Jäänmurtajat
Normal
0
21
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
Jäämurtajien vuokraus
Jotkut Suomen lainoppineet
tulkitsevat USA:n ympäristölainsäädäntöä tavallisen meikäläisen ymmärräryksen
yli. Miten ihmeessä voi laitteita tai
esim. jäänmurtajia vuorannut yhtiö olla vastuussa siitä mitä vuoraaja niillä tekee. Se, etten minä sitä ymmärrä, on aivan selvä,
minulla ei ole muuta kuin kaupunkilaisjärkeä, mutta kun ihan ministeri sanoo,
että voidaan menettää koko kalusto, menee ihan yli. Haloo,
voiko joku viisaampi kertoa mistä on kysymys?
Jos riskienhallinta (sopimukset ja vakuutukset) on hanskassa, ei hätää.
Vaikuttaa vain siltä, että ei edes arctican pääjohtaja tiennyt ovatko ne kunnossa. Ei osaa asiaan sanoa mitään Etla, saatikka omistajaohjausministeri. Kaikki vain vihjailee.
Ilmoita asiaton viesti
ETLA kirjoittaa näin
”Valtion osallistumiseen Yhdysvaltain lainsäädännön alaiseen offshore-toimintaan Yhdysvaltain
aluevesillä ja mannerlaatalla sisältyy suuri potentiaalinen riski Yhdysvaltain Oil Pollution
Actin takia. Mahdollisen öljyonnettomuuden sattuessa Suomen valtio voi joutua vastaamaan
vahingostaan koko Arctia Shippingin omaisuudella (jäänmurtajat ja monitoimimurtajat) sekä
viimekädessä valtion kassasta.”
Mitään tarkempaa ei löydy kuin oil pollution act. Onkohan koko kirjaa edes avattu.
Tähän tukeutuu kaikki vastustajat kysymättä kuin varmana asiana, että menetetään.
Ei keväällä toukokuussa -12 Arctican lausunto uutisissa sen parempi ollut. Meni jotenkin näin ”Ei suomen valtio voi joutua korvausvastuuseen sillä olemme oy ja oy vastaa vain maksimissaan omaisuudellaan.”
Joten hakusessa on koko porukka. On kalliit leikit niin omistajilla kuin operatiivisella johdollakin, kun kellään ei ole hajuakaan millä säännöillä leikkiä leikitään. Todellista suomalaista bisines-osaamista
Ilmoita asiaton viesti
Tuossa on tekstireferaatti sekä linkki koko lakitekstiin (en ole lukenut).
http://www.epa.gov/osweroe1/content/lawsregs/opaov…
Terveisin Kalevi Kämäräinen
Ilmoita asiaton viesti
BP:n Meksikonlahden tyrimisestä käydään oikeutta tällä hetkellä neljässä osavaltiotuomioistuimessa ja New Orleansin liittovaltiontuomioistuimessa. Syytettyjä riittää vielä kummankin käden sormille, vaikka asianomaisia on jo varsin railakkaasti eri menettelyin karsittukin, mm. betonin BP:lle toimittanut Halliburton pääsi sinänsä päänsilityksellä; sakkoja 200.000 USD ”tutkintamateriaalin hävittämisestä”, mutta oikeusministeriö määräsi yrityksen myös maksamaan USA:n luonnonsujeluliitolle 50 milj.USD, kops. Common Law -maat ja vahingonkorvaukset ovat hyvin monipuolinen yhdistelmä. Exxon Valdezin oikeudenkäynnit kestivät parikymmentä vuotta.
Ilmoita asiaton viesti
”4.2.9 VARAUTUMINEN YMPÄRISTÖRISKEIHIN
Arctia Shipping Oy on suojannut toimintansa riskiarvioon perustuvilla sopimusoikeudellisilla
toimenpiteillä sekä kattavalla vakuutusturvalla.
Vuoden 2012 kuluessa alusten öljyvahinkoihin varautumismanuaalit (OILREC) päivitettiin.
Manuaalissa oleva valmiussuunnitelma öljyvahingon varalle, käsittää ohjeet aluksen päälli-14
kölle sekä henkilöstölle toimenpiteistä, joihin on ryhdyttävä öljyonnettomuuden sattuessa
tai kun on mahdollista, että sellainen saattaa tapahtua. Arctia Icebreaking Oy:n murtaja
Kontio on jatkuvassa 24 h öljyntorjuntavalmiudessa EMSA:lle”
http://www.arctia.fi/files/Yritysvastuuraportti_20…
Ilmoita asiaton viesti