Vain takuuajan kestävää
Olipa päivä.
Hiihtokauden päättymisen ymmärrän, mutta en sitä, että auto alkaa kiukuttelemaan. Viisi vuotta vanha, nippa nappa 60 000 ajettu, eikä mokoma startannut! Ei sen puoleen, Salo -city, kymmenen kunnan kuntaliitos, on nuorempi ja se ei ole startannut kunnolla koko aikana.
Tielle en jäänyt. Auto oli tallissa.
Vakuutuspalvelu toimi loistavasti. If -nainen otti tapahtumatiedot ja ilmoitti, että seuraavaks soittaa hinauspalvelu. Niin soittikin. Ei kestänyt kauaa aikaa, niin jo oli takapihallani hinausauto ja siihen kaarani vedettiin vähän samaan malliin kuin ennenvanhaan hilattiin lehmää teurasautoon!
Auto varmaan mielessään ammui ”älä kuule viitti”, mut minä en armoa antanut. Huoltoon vein ja jos ei ala pelittään, niin vaihdan uuteen. Otin varmuuden vuoks jo yhdet esitteetkin!
Olisipa huonosti toimivan kuntaliitoskaupungin vaihtaminen yhtä helppoa?
Ja järki käteen? Mites tämä
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/121161-hyvasti-aut…
menee yks yhteen kuntaliitosten kanssa? Kuntaministeri haluais siirtää kuntarajoja km tolkulla ihan mihin vaan. Onks hän yhtään ajatellut, että voi siinä työmatkatkin pidentyä. Viimeistään sitten kun ”takuuaika” ( viiden vuoden siirtymäaika) on päättynyt.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä huomio 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Ei koolla ole merkitystä, kuntienkaan suhteen.
Oikeasti jos katsotaan niin alhaisimmat veroäyrit ovat pienissä kunnissa (Kauniainen, lukuisat Ahvenamaan kunnat jne.)
Kuntia on esim Ranskassa yli 6000 ja Unkarissakin yli 5000!
Ilmoita asiaton viesti
Unkarissa on omapäinen pääministeri, vaikka ei hän tuota kuntien määrää olekaan päättänyt. Mut voihan hän viel vaik päättääkiin. Ottaa mallia esim. Suomen kuntauudistustouhusta. Että tulee Unkariinkin nk. ”vahvempia kuntia”
Ilmoita asiaton viesti
Ranskassa jos joku edes kuvittelisi puuttuvansa noiden yli 6000 kunnan rajoihin, tekisi poliittisen itsemurhan!
Ilmoita asiaton viesti
Unkarissa muuten kunnanjohtaja toimii samalla kunnanhallituksen puheenjohtajana eli aika lailla valtaa siellä on kunnanjohtajalla.
Ilmoita asiaton viesti
> Ranskassa jos joku edes kuvittelisi puuttuvansa noiden yli 6000 kunnan rajoihin, tekisi poliittisen itsemurhan!
Suomessa vanhoja perinteitä poistavaa kehitystä kutsutaan yleensä edistykseksi. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Valtio on luvannut kustantaa selvitysmiehiä kuntiin. Tilatkaa sellainen selvittämään vanhaa liitosta. (Somero voi tulla kulissiksi mukaan.) 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Somerolaiset eivät varmaan halua edes lausua semmosta sanaa kuin Salo.
Ilmoita asiaton viesti
Minä sain Somerolta hyvän miniän!
Ilmoita asiaton viesti
Mut sitä mää en ymmärrä miksvarten nykyautot on niin hienohelmasii, että ne heti pimahtaa kun takuuaika on ohitettu.
Nehän on kuin maitopurkit.
”Viimene päivä men jo! Osta uus!”
Huonoissa kuntaliitoksissa sen pitäisi toimia toisin päin.
Ei uutta eikä entistä suurempaa, vaan paluu vanhaan ja siihen valtiolta hyvät erorahat! eikun kipurahat!
Ilmoita asiaton viesti
No mutta niinhän se pelaa, että takuu loppuu, kun perävalot vilkkuu. Ja ne perävalot voi vilkkua entistä nopeammin, kun valtionosuuksia kiristetään. Ja miksikäs nykyautot on niin hienohelmasii, että ne heti pimahtaa kun takuuaika on ohitettu?
Kummitusjuhlat vain kaiken jälkeen jää 🙂 🙁 ?
http://www.youtube.com/watch?v=WulY3A2ngPA
Terv. KK
Ilmoita asiaton viesti
Onko tullut mieleen, että akku ei talvella lyhyitä matkoja ajellessa ehdi latautumaan, kun sitä lämmitintäkin käytetään ja sen takia varsinkin ammattiautoilijat lataavat akun verkkovirtalaturilla kerran tai pari talven aikana. Vaikka auto olisi tuliterä.
Voi siinä muukin olla, mutta tuo on ensimmäinen. Vähän kuin kone ei käynnisty, kun johto ei ole seinässä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tullut mieleen. Viime viikonloppuna ajoin Tampereelle ja takaisin. Ei ihan lyhyt matka. Semmonen ääni mikä siitä mun autosta tänään tuli ( plus kaikki merkkivalot olivat punaisella), semmosta en ole kuullut koskaan ennen. Auto minulla on ollut vuodesta 1967!
Huonossa kuntaliitoksessa voi kans merkkivalot ruveta palamaan.
Salossa viime vuoden arviointikertomukseen keksimme uudenkin värin.
Se on musta!
http://salo.tjhosting.com/kokous/2011777-6-30415.PDF
Ilmoita asiaton viesti
Siirry sinnäe jo Marjatta kunnon merkkiin!1
Ilmoita asiaton viesti
Jaa. Siitäks se onkin kiinni? En usko, en.
Katos kun mun seliseli auton ostoon oli viimeks se, että sen piti olla korkea, mut silti pikkuautomainen.
Siis sellainen, että sinne on liikkeelle lähdettäessä helppo täräyttää takamuksensa ja pois noustessa helppo penkistä irrottaa.
Viis vuotta sitten ei montaa merkkiä ollut, jotka nuo vaatimukset täytti eli ei pakettiauton korkeutta, mutta ei urheiluauton mataluuttakaan.
Melkein kaikki merkit olen elämäni aikana läpi käynyt, tämä viimeisin on ollut suosikkini.
Samaa en voi sanoa Salo -citystä.
Vai mitäs itse sanot sielt toist puolelt Muurla?
Ilmoita asiaton viesti
Unohtus:
Värilläkin on väliä!
En nyt tarkoita politiikan värejä, vaan auton.
Ajamisen kanssa sillä ei ole mitään merkitystä, mutta valkoinen se olla pitää.
Ja miksikö?
Siks, että se on sit aina puhtaan näköinen.
Viime viikonlopun Tampere -reissun jäljiltä auto oli kuranen kun mikä, mutta pelkällä harjauksella siitä tuli ihan siedettävä tämän vuodenajan keleihin.
http://www.marjattahalkilahti.fi/albumi/kuvia/1236349
Se millä konstein kuntaliitosSalo -city saataisiin siistiksi, se on jo vallan oma juttunsa se. Harja- eikun luutia ( = talouteen säästö-leikkauslistoja) odotellaan.
Toistaiseksi on vaan pöly lentänyt!
http://www.sss.fi/uutiset/324158.html
Ilmoita asiaton viesti
Otan osaa – itsekin jäin tielle tässä taannoin. Auto oli tosin 23 vuotias ja yli puoli miljoonaa ajettu ranskalainen pikkuauto. Sammahti moottoritielle aivan yllättäen. Sain työnnetyksi penkalle ja aloin ihmettelemään syytä moiseen. Sähkövikahan se täytyy olla mutta kun en ole autosähköistä niin perillä niin soitin kaverille jolla on samanmerkkinen.
Akku oli aivan tyhjä, oli pikku pakkanen, lämmityspuhallin täysillä joten virta loppui. Ikivanha akku ei ottanut virtaa vastaan kun se kylmällä vaatisi korkeamman latausjännitteen. Akun navatkin ehkä saivat heikosti kontaktia.
No kaveri laittoi oman vara-akkunsa taksiin – kun vaihdoin sen paikalleen niin hyvin starttaa.
Muutaman viikon kuluttua pääsin kuittaamaan tapuksen hyödyntäen saamaani autosähkötietoutta. Bussipysäkille tulee hätääntynyt rouvashenkilö kysymään lähintä mahdollista apua kun hänen (saksalainen) autonsa sammui pahaan paikkaan. ”siinä on bensaa kyllä mutta ehkä öljy on loppunut”.
Avattiin konepelti ja huomasin että öljytikku ei ollut painettu alas saakka. Oikeasti öljyä oli aivan ylämerkkiin. Ohimennen kopauttelin relekoteloita ja varmistin akun kenkien olevan tukevasti paikoillaan. Rouva käynnisti ja kansanauto alkoi kauniisti hyrräämään.
Toivottavasti se öljytikku ei pompsahda paikoiltaan jossain tasoristeyksessä.
Ilmoita asiaton viesti
No ei minulla mitään suurta hätää ollut.
Autohan oli tallissa.
Kaupunkimenokaan ei viivästynyt kuin tunnilla.
Tunnin sisällä starttaamattomuudesta istuin jo hinausautossa kakkoskuskin paikalla ja autoni nökötti ulkokylmässä lavalla ( siis ähäkutti, siitäs sait!).
Eiköhän tuo ensi viikolla selviä mikä oli käyntiin lähtemättömyyteen syy.
Se, minkä tästä kyllä taas kerran opin on, että jos ei ole pakko, niin pimeällä en liikkeelle lähde.
Moottoritielle jääminen olisi vallan kamalaa.
Vakuutusfirma toimi loistavasti.
Ei ollut mitään mussuttamista ja hihausautonkin sain alta aikayksikön.
Kiitosta saa autoliikkeenikin.
Sain vallan-viksun-sijaisauton.
Olis minul joku vanhempi louskukin kelvannut!!!
Ilmoita asiaton viesti
Suzuki Jimny on ollut hyvä traktorinkorvike. Helppo istua ja ajella.
Ilmoita asiaton viesti
Mul on nyt autoliikkeesta laina-autona joku Pusu eiku Suzuki.
En katsonut tarkemmin.
Ajoin sen talliini.
Voi olla, että ajan tänään kyläkauppaan.
Katson sit mikä se auto on ”miehiään/naisiaan”.
Sit pitää katsoa sitä penkin säätämistäkin.
Vähän mul oli nöpö olo ( olen pitkä), kun sillä kotiin tulin..
Ilmoita asiaton viesti
Juu. Kiitos samoin Jounin kanssa:
”Minulla on unelma hyvästä kunnasta, ja rohkeammin: hyvistä kunnista.
Mistä saisi hyvän kuntaministerin, sellaisen joka pelkää kansaa, valitsijoitaan, niin kuin demokraatin pitääkin pelätä valitsijoitaan, jos ei toimi totuudellisen tiedon ja itsenäisen arvostelukykynsä mukaan.”
Voi olla, ettei ihan heti toteudu.
Ei, vaikka kuinka unelmoisimme!
Se ei ainakaan riitä, jos meitä on vaan kaks!
Sniff!
Mut jatketaan silti!
Unelmoimista!
Ilmoita asiaton viesti
Ote lauantaisesta paikallislehdestämme (Ylä-Karjala):
”Kuntauudistuksista entinen kapunginvaltuuston puheenjohtaja ja Nurmeksen Sosiaalidemokraattien puheenjohtaja toteaa, että ensin hän toivoo selväjärkisyyden paluuta valtion ja kuntien työnjakoon, ja perää selkeitä laskelmia suunnitelmien pohjaksi.”
Haastateltu täyttää huomenna 60 vuotta, joten mitään vanhusten horinaa tuo teksti ei ole, jos joku sitä epäilee. On tämä meikäläinen päätöksenteko wallihteluineen kaikkineen aika erikkoista menoa.
Terv. KK
Ilmoita asiaton viesti
Tässä on Kalevi!
– on myös hyvää tekstiä:
http://www.kaks.fi/sites/default/files/Polemia84_n…
Ilmoita asiaton viesti
Ranskalaisen sanonnan mukaan liiat lait tappavat lain.
Ilmoita asiaton viesti
No onpas hyvää tekstiä. Kaksipäisen kotkan palveluksessa ne meidän päättäjämme tuntuvat yhä olevan, vaikka toinen kaula olisi jo aikaa sitten pitänyt katkaista.
Terv. KK
Ilmoita asiaton viesti
Tämä Joukolta:
”..KUMMIKUNTA -systeemi. Muistaakseni sentapaista toimintaa on tuolla KEHITYSAPU -puolella. Kohteena afrikkalaiset yhteisöt.
Espoolla voisi olla montakin kummikuntaa/kaupunkia vastuullaan. Ellei suomalaiset niin kyllä jenkki- tai brittififirmat silloin myyvät Espoolle vakuutusturvan. Täyskasko pienellä omavastuulla jakaa riskit edullisesti.
Kummikunnastahan voi löytyä kultaa, timantteja, uraania, risupaketteja tai muuta hunajaa jolla vakuutusmaksut kuitataan.”
..
Kyllä ne varmaan hallituksessa tuon ( EeUusta etelämmäs -hanke) ottavat esille sen jälkeen, kun huomaavat millainen loppulasku muitten maitten hyysäämisestä kertyy. Voi olla kullalle ja ”dimankeille” tarvetta..
Ilmoita asiaton viesti
No se on hienoa että Salossa uskalletaan puhua asoista oikeilla nimillä.
