Vihreiden kaupunki on betoninharmaa
Helsinkiläisiä on suututtanut lähiluonnon tuhoutuminen rakentamisen tieltä, mikä on johtanut Vihreiden suureen suosioon kuntavaaleissa.
Samaan aikaan Vihreiden Anni Sinnemäki on toiminut apulaispormestarina kaavoituksesta vastaavalla Helsingin kaupunkiympäristötoimialalla, joka tuottaa tehokaavoja metsä-, ranta- ja kallioalueille.
Vihreä siirtymä näkyykin Helsingissä lähinnä siinä, että vehreys siirtyy pois betonin tieltä.
Kun valtuustossa äänestetään siitä, uhrataanko taas yksi lähimetsä tai kallio, Vihreät äänestävät yleensä yksimielisinä metsien ja kallioiden tuhoksi koituvien kaavojen puolesta.
Hyvä esimerkki saatiin tällä viikolla, vieläpä samana päivänä, kun Elokapina töhri ilmastohysteriassa Eduskuntataloa.
Me kaupunginvaltuutetut olimme saaneet runsaasti palautetta siitä, että Kumpulan kampuksen vieressä olevaa kallioista vaahterametsää ei pitäisi kaavoittaa rakentamiseen. Olin itse käynyt katsomassa metsää ennen kokousta ja huomasin kuinka hyvin se suojasi kampusaluetta Kustaa Vaasan tien liikenteeltä. Ennen valtuuston kokousta kaupungintalolle tuli Kumpula-Seura Ry tuomaan yli 4 000 nimen adressia vedoten sen puolesta, että vaahterametsä säästettäisiin rakentamiselta. Senaatintorilla oli metsän puolesta vieläpä mielenosoitus.
Kun kokouksessa tehtiin ehdotus kaavan palauttamisesta valmisteluun siten, että metsä säästettäisiin, oli helppo äänestää palautuksen puolesta. Meistä paikalle olleista seitsemästä perussuomalaisesta valtuutetusta kuusi äänesti palautuksen puolesta.
Vastaavasti vihreiden äänestyskäyttäytyminen oli hyvin mielenkiintoista. Vain kolme vihreää valtuutettua kahdeksastatoista äänesti sen puolesta, että kaava palautettaisiin valmisteluun.
Juhlapuheissa ollaan huolissaan luonnon monimuotoisuudesta, mutta kun päätöksenteon paikka koittaa, eivät vihreiden teot vastaa puheita.
Jotta voisi arvioida tapahtumaa muuallakin, tulisi tietää enemmän taustaa ja perusteluja.
Ilmoita asiaton viesti
Metsä = hiilidioksidi imuri, melueste, viilennys’laite’ kesällä, luontoarvo&ilo ihmiselle, ruska-aika syksyllä, suoja ja elinympäristö eläimille ja kasveille, jne
No jaa, mitäs nyt yhdestä metsäpläntistä, Suomi on metsää täynnä!
Ilmoita asiaton viesti
En ole eri mieltä tuosta, enkä linjasta.
…
Kysymyksen tausta on tuossa, sillä kyse tosiaan vihreistä, ja siitä, mitä ajattelevat.
Ilmoita asiaton viesti
Vihreillähän on ydinajatuksena ”yhdyskuntarakenteen tiivistäminen” mikä tarkoittaa viheralueiden ottamista ”hyötykäyttöön”. Idea lienee jostain DDR:stä lähtöisin ja motiivi on tietenkin vastustaa autoilua ja tehdä se mahdottomaksi kaupunkien keskustoissa. Jyväskylässäkin vihreiden valtaanousu tarkoitti puiden kaatamista ja lisää betonia. Tyhjenevät liiketilat osoittavat tässäkin vihreän ideologian toimivuuden käytännössä.
Ilmoita asiaton viesti
Lähestymistapa vaikuttaa rakennus-suuntauksena siirtymää kohden virtuaalisuutta, tai sen suuntaisen parempaa mahdollistumista.
Jos ihmisiä on tosi paljon, keskittymiä tuollaisina ei välttämättä voi välttää, ellei väkiluku lähde ajastaan normalisoitumaan.
Suon kääntelystä ja väänteystä oppinut ainakin sen, että nämä ovat melkoista tempomista, jossa hankalaa ovat jatkuvat pystytykset ja romuttamiset, vaikka mitään sotaa perinteisen näköisenä edes toteutunut. Tulkitse näitä.
Tuon vuoksi ajatellut sitä, että kun pyöräteitä ei tosiaan järkevä rakentaa autoteiden vierelle monestakin syystä… jos ovat sinne päätyneet, voisko tällaiselle löytyä jokin uusi tarkoitus, kun vaikuttaa rakentamiselliselta pummilta.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Laura, hyvä ja aiheellinen kirjoitus.
Ilmoita asiaton viesti
Vihreät Helsingissä noudattavat vanhaa kaavaa ”älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon”
Ilmoita asiaton viesti
Vihreiden kyky tuottaa Suomeen sopivaa ihmisystävällistä kaupunkirakentamista on samaa tasoa kuin oli natsien kyky luoda viihtyisiä juutalaisyhteisöjä.
Ilmoita asiaton viesti
—
Laura, kiitos tärkeästä muistutuksesta.
Meillä täällä Jyväskylässä eletään kuin ”Willissä Lännessä”, mitä tulee tarvittaviin YVA- ja SOVA-arviointeihin ja ympäristöluvituksiin.
Parhaillaan tehdään Jyväskylän keskustaa halkovaan Tourujokeen pitkälti yli 10 miljoonaan euroon nousevaa Tourujokikunnostusta (kaikilla suunnittelu- ja arkkitehtuurikilpailukustannuksilla lisättynä) ilman YVA-/SEA-direktiivin ja Århusin sopimuksen noudattamista.
K-S:n Ely-keskusta ollaankin nyt jo vihdoin pistämässä koville siitä, että se ei hoida omaa valvonta- ja ohjausvelvoitettaan, joka sillä lain mukaan YVA-yhteysviranomaisena on.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on looginen seuraus vihreiden toiveista saada kaupunkeihin lisää maahanmuuttajia hiilijalanjälkeä pienentämään. Se pystyvätkö tulijat betonikuutionsa maksamaan ei ole vihreässä ajattelusta keskeistä.
Ilmoita asiaton viesti
No eipä tuo sinänsä yllätä. Vihreät ovat idiootteja.
Ilmoita asiaton viesti