiltä että Kokoomukselta.

Olen ymmärtänyt Vihreiden suunnalta esittetyn, että kantakaupungin sisäpihat pitäisi avata kaikkien julkiseen käyttöön. Ilmeisesti tämä kiteytyy siihen Vihreiden ajatukseen, että kaupungin kuuluu olla hippimäinen, ilmainen olohuone ja biletyspaikka kaikille. Että, elämä on sitä, että käytetään kahvilaa ilmaisena etätyöpaikkana ja puistoa biletyspaikkana. Kulkeminen tapahtuu kaupunkipyörillä. Kukaan ei omista mitään, ansaitse rahaa, osta mitään, kuluta mitään, tee töitä, elä arkea. Vaan että keskusta on vähän kuin ikuinen Woodstock.

Monille kaupunkilaisille Vihreiden autoviha ja hippi-ideologia sekä Kokoomuksen ja Vihreiden yhteinen kasvu-megalomania ja rakentamisvimma ovat suurimmat nykymenon ongelmakohdat.

Paras tapa saada tähän muutos on saada Kokoomuksen ja Vihreiden akseli pois vallasta ja äänestää vaikka taktisesti Perussuomalaisille sellainen vaikutusvalta, että päättömimmän hankkeet saadaan torjuttua. #448

+1
Lassi Noponen
Sitoutumaton Helsinki
Ehdolla kuntavaaleissa

Lassi Noponen on ympäristöteknologiayhtiö Loudspring Oyj:n ja Proventia Group Oyj:n perustaja-osakas ja toiminut yrittäjänä ja sijoittajana ympäristöteknologia-alalla 20 vuotta. Lassi on sitoutumaton ehdokas Perussuomalaisten listalla Helsingin kaupungin valtuustoon kevään kunnallisvaaleissa.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu