Vihreä kaupunkisuunnittelu iski neutronipommilla Hämeentielle
Muutama vuosikymmen sitten kohistiin USA:n uudesta ydinaseesta neutronipommista, joka tappaa ihmiset, mutta jättää rakennukset ehjiksi.
Nyt Helsingin vihreän kaupunkisuunnittelun täsmäohjus neutronikärkineen on iskenyt Hämeentielle murheellisin seurauksin
Yllä oleva Facebookin Oikeistofoorumilla julkaistu Tapani Väihkösen ottama kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa.
Olen tehnyt tukun vaalivideoita, joista yksi on ”Keskustatunneli ja muu vihreä lapasesta lähtenyt kaupunkisuunnittelu”
, toinen aiheeseen liittyvä on ”Macchiavellististä vihreää kaupunkipolitiikkaa”.
”Yllä oleva Facebookin Oikeistofoorumilla julkaistu Tapani Väihkösen ottama kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa.”
Mikä kuvan maisemassa on pahaa? Siinä on hyvä ja esteetön väylä autoille, ratikkakiskot keskellä, on pyörätie ja jalkakakäytävä.
Tärkeimmät korjatut asiat ovat pinnan alla. Sata vuotta vanhat vesijohto- ja viemäriputket on uusittu ja monenmoiset kaapelit. Asukkaiden infraa on korjattu sadaksi vuodeksi. Vihreä neutronipommi on todella iskenyt Hämeentielle, täysin steriiliä, ei ruohonkortta näkyvissä!
Ilmoita asiaton viesti
Leo ei landepaukkuna ymmärrä Paunion yskää.
Pointti nro 1 Hämeentiestä rakennettiin miljoonilla euroilla autoilta kielletty pyöräilybaana, mutta pointti on siinä, etteivät pyöräilijätkään aja Hämeentiellä, vaan alempana Sörnäisten Rantatiellä, joka on tasainen vs. Hämeentien muutaman prosentin mäki ajettaessa pohjoiseen.
Pointti nro 2 on se, että Hämeentien muuttaminen baanaksi oli siinäkin mielessä järjetöntä, että suurin osa Sörnäisten-Hakaniemen alueen pyöräilijöistä tulee Itäväylän viertä Itä-Helsingin suunnasta, eivätkä he nouse jyrkkää mäkeä ylös Hämeentielle, vaan ajavat nimenomaisesti alempaa reittiä, eli Sörnäisten Rantatietä pitkin. Saman tekevät pohjoisesta tulijat, jotka ajavat Kalasataman läpi ja edelleen Sörnäisten Rantatielle.
Jos Leo katsoo Google mapsista katujen sijainnin, niin hän ymmärtää mistä on kysymys.
Ilmoita asiaton viesti
No mutta vihreältä taholta on jo ehdotettu, että mäet tasoitetaan Helsingissä, jotta pienimmätkin vihreät pystyvät siellä pyöräilemään. Kohta on Hämeentiekin tasainen kuin peili.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta jos tämä loistosuunnittelu onkin tehty etänä, esim. Enontekijällä ja karttapohjat tietty sieltä ?
Ilmoita asiaton viesti
Loistavasti autioituneen Hämeentien jälkeen tehdään seuraavaksi lienee Länsiväylästä bulevardi. Tuusulanväylä kai on jo nuijittu ? Lahdenväylä ja Itäväylä vielä kun tulpataan, niin Helsingistä muodostuu oikein kiva suljettu niemi, jonne menemistä on kyllä syytä välttää viimeiseen asti.
Ilmoita asiaton viesti
Helsinginniemi on ollut muutoinkin puolikuollut, koska elämää sinne tuova yöelämä on ollut kuopattuna koronan myötä.
Ilmoita asiaton viesti
Niin pitkään, kuin muistan on Helsingin kaupungin politisoitunut virkamiehistö tehnyt kaikkensa tuhotakseen keskustan yrittäjien liiketoiminnan. Pikkukaupungin liikenneongelmia kun ei ole haluttu ratkaista, vaan ainoastaan pahentaa ja tehdä henkilöautolla liikkumisesta perin vittumaista.
Vähitellen onnistuvat, jengi äänestää jaloillaan.
