Taxi tappelemalla, tai ei taksia koska matka liian lyhyt, tähän on tultu!
Muutkin kuin PS on samaa mieltä uudesta ”Lähi-Idästä” keskellä Suomen pääkaupunkia
Lukekaapa siitä, ei juuri kiinnostaisi kyytiä moisesta paikasta ottaa…Jungner ei ole PS jäsen tai samaa mieltä heidän kanssaan, on samaa mieltä kuin PS koska näki itse omin silmin arabien touhun tuolla, on juuri sitä mieltä mitä on moni muukin. Rasisti korttia ei voi heittää kukaan tällä palstalla.
Mikael Jungner otti ensimmäistä kertaa taksin Helsingin rautatieaseman edestä ja äimistyi: ”Sinne voisi laittaa varoituskyltin” https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007802808.html
”Kuntavaaleissa Liike Nytin ehdokkaaksi asettuva Jungner kertoi kokemuksestaan Twitterissä, jossa se viritti innostuneen keskustelun.
Aihe ei ole uusi. Perussuomalaisten kansanedustaja Riikka Purra on verrannut Helsingin rautatieaseman taksitolppaa aiemmin muun muassa Lähi-idän toriin.” (IS)
Niin, onneksi elämme vielä sananvapaudessa, onneksi muutkin kertoo missä mennään oikeasti. Minä kannatan ulkomaista työvoimaa Suomeen kun ensin omat on työllistetty,,,EU alueen sisällä on eurooppalaisia työttömänä melkein 30 miljoonaa, siellä olisi osaajia tuoda perheineen Suomeen, ei niitä tarvitse lentokoneilla tuoda Lähi-idästä.
Kepun, kokoomuksen ja persujen oikeistohallitus hajotti kohtalaisen hyvin toimineen ja luotettavan taksisysteemin ja ongelmat nousevat framille kun joku turha julkkis, kuten Junger, saa mielestään huonoa kohtelua.
Joku sitten keksii tämänkin panna maahanmuuton tai maahanmuuttajien syyksi. Ne oikeat syylliset löytyy eduskunnasta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se mitään, minä asun niin syrjässä että tänne ei Lähi-Idät tule. Pysykööt kehäkolmosen sisällä.
Ilmoita asiaton viesti
Muutaman kerran olen käyttänyt taksia Helsingissä. Kuskit eivät osaa perille vaikka asiakas kirjoittaa navigaattoriin osoitteen. Joskus on pitänyt jäädä kesken matkasta pois kun se suuntautuu väärään suuntaan.
Ilmoita asiaton viesti
”Suuri taksiuudistus” oli edellisen hallituksen varmasti järkyttävin moka. Landella ei saa taksia enää lainkaan hiljaisina aikoina kun päivystysvelvollisuus loppui, ja kaupungeissa meininki on pahimmillaan kuvatun kaltaista.
Onneksi blogisti löysi syyllisen tähänkin: maahanmuuttajat.
Ilmoita asiaton viesti
Meidän alueella on maahanmuuttajia jotka ovat työllistyneet koska haluavat ja ovat tulleet tänne perheineen ja osa heistä ajaa mm taksia, ei valittamista. Ongelma on siellä kehäkolmosen sisällä….mietippä sitä…nämä ei juuri lähi-idästä ole
Ilmoita asiaton viesti
Vammaisten osalta tilanne on katastrofaalinen. Itse ”jouduin”, siis sain käyttää taksia lapsesta asti, silloinkin oli pientä välitysongelmaa ja taksikortin tultua kaikenlaista, mutta nykyään aivan lohduton meno.
Ilmoita asiaton viesti
Jep, kyllähän se kovaa noilla taksareilla on tiistai-iltaisin odotella kyytiä hiljaisessa stadissa 30 muun auton kanssa.
Kyllä siinä on kovaa halua pärjätä yhteiskunnassa omillaan.
Ilmoita asiaton viesti
Jep, 2011 Kreikassa Ateenassa törmäsin samaan ilmiöön, kun mentiin rannalle maksoi kahden taksin kyyti 10€ yhteensä , n 10 km suunta ja oli mukavia kuskeja.
Takaisin tullessa yksi taksi lupasi halvan kyydin, eli mentiin 5 henkeä siihen taksiin, eli 6 oli tavan auton sisällä kuskin lisäksi, tyyppi ajeli sätkä suussa musat täysillä 30 km alueella 80 km/h ja ei vienyt ihan perille missä muut taksit oli.
Halusi monta kymmentä euroa matkasta, pistin 10€ käteen, heitin pari kirosanaa suomeksi ja englanniksi ja näytin kansainvälistä ”sormea”. Äijä painoi kytkintä, huuteli jotain autostaan. Tämä ei ollut kreikkalainen…
Tämä sama tapa on tullut Suomeen, kiitti moi ja hei.
Ilmoita asiaton viesti
Turha minun on tähän mitään lisätä, en onneksi asu tuolla Pääkaupungin Lähi-Idän alueella, puhutkoon viisaammat.
Ilmoita asiaton viesti
Lähi-itäkeskuksesta voi kuskikseen saada aivan kielitaidottoman ja karttaa ymmärtämättömän. Asiakkaan täytyy osata itse suunnistaa.
Itse käytän tarvittaessa tiettyä taksiyhtiötä, joka ei palkkaa osaamattomia.
Ilmoita asiaton viesti
Onhan tuo nähty, että Helsingin keskustassa ulkomaiset taksikuskit eivät ota kyytiin lyhyelle matkalle. Minulle kävi niin kahdesti viiden minuutin sisällä. Sitten löysin suomalaisen taksikuskin, ja sain kyydin. Asia korjaantuisi säätämällä laki, että vapaana ja töissä oleva taksikuski ei saa kieltäytyä palvelemasta asiakasta hinnastonsa mukaan ilman hyväksyttävää syytä. Erittäin pitkä reissu toiseen kaupunkiin voisi olla hyväksyttävä syy, mutta liian lyhyt matka ei.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ionmittler/uber-syrjivaa-palvelua-uberin-kuskeilta-helsingissa/
Ilmoita asiaton viesti
Sama on ongelma mamutaksien kanssa Euroopassa muuallakin. Ei tarvitse mennä kuin Berliiniin niin moni Lähi-idän kuski ei vie kentältä paikkaan, jonne pari kilometriä.
Ilmoita asiaton viesti
Onko taksin saanti Suomessa jo ihmisoikeuskysymys? Miksi yksityinen palvelun tarjoaja ei saisi kieltäytyä myymästä palveluaan? Pitäisikö taksitkin olla valtion tai kuntien virkoja?
Ilmoita asiaton viesti
Käsittääkseni kauppias ei voi kieltää asiakkaalta sisään pääsyä, koska hän aikoo ostaa vain ehkä purkkapaketin. Yksityinen toimija on se kauppiaskin.
Ilmoita asiaton viesti
Syrjintä mm. etnisin perustein on kielletty. Sen sijaan mikään ei estä taksiyritystä tai kuljettajaa sanomasta ettei ota vastaan lyhyttä matkaa ihan vastaavasti kun ei tarvitse tarjota pitkääkään matkaa, esimerkiki lähteä Rovaniemelle.
Vähän hassulta se kuulostaa, hinnoittelisi sitten matkan haluamansa mukaan vaikka viiteen kymppiin mutta ymmärtääkseni Jungner oli tolpalla tinkaamassa.
En ymmärrä miksi tostakin piti tehdä ongelma kun takseja on tolpalla pilvin pimein ja J. sai matkansa.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo matkan hinnoittelu pilviin on tosiaan kätevä keino päästä asiakkaasta eroon tai sitten vaurastua hieman.
Täytyy tosin sanoa, että jos olisin todella epätoivoinen voisin harkita taksin tilaamista. Kerran otimme Turun satamasta etnisen taksin ja heihin nnegatiivisesti suhtautuva kaverini hymyili minulle pilkallisesti mennessään toiseen taksiin. Kuski osasi kyllä suomea, mutta ei löytänyt satamasta Raision Petäsmäkeen, vaikka navi oli kiinni keskellä näkökenttää.
Muistaakseni Lontoon taksikuskien pitää osata kadut ulkoa ja niitä on aika paljon. Liekö sitten koko Lontoo, mutta kuitenkin.
Ilmoita asiaton viesti
Tuntuu olevan välillä suurikin kysymys. Erään kotimaisen, ei aina niin hyvin käyttäytyvän, vähemmistön palvelunsaannista on käsittääkseni nostettu isojakin älämölöjä. Tosin ilmeisesti ei taksialalla, vaan lähinnä kaupan ja ravintolapalveluiden piirissä.
Ilmoita asiaton viesti
Hienoa, että Suomen edellinen hallitus ymmärsi kansainvälistymisen tärkeyden myös Suomessa. Uusi taksilaki mahdollistaa juuri sen kansainvälisen trendin, joka on yleinen suuressa maailmassa.
Kuuluisa taksiyrittäjä (myöhemmin kansainvälistä kauppaa harjoittanut) Pablo Escobar aloitti huumerahojensa pesun viiden taksin yrityksellään. Toimintaa piti toki laajentaa muuhunkin legitiimiin liiketoimintaan, kun viiden taksin yhtiön liikevaihto nousi 20 miljoonaan dollariin viikossa.
Vitosen pizzabaarit ovat heikko alusta rahanpesuun ja terrorismin tukemiseen. Kannattaa perustaa taksiyhtiö ainakin aluksi, myöhemmin voi siirtyä esimerkiksi rakennusurakointiin.
Briteistä löytyy hyvää oppimateriaalia, varsinkin pakistanilaisten harjoittamasta toiminnasta. Berliinissä libanonilaisilla on paljon tämän alan yritystoimintaa. Tukholmassa kannattaa myös käydä opintomatkalla.
Hienoa, että Suomen viisaat päättäjät antavat eväät todelliseen kansainvälistymiseen.
Ilmoita asiaton viesti
”Briteistä löytyy hyvää oppimateriaalia, varsinkin pakistanilaisten harjoittamasta toiminnasta.”
Scotland Yardin lahjomattomuus ja maine kokivat muutama vuosi takaperin kovan kolauksen nimenomaisesti pakistanilaistaustaisten poliisien toiminnan seurauksena. Brittien suurin roaming-ryhmä oli pakistanilaistaustainen. jne…
Ilmoita asiaton viesti
Joo, Kosonen, niillä pakeilla oli minicab-firmoja….
Ilmoita asiaton viesti