onko tänään aprillipäivä?
Nyt joutuu jo hieraisemaan silmiään ja tarkistamaan allakasta mikä päivä tänään on.
Ettei vaan olisi aprillipäivä:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/75125-tutkimus-suomi-on-maailman-paras
Suomi on maailman vaurain maa, eikä pelkästään rahallisesti, vaan myös demokratian ja hallinnon laadultaan, kertoo arvostettu talouslehti Financial Times. Asia ilmenee lontoolaisen ajatushautomon Legatumin tekemästä vaurausindeksistä (Prosperity Index).
Eilen ihmettelin onko valtakunnan tasolla, noihin ylimpiin päättäjimme iskenyt joku salakavalasti etenevä dementia vai miksvarten me kansalaiset saamme aina vaan kuulla selityksiä ja sekoiluja?
Nyt nuo muualla maailmassa, oikein jossain ajatushautomossa, ovat arvioineet, jotta maamme onkin ykkönen. Demokratiamme ja hallinnon laatu on saanut kultamitalin. Ei voi olla totta. Kuinkahan hullusti muissa maissa enää eletäänkään?
Meillä on siis demokraattista ja hyvää hallintoa.
Voi kysyä, että missähän on sitä näyttöä..
Meillä on turvallista.
Voi kysyä, että kuinkahan kauan, jos nykyinen maahanmuuttoluikerrus jatkuu..
Ilmoita asiaton viesti
Mitä ovat pojat kertoneet?
Onkohan vaalirahakasan yhteissumma mainostettu kansalaistemme vaurauden mittana. Tai onko se tämä info:
http://www.kho.fi/paatokset/48162.htm
” B on ilmoittanut haluavansa muuttaa Suomeen ainiaaksi, koska tuntuu olevan parempaa elää yhdessä Suomessa. Hän on täsmentänyt olettavansa asian olevan näin, koska hänen poikansa ja veljensä asuvat siellä. Suomesta B ei kertomansa mukaan tiedä mitään. B on ilmoittanut, että he eivät voi viettää perhe-elämää Etiopiassa, koska hänellä ei ole työtä siellä. Suomessa se B:n mukaan on mahdollista, koska elämä siellä on ilmaista. B on lisännyt sairastavansa diabetesta, käyneensä lääkärissä ja saaneensa lääkityksen ja ruokavalio-ohjeet.”
Ilmoita asiaton viesti
Uteliaisuuttani kysyn, että mitkä maat itse laittaisit Suomen edelle?
Ilmoita asiaton viesti
#4: ”Uteliaisuuttani kysyn, että mitkä maat itse laittaisit Suomen edelle?”
Se riippuu siitä mitä halutaan mitata. Jos mittarina pidetään sitä kuinka elämäniloisia ja onnellisia ihmiset keskimäärin ovat ja kuinka positiivisesti he suhtautuvat asioihin arkielämässään, niin voisin luetella lukuisia maita, jotka panisin Suomen edelle.
Suomeen on tosin muuttanut porukkaa Afrikasta ja hiukan jopa Aasiastakin, mutta jos vertaamme kuinka moni saksalainen on muuttanut Suomeen ja kuinka moni suomalainen puolestaan Saksaan (Saksan sijalle voimme toki ottaa vaikkapa Ruotsin, Italian, Kanadan tai Austraalian, j.n.e.), niin jonkinlaisia johtopäätöksiä sellaisistakin tilastoista voitaneen tehdä.
Henkilökohtaisesti pitäisin näppituntumalta yleisessä mielessä ”vauraimpina” maina Asutraaliaa, Kanadaa ja Pohjois-Italiaa.
Ilmoita asiaton viesti
#5
Toki valintasi tuntuvat perustelluilta, mutta noista aika monella on kyllä omia ongelmia. Joten järjestys riippuu kyllä vähän miten mitäkin asiaa painotetaan. Itse pidän tällaisten tutkimusten järjestyksiä niin monen arvovalinnan varassa olevina, etten oikein osaa suhtautua näihin vakavasti.
Ilmoita asiaton viesti
”Meillä on turvallista.
Voi kysyä, että kuinkahan kauan, jos nykyinen maahanmuuttoluikerrus jatkuu.. ”
meillä on 30 % paikallisita asukkaista luikerrellut. On hyvin turvallista. kerrotko turvattoman prosentin ?
Ilmoita asiaton viesti
Mitkä maat Suomen edelle?
No semmoset, jotka eivät kiehnää EU:n talutushihnassa!
Kanada
Sveitsi
Norja
järjestys noista mikä tahansa!
Ilmoita asiaton viesti
Turvaton prosentti?
Nyt kehottaisin kurkkaamaan Tapio Äyräväisen kotisivuille.
Siellä sitä on luettavaa ja mietittävää.
Turvallisuudesta ja turvattomuudesta!
Ilmoita asiaton viesti
Tässä linkki:
http://www.tapioarjo.com/?s=blog&sivu=Blogi%201
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä mielestäni muissa pohjoismaissa ainakin sen ”vaurauden” keskihajonta on suurempi. Norjassahan varsinkin ollaan oikein öljy-ökyrikkaita.
Kyllä minäkin epäilen, että Suomessa on vain niin lapsellisia virkamiehiä, että he luovat sellaisia tilastoja, joilla pääsee tällaisten ”tutkimusten” kärkeen. Ne eivät siis ole totuudenmukaisia.
Demokratia ja hallinnon taso ovat mielestäni Suomessa (poliitikoiden ketkuiluista huolimatta) korkeita. Ne asiat kun perustuvat perusihmisten toimintaan. Uskon nimittäin, että suomalainen on vielä piirun verran rehellisempi kuin hmmm…jotkut muut, keskimäärin.
Ilmoita asiaton viesti
Marjatta. realistista ei kannata välittää, hän kulkee laput silmillä, koska on nähnyt ettei ongelmaa ole. Näin siis Helsingissä.
Turussa meillä kuitenkin on ongelmia. Tässä niistä viimeinen, jossa 17-18-vuotiasta tyttöä koitettiin saada autoon veitsellä uhaten.
Ryöstöhälytin pelasti naisen Turussa
25.10.2009 16:19
Nainen on pelastunut täpärästi uhkaavasta tilanteesta ryöstöhälyttimen avulla.
Vuonna 1991 syntynyt nainen oli kävelemässä aamuyöllä Turun keskustassa Humalistonkadulla kotiansa kohti, kun kaksi ulkomaalaissyntyistä mieshenkilöä yritti pakottaa naisen väkivaltaa käyttäen tumman siniseen henkilöautoon .
Naista uhattiin tilanteessa myös teräaseella.
Nainen pääsi tilanteesta käyttämällä ryöstöhälytintään, joka pelästytti tekijät tiehensä.
Varsinais-Suomen poliisilaitos kaipaa yleisön havaintoja tapahtuneesta numeroon 0466 280 265.
Kuten Marjatta totesi, turvallisuus vain huononee mitä enemmän tänne vaeltaa paperittomia talebaneja, ääri-islamisteja, klaanipäälliköitä ja sotilaita. Eilen tuli dokumentti Kongon pakolaisleiriltä, jossa asustelee kymmeniätuhansia pakolaisia, pääasiassa naisia ja lapsia. Kapinalliset hyökkäilevät aseettomien ihmisten leiriin ja tappavat näitä, vain näyttääkseen heille, ettei hallitus pysty heitä suojelemaan.Muut miehet ovatkin sitten ilmeisesti kiertämässä Eurooppaa, paskahousuja kun ovat. Pakolaisia oli muistaakseni konfliktien takia pelkästään Kongon etelä-osissa 1 400 000.
Muistaakseni muuten samainen lehti kirjoitti, ettei islam uhkaa Eurooppaa, kun myös samaan aikaan saadaan lukea Isosta-Britanniasta, missä islamistit vaativat täydelistä shariaa.
Tämä maailma on kieroutunut ja hullu, eikä sitä todellakaan tee paremmaksi realistin kaltaiset tyypit jotka aina vähättelevät ongelmia, koska eivät niitä itse näe, eivätkä vaivaudu niihin tutustumaan. Se on itä ihmiselämää, johon Juvenalis jo totesi Panem et circenses, leipää ja sirkushuveja.
Ilmoita asiaton viesti
Halkilahden Kanada-Sveitsi-Norja-kolmikkovalinta osoittaa, että hän ei kummoista tuntemusta näistä maista ole vaivautunut hankkimaan.
En tohdi edes perustella.
Kun omaa lähtee mollaamaan, on se oma parempi tuntea ja jos vertaamaan, vertailtavakin olisi soma osata.
Ilmoita asiaton viesti
Liikkaselle:
Minulta kysyttiin mitkä maat Suomen edelle.
Vastasin siihen.
Ja perustelutkin laitoin.
Tuo on minun näkemykseni, ajatukseni nk. hyvistä maista.
Jollain muulla voi olla ihan jotain muuta.
En minä silti lähtisi jonkun toisen listaa arvostelemaan tai vähättelemään.
Mitäpä herra Liikkanen itse laittaisi ja mitkä olisivat perusteet?
Kun kysytään niin yleensä vastataan.
Niin minä tein!
Odotan nyt herra Liikkasen vastausta!
Ilmoita asiaton viesti
Kanadassa on aika samanlaisia ihmisiä mitä Suomessa, mutta kyllä sielläkin ongelmia riittää. Yksi suurimmista näytti olevan asunnottomat.
Norjassa on varmasti asiat huonommin mitä tulee maahanmuuton aiheuttamiin ongelmiin.
Sveitsissä on asiat suhteellisen hyvin. Johtuukohan suorasta demokratiasta, mene ja tiedä?
Suomessa on kuitenkin vielä ihan hyvä elää ja eiköhän hoideta ensi vaaleissa niin, että olosuhteet paranevat.
Ilmoita asiaton viesti
Antti on hieman ärtsy, ei siitä kantsi välittää 😉
Ilmoita asiaton viesti
Mistä se vauraus tulee?
Miskvarten toiset tekee niska limassa töitä jotta saadaan rahaa sellaisille, jotka eivät halua tehdä yhtään mitään?
Minä patistaisin vastatulleen kielitaidottoman maahanmuuttajan töihin saman tien. Ja vain työnteosta saisi korvauksen. Sellaisen korvauksen, joka riittää täällä olemiseen, mutta josta ei riitä euroja entiseen kotimaahan matkusteluun eikä sinne jääneiden elättämiseen.
Ja miksvarten esim. siivoustyö olisi alkuun jotain toisen luokan työtä? Paikalliskielinen työpariksi niin oppisi ulkomaanelävä suomeakin saman tien.
Ihan sillai kun ennen vanhaan opiskelijat menivät ulkomaille kieltä oppimaan. Piikomaan sitä pääasiassa mentiin. Tai jos pysyttiin kotomaassa niin puksutettiin selkä kipeänä juurikaspellolla.
Ennen vanhaan niiattiin ja kumarrettiin kiitokseksi kun saatiin tilipussi.
Mistä meitä nyt kiitetään?
Kuka meille nyt niiaa ja kumartaa?
Emmehän me kohta uskalla kaupunkiemme keskustassakaan kävellä ilman turvahälytintä!
Ilmoita asiaton viesti
Laitetaan samalla ihan suomalaistenkin työllisyysasiat parempaan kuntoon, niin eiköhän tämä tästä, jos vaan yhteistä tahtoa riittää.
Ja kuten Jari-Petri Heinokin ehdottaa, niin hoidetaan seuraavat vaalit siten, että olosuhteet paranevat.
Ilmoita asiaton viesti
Juujuu. Näyttää Liikkanen olevan pikkusen ärtsy, mutta saahan hän olla.
Toinen tällä blogipalstalla kiukkusena häärivä on Siikala..
Ilmoita asiaton viesti
Näin on Anne ja Jari-Petri.
Seuraavat vaalit ovat uusi mahdollisuus tämän maan asioitten hoitoon, mutta mistä tempastaan kunnolliset, rehelliset, asioista/ kansalaisten asioiden hoidosta jotain ymmärtävät ehdokkaat.
Mitäpä jos meihin äänestäjiin iskee dementia ja äänestämme vanhat töpeksijät uudelleen valtapaikoille?
Ilmoita asiaton viesti
Mutta ketäpä tässä äänestäisi, kun kaikki merkittävät puolueet ajavat samoja älyttömyyksiä. Ihmisiltä oikeudet ja valinnanvapaus pois, mahdollisimman paljon turvapaikanhakijoita joka paikkaan ja näin edespäin. Tässä laatuisaa parodiaa erään opetusministerin ”fiksusta” lausunnosta:
http://octavius1.wordpress.com/2009/10/25/voimavara/
Mutta kirjoittelehan taas lisää Marjatta. Hieno homma että on kaltaisiasi naisia, jotka ovat saaneet silmänsä auki.
Ilmoita asiaton viesti
onneksi aina on olemassa seuraavat vaalit.
Ilmoita asiaton viesti
Paikkoja vapautuu jo:
Kansanedustaja Janina Andersson on jättämässä eduskunnan.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/75152-suosittu-pol…
ja tätä kerrotaan:
”Turussa asuva Andersson oli Vihreiden ääniharava Varsinais-Suomen vaalipiirissä. Hän sai 5575 ääntä vuoden 2007 vaaleissa.
Andersson muistetaan myös näyttävistä asuistaan, joita hän on esitellyt Linnan juhlissa vuosien saatossa.”
HÖH!
Eikö häntäkään mistään muusta muisteta kuin vaatteistaan?
Ilmoita asiaton viesti
joo, kuten Tiuri, Harkimo ja Airisto.
ai se prosentti on 40 %. Vielä on toivoa. Sitten pitää alkaa pelätä, kun se on 40.
Ilmoita asiaton viesti
Noissa ehdotetuissa maissa muuten oli kaikissa selvästi enemmän maahanmuuttajia, eli jos se on Suomen suhteen negatiivinen asia, miettikääpä uudelleen noiden maiden tilannetta.
Ilmoita asiaton viesti
Tyypillisen liberaalin pakolaispolitiikan kannattavan logiikka epäonnistuukin siinä, että hän esittää kaikkien maahanmuuttajien olevan samanlaisia.
Intialaisen it-insinöörin ja radikaalin muslimikiihottajan välille ei mielestäni kannata vedellä yhtäläisyysmerkkejä.
Ilmoita asiaton viesti
Kanadaan noita minunkin sukulaisia aikoinaan ryysäsi, mutta töitä ne sinne menivät tekemään..
Minä näissä maahanmuuttajissa harmittelen vain ja ainoastaan noita väärin perustein sisään tulevia, sisään pääseviä ja sisään luiskahtavia..
Ilmoita asiaton viesti
#26: ”Tyypillisen liberaalin pakolaispolitiikan kannattavan logiikka epäonnistuukin siinä, että hän esittää kaikkien maahanmuuttajien olevan samanlaisia.
Intialaisen it-insinöörin ja radikaalin muslimikiihottajan välille ei mielestäni kannata vedellä yhtäläisyysmerkkejä.”
_________________________________________________________
Itse asiassa olen y.o. johtopäätöksen kanssa samaa mieltä. Kaikkia maahanmuuttajia ei voi laittaa samaan nippuun. Mutta juuri siksi olenkin mamuvastaisten piirien kanssa eri mieltä. Minä kun olen ollut havaitsevinani heidän keskuudessaan kategorista maahanmuuttovastaisuutta siitä riippumatta mikä maahanmuuttajan koulutustaso tai käyttäytymiskoodi on.
En tiedä onko niitä radikaaleja muslimikiihottajia juurikaan tullut Suomeen? Lisäksi on huomioitava, että intialainen IT-insinööri voi hyvinkin olla muslimi.
Tuo käsite ”maahanmuuttaja” on saanut Suomessa vähän samanlaisen arvovarauksen kuin sinänsä kaunis sana ”Gastarbeiter” jo 70-luvulla Saksassa. Kun olin siellä aikoinaan kesätyössä opintojeni lomassa ja kerran Hampurin rautatieasemalta ostamaani Uutta Suomea lukiessani samalla turisin niitä näitä baarimikon kanssa, niin hän kysyi olenko lomalla vai läpikulkumatkalla. Ilmoitin olevani ”Gastarbeiter”. Hän nauroi makeasti ja sanoi, että ”Gastarbeireilla” on musta tukka ja tummat silmät eivätkä he lue sanomalehteä baaritiskillä.
Ilmoita asiaton viesti
aika iso osa muslimipakolaisista on muuttanut pakoon juuri näitä muslimikiihottajia.
älkää kuitenkaan kertoko tätä maahanmuuttokriitikoille. millä sitten mellastavat ?
Ilmoita asiaton viesti
Minä muistan Janinan yhdesä Lapintien kanssa siitä, että he tuhlaavat eduskunnan aikaa typerällä lisäkysymyksellä, jossa kritisoitiin Dublin säännöksen mukaan käännytettäviä turtvapaikanhakijoita ja käytettiin esimerkkinä yhtä ilman perusteita Suomessa vuoden roikkunutta somalia, joka käännytettiin takaisin Italiian.
Suuri on tyydytys siitä, että tuollainen asioiden hoitaja jättäytyy pois tehtävästään.
Sveitsissä maksetaan turvapaikanhakijalle 5 dollaria päivässä.
Kanadassa tapasin paljon suomalaisjuuria omaavia ihmisiä. Galgaryssa heitä tuntui olevan enemmän kuin muita, mutta jostain syystä kaikki olivat kotiutuneet ja tekivät töitä.
Norjassa on asiat lähes Ruotsin tasoa ja siellä asuvat kaverit eivät oikein ole hyvillään kehityksestä.
Matti on oikeassa, tuo kaikkien maahanmuuttajien pistäminen samaan nippuun somaliasta saapuvan klaanipäällikön, tai afganistanista tulleen talebanin kanssa on hyvin epäreilua.
Ilmoita asiaton viesti
Entisessä elämässäni tutustuin mm. työharjoittelun valvojana ulkomailta Suomeen muuttaneisiin ihmisiin.
Yks joka erityisesti jäi mieleen oli pakistanilainen mies ( ei enää ihan nuorikaan), joka oli päättänyt opiskella lähihoitajaksi.
Alunperin mies oli tullut IT -alalle töihin.
Mitäpä siinä muuta kuin hämmästyksestä toivottuani kiittelin miestä uudesta uravalinnasta. Mies puhui ihan hyvää suomea. Oli viel aika komeakin. Aijai kun tuli harjoittelujakson aikana vanhainkotielämän arkeen säpinää ja piristystä. Tuli sekä asukkaille että henkilöstölle.
Tuossa jo ehdin kommentoida, että eihän minun mustallalistallani maahanmuuttajien suhteen ole kuin nuo väärät tapaukset!
Ilmoita asiaton viesti
#29. On yhtä typerää niputtaa maahanmuuttokriittiset samaan nippuun, kuin maaahanmuuttajat. Aivot omaava ihminen käsittää kyllä eron.
Asenteellisuudesta keuhkoavat ovat näköjään niitä, joilla on suurimmat ennakkoluulot.
Ilmoita asiaton viesti
No täältä löytyy maahanmuuttoon ratkaisuehdotuksia:
http://pekkalampelto.blogit.uusisuomi.fi/2009/10/2…
Tuo on Pekka Lampeltoa!
Sinkkunaisia maahan!
Aijai!
Mitäs meille naisille?
Ilmoita asiaton viesti
eihän se hallinto oikeasti ole hyvää tai demokraattista täällä MUTTA muihin verrattuna se se saattaakin sitä olla…ikävä juttu että muissa maissa se on vielä huonompaa kuin suomessa…
Ilmoita asiaton viesti
Kanada, Sveitsi, Norja, Ruotsi, Luxemburg, Singapore, nuo maat laittaisin Suomen edelle… mahdollisesti Uusi Seelanti, Australia ja jotkin pienet valtiot Tyynellä valtamerellä ja Karibialla.
Suomen ongelmia ovat suomettuminen, itsesensuuri, ahdistukset, alkoholismi, lääkeriippuvuudet, julmuus, kansalaisten kriminalisointi, eliitin immuniteetti lain edessä, Sanoma Oy:n monopoliasema, ilmasto (ja sen kirottu muuttumattomuus!), kansan jakautuneisuus ja sen myötä kauna, kateus ja turhanpäiväinen riitely (mutta hallinnon onneksi: ”hajota ja hallitse” toimii ihan kansalaisten keskinäisen riitelyn avulla), mielipidevainot, islamisoituminen, miesviha, arvojen romahdus, satanismin nousu, nuorison heitteillejättö, perheinstituution yleinen romahdus…
Ilmoita asiaton viesti
#14
En laittaisi, en herrana enkä narrina, yhtään maata Suomen edelle.
Suomalaisista valtava valtaosa saa omalla kielellään (jota sentään osaamme) niin laadukkaita palveluita ja niin paljon ja niin halvalla, ettei missään toisaalla.
Eivätkä sveitsiläiset, norjalaiset, kanadalaiset, eivät edes islantilaiset, saa samaa vertaa samanlaatuisia palveluita niin edullisesti ja niin rankoissa olosuhteissa kuin suomalaiset omassa maassaan.
Se, että kokoomus ja keskusta nyt haluavat nämä palvelut ulkoistaa jollekin Lontoossa pääkonttoriaan pitävälle kansainväliselle konsortiolle on toinen juttu, mutta kanadalaiset, australialaiset, norjalaiset ja sveitsiläiset ovat tuon tehneet jo aikapäiviä ja tulos on sen mukainen.
Itsemurhan Sveitsissä saa tehdä valvotusti ja kansa saa äänestää, mutta mistä? Huumeiden vapaasta käytöstä pääkaupungin puistoissa (jaa/ei/tyhjiä/poissa), Norjassa saa sairastaa sikakalliisti ja polttaa paanukirkkoja, Kanadassa saa tappaa ja tapattaa intiaaneja ja eskimoita ja alkoholisoida heitä ja huuttaa ”Viva Quebeck” tai ”God save the Queen”.
Suomi on, sarjassaan (oli sarja mikä tahansa) ykkösliigan mestari.
Myös omien juttujensa mollaamisessa – joka on mitä melkoisin kansalaisoikeus; johon on maksuttomia keinojakin vaikka kuinka paljon.
Näin siis Lapista käsin, rouva Halkilahti.
Ilmoita asiaton viesti
” #29. On yhtä typerää niputtaa maahanmuuttokriittiset samaan nippuun, kuin maaahanmuuttajat. Aivot omaava ihminen käsittää kyllä eron.
Asenteellisuudesta keuhkoavat ovat näköjään niitä, joilla on suurimmat ennakkoluulot. ”
kun näkisi joskus muun kuin sellaisen yhdenlaisen, jotka mellastaa täällä.
esim. selalllaisen, joka ei linkkaisi jokaista maahanmuuttajan tekemää väkivallantekoa tänne.
Ilmoita asiaton viesti
#36: ”Suomalaisista valtava valtaosa saa omalla kielellään (jota sentään osaamme) niin laadukkaita palveluita ja niin paljon ja niin halvalla, ettei missään toisaalla.”
Ne laadukkaat palvelut kun yleensä ovat automaattinauhoituksia, joissa kehotetaan painamaan näppäintä yksi, kaksi tai kolme. Sitten saakin nauttia musiikista, jonka jälkeen kehoitetaan etsimään palvelua netistä.
Kahviloissa ja huoltamoilla on itsepalvelu järestään eikä pankin konttoriin enää ole asiaa astua kuin hattu kourassa. Mitä siis ovat ne laadukkaat palvelut, joita nimenomaan on Suomessa? Kiinassa saat autosi pesetetyksi neljän stahanovilaisen pienen kiinalaisen toimesta sisältä ja ulkoa uuden veroiseksi kymmenessä minuutissa ja maksat siitä yhden tai kaksi Euroa riippuen siitä kuinka kalliille huoltamolle olet autosi ajanut. Ja tämä Kiinan kalleimmassa kaupungissa Shanghaissa.
Ilmoita asiaton viesti
#37. Kuten olen jo todennut sarkasmi ei ole lajisi.
Syytät muita yleistämisestä ja teet sitä itse koko ajan.
Sitten realiteetteja:
Kukaan ei ole linaknnut tänne edes kaikkia turvapaikanhakijoitten väkivallantekoja, puhumattakaan kaikista maahanmuuttaneiden tekemästä väkivallasta.
Täällä ei mellasta kukaan muu kuin sinä ennakkoasenteidesi kanssa. Maahanmuuttoon liittyvistä ongelmista keskustelemisen tekevät vaikeaksi juuri kaltaisesi vänkääjät, jotka näkevät rasismia kaikkialla, eivätkä edes ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Sitten kysyisin sinulta mitä väärää siinä on, että linkittää ulkomaalaisten tekemiä rikoksia, silloin kun siihen tässä konsensuksessa on mahdollisuus?
Onko ymmärrettävä juttusi niin, että niitä siis tapahtuu, mutta kannattaa olla hiljaa asiasta, koska muuten rasismi? Aikamoista logiikkaa, mutta tullut jo hyvinkin tutuksi. Sinuahan ei haitannut 13-vuotiaitten pakkoavioliitotkaan, kunhan vain lain puitteissa mennään?
Ilmoita asiaton viesti
Nauhotuksia kyl on kuultu täälläkin ja näppäimiä paineltu. Vaan eipä tule toiseen päähän live vastaajaa..
Ihan hiljan kuulin kyläkaupasta, että melkein samassa pihapiirissä olevaan pankkiin pitää tilata aika, jos meinaa sinne mennä jonakin muuna päivänä kuin mitä virkailijat siellä piipahtavat. Ja kuulemma saattaa olla viel ihan eri virkailijatkin eri kerroilla. On siinä esimerkiksi vanhuksilla ihmettelemistä, kun joutuvat henkilöllisyyksiään todistelemaan..
Ilmoita asiaton viesti
Yksi tyhjänpäiväinen lautakasakin aiheutti huolta, vaikka meillä koko Karjalan
mesissä on niitä on miljardeja. Kyllä tämä on maailman paras maa, pitää vain
nähdä ”kohti osoitettua päämäärää”. Kaapatun roskavallan propaganda häviää.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt välillä kiitokset Erkki Liikkaselle.
Sain vastauksen kysymyksiini. Sain perustelujen kera!
Terkut vaan sinne pohjoisen suuntaan.
Muistelen lämpimästi kesääni 66, silloisessa Rovaniemen mlk:n vanhainkodissa.
Minä siellä vähän harjoittelin. Tykkäsin paikasta ja tykkäsin työstäni.
Eikä ollut tätä tämänpäiväistä maailmanmenoa. Aurinkokin paistoi yön ja päivän kanssa niin, että syksyllä kotiin palauttani ihmiset luulivat minun olleen jossain muualla kuin työn teossa..
Ilmoita asiaton viesti
Onkos realistikin vähän tämmönen kiukkunen tapaus?
Älä nyt minulle vihainen ole.
Minä tässä tänään alunperin ajattelin ihan vaan, sillai pikkusen, ääneen ihmetellä tätä Suomen uusinta julkisuuskuvaa.
Minulle Suomi on oma maa mansikka ja muut ovat mitä ovat. Tykkäisin, että mansikkapaikkani säilyisi edes jonkunlaisena. Ettei sitä ennenaikojaan revittäisi ja hilattaisi tunkiolle!
Ilmoita asiaton viesti
No joo. Absurdistan oli viime vuonna indeksin kolmosena,
mutta nousi nyt kärkeen todennäköisesti korruption tultua
esiin.
Esimerkiksi onnellisuusvertailussa suomalaiset ovat vasta
maailman toiseksi onnellisin kansa. Ehken vissiinkin niin
pitkään kuni Vanhalainen saadaan pullautettua jonnekkin
Timbuktuun tai Maustesaarille lähetystösaarnaajaksi.
Legatum-instituutti on muutaman työntekijän ajatushautomo,
joka toimii Legatum-sijoitusyhtiön yhteydessä.
Vertailulistaa se on julkaissut vuodesta jo a.d. 2007 joten ihan varteenotettava laitos.
Harmaasusi™
Ilmoita asiaton viesti
Legatum Prosperity Index 2009 perustuu 44 eri indikaattoriin, joita tutkitaan vuosittain 104 valtiossa kaikkialla maailmassa. Tutkimuksen lähteet ovat peräisin muun muassa seuraavilta tahoilta: Gallup World Poll, WTO, YK:n maailman kehitysindikaattorit, BKT, Maailman henkisen omaisuuden (teollis- ja tekijänoikeuksien) järjestö WIPO, YK:n Inhimillisen kehityksen raportti, Maailmanpankki, OECD ja World Values Survey -tutkimus.
Legatum Institute on riippumaton tutkimuslaitos. World Prosperity Index -tutkimuksen metodista ja analyysistä vastaa Oxford Analytica, joka on Euroopan arvostetuin riippumaton tutkimuslaitos omalla alallaan. World Prosperity Index -tutkimus perustuu myös 104 valtiossa eri puolilla maailmaa kansalaisille esitettyihin kysymyksiiin, jotka koskevat terveyttä, perhe-elämää, vapaa-aikaa, asuinpaikan ympäristöä, yhteisöllisyyttä, vapaaehtoista osallistumista, yhtäläisiä mahdollisuuksia, asianomaisen valtion ympäristönsuojelupolitiikkaa sekä kansalaisten valinnanvapautta.
Suomessa kaikkia väestöryhmiä edustava puhelinhaastattelu, otos 1010, virhemarginaali 3,6 prosenttia.
Legatum Institute: http://www.li.com
Oxford Analytica: http://www.oxan.com
Vuoden 2008 Legatum Prosperity Index Report kokonaisuudessaan: http://www.oecd.org/dataoecd/41/32/43414628.pdf
Ilmoita asiaton viesti
Suomella on ollut kananaskel maailman korruptoitumattomimmasta maasta maailman parhaaksi maaksi. Onnittelen tulopoliitikkoja ja hallitusta! Jatkossa Hymy, Iltalehti, Iltasanomat ja Seitsemän päivää tutkinevat, mihin perustuu Suomen ylivoimainen paremmuus.
Johtuuko se revontulista, pohjoisesta sijainnista vai Suomen Keskustasta? Valkoliljojen maa – Suomi.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos linkeistä toinen euromies!
Kai minun nyt pitäisi perua pyhät puheeni. Se, että ihmettelin onko tämä tämmönen kultamitalin saanti ja nuo perustelut tottakaan. Vaan enpä peru.
En peru sanomisiani. Viimeaikaiset suomalaisten päättäjien sekoilut ovat olleet sellaista luokkaa, että kyllä edelleen hävettää, harmittaa ja nolottaa. Todelliset vastuunkantajat, tosipaikan tullen sanojensa takana seisovat, näyttävät olevan vähissä.
Ilmoita asiaton viesti
”Jatkossa Hymy, Iltalehti, Iltasanomat ja Seitsemän päivää tutkinevat, mihin perustuu Suomen ylivoimainen paremmuus.”
Kauheeta jos me olemmekin parhaita ja täydellinen Martti Ahtisaari on viisas.
YLE:n oksentama stalinismi olikin vain pahaa unta. Sanon irti heti lupamaksuni.
Ilmoita asiaton viesti
Tässäpä mielenkiintoinen paikkakunta:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/75178-tassako-suom…
Syrjinnästä tuomittu Himangan kunta ei aio jatkossa suositella romaneille muuta asuinpaikkaa Himangan sijasta. Vaasan hovioikeus on tuominnut kunnan maksamaan hyvitystä kolmihenkiselle romaniperheelle, jota oli etnisen alkuperänsä vuoksi syrjitty vuokra-asunnon asukasvalinnan yhteydessä.
Komee hyvityssumma: 9000 rahaa!
Sillä pääsee jo vaik mihin!
Ilmoita asiaton viesti
Minulle Suomi on oma maa mansikka ja muut ovat mitä ovat. Tykkäisin, että mansikkapaikkani säilyisi edes jonkunlaisena.
Tällaisiä uutisia tuskin kotomaahamme kaipaamme:
” 31-vuotiaan musliminaisen, Egyptistä kotoisin olevan Marwa al-Sherbinin murha on ravisuttanut saksalaisia. Kun Marwa oli poikansa kanssa leikkipuistossa Dresdenissä, hän joutui riitaan naapurin kanssa. Aftonbladetin mukaan naapuria ärsytti naisen huivi, ja hän sätti tätä terroristiksi ja islamilaishuoraksi.”
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/75184-puukotti-ra…
Ilmoita asiaton viesti
# 23
Joskus sentään iloisiakin uutisia.
Minä muistan Janina Andersonin muustakin kuin linnanjuhlien vaatteista. Hän oli aikoinaan sitä mieltä, että sähköä tulee töpselistä.
Ilmoita asiaton viesti
toinen euromies: ”Legatum Institute on riippumaton tutkimuslaitos”
Mutta eikö sen toimintaa kuitenkin rahoita yksityinen globaali investointiyhtiö/hedge-rahasto Legatum, jonka pääkonttori on Dubaissa?
Yhtiö on sijoittanut rahaa mm. Aasiaan ja Intiaan ja omistaa 5% Gazpromista.
Mistä saisi ihan tarkan tiedon siitä, mitä (ja miten) tilastoja on tutkimuksessa hyödynnetty ja onko mukaan otettu kaikki tiedot ihan jokaisen ”kvartaalin” osalta?
Ilmoita asiaton viesti
Tämä Putini Keskustalle sponsoroima ”survey” tuli jo oikaistua, samoin brittilehdile ja FT: lle NYK: iin. Toivotaan että tulevat kuvaamaan leipäjonoja ja Hämeenlinnan naisvankilan paljusellejä lapsineen.
_
Dear Mrs Julie MacIntosh, Dear Dr. William Inboden Dr. Ryan Streeter
Thank you very much, regarding the article of your brilliant survey: Finland tops global prosperity index (2009LegatumProsperityIndexReport.pdf)
Written by Julie MacIntosh in New York
Published: FT | October 26 2009 01:30 | Last updated: October 26 2009 01:30
Finland is the world’s most prosperous nation, not only in monetary matters, but in the quality of its democracy and governance, according to the latest Prosperity Index, to be launched by Legatum, the London-based think-tank, this week.
http://www.ft.com/cms/s/0/54fd57dc-c18c-11de-b86b-…
_
Regarding a huge surprised response in Finnish media discussions of your survey ”Finland tops global prosperity index.”
There must be some serious errors on the conclusions of the survey.
We are more than surprised of your results, and we are many.
There is a readers voting online at the biggest daily magazine in Finland, Iltalehti, (Eveningpost).
Total amount of voters is now 12756, which 14% of voters agrees, and 86% of voters do not agree the result of your survey.
http://www.iltalehti.fi/talous/2009102610490783_ta…
Please, gentlemen, get familiar to this information provided below for your convenience and think twice.
I say, for avoiding your survey to be treated as a insult against finnish poor people.
—
Poverty is increasing in Finland. Today, more than 700,000 people in Finland live in poverty.
About 20 % of the population get under 700 euros per month.
The poverty line in Finland is not officially defined. But Jouko Karjalainen, a researcher at the National Institute for Health and Welfare, says those who earn less than 1,100 euros a month, or 13,000 euros a year, could be considered poor.
A few years ago, some 600,000 people in Finland could be defined as poor. Now the number stands at over 700,000
http ://yle.fi/uutiset/news/2009/09/number_of_poor_in_finland_passes_700000_977120.html#
—
Unemployment rate is about from 10 % to 16 %, depending of the survey makers interests.
Unemployment by Statistics Finland
Unemployment rate in June 2,3 percentage points higher than one year previously
http://www.stat.fi/til/tyti/2009/06/tyti_2009_06_2…
graphics:
http://www.ek.fi/ek_suomeksi/suhdannekuvat/liiteti…
—
Our people, specially those who are out of working life and salary incomes, are starving.
EU is providing to us tons of support food every week.
There are long bread cueues, thousands of poors, waiting two times per week food in Helsinki at several outlets.
Last year EU food aid was taken by a total of 350,000 underprivileged people in Finland.
The most recent statistics have not been completed yet, but reports from various parts of the country indicate that the food queues are growing longer.
Reasons for the increased need of food aid include rising unemployment, illnesses, excessive debt, single parenting, or small pensions. Higher food prices have also contributed to the number of people standing in bread-lines.
http://www.hs.fi/english/article/Many+Finnish+loca…
Staple commodities to the underprivileged
In 2008, the value of EU food aid distributed in Finland was EUR 2.6 million, while this year the sum is EUR 3.7 million. The EU food bag contains staple commodities, including milk powder, crispbread, wheat flour, special flour for rolls, macaroni, and oatmeal.
http://www.hs.fi/english/article/FACTFILE+Staple+c…
Poorness is flowering. Köyhyys kukoistaa (in finnish).(Photo from a bread cueue in Hakaniemi Square Market in Helsinki. 19.1.2009 12:37)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901198938312_uu…
Food cueues (in finnish)
http://www.outialanko.fi/index.php?p=English
Tunteet kuumenevat Hyvän arjen ruokajonossa (Heated feelings in bread cueue) (in finnish)
http://www.lansivayla.fi/Uutiset/Jutut/Paauutiset/…
—
Our infrastructure, roads and railways are kept on the same maintenance level since 20 years.
Finland is investing less to to roads and railways, than any other Nordic Country. (in finnish)
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2009/07/22/suo…
—
Consumers purchasing power is among the lowest in whole European Union.
According several Europe wide researches, purchasing power of finnish people have been several yers the lowes among other countries.
For example German people have had 2 years about 1.5 times better buying power than Finnish.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/…
Low purchasing power for the highly educated in Finland
http://www.finlandforthought.net/2007/04/28/ostovo…
International price comparison by Statistics Finland
http://www.stat.fi/meta/til/kvhv_en.html
Key figures of Finnish economy
http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/tutkimuksetjatil…
—
Total income taxation level is about 43,1%. (By official Taxpayers Association, Veronmaksajain Keskusliitto ry)
http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/tutkimuksetjatil…
Salary taxation
http://www.worldwide-tax.com/finland/finland_tax.asp
—
Suisides:
In Finland we have more suidides than any other Nordic country.
In statistics we are at 15th position of the worst nations in the World.
Finland: 2007 Suicides 1/3 Fewer than in 1990
http://tinyurl.com/FinlandSuicides
List of countries by suicide rate
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_…
Itsemurhat (in finnish) graphics
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.k…
—
Human Rights
In Finland there is yearly more violations against Human Rights, than the rest of the Nordic countries together
(Sweden, Norway, Denmark and Island)
Press handout 13.1.2009 (lists in finnish, no english versions available in official websites.)
Beginning of the listings at the site of Foreign Ministry.
http://formin.finland.fi/Public/Print.aspx?content…
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodei…
Interactive map by countries in english:
http://www.echr.coe.int/50/en/#countries-infos
http://www.echr.coe.int/ECHR/homepage_en
http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?item=4&…
—
Political life is like in Russia, we have huge amont of corrupted politicians, (political elite) and the Ministry of Justice
is involved to politics, organising elections and covering the corrupted politicians.
Greco reported this connection is dangerous and requires immediate developments in legislation.
I got just minutes ago, ensurance from Ministry of Justice by email, that they are going to skip Greco recommendations, evalRound3.
Please refer to next arcticles and Greco report:
By David Ibison, Nordic Correspondent. David.Ibison(at)ft.com
Published: June 10 2008 | Last updated: June 10 2008
http://www.ft.com/cms/s/0/f93f9818-3688-11dd-8bb8-…
_
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/greco/evaluations/round3/GrecoEval3(2007)2_Finland_Two_EN.pdf
_
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/Greco/evaluations/round3/GrecoEval3(2007)2_Finland_One_EN.pdf
Ilmoita asiaton viesti
Tämä Putinin Keskustalle sponsoroima ”survey” tulikin jo oikaistua, samoin brittilehdile ja FT: lle NYK: iin. Toivotaan että tulevat kuvaamaan leipäjonoja ja Hämeenlinnan naisvankilan paljusellejä lapsineen. – Törkeää pilaa oikeasti hädässä olevien ihmisten kustannuksella.
__
Dear Mrs Julie MacIntosh, Dear Dr. William Inboden Dr. Ryan Streeter
Thank you very much, regarding the article of your brilliant survey: Finland tops global prosperity index (2009LegatumProsperityIndexReport.pdf)
Written by Julie MacIntosh in New York
Published: FT | October 26 2009 01:30 | Last updated: October 26 2009 01:30
Finland is the world’s most prosperous nation, not only in monetary matters, but in the quality of its democracy and governance, according to the latest Prosperity Index, to be launched by Legatum, the London-based think-tank, this week.
http ://www.ft.com/cms/s/0/54fd57dc-c18c-11de-b86b-00144feab49a.html?nclick_check=1
_
Regarding a huge surprised response in Finnish media discussions of your survey ”Finland tops global prosperity index.”
There must be some serious errors on the conclusions of the survey.
We are more than surprised of your results, and we are many.
There is a readers voting online at the biggest daily magazine in Finland, Iltalehti, (Eveningpost).
Total amount of voters is now 12756, which 14% of voters agrees, and 86% of voters do not agree the result of your survey.
http ://www.iltalehti.fi/talous/2009102610490783_ta.shtml
Please, gentlemen, get familiar to this information provided below for your convenience and think twice.
I say, for avoiding your survey to be treated as a insult against finnish poor people.
—
Poverty is increasing in Finland. Today, more than 700,000 people in Finland live in poverty.
About 20 % of the population get under 700 euros per month.
The poverty line in Finland is not officially defined. But Jouko Karjalainen, a researcher at the National Institute
for Health and Welfare, says those who earn less than 1,100 euros a month, or 13,000 euros a year, could be considered poor.
A few years ago, some 600,000 people in Finland could be defined as poor. Now the number stands at over 700,000
http ://yle.fi/uutiset/news/2009/09/number_of_poor_in_finland_passes_700000_977120.html#
—
Unemployment rate is about from 10 % to 16 %, depending of the survey makers interests.
Unemployment by Statistics Finland
Unemployment rate in June 2,3 percentage points higher than one year previously
http ://www.stat.fi/til/tyti/2009/06/tyti_2009_06_2009-07-21_tie_001_en.html
graphics:
http ://www.ek.fi/ek_suomeksi/suhdannekuvat/liitetiedostot/pdf/tyot1.pdf
—
Our people, specially those who are out of working life and salary incomes, are starving.
EU is providing to us tons of support food every week.
There are long bread cueues, thousands of poors, waiting two times per week food in Helsinki at several outlets.
Last year EU food aid was taken by a total of 350,000 underprivileged people in Finland.
The most recent statistics have not been completed yet, but reports from various parts of the country indicate that the food queues are growing longer.
Reasons for the increased need of food aid include rising unemployment, illnesses, excessive debt, single parenting, or small pensions. Higher food prices have also contributed to the number of people standing in bread-lines.
http ://www.hs.fi/english/article/Many+Finnish+localities+run+out+of+EU+food+bags+quickly++/1135244889950
Staple commodities to the underprivileged
In 2008, the value of EU food aid distributed in Finland was EUR 2.6 million, while this year the sum is EUR 3.7 million.
The EU food bag contains staple commodities, including milk powder, crispbread, wheat flour, special flour for rolls, macaroni, and oatmeal.
http ://www.hs.fi/english/article/FACTFILE+Staple+commodities+to+the+underprivileged/1135244891127
Poorness is flowering. Köyhyys kukoistaa (in finnish).(Photo from a bread cueue in Hakaniemi Square Market in Helsinki. 19.1.2009 12:37)
http ://www.iltalehti.fi/uutiset/200901198938312_uu.shtml
Food cueues (in finnish)
http ://www.outialanko.fi/index.php?p=English
Tunteet kuumenevat Hyvän arjen ruokajonossa (Heated feelings in bread cueue) (in finnish)
http ://www.lansivayla.fi/Uutiset/Jutut/Paauutiset/Tunteet-kuumenevat-Hyvan-arjen-ruokajonossa#
—
Our infrastructure, roads and railways are kept on the same maintenance level since 20 years.
Finland is investing less to to roads and railways, than any other Nordic Country. (in finnish)
http ://www.taloussanomat.fi/uutiset/2009/07/22/suomi-satsaa-teihin-ja-ratoihin-vahiten-pohjolassa/200916825/12
—
Consumers purchasing power is among the lowest in whole European Union.
According several Europe wide researches, purchasing power of finnish people have been several yers the lowes among other countries.
For example German people have had 2 years about 1.5 times better buying power than Finnish.
http ://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/04/519637
Low purchasing power for the highly educated in Finland
http ://www.finlandforthought.net/2007/04/28/ostovoima-low-purchasing-power-for-highly-educated-in-finland/
International price comparison by Statistics Finland
http ://www.stat.fi/meta/til/kvhv_en.html
Key figures of Finnish economy
http ://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/tutkimuksetjatilastot/kansantaloudentunnuslukuja/
—
Total income taxation level is about 43,1%. (By official Taxpayers Association, Veronmaksajain Keskusliitto ry)
http ://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/tutkimuksetjatilastot/kansantaloudentunnuslukuja/veroaste/
Salary taxation
http ://www.worldwide-tax.com/finland/finland_tax.asp
—
Suisides:
In Finland we have more suidides than any other Nordic country.
In statistics we are at 15th position of the worst nations in the World.
Suisides made by cars are by finnish authorities not listed as suisides, but as conventional accidents. Most of them was made with unused security belts.
Finland: 2007 Suicides 1/3 Fewer than in 1990
http ://tinyurl.com/FinlandSuicides
List of countries by suicide rate
http ://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate
Itsemurhat (in finnish) graphics
http ://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=suo00029#
—
Human Rights
In Finland there is yearly more violations against Human Rights, than the rest of the Nordic countries together
(Sweden, Norway, Denmark and Island)
Press handout 13.1.2009 (lists in finnish, no english versions available in official websites.)
Beginning of the listings at the site of Foreign Ministry.
http ://formin.finland.fi/Public/Print.aspx?contentid=154198&nodeid=31355&culture=fi-FI&contentlan=1
http ://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=31350&contentLan=2
Interactive map by countries in english:
http ://www.echr.coe.int/50/en/#countries-infos
http ://www.echr.coe.int/ECHR/homepage_en
http ://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?item=4&portal=hbkm&action=html&highlight=finland&sessionid=33287189&skin=hudoc-pr-en
—
Political life is like in Russia, we have huge amont of corrupted politicians, (political elite) and the Ministry of Justice
is involved to politics, organising elections and covering the corrupted politicians.
Greco reported this connection is dangerous and requires immediate developments in legislation.
I got just minutes ago, ensurance from Ministry of Justice by email, that they are going to skip Greco recommendations, evalRound3.
Please refer to next arcticles and Greco report:
By David Ibison, Nordic Correspondent. David.Ibison(at)ft.com
Published: June 10 2008 | Last updated: June 10 2008
http ://www.ft.com/cms/s/0/f93f9818-3688-11dd-8bb8-0000779fd2ac.html?nclick_check=1
_
http ://www.coe.int/t/dghl/monitoring/greco/evaluations/round3/GrecoEval3(2007)2_Finland_Two_EN.pdf
_
http ://www.coe.int/t/dghl/monitoring/Greco/evaluations/round3/GrecoEval3(2007)2_Finland_One_EN.pdf
Ilmoita asiaton viesti
#50
Eli kantaväestön edustaja murhasi maahanmuuttajanaisen. Olen samaa mieltä, ettemme kaipaa tällaisia uutisia Suomeen. Itse asiassa toivoisin, että syyt henkirikosten uutisointiin vähenisivät ylipäätään maassamme. Tiedä sitten kuinka realistinen toive se sitten on.
Ilmoita asiaton viesti
Finland tops global prosperity index
Financial Times, Monday 26 October
By Julie MacIntosh in New York
http://www.journalisted.com/article?id=1891536
Mikähän tämä Julie oikein on? Minä nyt vaan kysyn kun vähän huonosti tunnen/tiedän noita ulkomaan ihmisiä..
Ilmoita asiaton viesti
50 ja 54
siis venäläistaustainen saksalaismies…
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot…
Ilmoita asiaton viesti
Kivelälle:
Maahanmuuttajien murhauutisia emme kaipaa. Emme muittenkaan. Nk. hyvät uutiset eivät myy, joten kyllä noita jatkossakin eteemme heitetään. Valitettavasti.
Ilmoita asiaton viesti
Annelle:
Mitenkähän tuo naapurimaassa uutisoidaan vai kerrotaanko mitään?
Ilmoita asiaton viesti
http://www.sr.se/sisuradio/nyheter/artikel.asp?art…
ainakin tämä löytyy….
Ilmoita asiaton viesti
heitin sit väärän linkin tänne, kun olin raahaamassa sitä omaani ja oikean hukkasin. Sitä se on, kun toi koiravauva heräilee yllättäin ja suoraan ison koiran kimppuun. Ei ole ohjelmavajetta, kun noi riehumiskohtaukset vielä kestää aina seuraavaan väsähtämiseen asti.
Ilmoita asiaton viesti
siis tosiaan hukkasin sen blogilinkin, mutta se käsitteli Vihreän Langan jotakin juttua, minkä mukaan suomalainen islamkritiikki on mukamas kotoisin Venäjältä ja siinä blogissa oli kyseisen lehden Vihavaisen kirjan arvostelusta jotain viisasta oikaisua. Tuli surffatessa eteen ja kiinnitti huomiota, kun kommentissani 56 toin esiin syytetyn olleen venäläistaustainen.
Aamulla löytyy, minkä illalla hukkaa….
Ilmoita asiaton viesti
Onko tänäänkin aprillipäivä?
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/75229-kansanedustajan-hurja-elake-totta
Eipä taida olla aprillia, mutta onhan tuossa, 38 -vuotiaalle, siedettävä kotouttamisraha perheen pariin. Se tuleeko tulevaisuudessa pysymään perheen/poikiensa parissa, se onkin jo vallan toinen juttu. Eiköhän tuo nainen jotain tekemistä vielä keksi. Kymmenen vuoden päästä, kun pojat ovat kasvaneet niin pyrkii vaik takaisin kansanedustajaksi. Eikä ole mikään vanhus 20 vuoden kuluttuakaan! Jotta eipäs sanota hyvästejä, sanotaan ennemminkin, että nähdään taas..
Ilmoita asiaton viesti
Marjatta hyvä – kyse on todennäköisesti tästä
Suomen korruptoituneisuuden – lue: rahan ja demokratian tiivis yhteys – tilanne on tyyppiesimerkki siitä minkälaiseksi korruptio on kaikkialla maailmassa kehittynyt. Tämän vuoksi pelätään että Suomessa tehdään korruption suhteen jotain sellaista jokoa leviää myös muihin maihin korruptiota aidosti purkavalla tavalla. Siksi arvostettu Financial Times lähti tuohon tosiasioiden kääntämisen propagandaan puolustaaksen vallitsevaa olotilaa.
Mutta Financial Timesin temppu oli paha paha virhe – miksi – siksi että he paljastivat näin miten oikeastaan keskeisen asian kanssa Suomessa ollaan tekemisissä ja miten meillä on sellaiset asiat pinnalla joihin otteen saamalla korruption mahdollisuus voidaan esimerkkiä seuraten vähentää myös muualla.
Paniikissa olevat porsaat tekee pahoja virheitä 😉
Ilmoita asiaton viesti
Jussille! Niinpä niin. Porsaita äidin oomme kaikki!
Ajattelin, että tuohon yhden kansanedustajan lähtöön olisin päättänyt oman osuuteni, kommentoimiseni tästä aprillipäivästä ( ei hyvästejä vaan näkemisiin minultakin, näkemisiin seuraavaan blogiin, milloin sit kirjoitankin ). Hetken mielijohteestahan tuon jutun tänne eilen heitin, enkä uskonut että se sen kummemmin ketään kiinnostaisi kommentoimaan. Kirjoittajia ja aiheitahan on jatkuvasti pilvin pimein.
Eilen kun tämän kultamitali -uutisen näin, niin ihan ensimmäiseksi tuli mieleen ilkeä ajatus, että jospa tässä onkin haastateltu suomalaisia poliitikkoja. Jospa sakki on itse saanut arvostella ja hehkutella maatamme ja ovat taustakseen laittaneet soimaan Tina Turnerin kappaleen Simply the Best.
Ei se mitään uutta ole, että oma väki haastatteluihin vastaa. Salon kaupunki on just kysynyt toisen kerran tänä vuonna aiheesta miten kaupunki on onnistunut, miten toimintaa tulisi kehittää, jotta kuntauudistus toteutuisi suunnitellusti ja tuottaisi hyviä tuloksia Ja yllätys yllätys, kyselyyn vastaavat ne, jotka ovat itse olleet päätöksiä tekemässä. Sitäpaitsi kysymykset on laadittu sellaiseen muotoon, että vastaa niihin niin tai näin, arvostelee tai kehuu, niin lopputulos tulee olemaan ihan siedettävä. Siedettävä kaupungin kannalta. Ja ihan siedettävä numero ( 7) siitä saatiin eka kierroksella. Saatiin niiltä vähiltä, jotka kyselyyn vastasivat. Mun mielestä nuo kysymykset olisi pitänyt antaa kaupunkilaisille. Olisi ehkä tullut pikkusen erilainen luku.Tuskin olisi seiskaa saatu.
No nautitaan nyt tästä uusimmasta mitalista. Eniten kait suomalaiset politiikot. Tavallinen taariainen jossain Uruguayssa tai Singaporessa ei edes tiedä missä maamme on. Maahamme väärin perustein luikertelua suunnittelevat kyl saattavat ottaa navigointivempaimensa esiin ja suunnistaa tähän ” ilmaiseksi elettävään maahan”. Se onkin taas ihan oma juttunsa se..
Kiitokset vaan kaikille tänne kommenttinsa jättäneille.
Ilmoita asiaton viesti
Tuollaisille arvioille on tyypillistä, että ne keskittyvät panoksiin ja rakenteisiin, eivät todellisuuteen.
Ihan samoin byrokraatit tekevät Suomessa. Katsokaapas vaikka mitä tahansa evaluointi. Jo tehtävänannossa karsitaan pois olennaiset kysymykset.
Ilmoita asiaton viesti
Selvitys liittyi hyvinvointiin. ”Vauraus” on käännösvirhe.
Ilmoita asiaton viesti
Marjatta aloittaessaan tämän ketjun oli oikeassa, että riippuu paljon millä mittareilla mitäkin mitataan. Jos onnellisuutta yms. mitataan niin sitten suomi ei voi olla lähelläkään kärkeä. Hyvinvoinnin ensimmäinen pilari on mielenterveys, ja meillä on eniten masentuneita koko maailmassa!! Sitten nuo Jari – Petrin esiin tuomat asiat vielä murentavat meidän muunlaista hyvinvointia kuten turvallisuutta. Lisäksi kaikenlainen hyssyttely ja mielistely asioiden edessä ”ketuttaa” varmasti suurinta osaa Suomalaisista, mutta kun meidät jotkut on opetettu ettei kritiikkiä saa esittää. Siksi kaikenlaiset gallupit näyttävät esim. suurimman osan olevan valmis ottamaan lisää mamuja jne. Tähän en vaan usko!!Päinvastaista ei vaan uskalleta sanoa. Olen niin kyllästynyt tähän maahan, osaan alkuperäiväestöstä ja lähes kaikkiin mamuihin. Myös EU:n paheneva nöyristely politiikkojen osalta saa raivon nousemaan. Ikävää että joudun muuttamaan synnyinmaastani ja jättämään paikkani puolustuksellisessa reservissä, mutten näe muuta vaihtoehtoa. Kolikon kääntöpuolella saan sentään nauttia yritysteni tuloksesta runsaimmin mitoin itse, pienemmän verotuksen muodossa ja lohduttautua ajatuksella ettei jatkossa ainakaan minun verorahoillani kustanneta mitään sellaista mihin en ole itse halukas.
Ilmoita asiaton viesti