Ilmoita asiaton viesti
Jouko, sama tilanne Jyväskylän keskustassa 🙁
Ilmoita asiaton viesti
Autoliikenne lentoasemalle halutaan estää. Sinnehän menee rautatiekin nykyään ja kun lentäminen loppuu, niin voidaan pysäkki siellä lopettaa.
Ilmoita asiaton viesti
Autoilun vaikeuttaminen Hesassa on idioottimaista. Autot muuttuvat nopeasti päästöttömiksi ja väestö vanhenee ja tarvitsee autoaan liikkumiseen eikä aja loskassa Jopolla.
Ilmoita asiaton viesti
HKI Crates laulaa osuvasti
”Mä rullaan mun spessu jopoo, pitkä ja tyhmä kuin Hessu Hopoo…”
Ilmoita asiaton viesti
Joo näyttää siltä että olisi neutronipommi iskenyt. Tosin Helsinki kuvittelee että jostakin putkahtaa 2500 pyöräilijää täyttämään autioitettua valtaväylää:
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4128595
Idean isä ylpeänä hehkutteli aikaansaannostaan täälläkin vähän aikaa sitten. Eipä juuri tullut tukea.
Ymmärrän että esim Prahan historiallinen keskusta on autoton jotta turistit pääsevät kävellen ihailemaan vanhaa arkkitehtuuria, linnoja, muistomerkkejä ym. Niin no, onhan Hämeentielläkin entinen Elannon pääkonttori.
Perinteinen Hakaniemen halli on jäänyt sumppuun koska Hämeentien ylitys on vaikeaa. Jos haluaa asioida esim etnisissä kaupoissa joita on sekä Hämeentien itä- että länsipuolella tulee kiertomatka turhan pitkäksi. Puhumattakaan olemattomista pysäköintimahdollisuuksista.
Ei mikään ihme että Helsinki on muuttotappiokaupunki (kunta).
Ilmoita asiaton viesti
Aika kova pakko pitää olla, jotta sinne lähtisin, vaikka matkaa on vain 30 km.
Ilmoita asiaton viesti
Joko Elannon pääkonttorille on tehty opintomatkoja Kemistä ja Tampereelta?
Ilmoita asiaton viesti
Ei kai pyhiinvaellusmatkoja ole vielä järjestetty.. tai kuka noista tietää.
Ilmoita asiaton viesti
E.H:”Puhumattakaan olemattomista pysäköintimahdollisuuksista.”
Juuri Hakaniemessa tämä toteutuu. Kävisin mielelläni(?) pari kertaa kuussa hoitamassa äitiäni(88v), joka asuu Hakaniemenkujalla, mutta sen vaatima pysäköinti tehty vaikeaksi. Joku aika sitten oli hyvä parkkihalli, mutta nyt sekin on työmaata. Parkkipaikan löytäminen työn takana, tunnin pysäköinti maksaa 4€. Itse tarvitsisin sellaisen ~ 6tunnin paikan, mutta sitä ei toki sieltä löydy, vaan autoa pitää käydä siirtelemässä ja taas ajellaan korttelia ympäri ja etsitään parkkipaikkaa.
Ilmoita asiaton viesti
Samaan aikaan toisaalla: ”Olen muuten tosi hämmentynyt eräiden kokoomuslaisten levittelemistä kuvista Hämeentietä. Täällä nurkilla on hyvin selvää, että tuo katu on paljon kivempi kulkea nyt kuin ennen remppaa ja elämääkin on aika reilusti. Ne ennen ohi ajaneet autot eivät olleet elämän merkki.”
https://twitter.com/HeikkiSairanen/status/1402350284689522690
Ilmoita asiaton viesti
Kaippa nyt vihreät puolustelevat omiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Oli väri mikä hyvänsä, en epäile hetkeäkään etteikö uusi Hämeentie olisi lähistön asukkaille paljon remonttia edeltävää aikaa miellyttävämpi ympäristö. Sipoolaisia yksityisautoilijoita tietysti voi harmittaa että matka-aika Ympyrätalolle kasvoi, kun joutuvat kiertämään Sörnäisten rantatien kautta.
