Thaimaan taivaan alle
Eilen pukattiin julkisuuteen semmosta uutista, että vanhusten hoito, tuo vanhainkoti ja palveluasuminen, ne kannattais siirtää Thaimaan taivaan alle. Kaksi syytä tai etuakin siihen mainostettiin: 1. hoito olisi siellä edullista 2. siellä kunnioitettaisiin vanhuksia.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/01/30119&ext=rss
”Ai ku kivaa!” Pitänee tästä lähteä uutta lentolaukkua ostamaan..
Syksyllä maisteltiin Kaari Utrion pillereitä.
Nyt annettaisiin menopaluu lentolippu.
Mikähän se kolmas juttu, idea, ehdotus vanhustenhoitoon tulee olemaan?
Ilmoita asiaton viesti
Säästö ja Syyllistäminen….
Meillä ei ole yhteiskunnalla varaa huolehtia vanhuksistamme, kun on niin paljon muuta huolehdittavaa…..
Me suomalaiset emme muka kunnioita vanhuksia, joten jotkut ”fiksut” ovat ajatelleet, että muualla vanhukset saavat uudet ja paremmat vanhuksia kunnioittavat LÄHEISET.
Pitäisiköhän nyt kuitenkin pistää täällä kotomaassa asiat remonttiin ja lopettaa kaikki turhat vouhotukset.
MH: Moikka Anne. Sinähän kans eilen tuon Thaimaa -jutun esille tuuppasit facebookissa. Tuli ensteks mieleen, jotta onkohan tässä taas joku aprillijuttu tuupattu liikkeelle. Ihan hullun touhuu on!
Ilmoita asiaton viesti
Mitähän Mykkänen tietää thaimaalaisesta ”hoitokulttuurista”. Vanhuksia kunnioitetaan Thaimaassa juuri yhtä paljon, kuin elämää ylensä. Se, että siellä pidetään huolta vanhuksista, johtuu siitä, ettei siellä ole sosiaalijärjestelmää ja lapset huolehtivat vanhemmistaan. Jos olisi, niin thaimaalainen vanhus olisi yksinäisempi kuin suomalainen. Thaimaalainen elää pääasiallisesti mai pen rai(never mind) asenteella päivän kerrallaan ja kaikki on budhan hallussa.
Thaimaalainen julkinen terveyden hoito on mitä on ja turistien käyttämät hoivapalvelut, tai sairaalapalvelut eivät ole mitenkään erityisen halpoja, paitsi jos vakuutus korvaa.
Mistä näitä asiantuntijoita riittää.
MH: Jaa-a! Mistähän noita asiantuntijoita riittää? Hyvä k y m y s y s!
Ilmoita asiaton viesti
Voi kyl olla ennenaikaista mennä tuota lentolaukkua ostamaan..
Jos päättävätkin nostaa eläkeikää espanjalaisten tasoon.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusi…
Ilmoita asiaton viesti
Meillä kyllä olisi tietynlainen porukka, jonka voisi lähettää kuuhun ilman paluulippua. Kyse ei ole vanhuksista, vaan ….
MH: No ihan sama tuli mieleen..
Ilmoita asiaton viesti
Näinkin voi käydä:
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/83656-usan-armeij…
Rahaa on ja sitä ei ole. Sotimiseen sitä on ainakin näyttänyt riittävän..
Ilmoita asiaton viesti
On tämä täälläkin esillä:
http://www.sss.fi/mielipiteet/107540.html
Tämä Thaimaa -projekti!
Ilmoita asiaton viesti
Jännää, onkohan toista maata, joka on ottanut globaalisoitumisen yhtä kirjaimellisesti kuin Suomi. Ai niin Suomenhan pitää olla ensimmäinen joka asiassa. Viidenmiljoonan ihmisen asioita ei osata hoitaa niin että ihmisillä olisi kohtuullista asua omassa maassaan.
Vika on rakenteellinen ja se korjautuu vain systeemiä muuttamalla, ei sillä että vanhukset viedään umpiviidakkoon kuolemaan. Mielummin vaikka pillereitä. Taas on ollut asialla joku pohjoiskarjalan kunnanvirkamies. Peräkylänpoika aikoo päästä historiaan suurmiehenä neronleimauksellaan. Ja Suomessa tällaiset tyypit saavat tehdä ehdotuksia, jotka vielä julkaistaan.
Sensuurin voi laittaa jonnekkin muualle kuin keskustelupalstoille.
MH: Kyl peräkylänpoika tietää! Hää on laskenu: yhteiskunta säästäisi vuositasolla 30 000 euroa vanhainkotipaikkaa kohden. Ja niin paljo tulis säästöä, jotta yhteiskunta voisi kustantaa jopa yhdet vuotuiset edestakaiset lennot kotiSuomeen. Lomalle vissiin. Vaan mihis sit täällä menisit? Jos ei olis sitä kotiakaan enää..
Kyllä minä tosiaan luulin eilen et täs on nyt joku uus aprillipila tai jottain..
Ilmoita asiaton viesti
Tämmöset taustatiedot. Thaimaa -ideoijasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Mykk%C3%A4nen
Ilmoita asiaton viesti
Just joo kovaa on ollut pyrkiminen eteenpäin, mutta ei ole oikein natsannut. On tainnut keinot loppua ja nyt sitten on hyvä syy pistää näppinsä vanhusten asioihin. Eläkkeelle vaan itse ja sinne Thaimaahan pois sotkemasta.
Ilmoita asiaton viesti
Taloustieteellisesti mahdollisimman paljon suomalaisia kannattaa pitää kotimaassa, niin talous jaksaa pyöriä. Mitä enemmän suomalaisia katoaa rahoineen pois, sitä ohuemmaksi menee Suomen talous.
Suomeen pitäisi saada toimiva turismibisnes, jotta meillä olisi varaa päästää kaikki halukkaat pois. Mutta tämä on vain taloudellinen näkökulma.
Muuten kyllä suosittelen Thaimaata, jos tänne saa pitkän viisumin.
MH: Meillä on varmaan joku erilainen, erimerkkinen taskulaskin kuin mitä Antti Mykkäsellä!
Ilmoita asiaton viesti
#3 JP-H : ”siellä pidetään huolta vanhuksista, johtuu siitä, ettei siellä ole sosiaalijärjestelmää ja lapset huolehtivat vanhemmistaan. Jos olisi, niin thaimaalainen vanhus olisi yksinäisempi kuin suomalainen. Thaimaalainen elää pääasiallisesti mai pen rai(never mind) asenteella päivän kerrallaan ja kaikki on budhan hallussa.”
Mistä näitä mututuntuman asiantuntijoita tulee?
Se, että thaimaassa ei ole hyvä sosiaalijärjestelmää ei se tarkoittaa, ettei siellä ole. Sitä paitsi matalan sosiaaliturvan järjestelmän ei vältämättä ole huonojakaan. Silloin se pakottaa ihmisiä pitämään huolta toinen toisistaan. Me thaimaalaiset pidämme muutenkin läheisistä ihmisistä huoltaa, eikä kyse ole rahaa tai ei ole.
Kaikki on buddhan hallussa? Nyt sinä puhuit hölynpölyä! Mitä sinä tiedät buddhan perusopetuksista? Buddhan tärkein filosofi on ”jokainen ihminen on elämänsä ONNEN SEPÄÄ!”. Eli tee töitä elämäsi eteen. Kaikki on buddhan hallussa? idi..ti!
Korkea sosiaaliturvan ei ole aina hyvää asiaa. Silloin kaikkilla on mahdollisuus laiskattella läheisten hoitamisessa. Niin on käynyt Suomessa, mielestäni.
Minulla on suomalainen vaimo. Kerran sanoit anopille, että voin pidä hänestä huoltaan ja hän saa muuta meille asumaan vanhuuksena. Hän oli hämmillään. ” onko totta, ei yksikään lapsistani sanonut mulle!”. Hän lupasi miettia sitä asiaa.
Ei me thaimaalaiset pidä huoltaa vanhuksistanne, ellei te itse osaatte ota vastuun niistä. 🙁 surullista! omia vanhempia lähettäminen toisille hoidettavaksi, se merkitsee, että kansan moraali alkaa jo rappeuttuu! Eri asiaa, jos tilanteen syistä ei pysty siihen. Ihmset, jotka ideoivat nämä asiat ovat kerta kaikkiaan vastuun omaisten hoidattamisen siirtämistä toiseen niskaan. Eikä ole kysee rahasta, vaan tahdosta ja vastuuntunnosta, PISTE.
Jari mistä sinä tiedät meidän asenteesta elämään (never mind)? Onko se sinulle ”never mind” ota asiasta tarkemmin selvittäväksi?
Rennompi asennetta elämään on eri asia kuin ”never mind”.
MH: Jaahas. Tuo on ennemminkin Jari-Petrille.
Ilmoita asiaton viesti
#12 Suunnilleen näin varmasti on. Vanhukset ovat kotosalla, kunnes kuihtuvat pois. Sairaalat ovat hienoja ja kalliita, kun itse pitää maksaa lasku, mutta tuskin siellä niinkään vanhuksia on, vaan ihan oikeasti sairaita. Meidän pyykit pesee niin vanha nainen, että Suomessa olisi ollut jo pari vuosikymmentä eläkkeellä. Työtä tehdään, tai sitten jäädään kotiin.
MH: Iäkkäitä ihmisiä on täydessä työn touhussa USAssakin ( olin siellä joulun aikaan lomalla). Muutaman kerran piti oikein silmiä hieraista. Yks Disneylandin safarikuskikin. Huhuh. Ihan oli terhakkaan oloinen madame ( ja hienosti hoiti hommansa) , mutta kotoSuomessa hänen näköisensä olisi jo jossain hoitolaitoksessa. En tarkoita loukata, mut kyl tuli semmonen olo, että uskallankohan edes kyytiin.. Jos kuski ( istuin ihan hänen vieressään) olisi kysynyt minulta mitä minä teen työkseni, niin en tiiä olisinko kehdannut sanoa jotta kiitos olen eläkeläinen.
Ilmoita asiaton viesti
#13
On eri asia elät turistina/ulkomaalaisena erikseen paikkalliselämältä. Jos olisit elänyt jonkun thaimaalaisten perheiden kanssa ja eläät niin kuin me. Tiedät ehkä paremmin.
Eläkkeen jääminen on monissa maissa eläville kuin utopia. Tottakain monet meidän vanhukset jäävät mielummin kotiin kuin töissä. Kuitenkin monet meistä ovat köyhiä. Vanhukset myös joutuvat töihin, jos on tarvetta. Kaikki perheen jäsenet ovat aina töissä, jos siihen vaaditaan. Mutta kyllä pidämme huolta toinen toisistaan sitä huolimatta.
Älä ole kauhuissani, jos vanha mummo pesi pyykkiäsi. Joko hän on mielellään töissä tai ei. Rahat aina menee kaikkien perheen jäsenten eduksi. yhteiselo tarkoittaa sitä, että eläät myös muiden vuoksi kuin itseäsi takia. Tätä monen länsimaalaiset ovat jo unohtaneet.
Mummoni ennen kuolema n. 80 vuotiaana (pitkä elämä siellä mukaan). Hän on aina tekemässä jotain. Joko perheen yrityksen mukana tai paimentamassa lapsen lapsia, tai muita sukulaisten lapsia. Köyhiä olemme, mutta meillä on yhteenkuuluvuuden tunnetta, mikä taas täällä on pikku hiljaa katoamassa. Mielestäni se on harmillista. Vaimoni sukulaiset tapaavat vain n. kerran vuodessa. Vaikka asuvatkin lähellä.
Mutta älä käsitä väärin, en pilkkaa suomalaista yhteiskunta. Vaan toivoisin täällä vanhan perinteet olisi voimissaan vielä.
Thaimaassa on myös hienoja ja keskihienoja sairaloita meille köyhille väestölle. Älä unohda, että siellä on kaksi eri hintaa, ulkomaalaisille ja paikkallisille. Mielestäni on ok, että rikkaille ryhmille veloitetaan enemmän kuin köyhät. Koska siellä on useinmiten rikkailta saatu rahat paikataan köyhien kustannukset. Näin köyhille myös on varaa mennä hoitoon. Tietenkin ei kaikki sairaalat tekevät noin.
Ilmoita asiaton viesti
#13
Ei kaikki kimmaltelevaa ole kulta, muttei roskakaan ole!
Jos haluat tietää paremmin toisten elämää/kulttuuriaa/ajatuksia, niin mentävä asumaan ja elää niin kuin he.
Joskus on laitettava toisten saappaat jalkoihin, pukea toisten vaatteisiin ja katsoa ”heidän silmillään” sitä maailmaa, mitä he näkevät. Niin tiedät!
Ilmoita asiaton viesti
Yhteenkuuluvaisuus!
Se on Suomessa tapettu mm. kotipaikkalakiin.
Lapset asuvat mis asuvat ja vanhempi väki jää yleensä kotikonnuilleen. Kun tulee, tulisi tarve, että vanhempi väki tarvitsisi apua läheisiltään niin se on käytännön mahdottomuus esim. välimatkojen takia. Ja laki ei ihan helpolla anna pääsylippua lasten asumiskuntaan. Ei ainakaan jos on hoitoa vaativa mamma/pappa! Kas kun se maksaa!
Ja kuka tommosia päätöksiä on pöytään kopautellut? Eiköhän ne ole nämä kansamme edustajat. Vartoos vaan kun tulee seuraavat vaalit niin kyl jo alkaa hehkutus kuin kaikki taas hoituu ja hoidetaan hyvin oli siinä sit kyse lapsista, nuorista, työikäisistä tai vanhuksista..
Ilmoita asiaton viesti
#16
Se on harmillista! Kun olen asunut Suomessa jo yli 20 vuotta, mielestäni .. jaaha vauva heräsi p-unesta. Nyt täytyy lähtee..sorry en ehtinyt kirjotttaa tätä loppuu..
MH: Vauva heräs! No ihan kiva. Minäpä kipasen pihalle lumia pluukaamaan ja sit hiihtolenkille.
Ilmoita asiaton viesti
Budhisti. Tarkoitukseni oli kirjoittaa, ettei siellä ole samanlaista sosiaalijärjestelmää, kuin Suomessa. Ilmaisin asiani vain huonosti siitä pahoitteluni. Minä kerroin omasta perspektiivistäni länsimaalaisena kohta 20-vuotta Thaimaassa pyörineenä, millaisia kokemuksia ja ajatuksia minulle ovat thaimaalaiset itse kertoneet.
Mai pen raita on hieman huono suomentaa rennoksi elämänasenteeksi, siksi käytin never mind ilmaisua. Mikäs sinä olet minua idiootiksi haukkumaan, vaikka thaimaalainen olisitkin? Mistä sinä tiedät miten paljon minä budhismista tiedän?
Minulle on useasti todettu kysellessäni esimerkiksi nuorilta thaimaalaisilta klopeilta miksi he kaahaavat liikenteessä, monilta perheiltä miksi he ajavat viisi mopon päällä muutaman kuukauden ikäinen vauva sylissään airbagina, niin vastaus on aina ollut suomalaisittain herran haltuun, eli budha suojelee.
Sama on tullut esiin myös isoimmilla kulkuneuvoilla ajavilla ihmisillä.
Teillä tosiaan on kaksoishinnoittelu ja se on rasismia pahimmillaan, koska se perustuu vain ja ainoastaan siihen, että ulkomaalaiset maksavat enemmän. Ei niinkään köyhyyteen. Thaimaahan ei köyhiä ulkomaalaisia edes haluta.
Ajatuksesi korkeata sosiaali turvasta on sama kuin itselläni, kuten myös yhteisöllisyydestä ja se onkin yksi syy miksi Thaimaasta pidän ja olen siellä 19-vuoden aikana ollut paljon. Myös asunut.
Samaa mieltä olen kanssasi siitä, että on säälittävää lähettää omia vanhuksiaan muiden hoidettavaiksi ja vielä kuvitellaan, että se onnistuu täysin vieraassa maassa ja kulttuurissa. Mistä päin Thaimaata olet kotoisin?
Ilmoita asiaton viesti
Haiti. Varmaan meistä jokainen ajattelee, että haitilaisia täytyy auttaa, mut millä tavalla se voikin olla jo vallan toinen juttu.
Tämä pisti uutisissa äsken silmiini:
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/83686-%E2%80%9Dsu…
On se kumma kun päättäjillä on aina intoa johonkin muuhun, mutta oman maan kansalaisille rahaa ei riitä.
Ja miksvarten nyt pitäisi Haitiin mennä rakentamaan kun jenkitkin siellä, ihan vieressä miettivät et kuka maksaa ja mitä maksaa..
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/83656-usan-armeija-keskeytti-haiti-kuljetukset-syyna-raha
Onkohan Skinnari nyt miettiny ihan loppuun saakka mitä sanoa täräyttää..
Ai niin. Anteeks. Riittäähän sitä. Sitä rahaa. Thaimaaseen päästään..
Ilmoita asiaton viesti
http://www.tourismthailand.se/1001?lang=fi
Tuo linkki on tullut facebookiin. Sivulleni. Ja linkin alla oli ystävän viesti: Olkalaukku riittää kun Thaimaaseen matkustaa..
Semmottis. Taidatkos tuon helpommaksi tehdä? Tuon matkustamisen..
Ilmoita asiaton viesti
#20. Pilkun viilausta. Thaimaahan, ei Thaimaaseen. Porvooseen taas voi mennä mutta kuulostaisi hölmöltä jos mentäisiin vaikka Swazimaaseen 🙂
Thaimaahan voi tosiaan lähteä ihan vain henk.kohtaisten hygienia- ja lääketarpeiden kera. Ne mahtuu vaika olkalaukkuun. Nesteiden takia täytyy olla kuitenkin tarkkana koneeseen mennessä. Kaikki tarvittava löytyy paikan päältä huokeasti.
MH: Juu kiitos Thai ja maahan, siis Thaimaahan. Minul toi suomenkieli on vähän sillai sun tällai. Kyllä siitä aina silloin tallöin jälkikasvultakin kuulee ( jotta äitiiii, ei noin!). Mut ettenpäin! sano mummo lumes! Ei olis sitä lumiongelmaa jos/kun pääsee Thaimaan taivaan alle..
Ilmoita asiaton viesti
On Thaimaassa sekin hyvä puoli, että näin kaksi nuorta (kaunista) thaityttöä taluttamassa n. 80 vuoden ikäistä pappaa pankkiautomaatille. Kuulemma pyyhkäsevät hikikarpolankin otsalta.
Siinä on se vaara, että alkaa tuntea itsensä nuoreksi tuollaisten tyttöjen kanssa. Sinne ne menisi Suomenkin pankeista puuttuva käteinen niin, että pankkien pitäisi kieltää koko käteinen raha.
Olisi Suomen tosi vaarallista luopua vanhuksistaan.
MH: Vaarallista ja noloa!
Ilmoita asiaton viesti
On Thaimaassa sekin hyvä puoli, että näin kaksi nuorta (kaunista) thaityttöä taluttamassa n. 80 vuoden ikäistä pappaa pankkiautomaatille.
Vastaus.. Suosittelen missä saa huolenpitoa niin halvalla tämän on tavaksi ottaneet, Saksalaiset etenkin olen itse käynyt Thaimaassa 18 kertaa niin aijon vastakin käydä ja tähän vie lisään Enlantilaisen papan 80v sanat kun kysyin hältä viime maaliskuussa 2009 miten olet viihtyt Thaimaan Pattaylla ja vaari vastaa, heh olen Taivaassa ja huokaisi hymyilen….
MH: No sieltähän se tuli: taivaaseen pääsee ( tai sitten ei)..
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä tuonkaltasiesta ehdotuksesta ensin tulee mieleen ”aprillijuttu”, mutta pahóin pelkään ettei niin ole vaan että joku ihan tosissaan pitää ajatus loistavana ehdotuksena. Siihen kyllä ”buddisti” antaa hyvän vastauksen: eivät thaimaalaiset alkaavat pitää huolta meidän vanhuksistamme, jollemme itse sitä tee.
Kyllä varmaan alkaa nuo vanhukset katuamaan että rakensivat meille tämänkaltainen ”hyviinvointivaltio”, jossa ei enää kuin taloudellisilla arvoilla on merkitystä, sitä he eivät kyllä tarkoittaneet. Saisivathan vielä sitä tekemättömiksi, jälkipolvi saisi mitä ansaitsee. Hyvää tästä ei seura.
MH: Samaa mieltä! Ei hyvä, ei!
Ilmoita asiaton viesti
Hyvää tästä ei seura.
Olen samilla linjoilla, vaan asiat pitää perustua vapaaehtoisuuteen ja miten omaiset tämän kokisivat tämä on vanha asia, tästä kekustelin ystävien kanssa Thaimaassa 2001 näköjään julkinen sana tulee jälki junassa, itse viettäisen siellä
eläke vuosia vaan en oikein uskalla ainakaan vielä olen lahjan elinsiirron saanut
ja aikaa olisi nauttia.
MH: Tunnen muutaman thaimaalaisen ja jos muut ovat samanlaisia kuin he, niin en yhtään ihmettele miksvarten esim. eläkeläiset tykkäävät Thaimaahan lomalle suunnistaa. Se kansa ilmeisestikin tietää mitä tarkoittaa sana palvella. Suomessa tuo sana, sen sisältö ja tarkoitus on aikoja sitten paleltunut pakkaseen!
Ilmoita asiaton viesti
On se muuten kumma, kun yhtäällä hehkutetaan meille tänne kotoSuomeen ulkomaalaisten maahanmuuttoa ja kotouttamista ja sopeuttamista ja mitä kaikkee höösätäänkin, niin sit toisaalla eteemme heitetäänkin tämmönen ehdotus: maasta ulos. Vanha väki maasta ulos!
Kyl surullista on!
(Ovatkohan Antti ja Astrid jo palaveeranneet, jotta miten suomimammat ja -papat saadaan kotoutettua ja sopeutettua thaimaalaisten tavoille.)
Ilmoita asiaton viesti
# 24. ”että rakensivat meille tämänkaltainen ”hyviinvointivaltio”, jossa ei enää kuin taloudellisilla arvoilla on merkitystä”
Niinpä niin…bisnekseksi menee.
”Eduskunnan Sitra tekee terveydestä bisnestä
Eduskunnan perustama Suomen itsenäisyyden juhlarahasto (Sitra) tekee rahaa suomalaisella terveydenhuollolla. Sitran toimintamallit johtavat terveydenhuollon yksityistämiseen ja ulkomaiseen omistukseen, kertoo sanomalehti Keskisuomalainen.
Kyseenalaista eduskunnan valvonnassa olevan Sitran toiminnasta tekevät sen erilaiset osakekaupat. Keskustelua herättää myös terveydenhuollon palvelujen ulkoistaminen voittoa tavoitteleville yrityksille.”
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/01/eduskunnan_sitra_tekee_terveydesta_bisnesta_1406931.html
Ilmoita asiaton viesti
#27.n Tähän voisi vielä laitta Isokallion hilpeän kommentin aiheen tiimoilta jo 2007.
”Suomalaistenkin poliitikkojen tulisikin seurata miten trendit maailmalla muuttuvat. Chicagon koulukunnan oppi palveluiden yksityistämisen autuudesta luotiin kaksikymmentä vuotta sitten, jotta amerikkalaisille rahoitusyhtiöille syntyisi uusia tuottoisia sijoituskohteita. Monen pienen maan kansallisvarallisuus siirrettiinkin alihintaan sijoittajille. Nyt kun alihinnoitteluun ei suostu enää kuin Suomi, yksityistäminen on menossa pois muodista. Tavaramarkkinoiden täydellinen vapautus taas luotiin siksi, että amerikkalaisille tuotteille avautuisi markkinat kehittyviin maihin.”
http://www.kalkhas.fi/kolumner/210408.htm
Ilmoita asiaton viesti
Visitorille kiitos linkeistä.
Kyllä meitin eduskunta osaa! Pare olis kun se ulkoistettaisiin ja viel pare, kun lakkautettaisiin koko ”firma”.
Mitä muuten tehdään noin isolla kansanedustajajoukolla kun mitä tässä maassa on? Eihän nuo kuitenkaan enää muuta ehdi kuin nuijia pöytään sitä mitä EU tarjoilee. Työryhmiä pörrää milloin mistäkin omasta kotoisesta asiasta, mutta mistään ei kuitenkaan tule mitään valmista ( missä pisteessä se media -maksukin nyt mahtaa olla?). Vanhustenhoitoonkin odotettavat parannukset, voivoi! Tuolla ne nyt ovat jossain Risikon työryhmässä. Eiköhän se jonnekin syksyyn mene ennenkuin sieltäkin jotain kerrottavaa/parannuksia/ehdotuksia ilmaantuu. Tuon työryhmän ehdotuksissa ei taida ihan ekana olla vanhainkotihoito eikä ainakaan Thaimaassa!
Ilmoita asiaton viesti
#29: Voisihan sen eduskunnan toiminta ulkoistaa Thaimaahan. Itse asiassa niin oiva ajatus että sen pitää saada julkaistetuksi.
Ilmoita asiaton viesti
#31. Mainio idea, siellä kun on tapana asennella pommeja ei haluttujen poliitikkojen autoihin, tai vähintään sulkea mielenosoituksella lentokenttä. Olisi siinä varmasti Matti ja muut ihmeissään 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Ehtoota vaan Teuvo, Ros-Britt ja Jari-Petri.
Kiitos kommenteista.
Jospa otetaan nuo kaarin pillerit, pakataan ne olkalaukkuihin, annetaan laukut meitin kansanedustajille, tupataan heitil kouraan lentoliput ( vain meno) Thaimaa -koneeseen ja sanotaan: jaa-a! Mitäs me heitil sanotaan/sanottaisiin tai onko pare, että lähtövaiheessa ei sanota enää yhtään mitään..
Tuleeks mun kimppuuni nyt joku valtakunnansyyttäjä? Apua!
No, pahalla en tarkoittanut..
Matkailu avartaa tai sitten ei..
Ilmoita asiaton viesti
Lähetetään se valtakunnansyyttäjä matkalle mukaan- siinä tapauksessa että tulee…
Ilmoita asiaton viesti
# 29. ”Kyllä meitin eduskunta osaa! Pare olis kun se ulkoistettaisiin ja viel pare, kun lakkautettaisiin koko ”firma”.”
Näinpä, joku tuonsuuntaisia ehdotteli jo 2006.
”äänestäkää miten haluatte, mutta politiikan linja ei muutu ensi kevään vaalien jälkeen. Mihinkään ei ole varaa ja julkista sektoria on edelleen kutistettava, tehostettava ja trimmattava.
– Poliittinen valta on annettu Brysseliin. 80 prosenttia lainsäädännöstä tulee jo sieltä. Suurin osa pörssiosakkeista on myyty ulkomaalaisille eli taloudellinen valta on siirtynyt Suomen ulkopuolelle.
– Eduskunnan voisi supistaa neljäsosaan. Mitä virkaa sillä on? Meidän poliittiset päättäjämme eivät edes tajua, että heidän pelikenttänsä on koko ajan pienentynyt. Taloudelliset realiteetit eli vapaat markkinat ja globalisaatio ovat laittaneet heidän yhä ahtaammalle. He eivät pysty päättämään enää muusta kuin siitä, mistä supistetaan.
Poliitikkojen lisäksi Ari Ojapelto suosittelee kirjaansa pääomapiireille, jotta he tietäisivät, mistä heitä tullaan aikanaan syyttämään.
Mistä heitä tullaan syyttämään?
– Ahneudesta. Ja siitä, etteivät he uskalla sanoa olevansa pääoman juoksupoikia. Vanhoilla patruunoilla oli valta päättää yhtiöitä koskevista asioista. Nytkin osa yritysjohtajista haluaisi tehdä työntekijöille myönteisiäkin päätöksiä, mutta poliitikkojen tavoin heidänkin hiekkalaatikkonsa on pienentynyt. Jos pääoman tuottovaatimukset eivät toteudu, he ovat hyvin nopeasti entisiä yritysjohtajia.
– Ahneus näkyy siinä, että aikaisemmin talousoppikirjoissa pidettiin viiden prosentin tuottoa sijoitetulle pääomalle kohtuullisena ja kymmentä prosenttia jo hyvänä. Tänä päivänä kaikkien pörssiyhtiöiden seuraavan vuoden tavoite on 20 prosentin tuotto,”
http://hirvasnoro.blogspot.com/2006/10/ari-ojapelt…
Ilmoita asiaton viesti
Löytyypä tänäänkin Antti Mykkäsen Thaimaa -projektia joku ihmettelevän:
http://kaunaherra.blogit.uusisuomi.fi/2010/02/01/v…
Ilmoita asiaton viesti
Miten ihmeessä näillä Mykkäsillä ja sen kavereilla oikein ajatuksenjuoksu kulkee. Hän vetoaa ehdotuksessaan siihen, että kun tuotantokin siirtyy Kiinaan ja sinne lähialueille, niin on ihan LUONNOLLISTA että vanhuksetkin voivat mennä sinne asumaan.
Miten tuotanto ja vanhukset liittyvät yhteen? Ennen työnteko ja tuotanto ovat olleet ne kaksi asiaa, joita ei voi erottaa. Aivan sama kun Mykkänen sanoisi, että broilerit on siirrettävä pois Suomesta, koska meillä ei ole varaa pitää broilereita.
Ihmetyttää, että eikö ole siis mitään rajaa, mitä ei voitaisi ylittää sillä logiikka alkaa jo tehdä kummallisia kuvioita. Jos kerta palvelutaloja täytyy rakentaa lisää ja niihin tarvitaan henkilökuntaa (ei niissä pelkkiä hoitajia tarvita), niin luonnollisesti ne loisivat Suomeen myös työpaikkoja. Onko siis tarkoituksena AINOASTAAN säästää, eikä luoda uutta työtä ihmisille ja varsinkin nuorille.
Ei, vaan todellinen syy on taas se virkamieslauma, joka ei lähde valtiotasolta enempää kuin kuntatasoltakaan mihinkaan, vaan on tulppana nuoreten työllisyyden parantamiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Raija
Ihmettelet missä noiden Mykkäs- ym. kavereitten ajatuksen juoksu kulkee.
Minäpä tuuppaan tänne uudemman kerran tietoa esim. juuri tästä Antti Mykkäsestä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Mykk%C3%A4nen
Oikein on Wikipediassa: Antti Mykkänen on Kunnallisalan kehittämissäätiön asiamies. Ennen tehtävään siirtymistään hän on toiminut muun muassa määräaikaisena Hannes Mannisen poliittisena valtiosihteerinä sisäasiainministeriössä sekä Pohjois-Savon maakuntajohtajana. Mykkänen on ollut Suomen Keskustan ehdokkaana Euroopan parlamentin vaaleissa 2004. Silloin hän sai 24 475 ääntä tullen 23:ksi.
NOIN! Siel on mies ollut oikein varsinaisessa kehittämiskeskuksessa!
Eikös se ollut se Manninen, joka tuota PARAS -hanketta alko tähän maahan puuhastelemaan?
Ja kysyä sopii: Mitä on saatu aikaseks?
On juu saatu. On saatu joku väliraporttikin jo. Siis PARAS – hankkeesta.
Vaan kuka sitä lukee? Kuka siitä jotain onkeensa ottaa?
EI KUKAAN.
Minun pitää kaivaa jostain oikein esille sekin selonteko.
Kun nyt vaan muistaisi missä se on..
Ilmoita asiaton viesti
Löytyipä helposti. Hauksi laitoin paras -hankkeen selonteko. Se on tässä:
http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja_puheet/01_…
Ilmoita asiaton viesti
jatkoa edelliseen:
http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/…
http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja_puheet/01_…
Taas kerran voi sanoa jotta kyllä meil on kaikkee!
Kiviniemeltäkin oikein PowerPoint esitys.
Kysymystä kyl vois kiehnätä: KUKA NÄITÄ LUKEE? Ja jos lukeekin ja saa, saisi jotain vinkkiä, jotta tarttis tehdä jotain pikkusen toisin kuin mitä on tehty, niin kuka niitä korjauksia ihan oikeasti käynnistää? EI KUKAAN! Ei muuta tule kuin joku upouus työryhmä entisten jatkeeksi! Aamen!
Ilmoita asiaton viesti