Gigantti harjoitteli uuden järjestelmänsä käyttöä asiakkaiden aikaa tuhlaamalla

Sattuipa eräänä kauniina tiistaipäivänä, että Gigantin johdolta tuli käsky ottaa käyttöön uusi tietojärjestelmä, pahoin koronan runtelemassa Suomessa. Kun vain olisin tiennyt tästä, niin olisin kierrellyt ja kaarrellut jossain ihan muualla kuin eräässä Gigantin putiikissa. Pienen harmittoman avaamattoman tuotteen palautuksessa kesti sitten aika lailla tunnin minuutit. Vanha maalaisjärkeä omaava juntti olisi iskenyt rahat kouraan kuittia vastaan, mutta digitaalisella aikakaudella asiat pitää tehdä monimutkaisesti. Kuinka paljon klikkailua mahtuukaan yhteen pieneen palautukseen?

Hyvään uskova hölmö kun olin, niin ajattelin, että pienen mitättömän tuotteen maksaminen onnistuisi helpommin, mutta olin niin väärässä. Taas siis klikkailtiin ja haettiin muita myyjiä auttamaan kollegaa hädässä. Oliko se käteisellä maksaminen, mikä oli tietojärjestelmälle niin vaikeaa?

Kun tunnin olin viettänyt kuunnellessa klikkailua ja seurannut myyjien ongelmanratkaisutuokioita, niin lopulta hermo petti, ja päätin kantavalla tenorilla ehdottaa liikkeen sulkemista, kun mikään ei toiminut eikä tavarakaan oikein liikkunut. Jäipä sitten tavarat maksamatta tiskille.

Päätti Gigantti sitten laittaa henkilökuntansa harjoittelemaan uuden järjestelmänsä käyttöä asiakkaiden kanssa. Tunti asiakkaan aikaa ei ilmeisesti ole minkään arvoista. Sääliksi kävi myyjiäkin, jotka vaikuttivat oikeasti olevan pulassa uuden järjestelmän kanssa. Mutta täytyykö asiakkaan vaan tyytyä odottamaan, jos hommat eivät pelitä? Minkä arvoiseksi hinnoitellaan tunti asiakkaan aikaa?

+7

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu