Vihersosialistisen hallituksen aika on lopussa
Sanna Marinin (Sdp) hallituksen aika itsenäisen Suomen tuhoajana on mielestäni lopussa. Viimeinen pisara tasavaltamme vahingoittamisessa on EU:n komission luonnon ”ennallistamisasetuksen” päästäminen käsien läpi ilman vastatoimia. Suomea paljon vauraampi Ruotsi tyrmäsi esityksen. Keskusteluja Suomen ja Ruotsin kesken asiassa tuskin käytiin.
”Ennallistamistoimet” nykytiedon mukaan aloitettaisiin vuodesta 1952, jolloin Suomi oli maksanut sotakorvaukset, asuttanut 420 000 Karjalan, Sallan-Kuusamon ja Petsamon alueen evakot, suorittanut pääosin jälleenrakennustyön ja raivannut peltoa ja karjanlaitumia pakkorauhassa menetettyjen tilalle.
Sodan seurauksena Suomi oli vielä pitkälle maa- ja karjatalousvaltainen maa. Elintason nostamiseksi maaseudun asukkaat tarvitsivat karjamääränsä lisäämiseksi runsaasti uutta peltoa ja metsää. Maan vientitulojen päähankkija paperi- ja puuteollisuus ja koko yhteiskunta tarvitsivat lisää metsiä. Metsävarallisuuden lisäämiseksi alettiin kuivata soita ja istuttaa niille metsää.
Tämä kaikki perustui valtakunnansuunnitteluun ja varustautumiseen tulevaisuuden varalle niin, että väestömäärä ja varallisuus sekä kansan elintaso kasvaisivat ja Suomen itsenäinen tulevaisuus olisi turvattu.
EU:n komission ”ennallistamisasetus” tarkoittaa, että Suomen olisi palautettava maamme metsäluonto siihen tilaan, jossa se oli 1952. Miksi juuri tuo vuosi? Miksi vaatimus ei koske taajamia, kaupunkeja, suurkaupunkeja kuten Helsinkiä? Puretaan olympialaisten jälkeen rakennetut talot pois.
Eikö juuri asutustihentymissä luonto ole kärsinyt eniten? Kaupungeissahan vihreät ovat jo ennen vuotta 1952 olleet taistelevinaan jokaisesta puusta. Miksi kaadettuja puita ei nyt vaadita herätettäviksi eloon? Jos maaseutua ja metsävarallisuuttamme ”suojellaan”, eivätkö samat ihmisoikeudet, tasa-arvo ja oikeusvaltioperiaate koske kansalais- ja kansallisomaisuutemme omistajia?
Ihmetystä herättää, eikö yhdenkään ministerimme päässä kilahtanut ajatus, että komissio liikkuu niin käsittämättömissä utopioissa, että jokaisen kansanedustajan, ministerin ja puolueen olisi pitänyt nostattaa laaja kansalaiskeskustelu? Mutta ei, juuri ne ihmiset, joiden asiaksi kansalaistemme edunvalvonta on uskottu, jättivät velvollisuutensa hoitamatta.
Olisi odottanut, että juuri tänä aikana, jolloin ikivihollisemme Venäjä on hyökännyt Ukrainan kimppuun ja uhkaa ydinsodalla koko maailmaa, Suomen hallitus erityisen tarkasti hoitaisi maamme etujen ja oikeuksien suojelun. Mutta ei, mitään pahaa hallitus ei tässäkään nähnyt. Miljardit toisensa perään syydetään muiden unionimaiden auttamiseen ja sitäkin kauemmaksi ”kehitysapuna”, mutta oman maan avuntarvitsijat ovat pahasti vailla asianmukaista hoitoa ja kohtelua. Yhtään lisämiljardia uutta velkaa emme tämän ”uudistuksen” myötä tarvitse.
Pääministeriltä on mielestäni äärimmäisen ruma laiminlyönti vaieta tästä. Hänen olisi pitänyt saattaa tämä julkisuuteen ja käynnistää siitä laaja keskustelu. Taatusti se olisi johtanut hankkeen estämiseen Ruotsin tapaan. Tämä on pääministeriltä paha virhe.
Suomi on jo satojen vuosien ajan rakentanut maatamme eri aikavälien valtakunnansuunnittelun tavoitteiden pohjalta. Maata on asutetettu aina reunoja myöten. Suurimman laajuutensa Suomi sai vuoteen 1850 mennessä, jolloin kaskenpoltto kokonaan kiellettiin ja siihen mennessä saavutettu asutusraja Venäjään nähden saavutettiin. Maastoon raja Koillis-Suomen kohdalla merkittiin 1833-1849. Tämä itäraja vahvistettiin Tarton rauhassa 1920. Tähän päättyi Suomen rauhanomaisen laajentumisen kausi. Rajasuhteissamme alkoi yhä jatkuva Venäjän aloittama väkivallan kausi.
Vuosien 1940 ja 1944 (1947) pakkorauhojen seurauksena Suomi menetti yli 10 % maa-alastaan, jonka seurauksena kansamme elinehdot ratkaisevasti huononivat. Hyvinvointimme on rakennettu pakkorauhan seurausten perustalle. Suuret ikäluokat on kasvatettu ja maamme hyvinvointi rakennettu.
EU:n komissiolla eikä ole oikeutta kajota Suomen metsiin millään tavalla. Millään hallituksella, ei myöskään Sanna Marinin ministeriöllä, ole oikeutta omin päin avata portteja kansallis- ja yksityisomaisuutemme sosialisoimiselle rakennettavan liittovaltion omaisuudeksi.
Kas kun ennallistamista ei aloiteta – 4,5 Mrd vuoden tilaan ja seuraava askel olisi, kun ihminen astui kuvaan ja kolmas ja viimeinen, kun ihminen katosi kuvasta 🌞
Ilmoita asiaton viesti
Tätä minäkin ihmettelen. Vähintäänkin puolinaiseksi jää. Aatamiin ja Eevaan ja heidän paratiisista karkotukseen saakka tulisi mennä.
Ilmoita asiaton viesti
”Aatamiin ja Eevaan ja heidän paratiisista karkotukseen saakka tulisi mennä.”
Ei ole ollut mitään aatamia ja eevaa. On ollut vain joku apinan tapainen alkumuoto, josta ihminen ja muut apinat polveutuvat.
Toki kaikki elukat muokkaavat osaltaan luontoa, myös ihminen. Mutta vain ihminen osaa tehdä sitä muokkausta järkiperäisesti.
En kannata mitään ennallistamista, enkä ihmisen palaamista kivikautiseen elämään, tai vieläkin kaauemmaksi.
Olen sitä mieltä että ihmisen tulee jatkaa luonnon muokkaamista, mutta järkiperäisellä tavalla, ei niinkuin nyt, että kaikki otetaan mitä irti saadaan, seurauksista piittaamatta.
Ilmoita asiaton viesti
Laitan tämän vaan tähän: https://www.youtube.com/watch?v=LdXi5khpskk
Ilmoita asiaton viesti
Täytyy kyllä ihmetellä, että kun Perustuslaki selvästi sanoo ettei maan itsemääräämisoikeutta omista asioistaan saa luovuttaa maan rajojen ulkopuolelle, niin poliitikot voivat sumeilematta rikkoa Perustuslakia.
Jos Perustuslaki ei enää ole voimassa, niin miten muutkaan lait voivat olla voimassa?
Ilmoita asiaton viesti
Ilman uskottavaa ja toimivaa perustuslakia itsenäistä valtiota ei ole.
Ilmoita asiaton viesti
Perustuslakiamme murretaan koko ajan antamalla lainsäädäntö- ja muuta valtaa unionille. Suomen eduskunnan käyttäytymisen muuttuminen näkyy kausi kaudelta. Jäsenyyden alkuvuosikymmeninä vältettiin sanomasta, että lainuutoksen syy on EU:n säädöksissä. Oltiin muka ihan itse päättämässä. Tämän eduskunnan ja hallituksen aikana ei omasta päätösvallasta juurikaan puhuta, koska omaa tahtoa ei enää ole, vaan ilmoitetaan aina EU:n direktiivin tms. määräävän tekemisen tahdin ja määrän: ihmiskunnan kärjessä muka pitää kulkea, edellä muita, kun kysymys on oman päätäntävallan, omaisuuden ja rahan luovuttamisesta pois. Isoa, rikasta ja edistyksellistä näytetään, vaikka todellisuudessa ollaan jo keppikerjäläisiä ja omissa asioissa valtaa vailla. Häpeällistä!
Ilmoita asiaton viesti
Matti Kyllönen:
”Perustuslakiamme murretaan koko ajan antamalla lainsäädäntö- ja muuta valtaa unionille. Suomen eduskunnan käyttäytymisen muuttuminen näkyy kausi kaudelta.”
Ei enää murreta.
Nimittäin ulkopolitiikasta HM 33 §:n mukaan määränneen presidentti Mauno Koiviston ohjeistamin toimin Suomen valtiosääntö EY-mukaistettiin jo vuonna 1993.
Dokumentit puhuvat puolestani.
Jo Eduskunnalle annetusta kirjelmästä ”U 76/2022 vp” selviää, että Suomessa harjoitetaan eurooppalaista näennäisdemokratiaa PL 96 §:n 2 momentin mukaan…
Mitä tuo lihavoitu perustuslain kohta tarkoittaa?
Minkään EU-jäsenmaan parlamentti ei saa neuvoston asetuksesta edes äänestää, sillä asetus on kaikkein voimakkainta EU-säännöstöä!
Kyseessä on jo lähes 29 vuotta vanha menettely Suomen eduskunnan ståhlbergiläisen Hallitusmuodon 1 ja 2 pykäliin kirjoitetun itsenäisen päätösvallan luovuttamisesta maan rajojen ulkopuolelle.
Nimittäin neuvoston asetuksen käsittely kirjoitettiin Valtiopäiväjärjestyksen 54 §:ään jo 10.12.1993 päivätyllä lailla L 117/1993.
54 b §
Eduskunta ei tee päätöstä yhdentymisasian ennakkokäsittelyssä. Puhemiesneuvosto voi kuitenkin päättää yhdentymisasian ottamisesta keskusteltavaksi täysistunnossa.
Siis vain keskusteltavaksi ja vain, jos puhemiesneuvosto niin päättää. Kysymyksessä on pääministerinilmoitus.
Osoite https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1993/19931117#Pidm45949344741728
Tässä ministeri Ohisalon eduskunnalle antama kirjelmä:
”U 76/2022 vp
Valtioneuvoston kirjelmä eduskunnalle komission ehdotuksesta Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseksi luonnon ennallistamisesta (ennallistamisasetus)
Perustuslain 96 §:n 2 momentin perusteella lähetetään eduskunnalle Euroopan komission 22 päivänä kesäkuuta 2022 tekemä ehdotus Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseksi luonnon ennallistamisesta.
Helsingissä 22.9.2022
Ympäristö- ja ilmastoministeri Maria Ohisalo
Ympäristöneuvos Olli Ojala”
Siis käsitellään Perustuslain 96 §:n 2 momentin mukaisesti!
Mitä onkaan kirjoitettuna Perustuslain 96 §:n toisessa momentissa?
Selkeätä tekstiä, lukekaapa miten kuuluu Suomen EU-mukautetun perustuslain 96 §:n 2 mom.:
”Valtioneuvoston on toimitettava kirjelmällään 1 momentissa tarkoitettu ehdotus eduskunnalle viipymättä siitä tiedon saatuaan eduskunnan kannan määrittelyä varten. Ehdotus käsitellään suuressa valiokunnassa ja yleensä yhdessä tai useammassa sille lausuntonsa antavassa muussa valiokunnassa. Ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa koskeva ehdotus käsitellään kuitenkin ulkoasiainvaliokunnassa. Suuri valiokunta tai ulkoasiainvaliokunta voi tarvittaessa antaa ehdotuksesta lausunnon valtioneuvostolle. Puhemiesneuvosto voi päättää tällaisen asian ottamisesta keskusteltavaksi myös täysistunnossa, jolloin eduskunta ei kuitenkaan tee päätöstä asiasta.”
96 §:n osoite https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L8P96
Ohisalon kirjelmän liitteenä on muistio:
”YMPÄRISTÖMINISTERIÖ MUISTIO EU/509/2022
16.9.2022
EUROOPAN KOMISSION EHDOTUS EUROOPAN PARLAMENTIN JA NEUVOSTON ASETUKSEKSI LUONNON ENNALLISTAMISESTA (ENNALLISTAMISASETUS)”
Tässä voimaantulotieto ennallistamisasetusesityksestä, jonka tekstiä tuskin muutetaan:
”23 artikla
Voimaantulo
Tämä asetus tulee voimaan kahdentenakymmenentenä päivänä sen jälkeen, kun se on julkaistu Euroopan unionin virallisessa lehdessä.
Tämä asetus on kaikilta osiltaan velvoittava, ja sitä sovelletaan sellaisenaan kaikissa jäsenvaltioissa.”
Asetuksen osoite https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/?uri=COM:2022:304:FIN
Kannattaa tallettaa tuo asetusesitys ja verrata sitten EU:n virallisessa lehdessä julkaistavaan!
Dokumentit todellakin puhuvat puolestani.
Olen koonnut Suomen perustuslain muutokset kotisivulleni http://jormajaakkola.fi/EY-mukautuksen%20historia
Asetuksen ”voimaansäätämis”-käsittelyn takana on
”KOMITEANMIETINTÖ 1990:37
OIKEUSMINISTERIÖ
Eduskunta ja ETA-lainsäädäntö
Peruskartoitus
Toimielimen asettamispäivä 21.9.1989
Julkaisun päivämäärä 8.11.1990
Kansainvälisten velvoitteiden voimaansaattamistoimikunta
Huom!
Jo ETA-jäsenyys merkitsi kaikkien silloisten EY-säännösten hyväksymistä, vieläpä etukäteen.
Siis jo ETA-jäsenyydessä Suomen alkuperäisen Hallitusmuodon 1 ja 2 pykälistä tuli kuolleita kirjaimia!
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos, Jorma Jaakkola, että toit esiin faktat. – Marinin hallitushan toimi tämän ”ennallistamisasetuksen” yhteydessä aivan kuten itsenäisen Suomen perustuslakia ei enää olisikaan. Ulkoisille voimille annetaan vastaan sanomatta oikeus mellastaa Suomessa, kajota Suomen valtion ja yksityisten kiinteään omaisuuteen muka ilmastonmuutoksen nimissä.
En usko, että Marin ihan tietämättään vakuutti, ettei mitään vielä ole menetetty: asia saatetaan nyt eduskunnan tietoon ja eräiden valiokuntien käsittelyyn, lopullisen kannan siihen ottaa suuri valiokunta, asetukseen voidaan tehdä muutoksia tai kokonaan se hylätä. Näin siis pääministeri Marin. Piste.
Tuleeko asetus voimaan vaikka Suomi sitä vastustaisi, siitä ei ole puhuttu mitään. Totta kai tulee. Voi se tulla voimaan Ruotsiakin koskien, vaikka se vastustaa. Tarmokkaalla työllä on muodostettava liittokunta, joka enemmistöllä kaataa hankkeen. On siis työn aika. Unionin kotka uhkaa repiä Suomen perustuslain. Eetu Iston maalaus on erittäin ajankohtainen.
Ilmoita asiaton viesti
Bogista saa sen käsityksen, että EU.n ehdotus luontomme ennallistamisesta on jo hyväksytty Suomessa, eihän asia ole ollenkaan näin, asian käsittely on vasta Suomessa kuten muissakin EU-maissa alkutekijöissä ja jos Suomen eduskunta katsoo ettei se voi hyväksyä komission esitystä se hylkää sen. Jo nyt on nähtävissä, etteivät hallituspuolueista Sdp, Kesk. Rkp tule hyväksymään komission esitystä sellaisenaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kirjoitin siitä mistä nyt puhutaan: miksi hallitus ei Ruotsin tavoin hylännyt komission asetusehdotusta? Pääministerin haastattelussa Ykkösaamussa Marin perusteli laiminlyöntiään sillä että eduskunta voi halutessaan päätyä toisenlaiseen ratkaisuun, muuttaa komission esitystä tai kokonaan hylätä se. Nyt ei tarvitsi tästä hullusta asiasta edes keskustella eikä koneistojen aikaa kuluttaa jos Ruotsin kaltaista hylkäämistä olisi käytetty. Hallituksella on monta linjaa tässä kuten niin monessa muussakin asiassa. Marinin hallitus on kypsä kaatumaan, ja se olisi Suomelle onneksi. Tätä huonompaa hallitusta ei ole Suomella mielestäni koskaan ole ollut ja toivottavasti ei koskaan tule.
Ilmoita asiaton viesti
Epäilen että ei mene läpi.
Vuonna 1952 taisi melkoisen paljon olla metsiä parturoituna sotakorvausten maksamisen takia. Ja kyllä niitä metsiä kaadettiin myös purjelaiva-aikoina kun täältä vietiin melkoisen paljon puuta ja tervaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ei mene läpi, jos eduskunnasta löytyy riittävästi ponnekkaita ja isänmaataan puolustavia edustajia. Tarvitaan myös kansan aktiivista otetta ja painetta edusmiehiinsä.
Ilmoita asiaton viesti
Äläs ny. Hyvinhän se Sanna on pistäny kavereineen menemään. Eikös siihen ideologiaan kuulu että arvot, normit ja kaikki hajotetaa. Jos ei muu auta ni järkätää meidät 3.maailmansotaan ni loppuu varmasti kaikki. Sanohan se Sanna haastattelussa ettei ymmärrä modernia raha teoriaa mutta marxilaisen raha teorian tuntee. Eli pelataan monopolia kimblen säännöillä meidän rahoilla. Onhan se niin hyvin hajottanu kaiken, että ihmisillä ei oo varaa ostaa ruokaa ja joutuu palelee ku ei oo varaa lämmittää taloa. Että kyllä Sanna on kultaisen peniksen ansainnu näin 3.maailmansodan varjossa
Ilmoita asiaton viesti
Sanna on sosialisti. Demareita yllytettiin aikanaan kannattamaan EU:hun liittymistä sillä, että yhtyneet Euroopan sosialistit ovat vahva voima panemaan Euroopan porvarit polvilleen heidän edessään. Marin on hoitanut hommaansa heidän kannaltaan hyvin. Suomen alistamista EU:lle on hänen aikanaan edistetty erinomaisesti. Suomen metsät ja pellot ovat menossa Moolokin kitaan ja maamme on niin veloissaan, ettei sieltä helposti nousta. – Näistä syistä Marinin hallitus on kiireesti kaadettava. Välikysymys antaa siihen mahdollisuuden. Kepu on aallonharjalla.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä niitä normeja jotka syntyivät suomettumisen aikana on syytäkin tuulettaa ja onneksi Sannalla sukupolivineen on siihen rohkeutta ja ainakin itse ikämiehenä (73) tuen heitä täysin rinnoin, suomettuneesta Suomesta en kaipaa mitään, se oli ja meni, onneksi!
Ilmoita asiaton viesti
Menneisyys kaipaa aina tuuletusta, mutta edellisten polvien päätöksiä tulee arvioida aikalaisten omista lähtökohdista. On lyhytnäköistä pyrkiä mitätöimään sodanjälkeisten sukupolviemme päätökset metsien kasvattamisesta. Se oli järkevä ratkaisu sodissa menettämien metsiemme ja peltojemme menetykselle maa-alan niukkuudesta kärsivälle Neuvostoliitolle. Silloisen suoluonnon käsittelyyn lapsena ja koulupoikana osallistuneena sanon, että aikuiset ja lapsosetkin käsittivät, ettei vesiin valunut suomuta tehnyt hyvää vesistöille, emmekä siitä lainkaan pitäneet, mutta käsitimme, että valtakunnan kokonaisedun kannalta tämä kaikki oli tarpeellista ja välttämätöntä. Samoin suhtauduttiin laajoihin avohakkuisiin, metsähallituksen pääjohtajan nimeää kantaviin aukeisiin. Olemme kyllä vuosikymmenten mittaan havainneet että vastoin odotuksia metsät ovat hyvin kasvaneet ja aukeilta on hakattu jo monta sellusatoa. – Jos siis nyt haluatte menneitä polvia syyttää, kohdistakaa arvostelunne Staliniin, jonka ahneus ja pienkansojen hävitysvimma johti Suomemme maiden anastukseen ja niihin töihin jotka sitten piti tehdä. – Menkää siis valittamaan myös Putinille, Stalinin oppipojalle, joka Ukrainassa nyt tapattaa liikekannallepanossa otettuja vähemmistökansojen miehiä ja nuorukaisia. Sama tappovimma kohdistettiin Stalinin aikana Inkerinmaan kansalaisiin ja Karjalaan kommunismia rakentamaan menneisiin monien maiden nälkäisiin. – Suonojia 1950-luvulla koulupoikana kaivaneena ja 1960-luvun alussa samoja ojia salaojin varustaneena – kaikki käsipelissä – annan suuren arvon sille että sain valtion pellonraivauskorvauksin olla raivaamassa ja ajanmukaistamassa suoviljelyksiämme. Tuntui hyvältä kun sain – ajan nuorten tapaan – kesällä auttaa perhettämme nuorukaisen pienin panoksin korvaten näin vanhemmilleni sitä että sain talvisin käydä oppikoulua. – Pahalta tuntuu, jos minun nyt pitää EU:n käskystä ja Suomen hallituksen määräämänä mennä saattamaan vesijättömaaksi ja suoksi ne maat, joiden raivaus on aloitettu jo 1930-luvun pulavuosina ja joista kokonaiset sukukunnat ja kylät ovat saaneet kapean mutta aina maukkaan omassa maassa kasvatetun leipänsä. – Lainkuuliaisena miehenä menen täyttämään annetun ukaasin määräyksiä, mutta vastaan panen niin kauan kuin voin ja pystyn. Vastahakoisuuttani perustelen sanomalla, että tällainen on suoraa hulluutta!
Ilmoita asiaton viesti
Ilmeisesti Matti Kyllönen ei yrittänytkään ymmärtää ennallistamisen ideaa. Jos ainoa tavoite on kirjoittaa skeidaa, niin ehkä kannattaisi harkita lopettamista. Näistä jutuistasi ei ole mitään hyötyä kenellekään. Ei suomalaisille eikä luonnolle.
Ilmoita asiaton viesti
Voisitko perustella näkemystäsi?
Ilmoita asiaton viesti
Sitä minäkin, että kuinka paljon asenteellista soopaa voi blogi pitää sisällään.
Olisi blogistin ollut hyvä kuunnella eilinen ykkösaamu ja pääministerin haastattelutunti, jossa näihinkin tuli vastaus.
Ilmoita asiaton viesti
Muun muassa Ykkösaamun ja torstaisen eduskunnan kyselytunnin ym. mediatietojen varassa yllä olevan kirjoitinkin.
Ilmoita asiaton viesti
Asenteellista soopaa?? Sinun kommenttisi on sitä, blogi on ihan asiaa. On tuo Marinin fanitus kyllä uskomatonta teillä vassarisosialisteilla.
Ilmoita asiaton viesti
Olet väärässä. Juttu on nimittäin niin, että teistä Vihreistä ei ole mitään hyötyä Suomelle eikä suomalaisille. Todellinen haittapuolue.
Ilmoita asiaton viesti
Vihreät on Suomelle todellinen haittapuolue. Kepun ei olisi pitänyt lähteä tähän Marinin hallitukseen. Paljon pahaa Suomelle ja suomalaisille on tehty. Toivottavasti seuraavissa eduskuntavaaleissa asia korjaantuu. Vihreitä ei pitäisi enää koskaan päästää hallitukseen, ei varsinkaan niin keskeisille paikoille kuin ulko- ja sisäministereiksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Vihreitä ei pitäisi enää koskaan päästää hallitukseen.”
Blogisti voi tietenkin olla vapaasti tätä mieltä, mutta asiasta päättää muut, äänestäjät ja muut puolueet ja vihreät itse tekevät sen päätöksen, eikä blogisti.
Minkä ihmeen takia blogisti on niin kovin vihamielinen luontoa kohtaan?
Jos tämä mielipide, jota blogisti edustaa, saisi kansalaisissa enemmän kannatusta, luonto kai sitten tehtäisiin lainsuojattomaksi ja tuomittaisiin kuolemaan,
Tämä kaikki tapahtuisi tietenkin ihmisten puolustamiseksi, mutta kun ihminenkin on vain osa luontoa, niin kyllä siinä sitten myös ihmiset tuomittaisiin kuolemaan.
Ilmoita asiaton viesti
On päivänselvä asia, että asioista päättävät äänestäjät, joihin tahdon vedota ja siten käyttää oikeuttani ja velvollisuuttani vaikuttaa maamme asioihin. Vihreiden politiikka ilmenee fanatismina, epärealistisuutena ja harhaanjohtamisena siihen nähden, millainen vaikutusvalta Suomella on maamme luonnontilaan. Emme voi pelastaa koko maailmaa, riittää kun kannamme kohtuullisen vastuumme. Vihreiden harjoittama petoeläinten ja ötököiden suojelu on yksipuolista ja taloudellisesti väärää. Petojen, susien, ahmojen ja petolintujen suojelu on mennyt ajat sitten kohtuuttomuuksiin. Esim. poroja menee petojen suihin suuret määrät ja vahinkoja korvataan veronmaksajoen varoista. Petojen määrän minimoimisella vältetään ongelma. Vihreät luovat tarpeettomia ongelmia ja maksattavat vahingot veronmaksajilla. Vastuullinen kansalainen koettaa välttää lajien kaikenlaista turhaa kärsimystä. Maassamme on vallalla monessa mielessä luonnonvastainen ”luonnonsuojelu”. Vihreät kuvittelevat olevansa muita parempia ihmisiä, mitä he eivät ole. Jokainen vastuullinen ihminen suojelee omaa ja yhteistä omaisuutta ja ymmärtää toimia maailmanlaajuisen vastuun edellyttämällä tavalla.
Ilmoita asiaton viesti
”Vihreät kuvittelevat olevansa muita parempia ihmisiä, mitä he eivät ole.”
Sinun mielestäsi vihreät ovat siis huonoja ihmisiä ja sinä itse olet heitä parempi.
Monet ihmiset haluavat että luonnossa on myös petoeläimiä, sinä ilmeisesti haluaisit tappaa ne sukupuuttoon, kuten kaikki vihreätkin, jotka yrittävät suojella petoja.
Asia ei ole niin yksipuolinen. Toki pedoista on myös haittaa. Pedothan lisääntyvät luonnossa liikaa, jos niillä on siellä ruokaa. Petojen lisääntymisen seurauksena niiden ravintoeläimet vähenevät, mikä luonnollisesti vähentää petokantaa.
Koska tässä meidän yhteiskunnassamme luonto ei kertakaikkiaan voi toimia siten kuin vili luonto toimii, olen sitä mieltä että ihmisten pitää rajoittaa petokantoja ennenkuin petokannat kasvavat liikaa ja niiden saaliseläimet vähenevät, jolloin pedot tulevat ihmisten pihoille syömään lampaita, kissoja ja koiria.
En todellakaan ole sitä mieltä että luonto pitäisi ennallistaa. Se ei vain onnistu, eikä se ole järkevää. Ihmisen homma on hoitaa luontoa järkevästi, muu ei ole mahdollista.
Sinun politiikkasi näyttäisi olevan kaiken luonnon hävittäminen, luonto pois ihmisten tieltä ja silmistä. En minä sitä kyllä kannata. En äänestä vihreitä, mutta minusta vihreät voivat aivan hyvin olla poilitiikassa mukana niillä valtuuksilla joita kansa heille antaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jos tuo on johtopäätöksesi minusta, pidä se toki, ylväästi ja mahdollisimman monelle se kertoen!
Ilmoita asiaton viesti
Matti kirjoittaa asiaa Börje. Luontoa pitää suojella ja siitä varmasti olemme Sinä, minä ja Matti samaa mieltä. Ei kuitenkaan ole mitään järkeä hypellä ulkohuusissa kahden reiän välillä, jos paska tulee nyt. On päätettävä aina pitkällä aikavälillä kummalla reiällä haluaa istua (tuossa esimerkissäni 2 sekuntia) ja mitä pitää tehdä. Tämä hallitus haluaa lopettaa turpeenpolton kahdessa vuodessa (energiapolitiikassa 2 sekuntia), mutta ei ymmärrä, että kattilalaitosinvestointi on 30-vuotta. Tämä hallitus haluaa ennallistaa Suomen suot, mutta ei ymmärrä, että jos niitä on ojitettu valtion varoin 50-vuotta niin ennallistaminenkin vie 50-vuotta. Ojitetut suot tuottavat puuta jo hyvin, joten ennallistaminen vie huomattavasti tuloja maan/metsänomistajilta ja valtion metsissä kansantaloudelta. Tule Börje käymään meillä kylässä niin näytän Pudasjärvellä asian käytännössä. Ota kumisaappaat mukaan ja hieman evästä, sillä reissu on 30 kilsaa. Näet monenlaista metsää. Sanoisin että 10-15% siitä kannattaa ennallistaa ja muu käyttää puuntuotantoon. Ouluun ja Kemiin tarvitaan tulevaisuudessa kuitupuuta ja sitä on kyllä tulossa noista ojitetuista soista. Ja olen sitä mieltä, että noita 30- vuotiaita taimikkometsiä ei enää voi ennallistaa suoksi. Se vie sitten 300-500 vuotta että ne muuttuvat aapasoiksi tai edes rämeeksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Tämä hallitus haluaa lopettaa turpeenpolton kahdessa vuodessa (energiapolitiikassa 2 sekuntia), mutta ei ymmärrä, että kattilalaitosinvestointi on 30-vuotta. Tämä hallitus haluaa ennallistaa Suomen suot, mutta ei ymmärrä, että jos niitä on ojitettu valtion varoin 50-vuotta niin ennallistaminenkin vie 50-vuotta.”
Turpeen alasajossa ei oikein ole järkeä, mutta turpeennoston supistaminen vastaamaan uusitumistaihtia lienee ihan järkevää. Sitä kun ainakin yhdessä vaiheessa nostettiin nopeasti arvoiden aivan liian paljon.
Jokseenkin samaa mieltä tuosta ennallistamisesta, että ehkä jotain voi ennallistaa.
Ilmoita asiaton viesti
Turve on uusiutuva luonnonvara, jos ei olisi, maassamme ei olisi lainkaan soita. Ruotsissa vallitsee tämä sama kanta. Suomi on määritellyt turpeen uusiutumattomaksi ja tuhonnut maastamme kokonaisen elinkeinon. Mittauksin varmaankin osoitetaan että suot eivät enää kasva, uutta turvetta ei synny, koska vihersosialistinen hallitus sen kieltää. – Nyt mennään halliuksen linjalla eteenpäin. Nyt vaaditaan suopeltoja ja -metsiä poistettavaksi tuotannosta, koska ne ovatkin vastoin jälkeenpäin annettua käskyä ryhtyneet jo ammoin uusiutumaan. Siitä on tehtäväloppu. Revitään suot juurineen pois! EU:n tahdon mukaisesti eu-laiset vääntävät kelloja pari kertaa vuodessa eteen- ja taaksepäin. Nyt EU vaatii kääntämään Suomen kellon vuoteen 1952. Hallituksemme antaa sen tapahtua, riemusta kiljuen! Kaikki se meillä onnistuu, olemmehan lähes kaikessa maailman parhaat! Eläköön suoton Suomi!
Ilmoita asiaton viesti
”Turve on uusiutuva luonnonvara, jos ei olisi, maassamme ei olisi lainkaan soita.”
Uusiutuvan luonnonvaran voisi jotenkin muotoilla niin, että kun sitä käytetään uusiutumistahtinsa mukaisesti, se on uusiutuva. Jos kaavitaan kaljuksi koko maaperä nopeammin kuin tulee uutta niin se ei ole uusiutuva.
Muutaman tuhannen vuoden aikana siis tosiaankin muodostuneet ne suot (täällähän oli ennen jäätä) niin pienellä laskimennäpyttelyllä oli ilmeistä, että turvetta nostettiin jossain vaiheessa aivan liikaa. Eli sellaista kohtuullisuutta vaan pitäisi olla.
Ilmoita asiaton viesti
Ns. Osaran aukiotkin Pudasjärvellä kasvavat komeaa metsää, josta on hakattu kuitupuuta moneen kertaan. Aukeisiin oli luonnollinen selitys se, että ilman aukkohakkuita ei olisi sodan jälkeen saatu nopeasti ja taloudellisesti puuta tehtaille sotakorvausten maksamiseksi. Jälkiarvostelijat ovat siis Neuvostoliiton ja nykyinen Venäjän asialla toivoessaan, että Suomi vihdoinkin nyykähtäisi ja antautuisi. Tuosta ajattelusta kumpuaa nykyinen ”Putinin punainen metsäkaarti” Suomen somessa.
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä blogi Matti Kyllönen! Ihmettelen tämän sukupolven menoa Suomessa. Kuka nämä nuoret on kasvattanut uskomaan, että Suomen 5 miljoonainen kansa voi pelastaa ”vihervasemmistolaisuudella” koko maailman väestön?
Olemme vähemmän, kuin rikka rokassa. Suomen avulla kehitysmaihin ei ole mitään merkitystä. Kaikki kehitysapu menee väärään osoitteeseen nyt, kun se kiihdyttää maapallon väestönkasvua, kun sen pitäisi hillitä sitä. Tuttavani WHO:n tärkeässä virassa on kertonut, kuinka koko kehitysapu nykymuodossaan valuu pääosin hukkaan. Me 1940- ja -50 luvulla syntyneet olemme rakentaneet tämän maan tähän tilaan. Olemme tehneet töitä 50+ vuotta ennen eläköitymistämme. Milloin tämä ”vihervasemmistolainen” sukupolvi kykenee samaan? Taitaa tulla ns. noutaja ennen eläkeikää?
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä, Veikko! Allekirjoitan kaiken tuon!
Ilmoita asiaton viesti
Kun punaviheriäisillä on kova menneisyyden kaipuu niin laitan tämän nykyään ajankohtaisen energiansäästöoppaan linkin.
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/80956/fd2011-pp00000823-pdf001.pdf;sequence=1
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos, Matti, hyvästä ja ajankohtaisesta oppaasta!
Ilmoita asiaton viesti