Hallituksen kovat liikennetavoitteet

Valtioneuvoston kolmivaiheisen suunnitelman tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt. Reipasta tahtia meinataan edetä, jos jo vuoteen 2030 tähdätään.

Jos tavoite ei onnistu, niin sitten hallitus miettii muita konsteja – anteeksi – keinoja. Suurennuslasin alle joutuu esim. fossiilisten polttoaineiden kansallinen päästökauppa. Ajoneuvokilometreihin ja tieluokkiin perustuvaa liikenneveromalliakin on esiin nostettu.

Voi hyvät hyssykät sentäs!

Hallituksen kannattaisi ihan ensiksi kartoittaa Suomen tiet. Että missä kunnossa ne ovat. Jos tiellä liikkumisesta pitäisi joku päivä erillistä veroa maksaa, niin jo on maailman kirjat sekaisin. Ei tiestö missään hyvässä kunnossa ole! Esim. täällä meikäläisen kotiseudulla valoisalla ajaessa pystyy suurimpia teiden ”krotteja” välttämään, mutta eipä onnistu syksyn pimeässä.

Onhan tässä uutisessa selitetty vaikka mitä, mutta jo sana sähköauto saa kiukkuvaihteeni vitoselle.

Onko arvoisa ministeri Harakka miettinyt, mites sitten moisen menopelin kanssa toimitaan, jos tulee kunnon sähkökatkos?  Tulee kertaheitolla vaikka koko maahan. Ei lataudu edes telefooni.

Pitääkö hevonen ostaa? Kärrytkin tarvitaan, jos ei osaa ratsastaa!

EU tässä liikennepäästö -toohotuksessakin taustapiru on, mutta Suomiko muka joku pahis?

Ja muuten, onko varmaa, että kaikki tämä tulossa, mietinnässä oleva ihmisten patistaminen hallituksen haluamaan liikennekäyttäytymiseen, kestää myös perustuslain pykälät? Perustuslakiin tässä korona -taistelussakin on tänä vuonna tukeuduttu! Ei sitä niin vaan ole saanut ihmisten perusoikeuksiin puuttua.

Kyllä minä ainakin haluan ihan itse päättää millaisella autolla ajan. Sähköinen ei ole suosikkilistallani!

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu