VR:n palvelujen pohjanoteeraus

Maassamme
on ajettu julkisia palveluja alas kiihtyvällä vauhdilla. Kaikessa säästetään. Seuraavassa
pieni esimerkki palvelujen laadun heikennyksistä. Näitä riittää varmasti satamäärin,
ja lisää tulee.

 

Sunnuntaina
19.1. Tampereelta tulevan junan piti lähteä Loimaalta Turkuun klo 16.13.
Kuulutus junan lähdöstä tuli normaalisti viitisen minuuttia ennen lähtöä.
Siihen kuulutukset loppuivat, vaikka juna oli myöhässä ainakin puoli tuntia.

 

Asemalla
ei ollut mikään odotustilaksi sopiva paikka avoinna. Pakkasta viisitoista
astetta. Mitä tekee matkustaja? Odottaa ja palelee epätietoisuuden vallassa. Me
päädyimme ottamaan taksin asemalta ja ajoimme Turkuun  – 115 euroa köyhempinä.

 

Tällaista
palvelua – tai pikemminkin palvelun puutetta tarjoaa VR matkustajille. Eikö
nyky-Suomessa ole varaa tarjota edes kuulutuspalvelua ja odotustiloja? Palveluissa
on taannuttu sellaiselle tasolle, jota ei ole esiintynyt koko VR:n historian
aikana. Jopa sota-aikana oli asemilla tarjolla lämmin odotustila ja monissa
paikoin myös asemaravintola.

 

Seuraavalla
kerralla valitsemme bussikyydin.

0
Lokari
Sitoutumaton Turku

Kirjoittaja on liiketaloustieteen, erityisesti laskentatoimen professori emeritus Turun kauppakorkeakoulusta (Turun yliopisto).

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu