huonosti palveltu kuntalainen

Palveluala on tutkinut, että noin joka kolmas asiakaspalvelijan kaltoin kohtelema kuluttaja vaihtoi liikettä huonon palvelun jälkeen.

http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/116030-tieteellinen-fakta-tylysti-palv…

 

Jos palvelu ei miellytä niin kyllähän sitä esim. kauppaa ja ravintolaa onkin suhtkoht helppo vaihtaa. On ainakin niin kauan, kun on joku toinen, josta valita.

Mutta mites on kunnan palveluiden?

On nähty, kuultu ja koettu, että kuntaliitosten jälkeen haihtuvat ne viimeisetkin.

Entisen kunnan, liitoksen jälkeen kaupunginosan asukkaat huomaavat parin vuoden päästä kuntaliitosnaimakaupasta asuvansa reuna-alueella, josta yhteys kaupungin keskustorille ja kaupungintalolle onkin enää vain omalla autolla tai taksilla.

Ennen liitosta on voinut olla oma neuvola, oma koulu, oma vanhainkoti, mutta sitten uusi suurkunta strategioi ja visioi ja suurkaupunkilainen huomaa, että eihän hänellä enää muuta ole kuin velvollisuus veronmaksuun. Siihen mihin ne rahat käytetään siihen ei enää ole paljonkaan sanomista.

Kaikentietävät toimialajohtajat ja isolla rahalla ostetut konsultit keikkuvat kuin helikopterissa ja siirtelevät vanhojen kuntien toimivia palveluita milloin milläkin syyllä kauas pois. Se, mikä on live -elämän tarve, sen ei enää ole niin väliä.

Homma on kuin Hölmölässä. Yhdestä päästä leikataan maton päätä pois, vaikka maalaisjärki sanoo, että hetken päästä sitä mattoa on pikkupakko jatkaa ja voivoi vaan millä hinnalla.

Mitä yksittäinen kuntalainen voi tehdä?
Eipä juuri mitään. Kauppaa tai ravintelia voit jaloillasi äänestää, mutta et kuntasi palveluista. Et ainakaan voi jatkuvasti muuttaakaan.

Otsikkoni voisi olla vaik tämä: kaltoin kohdeltu kuntalainen. Ja tässä yksi reaktio:

http://www.sss.fi/uutiset/260092.html

Näitäkö lisää?

0

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu