Ilkka Remeksen uusin trilleri Kotkanpesä on poliittinen vetypommi
WSOY:ltä on ollut melkoinen ja rohkea veto julkaista Ilkka Remeksen uusin trilleri Kotkanpesä. YLE:ssä ja HS:ssä todennäköisesti on nyt perustettu työryhmiä debunkkaamaan tämä kirja.
En voi välttyä ajatukselta, että kirjailija olisi käyttänyt kirjojani (erit. vaiettu kirjani Vihreä Valhe – Valheen sysimustat juuret, sen salakavalat lonkerot ja murheelliset seuraukset, Auditorium 2015) ja näitä Usarin blogejani taustamateriaalina, niin paljon yhtäläisyyksiä ja samoja yksityiskohtia vilisee kirjojen välillä.
Olen lähettänyt Ilkka Remekselle ja WSOY:lle kiitokset ja kysynyt luvan ja saanut sen, julkaista otteita kirjasta tässä blogissa, jonka jälkeen kommentoin lyhyesti kirjan poliittista merkitystä.
Ettei olennaisin kuitenkaan unohtuisi, kirja on taas taattua Remestä, jossa jännitystä ja ennakoimattomia käänteitä riittää. Hieno kirja. Ehdoton lukusuositus.
Saas nähdä vedetäänkö kirja pois kirjakaupoista ja poltetaanko se? Vähän vaikea tätä kirjaa on vaientaa kuten on käynyt kahdelle viimeiselle kirjalleni. Saas nähdä.
Konteksti
Saksa voittanut sodan ja Suomi on ”demokratia”, joka on solminut YYA-sopimuksen Natsi-Saksan kanssa. Natsi-Saksaa on johtanut vuodesta 2012 Ursula Sauer, joka on piinkova natsi, joka ei epäröi käyttää väkivaltaa kansalaisiaan vastaan. Ursula yrittää saada oikeistopopulistin Donald Harrisin valtaan ja toteuttaa Adolf Hitlerin vanhan unelman saada USA vaikutuspiirinsä.
Seuraavassa esiintyvä Tuomo Manner on päähenkilön Erika Mannerin veli, joka etsii totuutta isosisästään Paavosta, joka ei ole heidän todellinen verisukukulainen. Ursula Sauer on juuri pitänyt puolentoista tunnin maansa ja Euroopan Unionin linjapuheen, jolla yritetään aasialaisen pandemian jälkeen saattaa taloutta paremmalle tolalle tilanteessa, jossa Saksan nuoriso mellakoi ja CIA on tekemässä salahanketta Saueria vastaan kanslerinvirastossa toimivan myyrän avulla.
Sivu 115:
Ollaan siis Suomessa. Otteet Remeksen kirjasta ovat vahvennettu. Oma leipätekstini on vahventamatonta. Vahvennetussa tekstissä kirjoittajan eli minun lisäyksiä.
”Radiosta tuli pääministerin haastattelu, jossa tämä kommentoi kansleri Sauerin aiemmin päivällä pitämää puolitoistatuntista State-of-the-Union puhetta.
”Itse näkisin kanslerin viestin hyvin rohkaisevana”, pääministerin nuorekas, terävä ääni sanoi. ”Saksassa on viime vuosina entisestään kiihdytetty ilmastonmuutoksen vastaisi (typo kirj. huom.) toimia. On totta, että Euroopan taloustilanne, Saksan eritoten, hidastaa kestävän kehityksen hankkeita. Meillä Suomessakin on taloushaasteita, mutta haluamme edetä aiempien suunnitelmien mukaiset vaikka sitten velanottoa lisäämällä…”
Tuomo oli sammuttamassa radion, mutta halusi kuulla vaikenisiko pääministeri kokonaan Saksaa ravistelevasta todellisesta ongelmasta, jollainen talouden pahakaan yskiminen ei vielä ollut.
Nuorekas pääministeri jatkaa radiossa:
”Kaiken perusta niin Saksassa kuin meillä Suomessakin on se, että me valtiojohdossa haluamme muuttaa ihmisten käyttäytymistä. Uusia keinoja hallituksen energia- ja ilmastostrategian eteenpäin viemiseksi löytyy koko ajan. Olemme kärkimaita maailmassa esimerkiksi liikenteen muuttamisessa fossiilittomaksi.”
Tuomon ajatukset karkaisivat sitkeästi rouva Weckströmin ja tämän ”avustajiin”.
Nuorekas pääministeri jatkaa radiossa;
”Olemme sähköistäneet autokantaa, mutta vielä tärkeämpää on yksityisautoilun dramaattinen vähentäminen. Lihansyönnin vähentämisessä olemme maailman johtava maa. Tuulivoimaa tuemme tuntuvin verovaroin ja turpeen käytön kielsimme. Olemme kaiken kaikkiaan nostaneet Suomen jossain suhteessa jopa Saksan edelle ekofasismin kärkimaana maailmassa…”
Tuomo mietti miten hän voisi päästä Nikkilään puhumaan Anna Weckströmin kanssa ja jonkinlainen suunnitelma orasti jo hänen päässään.
Nuorekas pääministeri jatkaa radiossa:
”Kiitos siitä kuuluu tietenkin kuuliaiselle Suomen kansalle. Maailma muuttuu paremmaksi vain käyttäytymistämme muuttamalla. Mutta kuten kansleri Sauer aiemmin tänään puheessaan mainitsi, erilaiset fasismin vastaiset voimat ilmastonmuutoksen kieltäjineen ovat nostaneet viime aikoina päätään eri puolilla Eurooppaa. Meidän on tarvittaessa lujinkin ottein lyötävä ne jo varhaisessa vaiheessa. Olemme muun muassa kriminalisoimassa ilmastonmuutoksen kieltämisen. Tätätkin sivuten hallitus on päättänyt teettää selvityksen Amnesty Internationalin toiminnasta Suomessa ja harkita sen jälkeen onko järjestöllä edellytyksiä jatkaa toimintaansa maassamme.”
Tuomo hymähti mielessään – hallitus ooli viime aikoina teettänyt ”selvityksiä” (TEAS-hankkeita eli Sixten Korkmanin lahja Valtioneuvostolle kirj. huom.), joiden tulos oli jo, etukäteen selvillä, mutta näin päätöksille annettiin edes jonkinlainen legitimiteetti.
Useimpia suomalaisia se ei näyttänyt haittaavan. Hallitukselle suotiin työrauha, jotta se voisi ylläpitää särötöntä yhteiseloa suurvaltanaapurin ja ylivoimaisesti suurimman kauppakumppanin kanssa.
Niitä, joiden mielestä Suomi olisi voinut suhtautua kriittisemmin Saksan ihmisoikeusloukkauksiin, pidettiin epäisänmaallisina veneenkeikuttajina.
Nuorekas pääministeri jatkaa radiossa:
”Valtakunnankanslerin puheessa oli monta tärkeää kohtaa, jotka koskevat myös meitä suomalaisia. Fasisminvastainen, yksilönvapautta sairaalla ja vaarallisella tavalla korostava valtionvastainen retoriikka on suitsittava ajoissa, ja siinä me Suomessa olemme onnistuneet. Puhe yksilön oikeuksista on hyökkäys tasa-arvoista yhteiskuntaa ja valtiota vastaan. Sellainen on vihapuhetta, joka vaarallisella tavalla nostaa yksilön itsekeskeiset hedonistiset edut tärkeämmäksi kuin ryhmän ja yhteiskunnan hyvinvointi.”
Tuomo hymähti kyllästyneesti. Tosiasiassa vihapuhelainsäädäntöä käytettiin poliittisesti väärää mieltä olevien hiljentämiseen nykyisin jo eduskuntaa myöten. Suomessa oli pitkään ylpeilty sillä, kuinka oikeusvaltio toimi edelleen, vaikka Yhdysvaltoja myöten väitettiin Suomen alistuneen Berliinin liekanaruun.
Todellisuudessa parlamentarismista ei ollut Suomessa jäljellä enää edes kunnon kulisseja. Kun Valtakunnansyyttäjänvirasto oli kumonnut perustuslain takaaman puhevapauden eduskunnassa, oli murtunut vuodesta 1906 saakka voimassa ollut demokratian peruskivi – vallan kolmijako lainsäädäntövaltaan, tuomiovaltaan ja toimeenpanovaltaan (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006564098.html kirj. lis.). Ne oli nimenomaan vallan väärinkäytön estämiseksi erotettu toisistaan.
Nuorekas pääministeri jatkaa radiossa:
”Näemme liiankin selvästi mitä esimerkiksi Yhdysvalloissa tapahtuu, kun niin kutsuttu yksilönvapaus nostetaan kollektiivisen edun edelle. USA:n hiilivetykulttuuri olisi ajanut planeettamme tuhoon, ellei Saksa olisi toimintakykyisenä ympäristösuurvaltana ryhtynyt ajoissa toimenpiteisiin. Muu Eurooppa, Suomi ehkä ponnekkaimpana, on ollut Saksan tukena…”
Tuomo napsautti nopeasti radion kiinni. USA:n kaksipuoluejärjestelmässä ilmastonmuutoksen katsottiin kuuluvan konservatiivisten saksanmielisten republikaanien agendaan. Monet ilmastotietoiset saksamieliset amerikkalaiset flirttailivat Saksan fasismille omien tavoitteidensa ajamiseksi; he olivat sitä mieltä, että jos planeetan säilymisen edellytyksenä oli keskitetty komentotalous, se oli pienempi paha kuin toimeen tarttumaton kapitalistinen demokratia.”<
Kirjassa on paljon meheviä yksityiskohtia kuten sivulla 239 kuvaus liikenteen vihreästä arjesta. Ylinopeussakon voi maksaa pisteillä, joita voi ansaita mm. hiilijalanjäljen pienentämisellä tai vähentämällä korkeasti verotettua lihansyöntiä.
Sivulla 364 kerrotaan, kuinka vaikutusvaltainen SVL eli Heinrich Himmlerin – tuon suuren Suomen ystävän – Suomeen perustama Suomen Valtakunnan Liitto ottaa suojiinsa ja sijoittaa Koijärven aktiiveja keskeisiin yhteiskunnallisiin tehtäviin.
”Koijärvi tuli tunnetuksi koko valtakunnan mediassa. SVL:n nuorta polvea alettiin aktiivisesti, ääntä pitämättä soluttaa vihreisiin.
Se oli järkevää syvemmälläkin tasolla. Kansallissosialistien ja vihreiden ajattelutavassa oli paljon samaa: kun jokin on riittävän tärkeää, sen tavoittelu pyhittää keinot. Muut, vähemmän asioista ymmärtävät, oli tarvittaessa vaikka pakotettava elämään oikealla tavalla. Eri tavalla ajattelevat vaiennettiin. Erilaiset mielipiteen olivat vääriä, ja niistä rankaistiin.
Hitler oli ollut asian ytimessä jo 30-luvulla ilmaistaessaan tavoitteensa ytimekkäästi: ”Minua ei kiinnosta politiikka. Minua kiinostaa muuttaa ihmisten elämäntapa.”
Juuri siinä oli sekä vihreiden että SVL:n toiminnan ydin: ihmisten elämäntavan muuttamisessa sellaiseksi kuin he halusivat.
SVL:lle vihreät eivät olleet pelkkä Troijan hevonen, vaan eräällä tavalla strateginen kumppani. Sitä mukaa kun vihreiden kannatus nousi, SVL:n nuori polvi pystyi hivuttautumaan sen sisällä yhtä korkeampiin yhteiskunnallisiin asemiin. Berliinin tukemana Vihreän puolueen kannatus nousi Maalaisliiton ja Kokoomuksen ohi.”
Vaikka Remeksen teksti on fiktiota, siinä kuvataan pelottavan likeisesti nykyistä yhteiskunnallista ilmapiiriä, jossa huumori on kuollut ja sananvapautta kavennetaan ja ihmisten poliittisten toimintamahdollisuuksia kavennetetaan siinä tapauksessa, että he eivät ole yhtä mieltä koululaitoksen ja valtamedian epistolan kanssa.
Olen edellä mainitussa 2015 julkaistussa kirjasani kertonut, että ympäristötuhon myötä maailman tuhoa ennustaneen Rooman Klubin perustajan upporikkaan industrialistin Aurelio Peccein tavoite oli sama kuin edellä kerrottu Hitlerinkin tavoite: ihmisen muuttaminen – vaikka väkisin – kuten nyt tapahtuu.
Ennustin tämän kaiken jo 1989 SDP:n aatteellispoliittisessa lehdessä eli Sosialistisessa Aikakauslehdessä artikkelissani
”Eikö historia opeta meille mitään – Johdatus vihreän ympäristökritiikin kritiikkiin”,
jossa osoitin edesmenneen Pentti Linkolan ajatusten kumpuavan kansallissosialismista. Varoitus meni silloin kuuroille korville. Nyt alamme olemaan viimeisellä rannalla. En lakkaa ihmettelemästä, miksi ”sivistyneistö” menee aina vipuun?
Jännä juttu. Kyllä sananvapauden pitäisi tällaisen tekstin sietää. Jos tätä ruvettaisiin sensuroimaan tai kieltämään, se todistaisi kirjan dystopian olevan pelottavan oikeassa.
Ilmoita asiaton viesti
Jännä nähdä, kuinka pitkälle mennään.
Ilmoita asiaton viesti
Suomihan on sananvapauden ja demokratian mallimaa.
Ilmoita asiaton viesti
jep, kansanedustajien jahtaaminen puheiden takia on ongelma ainoastaan silloin kun se tapahtuu itä-euroopassa.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä yrität sanoa? On vapaus sanoa, mutta sanoistaan voi joutua vastuuseen.
Ilmoita asiaton viesti
Tuplahupihan tuosta on kaikille meille vihervassareille: teksti on hauskaa, ja sitten joku tosikko vielä ottaa satiirin tosissaan.
Ilmoita asiaton viesti
Minusta tässä nykymenossa ei ole mitään hauskaa ja kuten tuossa kirjoitin myös huumori on kuolemassa…
Ilmoita asiaton viesti
Huumorintaju ainakin.
Ilmoita asiaton viesti
Kongressin alahuoneen nuoret progressiiviset ei valkoihoiset vastaavat Trumpin pilkkaaviin kommentteihin huumorilla.Trump ei ymmärrä lopettaa, vaikka saa turpiinsa kerta toisensa jälkeen.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikkea hulluutta kuten poliittista korrektiutta vastaan voi tapella.
Ilmoita asiaton viesti
Kirjassa Niall Ferguson (toim.) VIRTUAL HISTORY (1997) on jaksot
Michael Burleigh, NAZI EUROPE: What if NAZI Germany had defeated the Soviet Union?
Robets & Ferguson, HITLERS ENGLAND, What if Germany had invaded Britannian in 1940?
Ilmoita asiaton viesti
Melkoista narsismia havaittavissa. Eiköhän Remeksen asemassa oleva isänpäivän viihdekirjojen tuottaja pärjää vallan mainiosti ilman jotain hörhöjen omakustanteita.
”Saas nähdä vedetäänkö kirja pois kirjakaupoista ja poltetaanko se?” Nyt menee jo viihteen puolelle. Kiristäkää foliopiponne: Eiköhän valtamedian (Sanoma-Wsoy)kustantama viihdekirja saa olla myynnissä ihan rauhassa. Tässähän voikin olla takana joku katala vihervasemmiston mädätysjuoni, nyt Mikko ja fanisedät kellariin piiloon!
Ilmoita asiaton viesti
Sinäkin Esa steineristina täällä taas. Anna Bramwellin mukaan kolmasosa Kolmannen Valtakunnan sisärenkaasta oli steineristeja. Heidän johtohahmonsa oli Hitlerin sijainen Rudolf Hess.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos tästäkin viihdepläjäyksestä.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on steinerismin perustaa. Sitä pidetään yllä jankutuksella, jolla ei mitään perusteluita. Toisto on tärkeää aivopesussa.
Ilmoita asiaton viesti
Ahaa, siksi Jussi puhuu toistuvasti ”Ilmastopaniikista” ja ”poseerauksesta”, vaikka yhä harvempi Suomessa tai maailmalla myötäilee moista kohtalokasta vähättelyä. Onneksi ihmiset ovat usein fiksumpia kuin heidän ”mestarinsa”. Perussuomalaisten ympäristö- ja energiapolitiikkaohjelmastakin löytyy enemmän hyviä ajatuksia kuin Jussin möläytyksistä voisi luulla. Sääli vain että irtopisteiden hankkiminen on varsinkin vaalien alla niin houkuttelevaa.
Ilmoita asiaton viesti
Philip Rothin New Yorker haastattelussa 2016 vaalin jälkeen kirjailijalta
kysyttiin, näkeekö hän yhtäläisyyksiä kirjan The Plot against America ja 2016 tapahtumien välillä.
Rothin vastaus meni suunnilleen näin:”Huolimatta siitä,,että Lindberg kannatti rasismia ja sympatisoi natseja hän oli sentään yksi ilmailun historian sankareista- Trump is just a con artist.”
Kukahan tulee saamaan Remeksen haastattelun?
Ilmoita asiaton viesti
Petri Pykälä ei taida tykätä olla esillä, siksi Remes-brändiin kuuluu salaperäisyys. Eiköhän taas uuden kirjan myötä tule ainakin yksi sähköpostihaastattelu. Ja koska niitä saa näköjään köykäisempi viihdemedia (IS, MTV, Ylen Puoli seitsemän), ei siltä kannata kovin paljoa odottaa.
(Philip Roth ja New Yorker on aikalailla kovatasoisempi pari, kuin Remes ja IS. Salajuoni Amerikkaa vastaan on hieno kirja ja ei se HBO-sarjakaan huono ollut. Foliohatut hei: siinä on juutalaisia pääosassa!)
Ilmoita asiaton viesti
Mainio kirja taas Remekseltä! Luin ja kuuntelin, molemmat, suosittelen,
Ilmoita asiaton viesti
Download Bookbeatista.
Ilmoita asiaton viesti
Ilkka Remes on julkaissut kirjan. Mikko Paunio on julkaissut kaikenlaista vuodesta 1989 alkaen. Ok. Mutta minulle jäi epäselväksi, miten tässä se sananvapauden kaventaminen ilmenee.
Ilmoita asiaton viesti
Ilkka Remes -sivustolla todetaan Kotkanpesä-teoksesta seuraavaa, 16/09/2020:
”Tarinan taustaa
Kun näin Kiinassa salaa ilmasta käsin kuvattua materiaalia, jossa vartijat siirtävät joukoittain silmiltään ja ranteistaan sidottuja, väriliiveihin puettuja ihmisiä junanvaunuihin, odotin ihmisoikeuksista huolestuneiden eurooppalaisten päättäjien reaktiota.
[–]
Samaan aikaan kun Valko-Venäjällä janotaan valtaa kansalle, Suomessa kajotaan demokratian kulmakiviin, kun kaikki keinot katsotaan sallituiksi ainoaan oikeaan ajatteluun ja elämäntapaan ohjaamisessa. Unohdetaan, että mikä tahansa yhden totuuden ylivaltaan pyrkivä toiminta on uhka demokratialle.”
https://ilkkaremes.wordpress.com/
Tämän mukaan kirjailija siis suhtautuu vakavasti sananvapauden kaventamiseen esimerkiksi vihanpuheen käsitteen ja sen soveltamisen kautta. En ole vielä lukenut teosta, joten en tiedä miten yhteydet nykyisen some-aktivismin ja fasismin välille kirjassa rakentuvat. Todellisuudessa selvää lienee, että erilaiset vähemmistöt ja niiden edustajat ovat valtiosuhteessaan muuttuneet vastakohdakseen: kun ennen haluttiin omalle (ala)kulttuurille vapautta valtiollisesta sääntelystä, nykyään nuoret vähemmistöjen edustajat identifioituvat vahvaan valtioon, joka ylhäältä käsin kitkee vääriä mielipiteitä ja ilmauksia. Tämä valtioon identifioituminen sekä suuri halu valvoa ilmauksia on yhteistä fasismille ja nykyisille someaktivisteille, joista viime mainitut eivät kuitenkaan kannata esim. Hitlerin oppia puhtaista roduista jotka luovat kulttuureja
Ilmoita asiaton viesti
Kiema: ”Tämä valtioon identifioituminen sekä suuri halu valvoa ilmauksia on yhteistä fasismille ja nykyisille someaktivisteille, joista viime mainitut eivät kuitenkaan kannata esim. Hitlerin oppia puhtaista roduista jotka luovat kulttuureja”
Olen tuosta yllä sanotusta samaa mieltä. Kiina on mielestäni aika lailla fasistinen (kommunistinen) valtio. Samoin Islamilaiset valtiot, kuten esimerkiksi Iran ja Saudi-Arabia. Miten luokitella entistä Neuvostoliittoa? Kommunistinen valtio. Mutta mitä eroa on loppujen lopuksi kommunismilla ja fasismilla käytännössä? Entä nykyinen Venäjä? Mihin Venäjä on matkalla?
Ilmoita asiaton viesti
Fasismiin, ikävä kyllä. Minullakin oli suuria toiveita Venäjän demokratiakehityksen suhteen vielä 1990-luvulla, mutta historiallinen kehitys on tosi hidasta. Putinilta on vienyt 20 vuotta viedä maataan 50 vuotta taaksepäin.
Putinillehan ei riitä se että hän vie oman maansa fasismiin, hän yrittää samaa naapureissakin. Hänhän tukee rahallisesti Marie le Peniä ja muita Euroopan äärioikeistolaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Kylläpä Hourulan väen ilmastoprofeetalla taas keulii. Remeksen uuden kirjan julkaiseminen ei ole minkäänlainen riski, mieheltä tulee joka vuosi samana päivänä uusi jännäri kuin miltäkin tehtaalta. Se on tietysti totta että Paunion omakustanteet eivät juuri ketään kiinnosta. Ei niitä kuitenkaan sensuroitu ole. Ainoa kirja minkä huomaan joutuneen sensuroiduksi on tuplavahinko Hankamäen pamfletti Rasismi kiihottaa. Vai oliko se Totuus kiihottaa?
Viime vuonna Perussuomalaisten verkkomedia Suomen uutiset esitteli terveydenhuollon erikoislääkäri Mikko Paunion kirjoittamaa ja Mika Rantasen kuvittamaa kirjaa ”Hourulan väen ilmastovallankumous”, jossa ei vain kielletä ihmisten osallisuutta ilmastonmuutokseen, vaan esitetään se kulttuurimarxistien salaliitoksi. Kulttuurimarxismi on laitaoikeistolainen juutalaisvastainen maailmanhallintamyytti, jonka mukaan edistämällä maahanmuuttoa, seksuaalivähemmistöjen ja naisten oikeuksia ja modernia taidetta kulttuurimarxisteiksi kutsutut juutalaiskommunistit pyrkivät romahduttamaan länsimaisen sivilisaation luoden helpommat edellytykset kommunismille
Kuten kirjan kansitaiteesta voi huomata, Paunio ei saanut kansainvälisiltä öljy-yhtiöiltä rahoitusta. Kirja onkin omakustanne. Paunion kirja ei pyri kumoamaan valtavirtatieteen hyväksymää käsitystä, että ilmastonmuutos on ihmisen aiheuttama ja vakava globaali uhka. Kirjailija vain toteaa IPCC:n ilmastoraportin pseudotieteeksi, mutta ei kerro, mikä siinä on pielessä. Tai miten kyseinen organisaatio kokoaa raporttinsa. Koska jos kertoisi, olisi vaikea kumota sen väitteitä.
https://spektaakkeliyhteiskunta.com/2020/03/13/hourulan-vaen-ilmastodenialismia/
Ilmoita asiaton viesti
Mikolta voisi joskus kysäistä mielipidettä poliittisista virkanimityksistä, hän kun on kuulemma kokemusasiantuntija. Mutta olisihan se epäkohteliasta ruveta kirjallisuusblogia asiaan liittymättömillä sivupoluilla sotkemaan.
Ilmoita asiaton viesti
Eva Biaudet nimitti minut. Emme liene suurimpia poliittisia kavereita.
Ilmoita asiaton viesti
Kritiikissäkin tälle CV:lle on annettava painoarvoa:
Kirjoittaja on (s. 1961) Helsingin yliopistosta valmistunut terveydenhuollon erikoislääkäri, joka on työskennellyt seuraavien instituutioiden palveluksessa: Helsingin yliopisto, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, sosiaali- ja terveysministeriö, Euroopan Unionin komissio ja Maailmanpankki. Kirjoittalla on dosentuuri Helsingin yliopistossa epidemiologiassa. Hän on saanut jatkokoulutusta Maailman terveysjärjestön ns. pitkällä kurssilla Brysselin vapaassa yliopistossa ja hänellä on ylempi korkeakoulututkinto Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health instituutiosta. Kirjoittajalla on julkaisuja merkittävimmissä kansainvälisissä lääketieteellisissä julkaisusarjoissa ja yhteensä vertaisarvioituja julkaistuja artikkeleita hänellä on 40.
Muun muassa Esa Mäkinen ja Mika Lamminpää saavat omien CV:nsä kanssa hävetä Paunion saavutusten rinnalla.
Ilmoita asiaton viesti
Minä ja Esa Mäkinen olemme kuitenkin saaneet korkeimman tunnustuksen minkä Uudessa Suomessa voi saada: olemme päässeet tuplavahinko Hankamäen mustalle listalle! ”Vähintä, mitä lehden pitäisi tehdä, olisi poistaa kirjoitusoikeudet vasemmiston sisseiltä, joista pahimpia ovat Arto Granlund, Max Jussila, Mika Lamminpää, Sini Lappalainen, Esa Mäkinen, Petra Nyqvist, Petteri Ritala, Jouni Snellman, Max Stenbäck, Jari-Pekka Vuorela – kaikki vailla mitään tieteellisiä ansioita ja julkaisunäyttöjä olevia tyyppejä. Heidän kannanottonsa ovat olleet repiviä, raatelevia, perusteettomia ja vailla minkäänlaista argumentatiivista tai älyllistä lähestymistapaa, saati tieteellistä ajattelua, joka on ollut jokaisen oman kirjoitukseni lähtökohtana.”
Ilmoita asiaton viesti
Ei tuo nyt ihan Mannerheim-ristiä vastaa, mutta meriitti se on tuokin.
Lasketaanko meriitiksi useat varoitukset sisällöstä sekä kaksinkertainen määräaikainen kirjoituskielto?
Max Jussilaa en itse laske vasemmistosissiksi. Hän on muuten vaan kannanotoissaan perin vittumainen mies. Useimmiten tosin varsin asialliseen sävyyn.
Tuli muuten mieleen sellainen, ettei Paunio onneksi tuominnut Remeksen tekelettä rikkivetypommiksi. Silloin ko. kirjan kansia ei viitsisi edes raottaa.
Ilmoita asiaton viesti
Äärimmäisen vittumainen.
Ilmoita asiaton viesti
Se on hyvä, koska kunnon vittuilu on välittämistä.
Ilmoita asiaton viesti
Raatikainen ei ymmärrä vitsiä. Moukan moite on paras kiitos, joten tuosta tuplavahinko Hankamäen vouhotuksesta voisi vaikka ylpistyä.
”kaikki vailla mitään tieteellisiä ansioita ja julkaisunäyttöjä olevia tyyppejä”
”Tekstini löytyy edelleen Oikeasta Mediasta, joka on julkaissut kirjoituksistani toisinnot suostumuksellani.”
http://jukkahankamaki.blogspot.com/2020/01/vasemmiston-sissit-vetavat-uuden-suomen.html
Se että mies mainitsee meriittinä sen että ”Oikea Media” julkaisee hänen tekstejään on aika säälittävää. Ihan kuin rehentelisi sillä että on miljonääri monopolissa tai Messias Ylilaudalla.
Max Jussila kommentoi blogiani näin:
”Olen päässyt arvovaltaiseen joukkoon. Tuplavahinko ei akateemisista ansioistaan (?) huolimatta ole päässyt tekemään karriääriä yliopistossa ja on joutunut tyytymään persujen ajatuspajaan. No, eipä sieltä korkealta putoa.
Persut(kaan) eivät taida enää hehkuttaa joukkoonsa hakeutunutta Dr., Dr. Hankamäkeä entiseen tapaan.”
Tässä kuvaus Hankamäen putoamisesta Simone Weilin filosofisista korkeuksista nykyiseksi perskurkkanaksi niin kuin minä sen näen:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikalamminp/timanttia-vai-ruostetta/
Ilmoita asiaton viesti
No niin näen. Minähän siitä kirjoitin tänne kolme puheenvuoroa kesäkuussa joissa pistelin palasiksi koko miehen. Ei se mitään ”hehkutusta” ollut.
Ilmoita asiaton viesti
Eikä näy edes kirjallisuustieteen peruskurssia meriiteissä. Se olisi tässä paikallaan.
Ilmoita asiaton viesti
Täällähän kirjoittelee aika ajoin joku kirjallisuustieteen dosentti Katriina Kajanne tms.??? Kysytään hänen mielipidettään.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Juha-Pekka. Joo Lamminpää ja Mäkinen ovat kyllä kohtuu sivistymättömiä räksyttäjiä. Ovat vielä ilkeitä.
Ilmoita asiaton viesti
Joo nämä virhepunkit jaksavat soittaa suutaan. Se kolmas joka päivittäin kirjoittaa samasta aiheesta taitaa saada palkkaa kirjoituksistaan kun ei koskaan muuten kommentoi aateveljiensä kanssa.
Ilmoita asiaton viesti
Virhepunkit, oi kuinka hauskaa. Tiedätkö minkä puolueen anagrammi on ulostemassapieru?
Ilmoita asiaton viesti
En tietänyt, että Lamminpäällä on pidättelyongelmia peräti molemmissa päissä.
Ilmoita asiaton viesti
Hämäläinen ei siis tiennyt, mitä anagrammi tarkoittaa. Laita kirjaimet toiseen järjestykseen niin saat perussuomalaiset. Heillä on tosiaan pidätysongelmia molemmissa päissä, puhuvat mitä sielu antaa ja sylki suuhun tuo.
Ilmoita asiaton viesti
Esim: Limaämmän Kapi
Ilmoita asiaton viesti
Onko sinulle koskaan kerrottu että tuollainen nimenvääntely on lapsellista? Siinä mielessä kyllä oivallinen esimerkki siitä että anagrammeja on kahta sorttia: hauskoja ja oivaltavia niin kuin minun mainitsemani esimerkki, ja sitten pelkästään typeriä, niin kuin tuo sinun aivopierusi. Tekijänsä näköisiä yhtä kaikki.
Ilmoita asiaton viesti
Kuka on se kolmas? Heikkisellä taitaa olla ihan oma laskuoppi, sillä ainakin Hankamäki on listannut useampikin ”vasemmiston sissejä” jotka ”vievät Uuden Suomen ylläpitoa kuin pässiä narusta”: Arto Granlund, Max Jussila, Mika Lamminpää, Sini Lappalainen, Esa Mäkinen, Petra Nyqvist, Petteri Ritala, Jouni Snellman, Max Stenbäck, Jari-Pekka Vuorela. Kai sinä nyt Hankamäkeä uskot, hänhän on tohtori, vieläpä tuplatohtori. Tai tuplavahinko, kuten Max häntä kutsui. Onhan se vähän ilkeästi sanottu, mutta miten luonnehtia miestä joka on entinen filosofi, nykyinen perskurkkana?
Ilmoita asiaton viesti
Kun keskustellaan viihdekirjallisuudesta tuo CV ei merkitse mitään.
Paunio on varmasti pätevä epidemiologi, mutta hänen tapansa nähdä kaikki kietoutuneena omaan suurenpuoleiseen egoonsa on viihdyttävää komiikkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Ei sen puoleen, se porilainen blondivitsi vasta hupaisa onkin. Ironiantajuinen voi saada hieman hupia Huhtasaaren nettietusivun ajatuksessa: ”Politiikassa viisaus merkitsee mielestäni kykyä hahmottaa todellisuus ja tehdä tämän realismin pohjalta hyviä päätöksiä.”
Ilmoita asiaton viesti
Avainsana on todellisuus. Sen hahmottaminen on viherpunikeille mahdotonta. Sen korvaa ideologia.
Ilmoita asiaton viesti
Minä olisin kyllä enempi huolissani sinun ja hourulan väen ilmastoprofeetan, omakustannekirjailija Mikko Paunion todellisuudentajusta. Sitä ei ole.
Ilmoita asiaton viesti
Mä taidan olla sulle ja Lamminpäälle jonkinlainen pakkomielle. Herrat tulevat aina hölösuina järjestystä ylläpitämään.
Ilmoita asiaton viesti
Aina? Ei pidä paikkaansa.
Ilmoita asiaton viesti
Sehän on pelkkää viihdettä. Ei siinä ole mitään rohkeaa. Se on tietysti mahdollista, että kirja olisi jäänyt julkaisematta jos sitä olisi aloitteleva kirjailija tarjonnut. Remekseltä voi julkaista mitä tahansa ja aina se ostajansa löytää, se on jo kauan ollut tuotemerkki.
Ilmoita asiaton viesti
Eihän Suomessa ole sensuroitu kuin Hankamäen pamfletti. He tekivät sen itse. Perskurkkanat.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa Simpsoneita ei tietääkseni ole sensuroitu, mutta ainakin Kiinassa, Venäjällä, Ukrainassa, Iso-Britanniassa, Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä Simpsonit on joutunut sensoreiden hampaisiin. Kiinassa ja Ukrainassa taisivat jopa kieltää sarjan esittämisen.
Ilmoita asiaton viesti
Taisi kolahtaa ”vihreään” fasistiin :)Taitelijat ovat kautta historian ”piilottaneet” tuotoksiinsa kritiikkiä sen hetkisen tilanteen arvosteluun juurikin että sinun kaltaisesi ei edes tajua mitä tapahtuu 😉
Ilmoita asiaton viesti
Sinä et taida tietää kenelle puhut. ”Lamminpään romaani on parhaimmillaan kootessaan varsin erilaisista palasista kokoon kuvaa tavallisesta miehestä, jossa on monta puolta. Myös yhteiskuntakritiikki on osuvaa”
https://www.ts.fi/kulttuuri/kirjat/arviot/5183461/Kirjaarvio+Mika+Lamminpaan+esikoinen+Mies+joka+putosi+jaloilleen+on+uuden+ajan+eroottinen+romaani
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki Remeksen kirjat on tullut luettua, mukavaa viihdettä. Oli muistaakseni Omertan laki, jossa pyörittiin EU ympyröissä, takasivun viittaukset oli sangen mielenkiintoisia…..
Ilmoita asiaton viesti
Ettei vain olisi Robert Ludlumin kirjoittama…
Ilmoita asiaton viesti
Kuka noita toisistaan erottaa.
Ilmoita asiaton viesti
Tjaa, kai tuon sentään SAA tietää.
Ilmoita asiaton viesti
Totta kai. En ole lukenut kumpaakaan, ja on toki aina paikallaan oikoa väärä tieto jos sellaista täällä tarjoillaan (ja miten usein tarjoillaankaan).
Ilmoita asiaton viesti
Remes kirjoitti Omertan liitto nimisen kirjan, kun kerran täällä faktoja tarkastellaan.
