Huijarit, hännystelijät ja vapaamatkustajat!
Netti on nykyajan saalistusväline.
Niin paljon hyvää, kuin digimaailma tarjoaakin, on se samaan aikaan saalistajien erinomainen verkko, jolla nostetaan isoja ja pienempiäkin kaloja.
Surullisimmat saalistetut lienevät ne naiset ja miehet, jotka ovat uskoneet löytäneensä elämänsä rakkauden.
Melkoisia rahasummia on monilla ollut, kun rakkaushuijarit ovat onnistuneet keplottelemaan kymmeniätuhansia euroja.
FB:ssä on mahdollista luoda valeprofiileja, joilla saattaa saada jonkun ihmisen ansaan.
FB:n marketplacella huijarit esiintyvät ostajina ja käyttävät kuriiripalvelujen nettisivuja välittäjinä. Huijauskeinoja on loputtomiin, siksi kuluttajan on oltava valppaana.
FB:ssä on monia feikkikauppiaita, jotka pystyvät luomaan vakuuttavanoloisen sivuston, jossa myyvät huippuhienoa vaatetta, kenkiä ja laukkuja, jotka ovatkin arvotonta krääsää.
Monet ovat joutuneet ongelmiin, sillä yhteyttä ei ko. yritysiin enää saa ja palautukset eivät onnistu.
Sen sijaan Klarna, tuo ruotsalainen yhtiö, ottaa mielellään rahan vastaan, mutta rahan palautuksesta on lähes mahdotonta saada tietoa, sillä huijariyritykset eivät todennäköisesti ilmoita Klarnalle, että tuote on palautettu tai tilaus on peruttu.
Hännystelijöistä sen verran, että se on ihmisryhmä, joka oman voiton tavoittelussaan on valmis myymään jopa sielunsa.
Vapaamatkustajat ovat puolestaan niitä ihmisiä, jotka keinolla millä hyvänsä käyttävät kaikki ns. porsaanreiät, voidakseen selvitä maksutta palvelusta, jonka sitten tunnolliset maksavat moninkertaisina.
Parkkipaikat ovat kalliita. Välttyäkseen maksuilta, monet asukkaat odottavat, että voivat pitää autonsa vieraspaikoilla. Jotkut ovat onnistuneet parkkeeraamaan autonsa metsänreunaan, ikään kuin ei -kenenkään tontille.
Lopputulema: tunnollisia rangaistaan, huijarit pääsevät vähemmällä!
Harmitukseni lähtee siitä, että olin tilannut yhdeltä, luotettavan oloiselta yritykseltä ortopediset lenkkarit.
Kun lähettäjä näytti olevan kiinalainen ja kuljetustiedot kummalliset, niin päädyin peruuttamaan tilaukseni.
Yritys ei vastaa,
Klarna ei vastaa – yhteydet on tehty molemmin puolin hankalaksi.
Tämä tarkoittaa vain, että rahastus on hoidettu takoituksellisesti.
Tiedän kyllä oikeuteni, eikä lenkkareiden summa ole suuri, mutta tämä kansalaisten huijaaminen on saatava loppumaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se lopu.Tyhmyydestä sakotetaan jatkossakin.
Oletko koskaan ajatellut,että liikeestä saat rahalla lenkkarit mukaasikin.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se tyhmyyttä ole, vaan huijareiden mahdollistaminen kansalaisten normikäyttäytymisten toiminnalle.
Liikkeestä olen aina ostanut, mutta ajattelin päästä helpommalla,
Tärkeintä nyt onkin, että FB selvittää mainostamiensa ns. yritysten oikeellisuuden.
FB kerää rahaa kaiken aikaa niin paljon, kuin sen elinaika mahdollistaa.
Siksi, mun kokemus on vain pisara meressä. Olen kuitenkin jo tehnyt tiedonannon viranomaisille, joten mahdollisia jarruja tulee.
Ilmoita asiaton viesti
Oppi tuli ihan kohtuullisella hinnalla, minä tilasin ensimmäisen ja viimeisen kerran tavaran netistä.
Tavara oli matkustanut ympäri Suomea, pakkaus ja rahti todennäköisesti paljon kalliimpi kuin tavara ja kaiken lisäksi tavara oli niin huonolaatuinen että en uskaltanut antaa sitä käyttöön.
Siis kävin rautakaupassa, joka oli muuten 50 metrin päässä postista josta kävin tämän netti tuotteen, uuden jonka totesin ostaessani että on ok.
En keksi, ainakaan vielä, mitään syytä että pitäisi ostaa netistä sen sijaan joitain, melkein kaikkia asioita joutuu valitettavasti hoitamaan netin kautta.
Ilmoita asiaton viesti
Oletan, että nämä fb -sivuilla mainostavat yritykset ovat yhden, saman yrittäjän eri nimillä toimivia.
Olen kerran tilannut netin kautta osan pyykinpesukoneeseeni Lontoosta. Se kesti ja kesti, mutta tuli lopulta ja oli aivan oikea.
Kyseessä oli merkkituotteen varaosien myyjä. Hankalaksi on sekin homma tehty, mutta onneksi pätevä.
Ilmoita asiaton viesti
Mirjami Mirjami kuinka sinä jaksat.Ai niin oletkohan Helsinkiläinen?
Ilmoita asiaton viesti