Syyllistämättä lopputilin saaneita luusereina. Kuten Espoossa tehdään.
Ilmoita asiaton viesti
Uskaltaa juu.
Mut ei kaikki.
Omalta kohdaltani tiedän, ettei siitä tykätä, kun sanon ääneen mitä ajattelen Salon kuntaliitostilanteesta.
Eihän se liitos itsessään mikään katastroofi tartte olla, mutta siitä voi tulla enemmän kuin katastroofi, jos ei tiedetä miten liitostilanne toteutetaan.
Meillä ei ole osattu.
Sitä eivät kaikki myönnä.
Tässä yks, joka tietää missä mennään ( on valtuutettu):
http://www.raimohonkanen.net/index.php
Tässä toinen( ei ole valtuutettu, ei vielä):
http://www.tapioarjo.com/
kts. kirjoitus Salattu Salo 21/3/2012
Ilmoita asiaton viesti
Näinham se menee – uusi pramea kunnan-, kaupungintalo se on varmin konkurssin enne ollut muuallakin. Se viimeinen niitti oikein. Valtio näyttää esimerkkiä mm. täysin tarpeettomalla Uudella Eduskunnan Lisä Rakennuksella säännöllisin väliajoin.
Usein juuri jonkun naisen ollessa asialla (Elena Ceausescu).
Sinnemäen avustajat toki tarvitsevat tilavia kulmahuoneita. Olisihan siinä tonttia vielä Uusimmalle Lisä Rakennukselle jos tuo Pirkko Ruohonen-Lerner katsoisi tiloja tarvitsevansa. Ei ole vielä herännyt vaatimaan, mitä syystäkin ihmetellään. Kyllä se siitä . . . Kunhan Pajunen ensin saa siihen Kuukkelinpesäänsä valtion takuut.
Ilmoita asiaton viesti
Toivotaan, että Kuukkelinpesästä munat varastetaan, ennenkuin kukaan pääsee niitä hautomaan!
Ilmoita asiaton viesti
Miksi Espoo ottaisi jotain kummikuntia? Täytyykö meidän espooolaisten auttaa esim. köyhtyvää Helsinkiä ja Vantaata vain sen takia, että olemme itse hoitaneet talouden hyvin?
Ja tässä yhteydessä voi sitten unohtaa ne puheet tuosta, että työpaikat ovat Helsingissä ja Espoossa vain asutaan. Espoon työpaikkomavaraisuus on yli 100 prosenttia!
Eihän tämä tietenkään tarkoita sitä, että kaikki espoolaiset kävisivät töissä Espoossa, mutta sitä se tarkoittaa, että Espoo pystyy työllistämään myös ulkopaikkakuntalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
En minä tiedä miksi tämä sivusto heitti edellisen kommenttini ihan väärään paikkaan!
Saa nähdä missä tämä putkahtaa esille.
Ilmoita asiaton viesti
No eiks Ministeri Jutta just hiljan jotain solidaarisuusveroa esitellyt!
Nii!
Ja oleks ajatellut millaista teil sit tulee olemaan kun Virkkusen Metropoli -hanke-unelma etenee teitinki nurkille??
( nyt kiusasin!)
Toivotaan, ettei etene mikään mihinkään.
Toivotaan, että lukevat ( selvitysmiehetkin, ne, jotka jo paikkaansa norkoovat) tätä:
http://www.kaks.fi/sites/default/files/Polemia84_n…
Ilmoita asiaton viesti
Tänne autoilukeskusteluun on pakko murjaista vitsi sekaan. Isäpuolellani oli aikoinaan Viva-merkkinen auto. Opin pian sanonnan:
Osta Viva vapuks.
Menee vappu v*tuks…
Ilmoita asiaton viesti
Siin sitä tuli kaks kärpästä yhdellä iskulla.
Isäpuoli ei välttämättä tykänny..
Ilmoita asiaton viesti
Marjattakin on niin kaunopuheinen vaikka heti huomaskin ”kaksi kärpästä”
Papparainen sai sekä Vivan että viivaa.
Ilmoita asiaton viesti
Juu kyl hää varmaa niist tykkäs mutta ei ehkä siitä mitä likka suustaan päästeli..
Ilmoita asiaton viesti
Sarin isäpuoli käytti tuosta ilmaisusta pikkutytön korville sopivaa muotoa enkä nyt tässä sitä suomenna – tietyistä ymmärrettävistä syistä. Viva oli ulkomittoihinsa nähden tilava ja sen etuistuimet olivat erilliset kaatuvin selkäniojin. (!)
http://www.vivasandstuff.co.uk/
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos valaisusta. Minä kuvittelin tähän asti, että kyseinen auto on hajoavaa sorttia:o/
Ilmoita asiaton viesti
Hajoavaa myös kyllä mutta ihan muiden brittiautojen tasoa.
Koskee lähes kaikia senajan autoja – isot pyörät – korkea
maavara ja pitkä joustovara. Tiet kun olivat muinaisia
tykkiteitä ja karjapolkuja.
Tiet paranivat kuitenkin nopeammin kuin autojen moottorit
joita ei oltu edes suunniteltu tuntikausien kaahaamiseen
nasta laudassa suoralla asfalttibaanalla.
Bugatti ja Rolssi omassa luokassaan. Vain tosirikkaile.
Ilmoita asiaton viesti
Bentley taitaa mennä köyhän miehen Rollsina täydestä.
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä näilläkin ajeltiin – pääsee mutkaisella tiellä näkymättömiin.
http://www.youtube.com/watch?v=xCUA17dVA1o
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä muuten Mosse tuhatviisisatasellakin pääsi. Taisi olla vuosimallia 1968 ja ajo-ominaisuudet kuin traktorilla, mutta kyllä Porvoon moottoritiellä jäi Mersut sun muut kakkoseksi, kun oli ainakin 150 km/h lasissa (toki hetken kesti, ennen kuin vauhtiin pääsi).
Kiitettävä vääntökonekin se oli. Siinä Katajanokalle kääntyvässä ylämäkiristeyksessä lähti kolmosella liikkeelle (rattivaihteen vaihdemekanismi oli niin kulunut, että ykköstä oli tosi vaikea saada silmään). Itse en moista vehjettä omistanut, mutta kaverilla sellainen hetken aikaa oli.
Terv. KK
Ilmoita asiaton viesti
Vauxhall Viva?
http://www.productioncars.com/send_file.php/vauxha…
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä Marjatta,
mitä yleisesti kiinostavaa halusit kertoa?
Tiedän, että loukkaanut.
Mutta minäkään en käsitä, miksi juuri Sinun kokemasi täysin tavanomainen asiaketju on merkittävä.
Voiko toivoa, että lausumilla olisi jotain yleispätevyyttä eli kaikkia kiinnostavaa asiaa?
Millä autolla itse ajan: vanhalla Lexuksella, josta en luovu.
Ilmoita asiaton viesti
Miks loukkaantuisin?
Ilmoita asiaton viesti
Minä luotan Japanilaiseen. Mazda3 on kestänyt hienosti tähän saakka. Ei ole ollut mitään vikaa. Citroen Xarassa oli kaikenlaista häikkää jatkuvasti….
EV
Ilmoita asiaton viesti
Mazdaa minul on ollut. Tais olla parikin. Tykkäsin.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä ihmeen merkitystä meidän autoillamme on?
Suokaa minulle anteekai, mutta koen tämän keskustelun tarpeettomaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Auttaisko tämä ensimmäinen kommentti Sinua?
Tämä on Tuulalle
Olisipa huonosti toimivan kuntaliitoskaupungin vaihtaminen yhtä helppoa?
Ja järki käteen? Mites tämä
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/121161-hyvasti-aut…
menee yks yhteen kuntaliitosten kanssa? Kuntaministeri haluais siirtää kuntarajoja km tolkulla ihan mihin vaan. Onks hän yhtään ajatellut, että voi siinä työmatkatkin pidentyä. Viimeistään sitten kun ”takuuaika” ( viiden vuoden siirtymäaika) on päättynyt.
..
Ellei, niin sit Sinun tarttee siirtyä johonkin toiseen puheenvuoroon.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Marjatta,
en osallistu kuntaliitoskeskusteluun ollenkaan.
Mikä on vialla?
Ilmoita asiaton viesti
Autoista minulla on kokemusta n. 40 yksilön verran, uusista parikymmppisiin kaunottariin. Tämän laajahkon kokemuksen perusteella voin todeta seuraavaa; Toi ota, kun et muuta saa. Eli Toyota on luotettavin, ei niissä muuta vikaa ole, kuin ruostuminen. Nykyinen peli on 23v. japanitar, aito sellainen. Ei ole tielle jättänyt koskaan.
Kuntaliitoksista on yksi kokemus; Joensuu-Eno. Toistaiseksi melko hyvin on pelannut, vaikka terveyspalveluissa tökkii entisen Enon puolella. Hammaslääkärit katosivat täältä vuodenvaihteessa, nyt olemme ostopavelujen varassa.