Maxilla on blogiseurannassaan hälytys laki sanan kohdalla 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Nämä jännärikirjailijat ovat tosiaan yhdestä puusta veistettyjä, toinen kirjoittaa kirjan Omertan laki ja toinen Omertan liitto. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Hyvä kun oikaisit. En vaan muistanut, kirjastosta noita tulee säännöllisesti haettua. Ne takasivun viitteet siinä laittoi miettimään syntyjä syviä.
Ilmoita asiaton viesti
Juurikin Janne.
Ilmoita asiaton viesti
Kokeilkaas kirjoittaa teksti mitä sivulla 100 lukee Facebookiin . Tai edes tänne 😁 … Tulee kommentti piilotettu …
Kyl toi kirja voi kielletyksi mennä …
Ilmoita asiaton viesti
Facebook on oma maailmansa. Kirjassa voi sanoa mitä vain, kirjoja ei Suomessa sensuroida. Vielä 1960-luvulla saattoi jokunen yksittäistapaus olla.
Ilmoita asiaton viesti
Heikkilän kirja vilisee virheitä. Jutussa asiantuntijat sanovat sen väitteiden olevan outoja ja jopa vaarallisia.
Kauppiaalla on tietysti oikeus olla myymättä kelvotonta tavaraa. Sensuroinnista tässäkään ei ole kysymys.
Ilmoita asiaton viesti
Hmm… Kaikki fiktiolta näyttävä ei aina tosiaankaa ole ihan pelkästään sitä.
Sain TelegranVKomtakte-pikaviestisovelluksesta tuntemattoman lähettäjän viestin, kuulemma tähän ketjuun kommentiksi ystävällisesti liitettäväksi:
”Luulisinj kjulla etta suoumalajsilje olisi parjempikin mjiettittava kujn tjama gaspadin Vihakirjailija ! Esimjerkiksi huoltovarmuslaivareittjien justavuus-, juhteistjuo ja tjurvallisuuspolitikan varmistamisen sukhteen ja kharkita liian turhan hjuvat suhtjeet fashistiMaidan kuten Eestin ex-SNTL taantumushalljintojen sukhtjeen voi lisata teknis-taloudellisen uhka-arvioita kuten alla:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/db284763-53a5-46d1-8be9-1eca2076d18c
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6f6d30bb-f6ed-4d5c-8127-c773d92d9547 ”
Ilmoita asiaton viesti
Jos Remeksen jännärin oli tarkoitus olla poliittinen pommi, niin suutariksi jäi. Mutta niinhän jäivät myös Paunion omakustannekirjat, jos ne oli tarkoitettu tietokirjoiksi eikä aikuisviihteeksi. ”Vihreä Valhe – Valheen sysimustat juuret, salakavalat lonkerot ja murheelliset seuraukset” paljastaa jo otsikossa, että kirjoittajalla on vahva viehtymys erikoistehosteisiin mutta harvinaisen vähän sanottavaa. Ilmankos häntä arvostavat samat ylinaudan jonnet kuin tuplavahinko Hankamäkeäkin, josta Putte Wilhelmsson sanoi hyvin: ”kyse ei ole filosofin näkemyksestä, vaan tomppelin ihastumisesta erikoistehosteisiin, kuten jo Hankamäen mahtipontinen otsikko paljastaa: Filosofia räjähti, tulevaisuus palaa. Paremmin tekijän todellista ajatusmaailmaa kuvaakin alaotsikko: Vähä katekismus filosofiselle anarkistille. Viittaus Martti Lutherin moraaliseen ristiretkeen on paikallaan, sillä Hankamäki väittää tosissaan puhdistavansa tieteen ja politiikan luutuneita uskomuksia. Valitettavasti hurskaista päämääristä seuraa aina myös tahatonta komiikkaa. Tällä kertaa se on omiaan korostamaan Hankamäen populistista yhteiskuntanäkemystä, patavanhoillisia arvoja ja tavallisia arkiasioita koskevaa tietämättömyyttä.”
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikalamminp/timanttia-vai-ruostetta/
Ilmoita asiaton viesti
Tosiasiassa vihapuhelainsäädäntöä käytettiin poliittisesti väärää mieltä olevien hiljentämiseen nykyisin jo eduskuntaa myöten.
———————–
Sinähän vihapuhelet täällä päivittäin, joten mitä höpiset?
Ilmoita asiaton viesti
Sinä se aina valehtelet.
Ilmoita asiaton viesti
Kerro yksikin valheeni?
Ilmoita asiaton viesti
Ks. Esm. Kommenttisi #3377761
Ilmoita asiaton viesti
Perustele miksi se on valhe älä syyttele tyhjästä.
Eikö sinulla ole mitään muuta tekemistä kuin puhua paskaa täällä päivät pitkät toisista ihmisistä?
Ilmoita asiaton viesti
Ei valheita tarvitse perustella. Sun pitää vaan olla esittämättä valheita. Yritä muistaa seuraavalla kerralla.
Ilmoita asiaton viesti
Ei valheita tarvitse perustella.
—————–
Ilmankos sinä et koskaan perustele väitteitäsi.
Ilmoita asiaton viesti
En toki pyytänyt sinua valehtelemaan enää lisää.
Ilmoita asiaton viesti
Ei sillä ole. Sääliksi käy.
Ilmoita asiaton viesti