Ilmoita asiaton viesti
Sipoolaisista en tiedä mutta näin Helsinkiläisenä voin sanoa että naurettavaa infran tuhoamista. Pääväylien tarkoitus on palvella sujuvaa liikkumista eikä ns. paikallisia. Huomaa että usein ns. paikalliset ovat joitakin muita kuin aitoja Helsinkiläisiä. Tullaan muualta, mölytään ja taas mennään. Linkkaamasi kommentoijakin on muuttamassa muualle. Tämän takia on äärimmäisen tärkeää äänestää aidosti helsinkiläistä ehdokasta joka aidosti ajaa kaupunkilaisten asioita: terveydenhuoltoa, vanhustenhoitoa, päiväkoteja, kouluja, sujuvaa liikkumista ym. Muualta tulleita maailmanparantajia Helsinki ei kaipaa enää yhtään lisää. Niitä on jo hallituksessa, eduskunnassa ja kaupunginvaltuustossa aivan tarpeeksi.
Ilmoita asiaton viesti
Eikös Hämeentien liikenteen sujuvuus päinvastoin parantunut, kun ei ole yksityisautoilijat sitä tukkimassa?
Ilmoita asiaton viesti
Joo kyllä nyt kelpaa linja-autojen päästellä. Sosialistisissa utopioissa tätä touhua on nähty ja nähdään edelleen. Itse en kutsuisi Pohjois-Korean yksityisautotonta bussi/fillari- ja kävelypohjaista menoa varsinaisesti liikenteeksi. Mutta totta on, Pjongjangin kaduilla ei juuri ruuhkaa näy. Siellä elämä on varmasti onnellista.
Ilmoita asiaton viesti
Pjongjangin risteyksissä on enemmän robottityttöjä kuin autoja kaduilla.
Ilmoita asiaton viesti
Olen ihan varma, että lähistön asukkaat ovat erittäin käärmeissään, kun asuinkustannukset ovat nousseet tukevasti! Kivijalat lähti, kun remontti hoidettiin huonosti ja eivät tule takaisin kun ei ole asiakkaitta, josta seuraa yhtiövastikkeiden kasvu!, Mutta mitäs se vihreitä koskee; eivät muutenkaan osallistu tähän rahoitusleikkiin kuin saajan puolella
Ilmoita asiaton viesti
Kivijalkaliikkeitä menee ja tulee.
Muutoksen vaikutusta on seurattava parin vuoden haitarilla, silloin saa paremman kuvan vaikutuksista.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä ongelma tuo on?
Asukasviihtyvyys kasvaa, kun läpiajoliikenne on siirtynyt avarampaan paikkaan.
Toki korona myös vaikuttaa siihen, että väkeä ei liiku paljoa.
Kiinnostaisi nähdä tilastoja miten liikenne on hidastunut ja onko se hidastunut.
Ilmoita asiaton viesti
Maassa jossa voi pyöräillä noin kolme kuukautta vuodessa, halutaan pääkaupungista tehdä yksi maailman parhaista pyöräilykaupungeista. Hanke on kuin hölmöläisten käsikirjasta ja Hämeentie on loistava esimerkki siitä. Mielestäni jonkun tulisi kantaa vastuu tästä Hämeentien pilaamisesta, mutta tätä tuskin tulemme näkemään?
Yksityisautoilu on ehdottomasti paras liikkumismuoto pääkaupunkiseudulla, samoin kuin koko maassa ja sitä tulisi alkaa suosia. Tämä olisi myös ehdottomasti halvin ratkaisu Helsingin elinkeinoelämän turvaamiseksi, koska kulkuväylät ovat jo olemassa. Paitsi nykyään Hämeentiellä, jonka hölmöläiset ovat jo pilanneet.
Ilmoita asiaton viesti
Älä muut virka😎
Ilmoita asiaton viesti
Ei Hki ole enää vuosiin ollut houkutteleva”ostosparatiisi”. Tuusulantien varrella on kaikenlaista liiketoimintaa ja sitten vielä on Jumbo. Pieneltä alueelta löytyy uskomaton määrä hyödykkeitä. Massojen kukkarolle sopivia tavaroita.
Ilmoita asiaton viesti