Ilmoita asiaton viesti
Eipä ole ihan noin usein tarvinnut vaihtaa – en tosin ole paljon ajanutkaan, ehkä vähän päälle 1,5 miljoona. Ennen joulua vein 1984 model Lady -pösön hajoittamoon. Ei vielä ruostevikoja, jousitus ja iskarit myös kunnossa. Katsastusinssi kehoitti korjaamaan pikkuviat – rahassa vajaa tonni – itse ruuvaillen satanen osiin.
Moottori vaihdettiin 15 vuotta siiten ruiskuun kun kolariautosta sai huokeella. Entinekin on ajokunnossa jos joku tarvii LOL!
Tänään soittivat liikkeestä että keskiviikkona voi hakea uuden. 207 – Kesti vähän kun haluttiin kolmiovinen bensakoneella. Saa sen siiten tenulle jos ajoja tulee enempi.
Ilmoita asiaton viesti
Jos on hyvä auto ja hyvä kunta niin mitäs sitä vaihtamaan.
Ilmoita asiaton viesti
Justiinsa niin!
Vaihdetaan nuorempi, vähemmän saastuttava ja tehokkaampi moottori.
Viherpajusirkun ja Punatulkin tilalle joku järkivihreä.
Ilmoita asiaton viesti
Tämmöstä löysin antamasi linkin takaa.
Tästä minäkin tykkään:
Palvelut tarkasteluun ennen kuntarajoja!
Häme 16.2.2012 (Kannanotot, Piirit)
0
Hämeen Kokoomusnuoret tyrmää Elinvoimainen Kunta- ja palvelurakenne -selvityksessä esitetyn 70 kunnan mallin, sillä kuntien laajamittainen yhdistäminen ei ratkaise niiden todellisia ongelmia. Nuorten piirihallitus kokee keskustelun kuntien vähentämisestä olevan ainoastaan sivuseikka sen rinnalla, että keskusteltaisiin kuntien vastuista ja velvoitteista. Piirihallitus katsoo, että rajojen sijaan olisi keskusteltava palvelurakenteesta ja sen laajuudesta. Ensin tulisi päättää, mitä tuotetaan ja vasta sen jälkeen keskusteltava siitä, millaisissa kunnissa ne tuotetaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ja täältä hesasta samasta linkistä:
”Helsingin kokoomusnuoret perää Kaupunginvaltuustolta vastuullista rahankäyttöä investointeihin. Investoinnit sinänsä ovat hyvä asia, mutta tuottavuudella mitattuna Guggenheim museolle kaavaillut julkiset varat voisi, ja tulisi, keskittää kaupungin vakavampien ongelmien ratkaisemiseen.
Helsinkiä vaivaava asuntopula on tyyppiesimerkki ongelmasta, johon kaupungin resurssit tulisi keskittää. Kysyntä on kasvanut kestämättömäksi suhteessa tarjontaan. Asuntojen neliöhinnat ovat pakottaneet lapsiperheet kehyskuntiin halvempien hintojen perässä. Lopputulos on veropohjan rapautuminen väestön ikääntyessä.”
Ilmoita asiaton viesti
Hallinnon ja palvelujen järjestämissopimuksenne on ehkä pikkusen napakampi kuin meidän
http://www.jns.fi/dman/Document.phx/~sivut-jyty/Lo…
http://www.salo2009.fi/attachements/2007-12-03T12-…
..
Joensuun seurantaryhmän pöytäkirjoja en esille saanut.
Jonkunlainen seurantaryhmä pitäisi meilläkin olla
http://www.salo2009.fi/attachements/2007-12-12T13-…
mutta raportteja en ole nähnyt..
Ilmoita asiaton viesti
Tässä vihjeet kunta juttuihin; (Vertailu Sveitsi-Saksa)
http://www.muutos2011.fi/vb/entry.php?317-Salzwegiss%E4-(D)-tekee-Politiikkaa-21-ja-Bolligenissa-(CH)-113-ihmist%E4
Ja tässä vihjeet siihen mistä/miten auto kannattaa hankkia;
http://www.muutos2011.fi/vb/attachment.php?attachm…
Eli, sitä ei kannata hankkia Suomen autoliikkeistä joiden hinnat on kartellilla saatu keinotekoisen ylös.
Esim. uusi VW Golf Saksassa alkaen 11.979,26 Eur sis. ALV
http://www.apl24.de/neuwagen/vw-volkswagen/golf/pr…
Ja Suomessa?
Ilmoita asiaton viesti
Nyt on taas kerran näytetty toteen, että nainen on naiselle käärme.
Blogin kirjoittaja vastinessaan suorastaan nylki minut, karvoineni ja nahkoineni.
Minun suuri syntini oli se, että autoasia ei ole se, josta mielestäni kannattaisi keskustella laajasti.
Toivon muita aiheita ja ennen kaikkea yhteiskunnallista keskustelua.
Ilmoita asiaton viesti
Aijaa. Nyljin vai?
Ilmoita asiaton viesti
Itsehän Tuula Saskia kirjoitit, ettet halua kommentoida kuntaliitoksia.
Ei mielestäni Marjatta sinua nylkenyt, ei edes nälväissyt.
Mistä täällä nyt mielestäsi saa/pitää kirjoittaa?
Oletko nyt ihan varma,että kommentoit oikeaa viestiketjua vai mikä mättää?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos puolustuksesta.
Tuulalla saattoi olla huono päivä..
Ja menihän tässä iloisesti sekaisin sekä auto- että kuntaliitosasiat.
Niin oli tarkoituskin.
Ilmoita asiaton viesti
Yritin löytää netistä Ari Mölsän Kuntalehdessä ollutta kirjoitusta
(Osakeyhtiöksi koko kunta kertarysäyksellä). En löytänyt, mutta näin mielenkiintoisen linkin löysin:
http://www.kaks.fi/sites/default/files/Polemia84_n…
Ja terkut vaan Hesaan Jouko Koskiselle. En ole viimeisimpiä Guggenheim -juttuja seurannutkaan. Teillä päin on fiksuja nuoria.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos! Fiksuja nuoria on muuallakin – joku on vaan levittäny sitä Kissalan poikien pikaliimaa vaikuttajaeliitin jakkaroille. (!)
Ilmoita asiaton viesti
Mites mahtaa olla liiman takuuajan kans?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä mun mielestä Kokoomusnuorten pitää tiukentaa ilmettään entisestään. Varsinkin kun ”vanhoissakin” on muutamia järkiolentoja vielä. Jos niiden ajatusmaailma on lähellä persuja niin sen parempi Suomelle.
Vaihtoehtoa – polttopullodemokratian kautta en haluaisi nähdä.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki saisivat miettiä missä mennään.
Tätä mm.
http://marjattahalkilahtiblogituusisuomifi.puheenv…
Ilmoita asiaton viesti
Tässä uusi liima – suomalainen keksintö ja takuulla toimiva:
http://www.upm.com/FI/UPM/biofore-toiminnassa/upm-…
Voisi tehdä auton jonka tankkausväli on melko kohtuullinen:
http://gas2.org/2011/08/11/thorium-powered-car-cou…
Ilmoita asiaton viesti
Tahallisen vanhentamisen avulla tehdään lyhytikäisiä tuotteita, jotta kuluttaisimme tuotteita enemmän kuin olisi tarpeellista. Tietenkään tällainen kuluttaminen ei voi kestää loputtomiin..
Tavarat voisivat kestää moninkertaisesti sen ajan, mitä ne nyt kestävät. 1920-luvulla syntyi kartelli, joka päätti, kuinka pitkään lamppu saa toimia. Näin lisättiin kysyntää, ja käytäntö levisi muihin tuotteisiin. Tuotteiden elinikää on lyhennetty tieten tahtoen kuluttajien kysynnän varmistamiseksi. Muuan vaikutusvaltainen mainontaa tutkiva lehti totesi 1920-luvulla, että kestokulutushyödyke on bisneksenteon murheenkryyni.
Nykyaikainen kulutusyhteiskunta nojaa siihen, että tuotannon, kulutuksen ja roskiin heittämisen kehä ei koskaan katkea. Ympäristönsuojelijat pitävät tätä mahdottomana pitkällä tähtäimellä, mutta mitä vaihtoehtoja kuluttajilla on? Ykkösdokumentti tutkii kuluttamista Ranskassa, Saksassa, Espanjassa ja Yhdysvalloissa ja vetää johtopäätöksiä siitä, millaiset käytännöt ovat muotoutuneet nykytalouden perustaksi. Samalla nähdään hälyttävää kuvaa Afrikasta poisheitetyn elektroniikan hautausmaalta.
http://www.youtube.com/watch?v=JLsxtTYy8WA
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos!
Mielettömän hyvä linkki!
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä koonta terveydenhuollon takuusta:
http://kth36.puheenvuoro.uusisuomi.fi/101399-40-vu…
Ilmoita asiaton viesti
Auton vaatimukset:
– ei tietokonetta
– japanilainen
Muu on sitten vain plussaa tai miinusta.
Ilmoita asiaton viesti
Jaa. Onks korkeet penkit?
Ilmoita asiaton viesti
Japsiauton (ja muunkin sikäläisen halpiskaman) ostaminen on ilmastonmuutoksen torjunnassa eettiseti kannatettavaa. Maa jolla ei ole omia fossiilivaroja on näyttänyt suurenmoista esimerkkiä luonnonvarojen järkevässä käytössä tyydyttämällä energiantarpeensa ydinvoimalla.
Menestys tosin nousi päähän kuten yleensäkin käy kaikkialla. Voimaloiden rakentaminen rannikolle jonka vaaroista heitä toistuvasti varoitettiin kv. alan asiantuntijoiden (mm. STUK) toimesta, kostautui kauhealla tavalla. Tilaa olisi ollut länsirannikollakin ja omakäyttösähkö turvattavissa suomalaiseen tapaan. Asiaa ei pyhitä se, että vesi-, hiili-, aurinko-, tuuli -voimaloiden tuhoutuessa maanjäristyksessä ja tsunamiaallossa olisi väistämättä kuollut paljon enemmän ihmisiä. Ahneus palkittiin tällä kertaa näin.
Autoteollisuus pyörii siellä nyt paniikissa hiilellä. Kuten myös Saksassa, Italiassa, Espanjassa, jenkeissä . . .
Vain ranskalainen teollisuus on jotenkin kestävissä kantimissa.
Suomalaisilla on tziljoonan euron paikka. Täällä ostaan tehdä rautaromusta lähes ikuisesti kestävää terästä, autonkori kestäisi isältä pojanpojalle. Sähköauton moottorin ikä samaa luokkaa – perushuolto 5 vuoden välein: vaihdetaan pari laakeria 10€/kpl.
Ilmoita asiaton viesti
Minä en rautaromun hyödyntämisestä osaa sanoa ”yhtikäs mittä”, mutta jos olisin taikuri niin kuntaliitossuunnitelmat voisin semmoselle hajottamolle kyl kiikuttaa. – Jos auto starttaa!
Kiitos keskustelussa mukana olleille!
Ilmoita asiaton viesti
Tämä vielä.
Kannattaa katsoa:
http://www.youtube.com/watch?v=JLsxtTYy8WA
Ilmoita asiaton viesti
Sopisiko tämä vielä kun ollaan etusivulla? Sakut myy meille turhan prameita ja kalliita autoja. Sitten vielä maksattaa muilla sisäpoliittisten kärhämiensä aiheuttamat virheet. Kuten 300 miljoonan tonnin CO2 -päästöt samaan aikaan kun muut yrittää ”tehostaa” energiankäyttöään saman verran.
http://www.newscientist.com/article/mg21128236.300…
Even if the efficiency target is achieved, Europe will still have a price to pay. As things stand, the trading system would then have some 200 million tonnes in surplus allowances. Had the German reactors continued to generate, the surplus would have been some 500 million tonnes, meaning carbon prices and energy bills would be significantly lower. ”Prices will be higher under any scenario than if Germany had kept its nuclear plants running,” says Sikorski. ”We are all going to have to pay more for our power.”
It is widely agreed the cost of carbon is too low and needs to rise to spur more abatement. But the effect of the German decision is to raise unnecessarily the cost of achieving existing targets.
And let’s not forget the climate. If EU members do somehow succeed in reducing emission by 335 million tonnes through energy efficiency, all that effort will almost entirely be negated by Germany’s additional 300 million tonnes.
Thank you, Mrs Merkel.
Ilmoita asiaton viesti
Kertakäyttökulttuuri kukoistaa. ”Käymässähän täällä vain ollaan” – ”Tämä suku ei säästä ja seuraavalla ei ole mitä säästää” – ”busines is busines” . . .
Jos bisnes pyörii liian hitaasti lyhennetään käyttöikää keinotekoisesti. Fissiilienergia loppunee noin miljardin vuoden kuluttua. Hiili – fossiilit -noin 300 vuoden päästä. Aivan liian pitkä aika mullehetikaikki -porukalle. Siirrytäänpäs biopolttoon – fosfori loppuu tällä menolla jo viidessäkymmenessä vuodessa.
Saksa on tästä mainio esimerkki. Ei liene maata, jossa olisi yhtä paljon panostettu uusiutuviin. Ei liene maata, jossa vihreiden kannatus olisi suurempaa.
Näyttää siltä että lajina olemme ansainneet kohtalomme. Luja usko uusiutuviin voi kostautua esimerkiksi tällä tavalla:
http://www.newscientist.com/article/mg21128236.300…
Ilmoita asiaton viesti